Skocz do zawartości

Szafka sterująca w Hobby - Oświetlenie


RM77

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 57
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

  • 3 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

Witaj Krzysiek

Teraz ja przepraszam, gdzieś wątek mi uciekł. Nie założyłem jeszcze solarów, czekam na razie zbieram wszystkie elementy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Może coś pomocnego znajdziesz:

http://forum.karawaning.pl/topic/17795-prośba-o-rozszyfrowanie-schematu/?p=393435

Kol. voice miał inne wykonanie sterownika, ale różnice pewnie są minimalne :hmm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj Kristofer

 

Udało mi się, już wszystko rozpisać - załączniki wrzuciłem wcześniej, teraz planuje - projektuje możliwość ładowania akumulatora z trzech różnych źródeł - ładowarka na 230V, solary i instalacja samochodowa w czasie jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To, o czym piszesz w poscie #23 jest przecież w owym temacie, nawet w dwóch wariantach, a dodatkowo, chyba w niezliczonej ilości tematów na forum (dotyczących oczywiście tego zagadnienia).

Chyba, że chcesz zrobić coś bardzo nietypowego :hmm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie, rozebrałem -  przeanalizowałem całe podłączenie, akumulatora i systemu ładowania w przyczepie. Okazuje się ze jest zrobione trochę niechlujnie. 12V przychodzące z samochodu nie jest podłączone w ogóle, nie daje możliwości ładowania aku w czasie jazdy, tu powinien być wstawiony regulator - który ,moim skromnym zdaniem który pozwoli regulować prądem ładowania. Niestety tu jego brak. Obecnie ładowanie aku odbywa się tylko z ładowarki na 230V. Planuje jeszcze montaż solarów i przewiduje założyć sterownik do ładowania z automatycznym przełączeniem priorytetowym:

1. Ładowanie z solarów

2. Ładowanie z zasilacza 230V

3. Ładowanie z instalacji samochodu.

 

Czytałem post który mi podesłałeś, jest w nim wiele fajnych rozwiązań ale one nie podchodzą do mojego przemyślenia w przyczepie. Na pewno wykorzystam je w samochodzie w którym mam warsztat na kółkach i też potrzebuje zasilanie.

Edytowane przez rafal.wosik (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rafał, załóż solary i zapomnij. Nic ci więcej potrzebne nie będzie. Niepotrzebna komplikacja.

 

Kupiłem  Tracera 1210RN - 100v/10A, okazało sie ze do ładowania jest ok bo ze 120W paneli max widziałem 6A prądu, ale jako zabezpieczenie jest słabo bo max pobór pradu to tylko 10a. W mojej hobby po wlaczeniu wszystkich swiateł jest 22a, a jeszcze dodac jakas pompkę wody to 'korki' wybijało. Zmieniłem kontroler na 3215RN - jest 2x wiekszy gabarytem, no i na wyjsciu ma 30amp zabezpieczenie, nie musze sie zastanawiac które swiatło uruchamiam, po prostu działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie, rozebrałem -  przeanalizowałem całe podłączenie, akumulatora i systemu ładowania w przyczepie. Okazuje się ze jest zrobione trochę niechlujnie. 12V przychodzące z samochodu nie jest podłączone w ogóle, nie daje możliwości ładowania aku w czasie jazdy, tu powinien być wstawiony regulator - który ,moim skromnym zdaniem który pozwoli regulować prądem ładowania. Niestety tu jego brak. Obecnie ładowanie aku odbywa się tylko z ładowarki na 230V. Planuje jeszcze montaż solarów i przewiduje założyć sterownik do ładowania z automatycznym przełączeniem priorytetowym:

1. Ładowanie z solarów

2. Ładowanie z zasilacza 230V

3. Ładowanie z instalacji samochodu.

 

Czytałem post który mi podesłałeś, jest w nim wiele fajnych rozwiązań ale one nie podchodzą do mojego przemyślenia w przyczepie. Na pewno wykorzystam je w samochodzie w którym mam warsztat na kółkach i też potrzebuje zasilanie.

 

W takim razie nie rozumiem, :niewiem:  przecież tam jest wszystko: niezależne ładowanie z PV, z ~230 V i z alternatora.

Możesz zastosować booster lub zamiast niego jakiś kontroler/separator dla ładowania accu i masz wszystko, co chcesz. Wszystko będzie odbywało się automatycznie, nie trzeba żadnych przełączników. Jeśli przetwornicy nie potrzebujesz, to pomijasz ten obwód. Masz dwa warianty do wyboru. Nie pamiętam, czy pytałem: jaki masz konkretnie akumulator?

Edytowane przez Kristofer (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć Kristofer

 

Aku miałem 80ah ale poszedł do drugiej przyczepy bagazowej (warsztat). Planuję kupno 120, później postaram się zrobić schemat jak planuje to zrobić i wrzucę to w temacie.

 

Rafal Wosik

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.