Skocz do zawartości

Weinsberg CaraOne czy Adria Aviva, albo coś innego do 5 metrów.


jacek00

Rekomendowane odpowiedzi

W rozmiarze 522 masz jeszcze układ PT, też całkiem ciekawy.

 

Ja nie obawiałbym się długości, przesiadłem się z 450 na 552 i nie widzę różnicy, po za tym, że trudno już ustawić się w poprzek parceli. Planujesz mover ?

 

do jazdy nie ma różnicy, zestawem praktycznie nie cofam, bo nie ma przeważnie potrzeby. Na zakrętach wąskich i ciasnych trzeba uważać - ale to głównie na campingach, na drogach lokalnych problemów nie mam. Problemem są bramy, wąskie, z kiepskim promieniem natarcia. To już jest kawałek przyczepy i trzeba pamiętać aby jak najpóźniej zacząć wykonywać taki skręt, oś przyczepy jest daleko za samochodem i szybko zaczyna podążać śladem auta i można bokiem przyczepy o coś zahaczyć.

 

martwi mnie tylko  waga. Jakie tam masz parametry ? bo wydaje mi się, że jakby ona lekka nie była to ciężko będzie realnie zjechać poniżej 1400-1500kg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 49
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

PT nie chce, bo nie chcę łóżka przy wejściu. Pies sobie tam legowisko zrobi przy pierwszej lepszej okazji :-)

 

Wolę układ PK. Masa własna tej 522 to tylko 990. Oczywiście do tego muszę doliczyć kilka rzeczy, które chcę dołożyć typu moskitiera na drzwi czy stabilizator. Do tego jeszcze woda w spłuczce czy butla. Zdaję sobie sprawę, że waga będzie na jakiejś granicy dla obecnego auta.

 

Dlatego finalnie się okaże czy wziąć ciut większą z myślą już o większym aucie czy wziąć 472 PK (MW 950 kg) i też będzie dobra :-)

 

Kiedyś mover planuję ale to raczej przy nowym aucie.

 

Na razie czekam na oficjalne dane wszystkich wag bo na stronie Adrii jeszcze ich nie ma dla tego modelu.

 

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

No to po jabłkach :)  Poszło zamówienie na Adrię Aviva 472 PK, bo uznaliśmy z żoną, że jest to najbardziej optymalny wybór obecnie dla nas, dla auta jakie obecnie mamy. Układ w zasadzie bardzo podobny do Adrii, którą mamy tylko powiększony o łóżka piętrowe z tyłu. Tak więc taki układ nam bardzo odpowiada i jest przez nas już przetestowany :) Odrzuciliśmy mimo wszystko obie wersje 522 z kilku powodów. Raz, że nikt nie wie do końca jakie są masy własne tych przyczep. Dwa, że jednak wychodziły ciut drożej. Różnicę w cenie pomiędzy 522 i 472 postanowiliśmy przeznaczyć na movera, którego też domówiliśmy u dealera.

 

Przyczepa razem z dodatkami będzie ważyć w gotowości do jazdy i ze wszystkimi badziewiami, które posiadam około 1150 kg, przynajmniej mam taką nadzieję :D,  starałem się wszystko liczyć z górką. Nauczony obecną ładownością, staram się w przyczepie dużo rzeczy nie wozić. Z takim ciężarem obecne auto śmiało powinno sobie poradzić :) 

Z dodatków wziąłem to rozprowadzanie ciepła, aks, większe okno dachowe, moskitierkę na drzwi, amorki, koło zapasowe i parę innych pierdół jeszcze. 

Z ciekawostek. Dealer Adrii w Szczecinie nie dolicza żadnych kosztów transportu. Czyli wycena przyczepy jest kwotą ostateczną. Dealer Adrii w Krakowie doliczył za transport 800 eu, natomiast koszt przyczepy na praktycznie tym samym poziomie co dealer w Szczecinie. Dziwna polityka dla mnie, że to klient ma ponosić koszty transportu z fabryki. Oczywiście też zostałem poinformowany, że jeśli chcę oszczędzić, to mogę oderbać przyczepę sam z fabryki w Słowenii, tylko wtedy po co załatwiać wszystko przez pośrednika w Polsce? 

No nic. Teraz muszę się uzbroić w cierpliwość i wierzyć, że fabryce uda się wyprodukować przyczepę zgodnie z zamówieniem, czyli ma być w marcu 2017 :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Amortyzatory za dopłatą ?? :look:

Nie rozumiem.

Czego? :-) W standardzie masz oś bez amortyzatorów. Tak jest niestety od dawna. W obecnej Adrii z 2006 też nie mam fabrycznych amorków
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czego? :-) W standardzie masz oś bez amortyzatorów. Tak jest niestety od dawna. W obecnej Adrii z 2006 też nie mam fabrycznych amorków

 

 

Jest XXI-szy wiek i rok 2016 a nie 1946-ty  !!!

 

Rozumiem ,że w wyposażeniu "mieszkalnym"  może nie być wszelkich gadżetów celem osiągnięcia zachęty dla klienta  "cena już od....".

Ale brak amortyzatorów w układzie jezdnym w dobie lotów kosmicznych ???

Toż to Mozambik !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest XXI-szy wiek i rok 2016 a nie 1946-ty !!!

 

Rozumiem ,że w wyposażeniu "mieszkalnym" może nie być wszelkich gadżetów celem osiągnięcia zachęty dla klienta "cena już od....".

Ale brak amortyzatorów w układzie jezdnym w dobie lotów kosmicznych ???

Toż to Mozambik !

Może w wyższej półce jest. Natomiast jak się kupuje wersję budżetowe to niestety trzeba się liczyć z tym, że część rzeczy trzeba dołożyć.

Na pocieszenie to Adria i tak daje dużo w wyposażeniu seryjnym. Taki Weinsberg to nie daje w zasadzie niczego. Nawet za zbiornik na wodę czystą musisz dopłacić bo w standardzie jest chyba 10 litrów. Nie wspominając już o ciepłej wodzie, moskitierach czy oknach - chcesz więcej okien to płać :-D

 

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gratuluję zakupu

 

Dziwna polityka dla mnie, że to klient ma ponosić koszty transportu z fabryki. 

 

w Knausie, też wszyscy (czy to Polska czy NIemcy) doliczają transport i dokumenty, a poźniej odejmują od ceny, i chwalą się jakiegoż to cudownego rabatu udzielili....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gratuluję zakupu

 

 

w Knausie, też wszyscy (czy to Polska czy NIemcy) doliczają transport i dokumenty, a poźniej odejmują od ceny, i chwalą się jakiegoż to cudownego rabatu udzielili....

No to mam lepiej. Bo raz, że na dzień dobry dostałem rabat, to jeszcze mam transport za darmo.

 

 

Dokumenty też w cenie. Jedynie za obniżenie DMC z 1350 na 1300 płacę.

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Super mi się Twoja przyczepa podoba, o takiej albo podobnej myślę.

Ja bym tylko wolał, żeby łazienka była z drugiej strony, przy wejściu, obok łóżka dla dzieci.

Super patent, którego jeszcze nie widziałem to rozsuwana dostaweczka do łóżka francuskiego dla dorosłych, po złożeniu może za kanapę, tapczan robić.

Piękne kolory, szafki przesuwne, zazdroszczę zakupu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest BPW. Alko jest w Avivach ale tych największych.

 

Mam się czymś martwić? :-)

Tak naprawdę osie BPW nie są złe. Są stosunkowo dużo ....... tańsze w porównaniu z osiami ALKO ale producent osi/podwozi BPW mocno się rozpycha na rynku i coraz częściej będziemy je spotykali i co więcej w samej amortyzacji są dużo tańsze. Technologicznie daleko nie odbiegają od osi ALKO. Mają całą paletę dodatków zwiększających bezpieczeństwo. Nawet Szweckie przyczepy Kabe są na podwoziach BPW. Są jednak stosunkowo słabsze jeżeli "biega" o wytrzymałość od osi ALKO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super mi się Twoja przyczepa podoba, o takiej albo podobnej myślę.Ja bym tylko wolał, żeby łazienka była z drugiej strony, przy wejściu, obok łóżka dla dzieci.
Są takie układy, nie u Adrii chyba. Ale przy takiej wielkości zazwyczaj wtedy jest umywalka składana a mi zależało na normalnej umywalce. 522 PK ma taki układ o jakim Piszesz i też ten Weinsberg 480 QDK, którego też rozważałam. Ale uznałem z żoną, że układ z 472 PK jednak najbardziej nam odpowiada ( teraz mam podobny) i daje największą swobodę.

 

Super patent, którego jeszcze nie widziałem to rozsuwana dostaweczka do łóżka francuskiego dla dorosłych, po złożeniu może za kanapę, tapczan robić.
Podoba mi się w tym rozwiązaniu to, że jest przez to dużo więcej miejsca. Ciekawe czy nam będzie się chciało to składać :-D

 

Piękne kolory, szafki przesuwne, zazdroszczę zakupu.
Dzięki :-) Szafek przesuwanych najbardziej się obawiam, chociaż żona mówi że nie ma czego. Plusem na pewno jest to, że nic mi nie wypadnie a zdarzało się. Najgorszy był jakiś dżem :-D

 

 

Tak naprawdę osie BPW nie są złe. Są stosunkowo dużo ....... tańsze w porównaniu z osiami ALKO ale producent osi/podwozi BPW mocno się rozpycha na rynku i coraz częściej będziemy je spotykali i co więcej w samej amortyzacji są dużo tańsze. Technologicznie daleko nie odbiegają od osi ALKO. Mają całą paletę dodatków zwiększających bezpieczeństwo. Nawet Szweckie przyczepy Kabe są na podwoziach BPW. Są jednak stosunkowo słabsze jeżeli "biega" o wytrzymałość od osi ALKO.

Ja się tej osi BPW w ogóle nie obawiam. Podejrzewam, że jako zwykły użytkownik w ogóle nie odczuję różnicy.

 

 

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja się tej osi BPW w ogóle nie obawiam. Podejrzewam, że jako zwykły użytkownik w ogóle nie odczuję różnicy.

 

Proszę mnie źle nie zrozumieć, ale BPW ma za swoimi plecami wiele takich i podobnych zdarzeń. Poniżej taki mały filmik:

 

https://www.youtube.com/watch?v=yZGPsGRM9NE

 

BPW naprawia takie i podobne błędy ale to akurat nie powinno się nigdy wydarzyć. Właśnie dzięki takim wydarzeniom trochę ich zła marka. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszę mnie źle nie zrozumieć, ale BPW ma za swoimi plecami wiele takich i podobnych zdarzeń. Poniżej taki mały filmik:

 

https://www.youtube.com/watch?v=yZGPsGRM9NE

 

BPW naprawia takie i podobne błędy ale to akurat nie powinno się nigdy wydarzyć. Właśnie dzięki takim wydarzeniom trochę ich zła marka.

Nie znam niemieckiego. Możesz w skrócie powiedzieć co i jak? Czy przypadkiem nie jest to efektem przeciążenia przyczepy po prostu?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.