Skocz do zawartości

ENDURO 2 4445 vrs Reich MoveControl Economy Light


Dpong

Rekomendowane odpowiedzi

Sporo tematów o napędach do przyczep jest ale:

 

Reich MoveControl Economy Light w obelinku 2570,00 zł plus 80 zł przesyłka 

czy

ENDURO 2 4445 u Szantymena 3400,00 minus mały rabat ;-)

 

Co radzicie moja przyczepa to 1400 kg po bardzo wąskim i prawie płaskim 30 metrowym wyjeździe i pewnie jakieś parkowanie na polu kempingowym. Wątki inne na temat napędów czytałem, a proszę jedynie o podpowiedzi jakie za i przeciw w porównaniu tych modeli, aby wyważyć czy 1000 zł różnicy warto przehulać czy dołożyć do enduro? 

Edytowane przez Dpong (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A Polski napęd P1 nie wchodzi w grę?

Drogi jak diabli wspierać można, ale ceny powinny być też adekwatne, z tego co wyczytałem, to producent oferuje tylko pełne automaty, a to nie ta liga

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sporo tematów o napędach do przyczep jest ale:

 

Reich MoveControl Economy Light w obelinku 2570,00 zł plus 80 zł przesyłka 

czy

ENDURO 2 4445 u Szantymena 3400,00 minus mały rabat ;-)

 

No tak i to wszystko kilka razy zostało już opisane (dokładnie to, o co pytasz). ;)

Ostatnio np. od tego miejsca:

http://forum.karawaning.pl/topic/16249-mover-czyli-napęd-do-przyczepy-uwagi-do-samodzielnego-montażu/?p=445634

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Kristofer znam te tematy i przeczytałem.

Zadałem to pytanie licząc na odzew ze strony konkretnych użytkowników, bolączki jednego i drugiego napędu znam, ale jestem ciekaw jak podejdą do tego użytkownicy po jakimś czasie gdy już korzystają z tych modeli. Czy potwierdzą niepowalające jakością wykonanie Reicha (1000zł w kieszeni, to prawie połowa ceny nowego) i jakiekolwiek z tego powodu niedogodności, a też ciekawi mnie czy Enduro jest taki niezniszczalny jakby się z opisów wydawało

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To wprowadzę zamęt.. Moje enduro 2 jest w remoncie. Po 4 sezonach padły łożyska od rolki ciernej. Łożyska są, bieżnię trzeba zrobić. Słabo. Brałbym tańszy.

o dziękuję za informacje może ktoś jeszcze coś napisze o tych produktach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To wprowadzę zamęt..

 

Dlaczego, dobrze piszesz.

Osobiście zetknąłem się z usterkami różnych modeli i producentów, zarówno tych najtańszych, jak i najdroższych.

Na tej podstawie twierdzę, że nie ma napędów niezniszczalnych. Piszę teraz wyłącznie o ich mechanicznej stronie, bo elektryczna jest na ogół trwała. Napędy poza trwałością mechaniczną, różnią się jeszcze i to znacznie odpornością antykorozyjną i ogólną jakością wykonania (design'em również).

Co by o nich nie pisać, to na podstawie własnych obserwacji mogę stwierdzić, że wiele awarii jest powodowanych jednak przez samych użytkowników.

Brak dbałości o prawidłowy montaż, złe ustawienie, brak okresowego sprawdzania, konserwacji i korekty, zapominalstwo (próba jazdy przyczepą z dosuniętymi do kół rolkami napędu), lenistwo (traktowanie napędu, jako hamulca), traktowanie napędu myjką ciśnieniową, jazda w silnym deszczu, zwłaszcza gdy napęd jest za osią, brak dbałości o opony, prawidłowe ciśnienie powietrza, ich czystość (pozostawione kamyki we wgłębieniach bieżnika), zbyt optymistyczne wyobrażenia o możliwościach napędów, częste ich przeciążanie itd., to m.in. jedne z przyczyn powodujących różne uszkodzenia. Często nie od razu, ale po pewnym czasie. Gdy kupimy napęd używany, to tym bardziej trudno nam będzie zorientować się, jak bardzo jest wyeksploatowany. Jeśli coś zaniedbamy, to objawi się natychmiast, a nie po pewnym czasie, jak w napędzie prosto ze sklepu.

Warto o tym wszystkim pamiętać, bo przestrzeganie prawideł eksploatacji, jeśli nawet całkiem nie uchroni nas od awarii, to z pewnością mocno odwlecze ją w czasie, a dodatkowo może też sprawić, że nie będzie to awaria bardzo poważna.

IMHO

 

PS

O różnicach między tymi napędami pisałem w podanym temacie i już to przeczytałeś, dlatego:

jeśli nic innego nie stoi na przeszkodzie w wyborze w/w napędów, a kryterium jest wyłącznie cena, to mając identyczny dylemat, wybrałbym napęd najtańszy, zwłaszcza, że jego przekładnia wydaje się znacznie mniej rozbudowana, a zatem napęd powinien być mimo wszystko trwalszy.

Edytowane przez Kristofer (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,

 

w tym roku zamontowałem do naszej przyczepki Reich MoveControl Economy Light - dokładnie ten z Obelink. Z przesyłką wyszło ok. 2600 zł więc bardzo konkurencyjnie.

 

Piszesz że masz dosyć ciasno - z tej perspektywy nie wiem czy ten konkretny Reich jest idealny. Soft-start jest w nim o rząd wielkości szybszy niż w innych napędach, przez co przyczepa rusza dosyć żwawo. Nie jest to wielki problem, ale jeżeli potrzebujesz manewrowania "na milimetry" to będzie ciężko. Na centymetry już ok :-)

 

/Artur

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,

 

w tym roku zamontowałem do naszej przyczepki Reich MoveControl Economy Light - dokładnie ten z Obelink. Z przesyłką wyszło ok. 2600 zł więc bardzo konkurencyjnie.

 

Piszesz że masz dosyć ciasno - z tej perspektywy nie wiem czy ten konkretny Reich jest idealny. Soft-start jest w nim o rząd wielkości szybszy niż w innych napędach, przez co przyczepa rusza dosyć żwawo. Nie jest to wielki problem, ale jeżeli potrzebujesz manewrowania "na milimetry" to będzie ciężko. Na centymetry już ok :-)

 

/Artur

dzięki za info mam ok 15 cm z lewej i 15 z prawej to dam radę pewnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.