Skocz do zawartości

Strona używa cookies (ciasteczek). Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.    Nie pokazuj więcej tej informacji

Zdjęcie

Materiały do budowy zamkniętej skrzyni ładunkowej.


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
25 odpowiedzi w tym temacie

#16 fred77

fred77

    Sympatyk karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPip
  • 87 postów
  • SkądKrapkowice
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Towarowa/specjalna - SAM
  • Holownik:Nissan Terrano

Napisano 17 październik 2016 - 12:46

Przeżyłem lekki szok.

Zapytałem w pobliskiej firmie wykonującej zabudowy do przyczep.

Chodziło mi o mały kontener/izotermę z dzielonymi drzwiami z tyłu.

Wymiary podłogi to 1m x 1,5m, wysokość 1m.

Płaska podłoga, żadnych udziwnień. Ot zwykła budka do przykręcenia do ramy.

 

Koszt waha się pomiędzy 10000, a 15000.

:look:

Jest to możliwe by najprostsza budka tyle kosztowała?

 

Przyjdzie mi chyba budować samemu.



#17 Lza

Lza

    Weteran karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 870 postów
  • Skądokolice Krakowa
  • Sprzęt:Namiot
  • Model:minicamper
  • Holownik:Grand Tourneo Connect II

Napisano 17 październik 2016 - 13:09

Rzeczy nietypowe zazwyczaj są kosztowne. A twoja rzecz jest bardzo nietypowa. Gdybyś miał wymiary zbliżone do typowych dostawczaków, to pewnie było by z górki - chociażby dopasować/przyciąć coś z rozbitego dostawczaka. W przypadku wymiarów, które podałeś, to czy Ty czy firma musi to zaprojektować i wykonać od podstaw.


Użytkownik Lza edytował ten post 17 październik 2016 - 13:10


#18 Hansen

Hansen

    Sympatyk karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPip
  • 124 postów
  • SkądMielec
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Burstner Ventana 400 ts avantgarde
  • Holownik:Toyota Verso D4D 126 KM

Napisano 17 październik 2016 - 21:15

Albo dali cenę zaporową, żeby zniechęcić klienta bo mają dużo roboty.



#19 fred77

fred77

    Sympatyk karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPip
  • 87 postów
  • SkądKrapkowice
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Towarowa/specjalna - SAM
  • Holownik:Nissan Terrano

Napisano 18 październik 2016 - 20:19

Albo dali cenę zaporową, żeby zniechęcić klienta bo mają dużo roboty.

Chodzi o firmę Gniotpol. Mają dwa zakłady. Jeden, który mam dosłownie "za płotem" zajmuje się produkcją nadwozi towarowych do samochodów ciężarowych i dostawczych.

Drugi zakład zajmuje się budową przyczep. Wątpię by chcieli zniechęcić klienta.

 

 

Ale patrząc na ceny to faktycznie coraz bardziej zastanawiam się nad zakupem Niewiadów N-250c.

Może ma ktoś taką przyczepę do sprzedania. Może mieć zniszczony lakier ale żeby nadwozie nie było zniszczone i żeby było kompletne, bez żadnych przeróbek.



#20 fred77

fred77

    Sympatyk karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPip
  • 87 postów
  • SkądKrapkowice
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Towarowa/specjalna - SAM
  • Holownik:Nissan Terrano

Napisano 23 październik 2016 - 20:36

Postanowione.

Najprawdopodobniej będę przyczepę budował sam.

Za wzór posłuży tutaj przyczepa Niewiadów N-250c. Z tym, że oprę się jedynie na zbliżonych wymiarach skrzyni ładunkowej.

Rama będzie zbudowana z profili zamkniętych.

Obramowanie skrzyni z kątowników.

Całość będzie ocynkowana.

Oś gotowa, niehamowana AL-KO.

Burty i podłoga będą ze sklejki.

Wymiary skrzyni to 1200mm x 1000mm x 450mm.

Skrzynia nie będzie miała otwieranych burt, a od góry będzie zamykana pokrywą podobną do tych jakie są montowane na samochodach typu Pick Up.

Do pokrywy może zamontuję jeszcze relingi, co może się przydać do np.: ewentualnego przewozu rowerów.

Instalacja elektryczna przystosowana będzie do zasilania złączem trzynastostykowym. Dzięki temu będzie światło cofania oraz oświetlenie wnętrza skrzyni ładunkowej i gniazdo zapalniczki do podłączenia np.: lodówki turystycznej

Do tego jeszcze kółko podporowe i koło zapasowe.

 

Kiedy będę ją robił to nie wiem. Być może po nowym roku. Ale to się jeszcze zobaczy.

 

Ciekaw jestem jaki będzie koszt całości.

Szacunki:

Trzy felgi - 250zł.

Trzy nowe opony - 250zł.

Oś AL-KO - 500zł.

Zaczep AL-KO - 50zł

Kółko podporowe - 50zł.

Sklejka antypoślizgowa, wodoodporna 3000mm x 1200mm x 15mm - 350zł

Oświetlenie - 200zł

Ocynkowanie - 500zł.

Ceny stali póki co nie umiem określić.

 

Myślę, że całość będzie mnie kosztować coś około 3000zł.

 

 

Przyczepa będzie budowana na podstawie tzw. dawcy, czyli starej, małej przyczepy o DMC 200kg.


Użytkownik fred77 edytował ten post 23 październik 2016 - 20:37


#21 Lza

Lza

    Weteran karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 870 postów
  • Skądokolice Krakowa
  • Sprzęt:Namiot
  • Model:minicamper
  • Holownik:Grand Tourneo Connect II

Napisano 24 październik 2016 - 15:27

W jaki sposób planujesz uzyskać wodoszczelność? Wydaje mi się, że to największe wyzwanie w tym projekcie.



#22 fred77

fred77

    Sympatyk karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPip
  • 87 postów
  • SkądKrapkowice
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Towarowa/specjalna - SAM
  • Holownik:Nissan Terrano

Napisano 24 październik 2016 - 19:15

W jaki sposób planujesz uzyskać wodoszczelność? Wydaje mi się, że to największe wyzwanie w tym projekcie.

To nie żaden projekt. To budowa przyczepy. ;)

Wodoszczelność jest bardzo prosta.

Przyczepa nie będzie miała żadnych otwieranych burt, sklejki na podłodze i na burtach będą przed przykręceniem osadzone na szczeliwie, takim samym jaki stosuje się w samochodach do zabezpieczania łączeń blach.

A od góry zastosuje pokrywę podobną do tych stosowanych w samochodach typu Pick Up.



#23 fred77

fred77

    Sympatyk karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPip
  • 87 postów
  • SkądKrapkowice
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Towarowa/specjalna - SAM
  • Holownik:Nissan Terrano

Napisano 07 listopad 2016 - 10:36

Firma "Wiloa" przysłała mi wycenę części AL-KO, które potrzebuję.

 

Ceny netto.

Nr kat. 20059603 - oś kompletna NH750KG A 800, 100X4 OPTIMA - 512zł.

Nr kat. 1222436 - koło podporowe 150KG 200X50 STAL84 - 84,44zł.

Nr kat. 205318 - uchwyt koła podporowego 48mm - 24,49zł.

Nr kat. 1224343 - zaczep kulowy AK7 750KG KW60+OTW.POZ. 90mm - 37,28zł.

Nr kat. 267395 - uchwyt (klema) łączący dyszel z osią 60X60mm - 81,12zł.

Nr kat. 20035001 - dyszel TYP R4 L1715 - 266zł.

Razem netto - 1005,33zł.

Razem brutto - 1236,45zł.

 

Czyli tak jak wstępnie sobie przypuszczałem.

Koszt budowy od podstaw takiej małej bagażowej przyczepy, porównywalnej z przyczepą Niewiadów N-250c wyniesie około 3000zł.

 

Podaję tę informację, bo może się komuś przyda.


Użytkownik fred77 edytował ten post 07 listopad 2016 - 10:51


#24 inhalt

inhalt

    Maniak karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1533 postów
  • SkądKaszuby / okolice Trójmiasta
  • Sprzęt:Namiot
  • Model:ostatnio był Knaus
  • Holownik:Klasyczny MB S124 TD (3 litry, 6 cylindrów)

Napisano 08 listopad 2016 - 21:28

A jak to chcesz zarejestrować? Minęły czasy SAM'ów.

Jeśli kupisz starą przyczepę dla papierów to musisz nielegalnie przebić numery. Jedyna ewentualność to wziąć ze starej przyczepy ramę i do niej dać nowy dyszel, nowe osie, nową instalację itd. Wówczas numery zostają na ramie legalnie. Jest jeden kłopot - bardzo mało na rynku takich tanich starych przyczep z papierami. Owszem są, ale nie tanie. Jeśli miałbyś dać 1500 zł za starą przyczepę jako dawcę dokumentów to traci całość sens finansowy.

 

To nie lepiej dać sobie spokój z kupowaniem części i montowaniem tego do kupy, a w zamian kupić gotową nową przyczepę DMC=750 kg albo nawet 500 kg za cenę poniżej 1500 zł i samemu wykonać tylko uszczelnienie i porzadną klapę z góry (ja bym robił z laminatu i miał spokój na lata).

Przykłady:

http://allegro.pl/pr...6590193755.html1400 zł

http://allegro.pl/pr...6590806872.html1300 zł

http://allegro.pl/pr...6591382544.html1350 zł

 

Ja bym poszedł na łatwiznę i robił tylko przykrycie + uszczelnienie.



#25 fred77

fred77

    Sympatyk karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPip
  • 87 postów
  • SkądKrapkowice
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Towarowa/specjalna - SAM
  • Holownik:Nissan Terrano

Napisano 11 listopad 2016 - 09:38

A jak to chcesz zarejestrować? Minęły czasy SAM'ów.

Jeśli kupisz starą przyczepę dla papierów to musisz nielegalnie przebić numery. Jedyna ewentualność to wziąć ze starej przyczepy ramę i do niej dać nowy dyszel, nowe osie, nową instalację itd. Wówczas numery zostają na ramie legalnie. Jest jeden kłopot - bardzo mało na rynku takich tanich starych przyczep z papierami. Owszem są, ale nie tanie. Jeśli miałbyś dać 1500 zł za starą przyczepę jako dawcę dokumentów to traci całość sens finansowy.

 

To nie lepiej dać sobie spokój z kupowaniem części i montowaniem tego do kupy, a w zamian kupić gotową nową przyczepę DMC=750 kg albo nawet 500 kg za cenę poniżej 1500 zł i samemu wykonać tylko uszczelnienie i porzadną klapę z góry (ja bym robił z laminatu i miał spokój na lata).

Przykłady:

http://allegro.pl/pr...6590193755.html1400 zł

http://allegro.pl/pr...6590806872.html1300 zł

http://allegro.pl/pr...6591382544.html1350 zł

 

Ja bym poszedł na łatwiznę i robił tylko przykrycie + uszczelnienie.

Mam dwie stare przyczepy, są zarejestrowane i ubezpieczone. Nie nadają się praktycznie do jazdy. Owszem da się z nimi gdzieś pojechać, światła są sprawne, koła i zawieszenie też ale są już za bardzo skorodowane i zniszczone. Nadają się do gruntownego remontu, jednak lepiej na ich bazie zbudować nowe.

 

Jak wspomniałem, nie ma nigdzie takiej przyczepy jakiej potrzebuję. Dlatego chcę zbudować własną. Z nowymi numerami to najmniejszy kłopot.

 

Spotkałem się nawet z ofertą sprzedaży elementów potrzebnych do budowy nowej przyczepy, do których należał kawałek płaskownika do przyspawania wraz z nabitym numerem, gotowa tabliczka znamionowa oraz wyciąg z homologacji.

Za 700zł.



#26 Effendi

Effendi

    Ekspert karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6987 postów
  • SkądPoznań
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:spełniajacy wymagania
  • Holownik:daje radę

Napisano 11 listopad 2016 - 13:30

A jak to chcesz zarejestrować? Minęły czasy SAM'ów.

Jeśli kupisz starą przyczepę dla papierów to musisz nielegalnie przebić numery. Jedyna ewentualność to wziąć ze starej przyczepy ramę i do niej dać nowy dyszel, nowe osie, nową instalację itd. Wówczas numery zostają na ramie legalnie. Jest jeden kłopot - bardzo mało na rynku takich tanich starych przyczep z papierami. Owszem są, ale nie tanie. Jeśli miałbyś dać 1500 zł za starą przyczepę jako dawcę dokumentów to traci całość sens finansowy.

 

To nie lepiej dać sobie spokój z kupowaniem części i montowaniem tego do kupy, a w zamian kupić gotową nową przyczepę DMC=750 kg albo nawet 500 kg za cenę poniżej 1500 zł i samemu wykonać tylko uszczelnienie i porzadną klapę z góry (ja bym robił z laminatu i miał spokój na lata).

Przykłady:

http://allegro.pl/pr...6590193755.html1400 zł

http://allegro.pl/pr...6590806872.html1300 zł

http://allegro.pl/pr...6591382544.html1350 zł

 

Ja bym poszedł na łatwiznę i robił tylko przykrycie + uszczelnienie.

 

Nie trzeba robić żadnego  sam-a, i męczyć się z homologacją i biurokracją - w pełnym twego słowa znaczeniu.

Lepiej samemu zespawać z kątowników nową przyczepkę / jak się ma warunki do takich prac / lub dać zrobić do warsztatu nową od podstaw przyczepkę pod własne zapotrzebowanie i "naturalizować " ja pod stare papiery niż kupować te marketowe gówno !

 

i jak napisał:

 

(...)

Z nowymi numerami to najmniejszy kłopot.

 

Spotkałem się nawet z ofertą sprzedaży elementów potrzebnych do budowy nowej przyczepy, do których należał kawałek płaskownika do przyspawania wraz z nabitym numerem, gotowa tabliczka znamionowa oraz wyciąg z homologacji.

Za 700zł.

 

problem numerów czy starych czy nowych to żaden problem - idzie to bardzo szybko i łatwo obejść


Jeżeli ludzie ciągle Cię ranią myśl o nich jak o papierze ściernym. Ścieranie boli ale po takiej polerce Ty pięknie błyszczysz a oni są tylko bezużytecznymi śmieciami....

 

 





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych