Skocz do zawartości

Weinsberg CaraOne czy Adria Aviva, albo coś innego do 5 metrów.


jacek00

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 49
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Wiem, że czegoś będzie mniej. Ładowności na pewno. Ale auta na razie nie zmienię, a przyczepę kupię na kilka lat. Jak pisałem. Coś za coś. Zawsze musi być jakiś kompromis :-D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Powoli wszystko zaczyna się samo klarować.

 

Weinsberg ma niestety chorą politykę cenową. Owszem przyczepa w podstawowej wersji wychodzi najtaniej, ale żeby przyczepa była użyteczna - tzn miała większy zbiornik, rolety i moskitiery okien, ciepłą wodę, prysznic i trochę innych duperelek to trzeba kupić 3 dodatkowe pakiety za łączną kwotę około 1500 eu. Do tego jeszcze lodówka duża za 900 eu, transport 500 eu, no i 100 eu za zmianę DMC z 1350 na 1300.

 

Czyli z ceny początkowej 14700 robi się nam prawie 18k eu a to już kwota za którą możemy rozpatrywać Knausa, Hobby czy Dethleffsa.

 

Wg mnie Weinsberg nie jest warty takich pieniędzy i robią to zdecydowanie źle. Do tego w przypadku leasingu nie można liczyć na żadne zniżki a ewentualnie na stół z krzesłami bądź przedsionek - dla mnie rzeczy zupełnie zbędne.

 

Natomiast zupełnie odmienne wygląda sprawa u Adrii. Owszem wersja podstawowa Aviva 472PK kosztuje brutto podobnie jak Weinsberg, ale przy leasing na dzień dobry dają 8% zniżki. W wyposażeniu standardowym dostajemy to wszystko za co u Weinsberga trzeba dopłacać, czyli prysznic, ciepła woda, rolety, moskitiery, duża lodówka. W zasadzie dopłacić trzeba za stabilizator i za okno midi heki. Tak czy inaczej Adria wychodzi o około 1500 eu taniej niż Weinsberg.

 

Z wartości dodanych u Adrii jest 7 lat gwarancji na szczelność u Weinsberga tylko 5.

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zapytaj jeszcze o cenę przeglądu corocznego w Adrii, może wynegocjujesz przed zakupem jakiś rabat :)

 

P.S. Gdzie negocjujesz temat Adrii ?

W Szczecinie i Krakowie. Zobaczymy kto da lepszą ofertę :-) Najgorsze, że czas oczekiwania do 6 miesięcy na tą Adrię. Ponoć jest taki boom na ten model, że fabryka nie nadąża z produkcją. Dobrze, że idzie zima to w spokoju będzie można zamówić.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fabryka Adrii nie nie ma praktycznie nic na stanie, wszystko jest sprzedawane od ręki i głównie na zamówienie. Wiosną w kwietniu nie były jeszcze gotowe pojazdy zamówione przez klientów na styczeń 2016. Dlatego najprościej było poszukać gdzie wymarzona przyczepa stoi na placu w Niemczech i kulturalnie załatwić zakupy od ręki (tak mniej więcej w miesiąc :) )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta nowa stoi chyba tylko na obecnych targach :-)

 

Boję się tylko, że jak zamówię do końca września to będzie do odbioru w styczniu, a nie uśmiecha mi się w styczniu z budą jeździć

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już widziałem ten artykuł. Co masz na myśli pisząc ciekawostka? Masa jest tam błędna bo w rzeczywistości masa gotowego pojazdu do jazdy to jest około 1050 kg.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już widziałem ten artykuł. Co masz na myśli pisząc ciekawostka? Masa jest tam błędna bo w rzeczywistości masa gotowego pojazdu do jazdy to jest około 1050 kg.

Co do mas , MW /DMC  to jest to do ustalenia w trakcie zamawiania budki i pewnie niespodzianki nie będzie. 

To  jest dla mnie ciekawe :   Je nach Länge rollt der Aviva auf Chassis von BPW oder Alko.  Czyli taka trochę niewiadoma odnośnie podwozia AVIVY , Chyba ,że diler powie konkretnie na jakim podwoziu będzie budka. Na filmie ,który zalinkowałeś w pierwszym poście widać troszeczkę UN i wygląda na BPW.

Weinsberg w specyfikacji ma podwozie BPW 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma powodu aby się martwić .

 

Jak zerkniesz na specyfikację innych przyczep to też BPW jest montowane. Ale najczęściej  w tych budżetowych budkach. 

 

Ale powiem ,że podwozie AL-KO z osią DELTA  jest naprawdę świetnym rozwiązaniem . Miałem poprzedniego KNAUSA  na zwykłej osi, teraz mam Deltę  i komfort jazdy z budą jest nieporównywalny.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I powoli wszystko zaczyna się klarować. 
Na tapecie został model Adria 472PK, ale po zapoznaniu się ze specyfikacją nowych Adrii zacząłem też rozważać 522PK. Wychodzi na to, że wagowo 522PK jest tylko o 40kg cięższy od 472PK. Niby niewiele i pytanie czy warto sobie zawracać głowę i myśleć o tej dłuższej przyczepie? Wychodzi około 50 cm więcej niż 472. Różnica w długości całkowitej to 47,5 cm. W stosunku do mojej obecnej Altea 432 PX to 522 jest dłuższa o 65,5 cm.  Czy obawiać się takiej długości? Dużo trudniej się manewruje i z czymś takim jeździ? Bo tego najbardziej się obawiam :)

 

W środku trochę inny układ, bo zamiast łóżka francuskiego dostaję łóżko podwójne.

 

Aviva 522PK

3S52_13400WAPA_AVIVA_522_PK_D.pngAviva 472 PK

3S47_13600WAPA_AVIVA_472_PK_D.png

 

Różnica w cenie to raptem 500 eu netto czyli w zasadzie to żadna różnica. Pytanie czy warto bo to już sporo większy model i aż tak dużej wielkości nie zakładałem, chociaż rozważałem zakup zeszłego modelu, który miał oznaczenie 512. No ale wtedy w ogóle w ofercie nie było tej mniejszej przyczepy.

 

I jeszcze pytanie o amortyzatory. Bo występuje to jako wyposażenie opcjonalne. Czy to w znacznym stopniu poprawia komfort jazdy, prowadzenia itp?

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.