Skocz do zawartości

Wybór / zakup / haka holowniczego


Effendi

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Właśnie " stoję " przed zakupem nowego haka holowniczego. Po kilkudniowej lekturze tematów - tutaj na forum oraz w necie / kilkanaście stron rożnej maści producentów, gdzie każdy chwali swój produkt / przyznam się, że mam delikatny mętlik w  głowie.

Moje oczekiwania:

- na pewno ma być to hak nie demontowany / przykręcany na dwie śruby do belki /, 

- dobrze i solidnie wykonany, 

- bez szybko występujących oznak korozji / a zdarzają się takowe już po kilku miesiącach po montażu /,

- chętnie polskiego producenta z 24 miesięczną gwarancją,

Parametrach:

- nacisk na hak min. 60 kg,

- uciąg min 1300 kg,

- D - min 7,00 / kN/.

 

Co wybrać? Jakieś sugestie ? Podpowiedzi ?

Thulle / Brink / ?   Imoła ?  Masterhak ? Czy cóś innego ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 106
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Cześć.

Jeśli chodzi o polskiego producenta to na całym południu potentatem jest Steinhof z Tarnowa.

Z tego co wiem autoryzowane serwisy montują jego produkty w czasie gwarancji swoim klientom. Zdarzaja się od paru lat natomiast problemy z korozją. Szkoda bo kiedyś była to niemal górna półka...ale księgowi wiedzą lepiej.

Oris to marka warta uwagi. Warto też zwrócić uwagę na dedykowany, a nie uniwersalny moduł. Jaki to pojazd?

Edytowane przez Commander (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć.

Jeśli chodzi o polskiego producenta to na całym południu potentatem jest Steinhof z Tarnowa.

Z tego co wiem autoryzowane serwisy montują jego produkty w czasie gwarancji swoim klientom. Zdarzaja się od parulat natomiast problemy z korozją. Szkoda bo kiedyś była to niemal górna półka...ale księgowi wiedzą lepiej.

Oris to marka warta uwagi. Warto też zwrócić uwagę na dedykowany, a nie uniwersalny moduł. Jaki to pojazd?

 

Ja do focusa i teraz s-maxa wybrałem właśnie Steinhofa. Z pewnością powłoka jest lepsza niż Imoła/hakpol - te po zimie już brązowiały. Steinhof w focusie wytrzymał bez malowania 3 zimy. 

Niemniej wydaje mi się, że jest niezłym kompromisem ceny i jakości. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to ja polecam haki pełen ocynk. Mam taki w cmaxie - śmiga już 4 sezon, dopiero teraz pojawiają się początki rudej, w miejscach gdzie ocynk został mechanicznie uszkodzony - wersja budżetowa z portalu na a..

 

a teraz hak z smaxa - wersje wypinane lub nie - http://steelcar.com.pl/120-s-max-hak-holowniczyhaki Galia - nie dość że bardzo solidne to jeszcze mocno uniwersalne. Mam od 2013 zamontowany, widać jedynie gniazdo haka spod zderzaka - nie ma tam korozji, a gniazdo 13 pin jest na zawiasie całkowicie schowane za zderzakiem. (Wiązka dedykowana od innego sprzedawcy moduł org.)

 

na czym polega jego uniwersalność - otóż potrzebowałem na szybko dodatkową kule haka w wersji obniżonej - bo po zmianie przyczepy na prawie 8m z dyszlem we własnej bramie prawie szorowałem tyłem o asfalt. Jeden telefon, pan  dobrał kulę niższą o 8cm i po sprawie. Za 2 dni paczka w domu i wszystko gra.  Z tego co wiem to wszystkie haki galia mają ten sam mechanizm i wytrzymałość, więc łatwo coś dobrać od ręki.  Miałem w maździe 6 hak Steinhof jak zadzwoniłem po inną niż oryginalna kula i usłyszałem jakie mają wymagania i jakie mam podać dane to zrezygnowałem z wymiany.

 

P.S. Hak galia  ma też wady - brak zabezpieczenia kradzieżowego, trzeba pamiętać odpinać w dziwnych miejscach jak już nie holujemy. W zestawie trwała torba na kulę i gumowe osłony na części brudne od smaru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Autohak.com.pl

 

Widzę że jesteś z Poznania,jak byś chciał to mogę taki hak  załatwić w dobrej cenie.

 

Nie wiem jak z korozją, ale w jednym aucie mam prawie dwa lata i jest o.k,a w drugim niecały rok.

Montaż bezproblemowy, wszystko pasuje na fabryczne otwory.

 

Masz dwa lata gwarncji i homolgacje Eu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W trzeciej z kolei furmance mam hak firmy AUTOHAK.

Nie mogę powiedzieć złego słowa o ich wyrobach, przy czym każdy był inaczej zabezpieczany antykorozyjnie.

W 1. aucie hak był ocynkowany i po kilku latach poza wytartą od zaczepu kulą nie nosił śladów korozji. W 2. aucie po 2 latach pokazała się ruda i musiałem czyścic i malować antykorozyjnie. W obecnej furmance już 4 rok i konstrukcja haka jest nadal bez rdzy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

masterhak z Rogalina - odpada w przebiegach, złe doświadczenia z obsługi i sprzedaży wysyłkowej poprzednich zakupów :nono:

 

autohak, dobry nacisk na kulę, ale słaby uciąg :oslabiony:

 

w grę może wejść steinhof, brink.... 

 

raczej szukam haka z dedykowanym modułem
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...).

autohak, dobry nacisk na kulę, ale słaby uciąg :oslabiony:

 

(...) 

 

raczej szukam haka z dedykowanym modułem

 

Jurku, nie bardzo rozumiem o co chodzi z tym słabym uciągiem.

Haki AUTOHAKA są dedykowane do konkretnego modelu/typu auta, przez co dopuszczalne parametry nacisku i uciągu nie mogą odbiegać od homologacji auta.

Przykładowo, ostatnio montowany hak, ma odpowiednie parametry, tj. 88 kg nacisku na kulę i uciąg 2200 kg, czyli dokładnie tyle ile ma auto. Podobnie zachowane były parametry haka w poprzednich autach.

Co do wiązek, to nie wiem jak jest w AUTOHAKU. Do furmanki potrzebowałem wiązkę do gniazda 13 pin wraz z modułem sterującym. Autohak nie miał takowego wyrobu w ofercie, nabyłem u kogoś innego (nie pamiętam u kogo). W każdym bądź razie wszystko jest OK, moduł elegancko działa i np. wyłącza czujniki cofania gdy podpinam przyczepę.   

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jurku, nie bardzo rozumiem o co chodzi z tym słabym uciągiem.

Haki AUTOHAKA są dedykowane do konkretnego modelu/typu auta, przez co dopuszczalne parametry nacisku i uciągu nie mogą odbiegać od homologacji auta.

( ... )

 

Lucjan, to się wszystko zgadza. Problem jest taki, że dedykowane haki do konkretnego modelu w zależności od producenta mają różne naciski na kulę oraz różne uciągi.

Dlatego też chciałbym dokonać wyboru i zakupu  haka o większym nacisku i uciągu / skoro jest wybór /. Lepiej mieć te parametry ciut zawyżone / podniesione / na haku,  niż dokonać wyboru w drugą stronę. :hmm:

Edytowane przez Effendi (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lucjan, to się wszystko zgadza. Problem jest taki, że dedykowane haki do konkretnego modelu w zależności od producenta mają różne naciski na kulę oraz różne uciągi.

Dlatego też chciałbym dokonać wyboru i zakupu haka o większym nacisku i uciągu / skoro jest wybór /. Lepiej mieć te parametry ciut zawyżone / podniesione / na haku, niż dokonać wyboru w drugą stronę. :hmm:

Sprawdź jeszcze w instrukcji auta jaki nacisk dopuszczają. Co z tego, że ja mam na haku 100 kg jak wg producenta max dla auta to 75 kg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Właśnie " stoję " przed zakupem nowego haka holowniczego. Po kilkudniowej lekturze tematów - tutaj na forum oraz w necie / kilkanaście stron rożnej maści producentów, gdzie każdy chwali swój produkt / przyznam się, że mam delikatny mętlik w  głowie.

Moje oczekiwania:

- na pewno ma być to hak nie demontowany / przykręcany na dwie śruby do belki /, 

- dobrze i solidnie wykonany, 

- bez szybko występujących oznak korozji / a zdarzają się takowe już po kilku miesiącach po montażu /,

- chętnie polskiego producenta z 24 miesięczną gwarancją,

Parametrach:

- nacisk na hak min. 60 kg,

- uciąg min 1300 kg,

- D - min 7,00 / kN/.

 

Co wybrać? Jakieś sugestie ? Podpowiedzi ?

Thulle / Brink / ?   Imoła ?  Masterhak ? Czy cóś innego ?

proponuję abyś zadzwonił do firmy:

 Tempo s.c.

Adres: Jana Maklakiewicza 13, Poznań
Telefon: 61 868 17 22, 
 
Panowie wiedzą co robią, montują wszystkie haki dostępne na rynku i doradzą 
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź jeszcze w instrukcji auta jaki nacisk dopuszczają. Co z tego, że ja mam na haku 100 kg jak wg producenta max dla auta to 75 kg

 

wiadomo, że liczy się to co dopuszcza producent auta, ale jak producent haka przewidział nacisk 100kg, tzn że hak jest solidniejszy i pakowanie 75kg na stałe nie zrobi mu krzywdy (nie mówię, że zawieszeniu tylnemu nie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.