Skocz do zawartości

Strona używa cookies (ciasteczek). Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.    Nie pokazuj więcej tej informacji

Zdjęcie

Wybór / zakup / haka holowniczego


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
55 odpowiedzi w tym temacie

#16 Effendi

Effendi

    Ekspert karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 7180 postów
  • SkądPoznań
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:spełniajacy wymagania
  • Holownik:hawranek :) i nie tylko ...

Napisano 04 wrzesień 2016 - 19:25

Sprawdź jeszcze w instrukcji auta jaki nacisk dopuszczają. Co z tego, że ja mam na haku 100 kg jak wg producenta max dla auta to 75 kg

 

Ale czy ktoś broni założyć hak o większym uciągu ? Bardziej naganne jest działanie w " drugą stronę "


Jeżeli ludzie ciągle Cię ranią myśl o nich jak o papierze ściernym. Ścieranie boli ale po takiej polerce Ty pięknie błyszczysz a oni są tylko bezużytecznymi śmieciami....

 

 


#17 Effendi

Effendi

    Ekspert karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 7180 postów
  • SkądPoznań
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:spełniajacy wymagania
  • Holownik:hawranek :) i nie tylko ...

Napisano 13 wrzesień 2016 - 08:31

Wybrałem  hak  Steinhofa. Dobra cena jaką mi zaproponowali za sam hak i transport gratis zadecydowały o zakupie ich produktu.
Teraz zaczynam poszukiwania dedykowanego modułu do wiązki... tutaj będzie dłuższa " jazda "


Jeżeli ludzie ciągle Cię ranią myśl o nich jak o papierze ściernym. Ścieranie boli ale po takiej polerce Ty pięknie błyszczysz a oni są tylko bezużytecznymi śmieciami....

 

 


#18 Effendi

Effendi

    Ekspert karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 7180 postów
  • SkądPoznań
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:spełniajacy wymagania
  • Holownik:hawranek :) i nie tylko ...

Napisano 01 listopad 2016 - 22:06

Po kilku tygodniach poszukiwań w poniedziałek dotarła do mnie oryginalna wiązka dedykowana, którą zakupywałem w Niemczech. Zakup + koszty transportu wyniosły kilka stówek mniej niż zakup takowej samej wiązki w Polsce


Użytkownik Effendi edytował ten post 01 listopad 2016 - 22:07

Jeżeli ludzie ciągle Cię ranią myśl o nich jak o papierze ściernym. Ścieranie boli ale po takiej polerce Ty pięknie błyszczysz a oni są tylko bezużytecznymi śmieciami....

 

 


#19 Commander

Commander

    Ekspert karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4743 postów
  • Telefon:Dla wybranych
  • SkądKraków/Tarnów
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Balbina
  • Holownik:Piękna albo Bestia

Napisano 02 listopad 2016 - 09:16

Jak oceniasz zabezpieczenie antykorozyjne haka ?



#20 maarec

maarec

    Ekspert karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4272 postów
  • SkądCzęstochowa
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Adria Altea
  • Holownik:Smax 2.0 TDCI

Napisano 02 listopad 2016 - 09:22

Miałem ostatnio okazję użytkowac auto z hakiem wypinanym brink ( chyba taka nazwa) zakładany w Aso. Bardzo się cieszę że takiego nie mam. Człowiek cały brudny, kolana mokre itd. U mnie cały montaż to 5 sekund ale gniazdo niestety widać cały okrągły rok.

Zapraszam na naszego bloga http://www.nacamping.pl/ logo-adres.png           Polisa na wyjazd ? koszty leczenia za granicą na  Twoim mailu w 5 minut? ->PW

 


#21 Commander

Commander

    Ekspert karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4743 postów
  • Telefon:Dla wybranych
  • SkądKraków/Tarnów
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Balbina
  • Holownik:Piękna albo Bestia

Napisano 02 listopad 2016 - 09:27

A co było nie tak. Ja mam Brinka... Montaż/demontaż do 5 sekund z kluczykowaniem. Gniazdo oczywiście też jest widoczne...



#22 Effendi

Effendi

    Ekspert karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 7180 postów
  • SkądPoznań
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:spełniajacy wymagania
  • Holownik:hawranek :) i nie tylko ...

Napisano 02 listopad 2016 - 09:34

Jak oceniasz zabezpieczenie antykorozyjne haka ?

 

Wg mnie jest ok, zobaczymy po pełnym montażu jak się spisze w warunkach drogowych jesienno-zimowych


Jeżeli ludzie ciągle Cię ranią myśl o nich jak o papierze ściernym. Ścieranie boli ale po takiej polerce Ty pięknie błyszczysz a oni są tylko bezużytecznymi śmieciami....

 

 


#23 Gawel79

Gawel79

    Sympatyk karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPip
  • 195 postów
  • SkądPomorze, gród nad Wisłą
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:caravelair bamba 395T
  • Holownik:mazda 5 2.0 benzyna

Napisano 30 grudzień 2016 - 19:13

Mogę podpiąć się pod temat? Szukam haka do mazdy 5 benzyna 2.0. rok 2005.

Znalazłem takie coś  http://allegro.pl/ha...6202127029.html

Kwestia montażu nie stanowi dla mnie problemu. Chodzi mi o elektrykę. Czy w moim aucie mazda 5 ten moduł jest konieczny? Czy kupować normalnie wiązkę 7 pin i spokój?

Z góry dziękuję za odpowiedzi.


Jak nisko musi upaść społeczeństwo, żeby moralności uczyli mnie jawni dranie...


#24 jacekzoo

jacekzoo

    Ekspert karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3387 postów
  • Telefon:Zawsze przy sobie :)
  • SkądJelcz Laskowice
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Hobby 495 UFe Excellent Easy 02' 1300DMC
  • Holownik:C4 Grand Picasso 2.0HDI 150KM, ''16r., DMC 2250 na haku 1700

Napisano 30 grudzień 2016 - 19:15

Nie kupuj 7pin, nie będziesz miał zasilania w pepie jak będzie podpięta do auta. W poprzednim sharanie tak miałem i była sztukateria z podłączaniem pod przeciwmgielny :/
§ 14. 7 Rozporządzenia w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu rozporządzenia Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia z 15 grudnia 2016r, MÓWI:
W przyczepie o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t, przeznaczonej do ciągnięcia przez pojazd,
którego dopuszczalna masa całkowita wynosi nie mniej niż 1,33 dopuszczalnej masy całkowitej przyczepy, dopuszcza się hamulec roboczy typu bezwładnościowego (najazdowy), działający co najmniej na koła jednej osi; warunek stosuje się rów- nież do przyczepy o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 5 t, zarejestrowanej po raz pierwszy przed dniem 1 stycznia 1968 r.

#25 Effendi

Effendi

    Ekspert karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 7180 postów
  • SkądPoznań
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:spełniajacy wymagania
  • Holownik:hawranek :) i nie tylko ...

Napisano 30 grudzień 2016 - 19:28

Mogę podpiąć się pod temat? Szukam haka do mazdy 5 benzyna 2.0. rok 2005.

Znalazłem takie coś  http://allegro.pl/ha...6202127029.html

Kwestia montażu nie stanowi dla mnie problemu. Chodzi mi o elektrykę. Czy w moim aucie mazda 5 ten moduł jest konieczny? Czy kupować normalnie wiązkę 7 pin i spokój?

Z góry dziękuję za odpowiedzi.

 

Można podpiąć się pod temat .....

 

Dwie sprawy; ...

pierwsza.... czy moduł jest konieczny ? Jeśli nie znajdziesz  informacji w necie pozostaje udać się do salonu, gdzie na  podstawie numeru VIN dostaniesz konkretną informację czy ten model w tym roczniku musi mieć takowy moduł - i w sumie jest to najprostsze rozwiązanie !

druga .... czy wtyk 7 pinowy ? Generalnie gniazda 7 pinowe są stosowane do przyczep lekkich do 750 kg a 13 pinowe do przyczep powyżej 750 kg, lawet, pod łodziowych itp. czy też przyczep kempingowych - właśnie.

Starsze model przyczep kempingowych były na 7 pinowych gniazdach nowsze są  już na 13 pinowych gniazdach, chyba, że ewentualnie po jakiś przeróbkach elektryki wtedy w starszym modelu może być 13-tka
 


Użytkownik Effendi edytował ten post 30 grudzień 2016 - 19:38

Jeżeli ludzie ciągle Cię ranią myśl o nich jak o papierze ściernym. Ścieranie boli ale po takiej polerce Ty pięknie błyszczysz a oni są tylko bezużytecznymi śmieciami....

 

 


#26 Gawel79

Gawel79

    Sympatyk karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPip
  • 195 postów
  • SkądPomorze, gród nad Wisłą
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:caravelair bamba 395T
  • Holownik:mazda 5 2.0 benzyna

Napisano 31 grudzień 2016 - 08:42

W kempingu mam przejściówkę wtyczkę 13 pin  na 7pin (oryginał jest 13pin), ale mam też przyczepę towarową na 7 pin, i teraz nie wiem co będzie wygodniejsze?

A co do modułu to się dowiem, salon mazdy mam w Toruniu chyba, ciekawe czy na tel. udzielą takiej informacji.

Dziękuje za informację, szukam dalej, odezwę się. Najlepszego w Nowym Roku!


Jak nisko musi upaść społeczeństwo, żeby moralności uczyli mnie jawni dranie...


#27 mundek28

mundek28

    Karawaning user

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPip
  • 642 postów
  • Telefon:607571223
  • SkądŻary
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Chateau LaCar 1997
  • Holownik:Nissan X-Trail 2.0 dCi 173 KM 2013

Napisano 31 grudzień 2016 - 10:13

W salonie to na 100% powiedzą że konieczny jest moduł dedykowany najlepiej u nich zakupiony, najlepiej to chyba odpowiedzą na to pytanie użytkownicy takiej mazdy. Koniecznie kupuj wiązkę 13 pin a do towarówki zakup przejściówkę- koszt kilku złotych.



#28 Gawel79

Gawel79

    Sympatyk karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPip
  • 195 postów
  • SkądPomorze, gród nad Wisłą
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:caravelair bamba 395T
  • Holownik:mazda 5 2.0 benzyna

Napisano 31 grudzień 2016 - 14:09

Dziękuję za podpowiedzi, napisałem dwa mejle do salonów w Toruniu i Bydgoszczy, sprawdzimy jakie są kompetencje handlowców... :foch:


Jak nisko musi upaść społeczeństwo, żeby moralności uczyli mnie jawni dranie...


#29 chris_66

chris_66

    Maniak karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2622 postów
  • Skądwarszawa
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:knaus
  • Holownik:807

Napisano 31 grudzień 2016 - 14:41

W salonie to na 100% powiedzą że konieczny jest moduł dedykowany najlepiej u nich zakupiony, najlepiej to chyba odpowiedzą na to pytanie użytkownicy takiej mazdy. Koniecznie kupuj wiązkę 13 pin a do towarówki zakup przejściówkę- koszt kilku złotych.

Do wszystkich współczesnych samochodów musisz mieć moduł, kwestia tylko jaki, czy oryginalny na CANie doprogramowany do samochodu, czy taki podpięty pod poszczególne światła samochodu i dający sygnał na przyczepę. Kwestia podejścia właścicielawysłane z telefonu

Miałem ostatnio okazję użytkowac auto z hakiem wypinanym brink ( chyba taka nazwa) zakładany w Aso. Bardzo się cieszę że takiego nie mam. Człowiek cały brudny, kolana mokre itd. U mnie cały montaż to 5 sekund ale gniazdo niestety widać cały okrągły rok.

Mam Westfalię wypinaną, odpięcie to 15 sekund, zapięcie to 10, do tego absolutnie niewrażliwy na brud i niekorozyjny

wysłane z telefonu


Użytkownik chris_66 edytował ten post 31 grudzień 2016 - 14:37

Yossarian ani razu nie przyszedł pomóc przy budowie, za to później, gdy klub już ukończono, przychodził bardzo często......................................... i Yossariana przepełniało uczucie niekłamanej dumy, ilekroć spojrzał na nią i pomyślał, że nawet nie kiwnął palcem przy jej wznoszeniu.

 


#30 mundek28

mundek28

    Karawaning user

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPip
  • 642 postów
  • Telefon:607571223
  • SkądŻary
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Chateau LaCar 1997
  • Holownik:Nissan X-Trail 2.0 dCi 173 KM 2013

Napisano 31 grudzień 2016 - 15:53

Zgadza się do współczesnych /tzn jakich ?/ należy instalować moduł- ja zakładam, szczególnie gdy chodzi o instalację 13 wiązkową. Ale 7 wiązkowa w moim siedmioletnim Citroenie pracowała bez modułu nienagannie chociaż w ASO kategorycznie twierdzili że bez modułu nie da rady.






Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych