Skocz do zawartości

Dobór przyczepy dla Mirco


Mirco

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Jestem bardzo świeży na forum oraz w kwestii przyczep kempingowych,Chciałbym podłączyć się do tematu.

Myślę o zakupie przyczepki Fendt 515GS lub Burstner 475TL lub 535TL ze względu na dzielone łóżko.(każda DMC 1500kg)

Auto to Peugeot 508 180PS (automat) DMC 2240kg. (w dowodzie poz. O1 1470kg dlatego ATC w przyczepie)

Wyjazdy będą stacjonarne (2-3tyg) w kraju oraz pewnie jakieś zagraniczne CRO,ESP,IT. Nie wykluczam tez jakiś wyjazdów objazdowych dlugoweekendowych. Przyczepka będzie nowa wiec myślę, ze posłuży nam 8-10lat.

Na razie próbuje skonfigurować przyczepkę.

Przedsionek GOLDCAMP Barbados,

ATC Track control,

Klima TRUMA Aventa Comfort,

złącze do wody, kanalizy oraz gazu.Tak jak Binek mam 10lat doświadczenia w jeździe C+E i dlatego odpuściłem sobie napęd.

Czy mógłbym prosić o jakieś porady doświadczonych kolegów z forum w co przydatnego mógłbym skonfigurować przyczepkę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 100
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

System kontroli trakcji AL-KO ATC

Auto ma dopiero 4m-c i nie zapytałem w salonie o uciąg myśląc, ze pociągnie własną wagę tzn. 1600kg

To duży problem 30kg więcej?

Auto będę posiadał może jeszcze 5lat, a przyczepkę dłużej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To duży problem 30kg więcej?

Auto będę posiadał może jeszcze 5lat, a przyczepkę dłużej.

 

Jakby bardzo duży i jakby wykluczający zakup przyczepki 1500, chyba że będzie stać przez 5 lat i czekać na wymianę holownika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto ma dopiero 4m-c i nie zapytałem w salonie o uciąg myśląc, ze pociągnie własną wagę tzn. 1600kg

To duży problem 30kg więcej?

Auto będę posiadał może jeszcze 5lat, a przyczepkę dłużej.

Tak to jest duży problem, to tak jakbyś jechał samochodem nie posiadając prawa jazdy...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niestety takie są przepisy - co prawda polskie, zakręcone przepisy z przelicznika DMC samochodu (2240 / 1,33) dają teoretyczną możliwość ciągnięcia przyczepy o DMC 1684, ale w tym konkretnym przypadku producent Twojego samochodu ograniczył możliwości techniczne do DMC 1470 i nic ponadto nie możesz podczepić do haka. To już nie chodzi nawet o srogie mandaty (pewnie też z zatrzymaniem przyczepy bo nikt nie pozwoli ci dalej jechać) ale jest to już poprostu niebezpieczne dla Ciebie i innych użytkowników drogi.

 

A jeszcze musisz pamiętać o ograniczeniu DMC zestawu (3500) aby nie montować viatola oraz nie robić prawka B96 lub E.

 

Czyli tak naprawdę 3500 - 2240 = 1260 (czyli max przyczepka o DMC 1260)

 

Generalnie wychodzi na to że szukasz przyczepki DMC 1200 (DMC 1300 już za dużo a takich pośrednich to raczej się nie spotyka)

Edytowane przez Pawel1074809 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mirco, nie widzę żebyś napisał w jakim składzie chcesz jeździć - a ot tego powinieneś zacząć przemyślenia na temat układu w przyczepie i jej DMC. a co dalej idzie jakich modeli szukać

Skupiasz się na gadżetach typu przedsionek, klima i niepotrzebne podłączenia a sednem sprawy jest wielkość przyczepy, którą możesz legalnie i bezpiecznie ciągnąć.

 

Od charakteru większości Twoich wyjazdów będzie zależało wyposażenie przyczepy - czy będziesz preferował wyjazdy objazdowe czy stacjonarne. Na objazdówce na pewno lepiej sprawdzi się mniejsza, zgrabniejsza przyczepa. Podczas pobytu stacjonarnego ważny jest duży przedsionek, którego na objazdówce nawet nie rozłożysz. 

 

Zacznij od składu załogi, to mniej więcej określi zakres tego co potrzebujesz.

 

 

Kolego Pawle  - Mirco napisał, że ma C+E, więc żadnej kategorii nie musi dorabiać :D

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

System kontroli trakcji AL-KO ATC

Auto ma dopiero 4m-c i nie zapytałem w salonie o uciąg myśląc, ze pociągnie własną wagę tzn. 1600kg

To duży problem 30kg więcej?

Auto będę posiadał może jeszcze 5lat, a przyczepkę dłużej.

Sprawdź jeszcze F3 w dowodzie bo prawdopodobnie i tam masz jakieś ograniczenie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja w temat przyczepy wtrącę tylko tyle, że z manewrowaniem większość z nas nie ma najmniejszych problemów, czasem owszem może być ciasno... ale mover-a często montuje się po to, aby nie spalić sprzęgła przy parkowaniu na parceli. Niby masz automat, ale i tak nie wszędzie wjedziesz autem, tam gdzie mover da radę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc w dowodzie auta F1,F2 (DMC) 2240kg. F3 3440kg ale w O1 (przyczepa z hamulcem) 1475kg

Po rozmowie z ITD oraz z Ruchem Drogowym podczas kontroli sprawdza  się dowod przyczepki F1,F2 z dowodem holownika O1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzałem w kilku dowodach i nie zawsze F1+O1=F3. Zdarza się, że czasem jest brak wpisu w F3.

O viatoll się nie martwię oraz o uprawnienia, bo jak wcześniej wspominałem razem z żoną mamy uprawnienia C+E oraz doświadczenie ponad 10lat na zestawach 40ton.

Sprawdzałem jeszcze jedna opcje przyczepki, również Fendt Bianco 495 selection. DMC 1450kg czyli mieszczę sie  z O1 w dowodzie mojego auta.

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc w dowodzie auta F1,F2 (DMC) 2240kg. F3 3440kg ale w O1 (przyczepa z hamulcem) 1475kg

Po rozmowie z ITD oraz z Ruchem Drogowym podczas kontroli sprawdza  się dowod przyczepki F1,F2 z dowodem holownika O1

TOM możne dziwne,bo w zasadzie w większości nikt w EU ,na zestawach 40ton, nie czepia się (po za CH i AT) za 2-5% ale masz racje tu byłby przypadek świadomego łamania przepisów.


Sprawdzałem w kilku dowodach i nie zawsze F1+O1=F3. Zdarza się, że czasem jest brak wpisu w F3.

O viatoll się nie martwię oraz o uprawnienia, bo jak wcześniej wspominałem razem z żoną mamy uprawnienia C+E oraz doświadczenie ponad 10lat na zestawach 40ton.

Sprawdzałem jeszcze jedna opcje przyczepki, również Fendt Bianco 495 selection. DMC 1450kg czyli mieszczę sie  z O1 w dowodzie mojego auta.

Na razie przyczepka, będzie użytkowana przez 2 osoby (1-2 sezony) ale perspektywicznie myśląc o potomku może będzie służyć rodzinie 2+1 albo 2+2.

Sezon planowałbym na 2 wyjazdy 7-14dniowe kraj lub zagranica oraz kilka niedalekich wyjazdów 3-5dniowych.

Dziękuje za cenne uwagi oraz proszę o dalsze porady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.