Skocz do zawartości

Budowa kampera


Drizzt

Rekomendowane odpowiedzi

 

 

obserwowałem budowę Toskanera. Cudo. I to jeszcze praktyczny. :)

 

wysłane przy użyciu smartfona.

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 67
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Witajcie, zadzwoniłem do trzech OSKP. Wszędzie potwierdzili informację o siedzeniach, aczkolwiek nie zależy mi na nich jakoś bardzo, więc mogą pozostać 2 ;).

 

Ze względu na wąską zabudowę nie interesuje mnie blaszak., zabudowywałem dawno temu żuka i już wtedy doszedłem do wniosku, że ściany są strasznie ograniczające. Chcę zbudować coś na własnym szkielecie dopasowanym do wszystkich moich pomysłów i na tyle szerokim by było komfortowo. Żuk wyszedł tak: http://katazukteam.blogspot.com/

 

W OSKP różnie podchodzą do tematu. Jedni są niechętni i chcą ściągać rzeczoznawcę, inni nie wiedzą co i jak, ale przerejestrują jeśli nie będzie ingerencji w konstrukcję pojazdu (brak wycięcia w tylnej ścianie), ostatni nie widzi w niczym problemu a zapytany o to - co w kwestii wycięcia tylnej ściany w kabinie w celach integracji, stwierdził, że może być to problem, że generalnie zależy to od wykonania i że rozwiązać go można kupując dostawczaka z demontowaną tylną ścianą.

 

Wg. mnie to świetny pomysł. Opcjonalnie mogę dogadać się z jakąś firmą produkującą kampery, by wystawili mi jakieś dokumenty, gdyby były problemy. W końcu oni jakoś te ściany likwidują ;).

 

Teraz kwestia znalezienia odpowiedniego auta, najlepiej o jak najszerszym rozstawie osi i z jak najdłuższego. Tu jeszcze taka kwestia:

 

1. Jaka jest praktykowana szerokość dużych kamperów? Z tego co wyczytałem dopuszczalna szerokość samochodów w Europie to 2.5-2.6 m.

2. Które auta polecilibyście ze względu na największą długość i rozstaw osi? Generalnie zależy mi na jak największej ilości miejsca do uzyskania ;) Interesujące mnie roczniki to 2010-2015. Zastanawiam się też nad podwójnymi kołami z tyłu i rozstawieniem większego ciężaru na tył kampera.

3. Zastanawiam się nad zbudowaniem szkieletu, który można zamontować na osi i ewentualnie zdemontować go. Czy w kamperach działa to na takiej zasadzie, czy konstrukcja jest "wbudowywana" w samochód na stałe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zanim skrytykujesz ostatecznie to zobacz...

http://globe-traveller.eu/vehicles/?lang=pl

 

Jeśli nie masz co robić z czasem i kasą to jest wtedy sens się bawić z dilerem/producentem kamperów, diagnostami i WK.

Jesli jest inaczej dużo taniej wyjdzie kupić kampera do remontu i ew. zrobić go po swojemu.

Najwiekszym z blaszaków jest Iveco chyba Daily, ale nie wiem czy obleci w 3,5T.

Tak sądzę i poozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wreszcie doszukałem się nazwy typu samochodu, który mnie interesuje: Samochód dostawczy z tyłem do zabudowy.

 

Zobaczyłem i podtrzymuję swój plan. Mam co robić z czasem i kasą, ale to co proponujesz zwyczajnie nie ma dla mnie sensu.

 

Myślałem nad kamperem do remontu, ale to zazwyczaj stare, albo powypadkowe auta a szkoda mi dawać większych pieniędzy na coś co będę musiał potem w większości rozebrać.

 

Popatrzę na tego Iveco ;)

Edytowane przez Drizzt (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobacz kamperka kolegi polo66. W prawdzie on ma takiego w "orginale" a nie hand made ale to jest to czego szukasz.

 

Max szerokość pojazdu to 2,5m. Jeżeli chodzi o tego typu zabudowe to według mnie wywalasz wszystko co jest na ramie (skrzynia, burty itd) monrujesz cepkę bez ramy i podwozia, łączysz z kabiną i gotowe. Cepka jako towar przewożony ale koniecznie bez ludzi.

Nie mniej luknij na tamtego kamperka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Strus251 dzięki! Byłbyś uprzejmy mi podać link?:) Bo wyszukiwanie użytkownika skończyło się wynikiem "Brak wyników dla 'polo66'."

 

Commander, to nie jest kwestia tego "po co mi stodoła", tylko kwestia wizji. Mam plan zbudować coś niesamowitego i planuje tam tyle rzeczy, że nawet owa stodoła może okazać się zbyt mała ;) Poza tym żaden kamper nie będzie miał przystosowanej konstrukcji do wstawienia tych wszystkich pomysłów, więc muszę to zrobić od początku, tworząc jak najwięcej przestrzeni. Oczywiście mogę sobie kupić blaszaka i wykończyć go w 2 miesiące, ale absolutnie mnie to nie kręci i nawet nie chciałoby mi się nim jeździć. Albo wszystko albo nic ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Strusowi chyba chodzi o polo63 bo on ma takiego bodajże fiat czy cytryna z hobby. Czyli Kampczepa :)

 

wysłane przy użyciu smartfona.

 

Edytowane przez klonik058 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A odnośnie demontowaniej ściany i z ramą to może typu kogel czyli pocztowego. Tylko skrzynia słaba automat i silniki mało KM zazwyczaj 82KM są krótkie i długie. Ale to tylko info

 

wysłane przy użyciu smartfona.

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, przepraszam. Chodziło mi o polo63 a nie 66. Mój błąd.

Linka nie podam bo w tapatalku nie wiem jak to ogarnąć :(.

Ale zobacz w dziale nasze pojazdy.

 

Edyta:

Ten wątek, ten kamperek:

 

http://www.forum.karawaning.pl/index.php?/topic/21104-Przesiadka-polo63-składu#entry460283

 

Udalo się ogarnąć kopiowanie linku w tapatalku :)

Edytowane przez strus251 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie mam dla Ciebie propozycję.

Zamów auto z podwoziem i nałożoną na niego tzw. zabudową gastronomiczną wykonana na włsne życzenie (wejście, okna, itd).

Na PW mogę dać Ci namiar na firmę spod Krakowa, która takie rzecz robi.

 

O coś takiego...

http://www.olx.pl/oferta/food-truck-samochod-gastronomiczny-nalesnikarnia-CID5-IDgHe1x.html#ef0b69c895;promoted

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No, ale po co mam zamawiać skoro mogę sam zbudować ;)? Co do kampera polo66, jest to dobra myśl, ale jak pisałem wcześniej chcę nowsze auto, rocznik 2010 +. Próbuję właśnie ustalić jak to jest w kwestii zdejmowania tylnej ściany w kabinie, podobno w niektórych autach jest zdejmowalna, więc nawet jakby mnie przepisy z 1 stycznia 2017 nie przepuściły, zawsze mogę założyć na czas rejestracji/przeglądu ;)

Edytowane przez Drizzt (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.