Skocz do zawartości

Dobór przyczepy dla Mirco


Mirco

Rekomendowane odpowiedzi

Max 1475 ale max zestawu to 3440 czyli jak załadujesz auto na max i osiągniesz jego max DMC to wtedy możesz ciągnąć tylko 1200 kg. Pamiętaj o tym. I nie sugeruj się tym co mówi ITD a przepisami.

 

F3 nie musi się równać O1+F1

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 100
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Czyli F3 to jest masa rzeczywista zestawu. Bardzo dziwna ta homologacja peugeota lub wpisy dokonywane przez urzędników w wydziale rejestracyjnym są z czapy.

Waga rzeczywista nie powinna być uwzględniana w dokumentach  :bzik:  to jakaś bzdura. Można dostać świra z tymi przepisami. Rzeczywista waga występuje na znakach drogowych ale nie w dokumentach. Coś dziwnego z tym dowodem mojego auta. Będę sugerował się poz. O1 1475kg ale zadzwonię tez do Peugeot Polska i zapytam jaką, według nich, mogę ciągnąc przyczepkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mirco a co w tym dziwnego? Francuzi pozwalają Ci ciągnąć cięższa przyczepę kiedy będziesz na pusto, albo nie będziesz załadowany na full. Widzisz, mogli od razu dać max 1200 ale byli tak dobrzy że pozwalają na więcej ale pod pewnymi warunkami. Sporo producentów tak robi

 

I czemu Cię dziwi ograniczenia w dokumentach? Chyba producent auta wie lepiej niż ustawodawca jakie auto ile może ciągnąć. I nie musisz dzwonić do Peugeota. Zajrzyj do swojej instrukcji obsługi do działu z danymi technicznymi. Masz tam wszystko czarno na białym

 

I możesz oczywiście zrobić po swojemu i nawet 1800 ciągnąć. Tylko, że tu chodzi o Twoje bezpieczeństwo. Ty chcesz kupić budę, której masa własna w gotowości do jazdy + auto załadowane na full przekroczy DMC dla zestawu. Jak cię kiedyś ważą za granicą, a ważą to się nie zdziw tylko wysokością kary i zakazem dalszej jazdy.

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jacek po spojrzeniu w specyfikacje pojazdu w instrukcji jest tez nie ścisłość. Moje auto w DR poz F3 ma dane wg specyfikacji wersji hybrydowej a moje auto takie nie jest stad tak duża ładowność DMC 2240 a masa własna 1650. Myślę,ze importer poszedł na łatwiznę i homologował pojazd wg hybrydy a hak wg wersji zwykłego kombi.Powinien wagę akumulatorów, których u mnie nie ma, przerzucić na hak a tego nie zrobił. Ten sam problem występuje w modelu 5008, który tez możne być hybryda. Taki sam model 508 występuje bez hybrydy w wersji 2,2hdi i on już ma poprawnie O1+F1=F3, Masa własna wersji 2,2hdi 1680kg i na hak 1700kg.

Nie o tym wątek oraz nie to forum, Będę z tym problemem jakoś walczył.

A oprócz głosów rozsądku, które są cenne,  jakieś porady względem doboru przyczepki i jej wyposażenia.

Rozglądam się też za jakimiś mniejszymi i cały czas marka Fendt model Bianco select 390 w Center-Camp Bieruń. Pojadę z żoną przymierzymy się do każdej i możne taka mała będzie wystarczająco komfortowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z takich technicznych spraw.

Czy przyczepka potrzebuje jakiś specjalnych dokumentów dozoru technicznego z regularnych przeglądów ? np. instalacji gazowej,elektrycznej.

Czy butle gazowe również podlegają jakimś restrykcją względem montażu w przyczepce? Muszą być dedykowane do danej instalacji lub coś podobnego?

Być może te pytania wydaja się proste a nawet głupie ale uważam, że lepiej 10x głupio zapytać niż raz mądrze nie zapytać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z takich technicznych spraw.

Czy przyczepka potrzebuje jakiś specjalnych dokumentów dozoru technicznego z regularnych przeglądów ? np. instalacji gazowej,elektrycznej.

Czy butle gazowe również podlegają jakimś restrykcją względem montażu w przyczepce? Muszą być dedykowane do danej instalacji lub coś podobnego?

Być może te pytania wydaja się proste a nawet głupie ale uważam, że lepiej 10x głupio zapytać niż raz mądrze nie zapytać.

co roczny przegląd techniczny, jak na samochód. (chyba że przyczepa lekka do 750kg - wtedy nie ma takiego obowiązku).

ponieważ widzę do czego sprowadza się przegląd na stacjach diagnostycznych (odczytanie tabliczki :)), radzę jednak podjechać do kogoś kto się zna i zajrzy: w okładziny cierne stabilizatora, urządzenie najazdowe, łożyska kół i hamulce.

 

inst gazowa - w Polsce nie ma takiego obowiązku, ale dobrze jest jednak zrobić dla świętego spokoju. Za granicą - nie śledziłem tematu, na pewno promy tego wymagają.

butle gazowe - o ile są atestowane i 'ważne' to się nie martwisz. na stacji benzynowej wymieniasz pustą na pełną, koszt 11kg koło 50zł (kaucja za butlę stalową, koło 100zł)

pamiętaj że różne instalacji gazowe w przyczepach, mają inny standard ciśnienia gazu, więc musisz sprawdzić jaki reduktor zamontować:

 

post o redukcji: http://forum.karawaning.pl/topic/10142-wymiana-reduktora-gazowego/?p=471874

Edytowane przez tokyo (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki TOKYO. Zwrócę uwagę podczas kupna przyczepki na te certyfikaty. A jeśli chodzi o przeglądy techniczne(rejestracyjne) to dla mnie wielka ściema, wiec zawsze nadgorliwie podchodzę do kwestii stanu podzespołów odpowiedzialnych za bezpieczeństwo. Mieszkam tez blisko zachodniej granicy oraz często bywam u sąsiadów z za Odry to gdy będę miał okazje to podjadę do jakiegoś serwisu lub stacji TUV/DEKRA i zapytam o certyfikaty instalacji gazowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki TOKYO. Zwrócę uwagę podczas kupna przyczepki na te certyfikaty.

ok, tylko nie spodziewaj się, że przyczepa w Polsce będzie miała ważny certyfikat. Firmy które w Polsce są uprawnione do wydawania takich zaświadczeń jest niewiele. inne i owszem, przegląd zrobią, ale papieru nie dadzą.

 

jak zdążysz z zakupem w sierpniu, to:

 

http://forum.karawaning.pl/topic/21714-firma-alpo-na-xx-zlocie/?do=findComment&comment=487060

 

(02-04 wrzesień)

Edytowane przez tokyo (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym podziękować za pomoc w sprawie wyboru przyczepki gdyż właśnie wybór się dokonał. Żona po wejściu do tego modelu Fendt w takiej konfiguracji wnętrza zaczęła w głowie konfigurować nasze mieszkanie

Jeśli czas pozwoli to będziemy chcieli dołączyć do zlotu w Relax-ie.

Jeszcze raz dziękuję za cenne rady oraz uwagi. Mam nadzieje, że spotkamy się kiedyś i będę mógł się odwdzięczyć chłodnym piwem lub smaczną kawą.

post-21620-0-57031200-1470778849_thumb.jpg

post-21620-0-70761300-1470778993_thumb.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym podziękować za pomoc w sprawie wyboru przyczepki gdyż właśnie wybór się dokonał. Żona po wejściu do tego modelu Fendt w takiej konfiguracji wnętrza zaczęła w głowie konfigurować nasze mieszkanie

Jeśli czas pozwoli to będziemy chcieli dołączyć do zlotu w Relax-ie.

Jeszcze raz dziękuję za cenne rady oraz uwagi. Mam nadzieje, że spotkamy się kiedyś i będę mógł się odwdzięczyć chłodnym piwem lub smaczną kawą.

 

Gratulacje Mirco ale jedna rzecz mnie nurtuje... Nie chcę mącić radości z zakupu wymarzonej cepki ale jeśli pozwolisz się wtrącić to... jeśli mówimy o Fendt Bianco 495 SFE (a wg zdjęć to właśnie ta cepka) to jej DMC wynosi 1600/1700 kg więc założenia z DR Twojego Peugeta wzięły w łeb i raczej tego nie możesz ciągnąć na mój chłopski rozum. Bazuję na info ze strony http://kampi.pl/fendt-caravan/fendt-bianco/oraz znalazłem ogłoszenie Center-Campu (już nieaktualne bo to pewnie Twoja cepka)- http://otomoto.pl/oferta/fendt-bianco-495-sfe-2016-wyprzedaz-rocznika-2016-ostatnie-modele-fendt-bianco-495-sfe-2016-ID6ygKxf.html gdzie wyraźnie napisane jest, że DMC 1600/1700kg. Może się mylę a może nie mam racji ale wolałbym 10 razy głupio zapytać (jak sam napisałeś wcześniej w poście) i sprawdzić niż potem utknąć gdzieś na trasie i czekać aż niestety będą musieli odholować moją cepkę po zatrzymaniu przez organa kontroli drogowej...

Edytowane przez Mandrol (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.