Skocz do zawartości

Toyota Auris 1,6 132KM benzyna 170 Nm jaka dobrac przyczepe? dla 2+1


imot

Rekomendowane odpowiedzi

Witam jak w temacie poszukuje przyczpepy dla 2+1 jaka mi radzicie kupic zeby auto nie mialo problemu z holowaniem planuje wyjazdy po Polsce i  na połodnie Europy 

Zastanawiam sie nad knaus 395 TK lub Eifelland 395TK czy szukac czegos mniejszego zalezy mni na osobnych spaniach DMC przyczepy dla mojego auta to 1300kg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 31
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

samochód da radę. DMC bym celował do 1200, tylko z naciskiem aby nie brać nadmiaru wyposażenia. Przedsionek, krzesła, stolik, ubrania, rowery itd - tu musisz czasem skreślić coś z listy. Z drugiej strony moja mazda miała 2.0 benzyna 140Km i chyba 200Nm, nie miałem problemów z przyczepą z MR 1500kg i to na LPG po Chorwackich podjazdach.

 

mądrze pakować, aby rzeczywista masa była jak najmniejsza. Masz wskaźnik temp silnika ? bo w toyotach teraz to nie chętnie montują ?. Obserwować samochód i jechać. Da radę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wskaznik temperatury jest. rozgladam sie za 1000 DMC poszukam ofert na forum kolega Tokyo ma fajnego Knausa 395 TK moze podjade obejrzec bo na foto wyglada jak nowa dziekuje za podpowiedzi zabieram sie do czytania dalej forum jakby co to powroce do  tematu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobne auto i jazda z przyczepą DMC 1050 kg to była masakra. O ile silnik dawał spokojnie radę to całe auto bujało się (pulsowało) przód - tył. Dzieci z tyłu na aviomarinie nawet pies rzygał co 50 km. Autko miałem nowe z salonu i bardzo mi było szkoda je sprzedawać ale na prawdę nie dało się komfortowo podróżować. Teraz mam większe - cięższe i "nie czuje",  że mam coś na ogonie. 

W podanym linku możesz  robić dowolne konfiguracje i w moim przypadku pokrywało się to z rzeczywistością. 

http://www.towcar.info/index.php

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobne auto i jazda z przyczepą DMC 1050 kg to była masakra. O ile silnik dawał spokojnie radę to całe auto bujało się (pulsowało) przód - tył. Dzieci z tyłu na aviomarinie nawet pies rzygał co 50 km. Autko miałem nowe z salonu i bardzo mi było szkoda je sprzedawać ale na prawdę nie dało się komfortowo podróżować. Teraz mam większe - cięższe i "nie czuje",  że mam coś na ogonie. 

W podanym linku możesz  robić dowolne konfiguracje i w moim przypadku pokrywało się to z rzeczywistością. 

http://www.towcar.info/index.php

 

otóż to - krótkie auto, mały rozstaw osi i faktycznie może być nie wygodnie. Nowy zaczep AKS 3004 pewnie poprawiłby sytuację, ale przyczepa potrafi rozbujać w pionie i większe auta a jazda na tylnym siedzeniu to fatalne uczucie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

otóż to - krótkie auto, mały rozstaw osi i faktycznie może być nie wygodnie. Nowy zaczep AKS 3004 pewnie poprawiłby sytuację, ale przyczepa potrafi rozbujać w pionie i większe auta a jazda na tylnym siedzeniu to fatalne uczucie.

To co proponujecie kupic duzo lzejsza przyczepe czy wogle nic nie kupowac roztaw osi mam 2600 mm pasat ma 2700mm myslisz ze az taka roznica bedzie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej chodzi o masę auta. To kombi ?

Tak jak pisałem 1100 max. Dociązyc auto i dyszę na 65 kg i pojedziesz.

Ostatnim ratunkiem będą twardsze spręzyny/amory ale najpierw trzeba pojeżdzić.

Nie przejmuj się i nie rezygnuj. Jeszcze 10 lat temu ludzie męczyli się Peugotami 206 z silnikiem 1,1 litra i dali radę.

Niektórzy na forum uważają ze tylko z min 200 KM daje się jechać.

 

Ja czy się podepnę pod owe 200 czy pod 120 jeżdzę z podobnymi prędkościami. No może Bestia szybciej się mi rozpędza, ale kto się spieszy na wakacjach???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie kombi Auris hatchbeck waga MW 1295kg nie chodzi o predkosci bo na wakacje jezdze bez pospiechu tylko zeby bez obaw i bez problemow  spokojnie jezdzic

Edytowane przez imot (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze będzie. Skoro rozstaw podobny do passata. Nie znam aurisa z bliska i nigdy w nim nie siedziałem. Solo dobrze trzyma się drogi czy myszkuje jak przykładowo mazda?.

 

Przyczepa 395 rozmiarowo lub nawet do 450 ale lekka (np adria) i pojedziesz. Domyślam się że auto gabarytowe jak golf IV. Widziałem takiego z knausem 500cm na południu Chorwacji - dojechał z Holandii.

Dobrze będzie. Skoro rozstaw podobny do passata. Nie znam aurisa z bliska i nigdy w nim nie siedziałem. Solo dobrze trzyma się drogi czy myszkuje jak przykładowo mazda?.

 

Przyczepa 395 rozmiarowo lub nawet do 450 ale lekka (np adria) i pojedziesz. Domyślam się że auto gabarytowe jak golf IV. Widziałem takiego z knausem 500cm na południu Chorwacji - dojechał z Holandii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze będzie. Skoro rozstaw podobny do passata. Nie znam aurisa z bliska i nigdy w nim nie siedziałem. Solo dobrze trzyma się drogi czy myszkuje jak przykładowo mazda?.

 

Przyczepa 395 rozmiarowo lub nawet do 450 ale lekka (np adria) i pojedziesz. Domyślam się że auto gabarytowe jak golf IV. Widziałem takiego z knausem 500cm na południu Chorwacji - dojechał z Holandii.

Dobrze będzie. Skoro rozstaw podobny do passata. Nie znam aurisa z bliska i nigdy w nim nie siedziałem. Solo dobrze trzyma się drogi czy myszkuje jak przykładowo mazda?.

 

Przyczepa 395 rozmiarowo lub nawet do 450 ale lekka (np adria) i pojedziesz. Domyślam się że auto gabarytowe jak golf IV. Widziałem takiego z knausem 500cm na południu Chorwacji - dojechał z Holandii.

Solo bardzo dobrze trzyma sie drogi podobny do golfa gabarytowo

dzieki troche mnie uspokojiliscie bo myslalem ze tylko niewiadow mi zostanie

wiec szukam cos w dobrym stanie jak cos znajde zwroce sie o pomoc w ocenie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co proponujecie kupic duzo lzejsza przyczepe czy wogle nic nie kupowac roztaw osi mam 2600 mm pasat ma 2700mm myslisz ze az taka roznica bedzie?

Przez trzy lata użytkowałem właśnie takiego Auris-a z przyczepą 1100 kg , moje spostrzeżenia są takie: wszystko zależy od składu osobowego  w aucie i terenie po jakim sie poruszamy. W pełnym składzie  (5 osóB) w terenie górzystym trzeba  było trochę cisnąć sprzęt co oczywiście miało swój skutek w spalaniu. W terenie równym i 3 osobowym składzie dawało sobie bardzo dobrze radę . Na pewno zarówno przy 5  jak i 3 osobowym składzie  nie ma dyskomfortu bujania itp. o czym pisali poprzednicy( oczywiście rozłożenie cięzaru w przyczepie i nacisk na hak  zgodnie z zasadami ). Mam "świeże" porównanie wspomnianej Auris i Audi  A4B7( w jednym roku podróż dwoma autami na tej samej trasie) oczywiście różnica w komforcie jest na korzyść Audi , ale największa zaleta to moment obrotowy i możliwość przyspieszenia bez żyłowania silnika i dla tego głównie Auris-ka poszła - po prostu żal mi było autka a naprawdę byłem zadowolony.  Reasumując waga przyczepy do 1000 kg to logiczne rozwiązanie i do spokojnego wakacyjnego podróżowania myślę że będzie ok .

  

powodzenia Erni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.