Skocz do zawartości

Jak zamontować na dach boxa i dwa bagażniki rowerowe


terenowiec

Rekomendowane odpowiedzi

W poszukiwaniach auta jednym z kluczowych elementów, które są dla mnie ważne, jest możliwość zamontowania na dachu samochodu dużego boxa dachowego i dwóch normalnej wielkości rowerów. Samochodem, który ma dość spory bagażnik, jest wystarczająco mocny do holowania, a jednocześnie ma komfort osobówki, a nie blaszaka, jest Renault Grand Espace. Jedyny minus, to dziwne oryginalne relingi dachowe. Wydaje mi się, że zamontowanie na nich dużego boxa + dwóch rowerów byłoby trudne, lub wręcz niemożliwe. Dlatego też mam pytanie do osób, które mają, znają lub widziały to auto i mogą coś powiedzieć na temat rozwiązań dachowo-relingowych.

Czy jest możliwość, by dobry ślusarz - mechanik przerobił te relingi tak, by zamiast oryginalnych, można było tam wstawić szerokie płaskie poprzeczki, do których można byłoby zamontować wspomniane rzeczy? A może zamiast oryginalnych, można w miejsce uchwytów wstawić jakieś firmowe poprzeczki typu Thule? Generalne mogę dużo poświęcić czasu, materiałów i maszyn, byle dało się tam zamontować wspomniane akcesoria. Ważna infomacja, że szerokość poprzeczek musi wynosić 130 - 140 cm.

Dziś rowery i box na Toyocie Land Cruiserem, jeżdżą na zrobionej przez mnie platformie.

post-2788-0-26040000-1471694287_thumb.jpg

A w Renault Grand Espace wygląda to tak:

post-2788-0-46291600-1471694298_thumb.jpg

post-2788-0-04292200-1471694310_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zadzwoń do firmy AMOS bagażniki i kup do Espace. info@sklepamos.pl. Można też w Axel-sport w Rzeszowie na allegro. Ja tak zrobiłem. Mam poprzeczki aluminiowe aero 140 cm i 165 cm. Wożę boks windsurfingowy i dwie deski obok. Oryginalne też mam, ale ich kształt lekko wypukły nie za bardzo pasuje do boksu. U mnie prowadnice są na T-mocowanie.

Ale jeszcze jedno ale ... . Po zakupie Espace wymieniałem plastikowe atrapy prowadnic na oryginalne metalowe. Tylko jak zobaczyłem jak to w oryginale jest mocowane to postawiłem oczy w słup. Cienka blaszka z przetłoczonym gwintem. Jedna już zerwana. Kazałem mechanikowi ściągnąć podsufitkę i porządnie przykręcić. Teraz prowadnice z bagażnikiem razem z dachem odlecą.

Edytowane przez JurekM (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A dlaczego uważasz, że te oryginalne są do niczego? Widziałem je i wyglądają ok.

 

Natomiast pamiętaj o ograniczonej nośności dachu. Nie wiem ile ma Espace ale większość aut ma max 75 kg. Od tego odlicz wagę bagażnika, boksa, I uchwytów na rowery.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oryginalne są jak najbardziej ok. Porządne mocowanie, solidne. Ale ich kształt znacznie odbiega od prostej. Mają kształt łukowaty. Jutro pomierzę i może jakaś fotka. Nie wszystkie boksy da się bezpośrednio zamocować bez znacznych naprężeń. A rowery na boku byłyby odchylone od pionu. Za wiele ceregieli aby z tym walczyć.

Po drugie efektywna szerokość oryginalnych to około 110cm. Ja teraz mam efektywnej szerokości 140 lub 165cm. I to nie wychodzi poza obrys Espace.

Nośność dachu w Espace to 80kg. Bagażnik który mam ma 75kg. Czyli ostatecznie 75kg brutto (wliczając bagażnik, boks, I uchwyty na rowery).

 

Na co dzień mam belki 140cm a na nich tylko boks JOST S-700. http://www.jost.com.pl/. Deski windsurfingowe wewnątrz Espace.

Niestety boksu JOST S-700 nie da się zamocować na oryginalnych belkach bez naprężeń, a szkoda.

 

Na wyjazd wakacyjny, ful sprzętu i rupieci z cepka, deski idą na dach obok boksu, ale już na belkach 165cm. Waga gra na zero, zważone.

Edytowane przez JurekM (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

..............Nie wiem ile ma Espace ale większość aut ma max 75 kg...........

Dla informacji: obciążenie dla EuroVan II (konstrukcja prowadnic i relingów taka jak w Renault)- czyli dach trochę mocniejszy :) :

post-15841-0-07942300-1471724255_thumb.png

Edytowane przez OnionSkin (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Odświeżę stary temat, bo dotyczy podobnej sprawy. Czy i gdzie, Waszym zdaniem, można kupić (dokupić) relingi do Hiundaia H-1. Wśród używanych aut, które można kupić w Polsce, tylko 5 - 10% ma relingi. Pozostałe są bez. Wiadomo, że kupując samochód wybiera się najlepsze auto, jakie się znajdzie. W przypadku H-1 wśród interesujących mnie sztuk żadna nie ma relingów, więc później będę musiał gdzieś takie relingi zdobyć. W salonie Hiundaia nie mają w ofercie relingów do H-1. Gdzie zatem ewentualnie tego szukać?   

Tu najczęściej spotykane sztuki bezrelingowe:

post-2788-0-84091600-1501662127_thumb.jpg

 

I okazjonalnie trafiające się auta osobowe z relingami, które we wszystkich sztukach wyglądają tak samo: 

post-2788-0-58297300-1501662199_thumb.jpg

Edytowane przez terenowiec (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.