Skocz do zawartości

Równoległe łączenie transformatorów w instalacji przyczepy


Malko

Rekomendowane odpowiedzi

No właśnie Malko i o to jest pytanie Kristofer ty też byłeś nowy kiedyś na tym forum więc zatrzymaj takie uwagi dla siebie jak nie chcesz pomóc.

 

Witaj kolego , pomijając już sam problem jaki trapi cię i połączenia w twojej przyczepce ( co jak być wykazał odrobinę sprytu byś już wiedział co i jak) to po drugie należało by samemu być w prządku zanim zaczniesz uwłaczać komuś innemu na forum. Kolego, Krzysztof na tym forum jest właśnie jednym z tych co wiedzę mają i  posiada umiejętności przekazania tej wiedzy. Jeśli nie masz ochoty poświęcić swojego czasu by zajrzeć i przeanalizować linków które ci podano to proszę cię nie marnuj czasu innych. A jak sam wspomniałeś że elektrykiem nie jesteś to zgłoś się do elektryka będzie szybciej i bezpieczniej.

 

Mam nadzieję że mój post nie podniesie poziomu agresji w tym temacie a jedynie pozwoli kolego tobie rozejrzeć się po tematach i częściowo zrozumieć istotę sprawy.

 

Pozdrawiam serdecznie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 32
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

a czy w moim poście jest jakaś agresja to wy na mnie naskoczyliście po moim pytaniu, przeczytałem link który dostałem ale to tyczy sie lodówki więc po co ta agresja wobec mnie.


podejrzewam że można to w trzech słowach opisać np tak to jest przetwornica lub nie to nie jest przetwornica i działa to w ten sposób lub inny ale lepiej popisać sie jakim to jest sie twardzielem na forum dlatego napisałem tak jak napisałem bez obrazy. Jak ktoś chce pomóc poproszę o odpowiedz a jak chcesz nie pomagać nie pisz i nie pokazuj jakim to jesteś twardzielem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze: jeśli oczekujesz pomocy, to powinieneś wykazać chociaż minimum zaangażowania ze swojej strony, choćby czytając istniejące tematy, a nie czekać na gotową odpowiedź. Dwa pierwsze, lepsze z brzegu, które już na początku wiele by Ci wyjaśniły:

http://forum.karawaning.pl/topic/16821-s%C5%82ownik-nie-tylko-karawaningowy/
http://forum.karawaning.pl/topic/21687-przetwornica-knaus-500/?p=474817

Jest też gdzieś temat z identycznym zasilaczem, jak Twój, ale jeśli zechcesz, to już sam musisz poszukać.

Po drugie: nikt na Ciebie nie naskakuje, :nono:  tylko delikatnie próbujemy Ci wytłumaczyć, że przy Twoim poziomie wiedzy w tej dziedzinie (bez urazy), Twoje eksperymenty mogą być bardzo niebezpieczne dla Ciebie samego, nic poza tym.

Ponownie mógłbym zacytować czyjeś słowa, tym razem Kolegi ed, umieszczone w innym temacie, post #10:
http://forum.karawaning.pl/topic/21828-podłączenie-lodówki-220v/?p=478058

 

Prawda jest taka, że masz zerową (!) wiedzę na temat elektryczności, elektroniki i takich też urządzeń.
Jak w takim razie Ci pomóc, abyś przyczepie, a zwłaszcza sobie nie zrobił jakiejś poważniejszej krzywdy  :hmm:
Dzieci zawsze się uczy, aby nie wkładały rąk do gniazdek elektrycznych, a jak postąpić w przypadku dorosłych, nie mających nawet pojęcia, co rozkręcają? :niewiem:
Jeśli prąd porazi Cię śmiertelnie, to czyja to będzie wina - tych, co mimo braku jakiejkolwiek wiedzy u Ciebie, radzili to i owo?
Wybacz, ale ja do tego ręki nie przyłożę. Pisałem już - czytaj podobne tematy, wszystko w nich  jest, a przy odrobinie
zdolności oraz chęci, można się nawet nauczyć wielu nowych, ciekawych rzeczy - trzeba jednak chcieć.
Osoba pytająca powinna się wykazać znajomością chociaż elementarnych zasad w danej dziedzinie, aby można jej było pomóc i aby tą pomoc zrozumiała.
To, że nawet nie wiesz z czym masz do czynienia i jak się to nazywa, to zaledwie wierzchołek góry lodowej.
Pozostaje jeszcze problem braku prawidłowego działania urządzeń, o czym również pisałeś, a może problemu w ogóle nie ma, tylko nie potrafisz tego poprawnie rozpoznać ... :hmm:

IMHO

 

PS
Jeśli na coś Ci się ta wiedza przyda, to "to coś", z Twoich zdjęć, to oczywiście zasilacz - najprostszy z możliwych.
Służy do zamiany AC 230 V / DC 12 V. Budowa: transformator b.małej mocy (ok. 20 VA), przekaźnik, 4 diody półprzewodnikowe, bezpiecznik. Nie wiem, gdzie dla 12 V widać tam dwa wyjścia i jedno wejście - ja wyraźnie widzę jedno wejście i jedno wyjście,
które są wykorzystane (podłączone do instalacji). Moim zdaniem zasilacz jest raczej sprawny.

Edytowane przez Kristofer (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i czy nie można było tak odrazu teraz wiem na czym stoję teraz wiem jak to się je i z czym.Poprostu nie miałem do czynienia z czymś takim bo to moja pierwsza przyczepa i chciałem zaciągnąć informacji dzięki bardzo Kristofer bardzo mi pomogłeś.Dziekuje za wyjaśnienie i nie bądźcie tak nastawieni na nowych dopiero się uczą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie można było ...
W przypadku Twoich pytań, nie było innego wyjścia, ponieważ świadczą o tym, że ewentualna pomoc mogłaby przynieść więcej szkód, niż pożytku. To właśnie próbowaliśmy dać Ci do zrozumienia (ja i Kol. California).
Nie jesteśmy "tak" nastawieni, zawsze wszyscy chętnie pomagają, jednak nadrzędną zasadą pomocy jest "nie szkodzić".
Już tak zupełnie na marginesie i nie mając nikogo konkretnie na myśli, bo to forumowa codzienność: każdego dnia rejestruje się na forum ktoś nowy. Wchodzi do nowej społeczności i często nawet się nie przywita, a o tym żeby zadał sobie trochę trudu i poczytał, poszukał, co mogłoby mu pomóc, nawet nie ma mowy. Przechodzi natomiast od razu do rzeczy i zadaje pytanie, bo tak jest najprościej i najwygodniej (oczywiście dla niego). Najgorzej już jest, gdy na swoje pytanie zakłada temat. Najczęściej robi wtedy śmietnik, ponieważ ten jego "nowy" temat, jest tylko nowy dla niego, a na forum był już wielokrotnie omawiany, jednak nowemu łatwiej dysponować czasem innych, niż własnym, dlatego mało który "nowy" szuka istniejących odpowiedzi, licząc że zrobi to ktoś za niego. Mnożą się w ten sposób tematy widma, które nic nowego nie wnoszą, a jedynie powiększają gąszcz już istniejących.
Robi się z tego taki labirynt, że trudno w nim później cokolwiek znaleźć, nawet "starym wyjadaczom" tego forum, a co dopiero tym początkującym. Stąd biorą się nasze sugestie, aby najpierw poświęcić czas na przeczytanie interesujących wątków.
Popatrz może na to od tej strony.

PS
Z wymiarów transformatora wynika, że jego prąd wyjściowy może być na poziomie 1,6 A, a skoro tak, to raczej służy jedynie do zasilania pompki wody. Wszystko inne działa w przyczepie najprawdopodobniej na 230 V. Jeśli nie masz wiedzy, jak sprawdzić ten zasilacz, nie wiesz, gdzie podłączyć miernik, to daj zarobić fachowcom - będzie bezpieczniej dla Ciebie (i przyczepy).
Gdybyś się jednak upierał i był bardzo ostrożny (robisz to na własne ryzyko), to możesz sprawdzić, czy zasilacz jest OK, dołączając na chwilę do niego żaróweczkę samochodową niewielkiej mocy np. 5 - 15 W, uprzednio lutując do niej dwa krótkie odcinki przewodu (patrz rysunek).

 

post-8228-0-91027200-1469459751_thumb.jpg

 

W to samo miejsce możesz przyłączyć miernik (ustawiony na zakres DC do np. 20 V).
Jeśli żaróweczka zaświeci, to zasilacz jest sprawny. Jedyne, co w tej sytuacji sam możesz zrobić, to zmierzyć, czy zasilanie dochodzi do pompki wody (można też w miejsce pompki podpiąć tą samą żaróweczkę). Gdy "odkręcisz" krany i żarówka zaświeci, to pompka uszkodzona (jeśli sprawdzałeś ją wcześniej przy odkręconych kranach). Celowo użyłem liczby mnogiej, ponieważ kran może mieć uszkodzony mikro-wyłącznik, więc gdy odkręcisz wszystkie, to będzie większe prawdopodobieństwo, że obwód zostanie zamknięty.  Co do oświetlenia, to najlepiej sprawdzić, czy żarówki nie są przepalone (wymienić na nowe, sprawdzając dokładnie ich moc i napięcie znamionowe). Pozostałych spraw, raczej nie będziesz w stanie samodzielnie i bezpiecznie wykonać. Trudność masz taką, że w Twojej przyczepie część odbiorników / instalacji jest na 12, a część na ~230 V. Twoje problemy nie pojawiły się pierwszy raz i większość była omawiana.

Edytowane przez Kristofer (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kristofer bardzo Ci dziękuję wyraźniej się Tego opisać chyba nie da,przyczepa stała 2 lata na polu i pierwsze co wymieniłem żarówki bo elektryka jest popodłaczana i raczej nikt przy niej nie grzebał.Moze faktycznie nie przywitałem się jak należy moja wina bije się w pierś oczywiście wszystkich przepraszając a w szczególności panów od których dostałem przysłowiowy opie....l. Na codzień jezdze samochodem i maxiskuterem dlatego nie straszna mi instalacja 12v ale tu w przyczepie to co innego a jeszcze jak nie jest opisane to wolę się zapytać.tak ze poprawie się i zaraz się zewszystkimi przywitać tam gdzie potrzeba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:ok:

Zaskoczyłeś mnie - pozytywnie, bo nie każdy by potrafił napisać to, co Ty w powyższym poscie.

 

Jeśli sprawdzisz wyżej opisanym sposobem zasilacz, to napisz o efektach tego sprawdzania.

Może przyjdą nam do głowy jeszcze jakieś działania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niestety wynik negatywny miernik nawet nie drgnie test zaróweczki nie przeszedł,profilaktycznie wymieniłem wszystkie zaróweczki i odkręcałem krany kilkukrotnie ale to tylko by sprawdzić. Dla pewności wepne się jutro w instalację pompki i sprawdzę czy działa na krutko. A dla pełnego sprawdzenia podłącze jutro swoje paseratti i włączę przeciwmgielne potem pomierzę napięcia i sprawdzę czy zaświeci cokolwiek na 12v

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 to wy na mnie naskoczyliście po moim pytaniu

Przyzwyczaj się, ONI tak mają, ale .... pozrzędzą jak kwoki na grzędach, a i tak z czasem sumienie ruszy i pomogą   :P (bez obrazy )

 

PS

Jeśli na coś Ci się ta wiedza przyda, to "to coś", z Twoich zdjęć, to oczywiście zasilacz - najprostszy z możliwych.

Służy do zamiany AC 230 V / DC 12 V. Budowa: transformator b.małej mocy (ok. 20 VA), przekaźnik, 4 diody półprzewodnikowe, bezpiecznik. Nie wiem, gdzie dla 12 V widać tam dwa wyjścia i jedno wejście - ja wyraźnie widzę jedno wejście i jedno wyjście,

które są wykorzystane (podłączone do instalacji). Moim zdaniem zasilacz jest raczej sprawny.

 

Kristofer moje pierwsze skojarzenie dotyczyło zasilacza od radia, bo tak wygląda i do tego układ prostowniczy widoczny na zdjęciu. Ale naklejka, jakby mówiła inaczej. Uważam ostatecznie że jest to AC/DC

Edytowane przez Malko (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kristofer bardzo Ci dziękuję wyraźniej się Tego opisać chyba nie da,przyczepa stała 2 lata na polu i pierwsze co wymieniłem żarówki bo elektryka jest popodłaczana i raczej nikt przy niej nie grzebał.Moze faktycznie nie przywitałem się jak należy moja wina bije się w pierś oczywiście wszystkich przepraszając a w szczególności panów od których dostałem przysłowiowy opie....l. Na codzień jezdze samochodem i maxiskuterem dlatego nie straszna mi instalacja 12v ale tu w przyczepie to co innego a jeszcze jak nie jest opisane to wolę się zapytać.tak ze poprawie się i zaraz się zewszystkimi przywitać tam gdzie potrzeba.

 

Witam, no i jak miło się zrobiło :ok: , jeszcze do tego co napisał Krzysiu mogę dodać iż sam trafo jest małej mocy więc jeśli będziesz sprawdzał to najpierw odłącz przewody (+) od niego i dopiero zrób pomiar ( żarówką lub miernikiem) . Instalacja może być w stanie częściowego zwarcia i to może eliminować jakiekolwiek napięcia z niego, nie koniecznie go niszcząc.

 

Pozdrawiam serdecznie i czekamy na rezultat prac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie prąd mnie nie zabił  :slina:  jestem więc jest ok wczorajsza przerwa była dla wyluzowania parę browarków zrobiło swoje.Dzisiaj wojuje od rana. Więc tak jak podłączyłem wtyczkę do ciągnika wszystko zaczęło żyć prócz pompki wody (świeć panie nad jej 29 letnią duszą) oczywiście na przeciwmgielnych.Napięcie jest 12v działają wszystkie światła, lodówka a pompka niestety zatarta.

Odłączona wtyczka 230v od przyczepy miernik do ręki przeciwmgielne włączone i mierzę 10,50v wszędzie na wejściu z haka i w przyczepie mówię uuu coś nie tak po dociskałem wszytko jeszcze raz sprawdzam i moim oczom ukazuje sie 14v na włączonym silniku.Odpinam ciągnik podłączam sieć z miasta i to samo wchodzi 230v a 12v niema nawet po odłączeniu (+) tak jak pisał California. Niestety muszę chyba pomyśleć jednak o nowym zasilaczu tylko jakim bo w niedalekiej przyszłości będzie na pewno solar na dachu znaczy do przyszłego roku.

Edytowane przez GrzesiekP (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jakie masz wymagania co do zasilacza ale może warto zwrócić uwagę na coś takiego http://www.dometic.pl/product/waeco-perfectcharge-iu812-iu/

Może pracować jako zasilacz oraz jako ładowarka akumulatora co w przyszłości może uzupełnić instalację z akumulatorem i solarem, skoro taką planujesz. Na pierwszy rzut oka cena wydaje się mało zachęcająca ale chcąc kupić dobry zasilacz i ładowarkę oddzielnie może okazać się, że jest kosztowniejsze przedsięwzięcie.

Wielokrotnie opisywane były jego zalety na naszym forum. Przykład http://forum.karawaning.pl/topic/18055-%C5%82adowarka-waeco-iu-812/?hl=%2Bwaeco+%2Biu812&do=findComment&comment=452455

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc tak jak podłączyłem wtyczkę do ciągnika wszystko zaczęło żyć prócz pompki wody (świeć panie nad jej 29 letnią duszą) oczywiście na przeciwmgielnych.Napięcie jest 12v działają wszystkie światła, lodówka a pompka niestety zatarta.

Odłączona wtyczka 230v od przyczepy miernik do ręki przeciwmgielne włączone i mierzę 10,50v wszędzie na wejściu z haka i w przyczepie mówię uuu coś nie tak po dociskałem wszytko jeszcze raz sprawdzam i moim oczom ukazuje sie 14v na włączonym silniku.Odpinam ciągnik podłączam sieć z miasta i to samo wchodzi 230v a 12v niema nawet po odłączeniu (+) tak jak pisał California. Niestety muszę chyba pomyśleć jednak o nowym zasilaczu tylko jakim bo w niedalekiej przyszłości będzie na pewno solar na dachu znaczy do przyszłego roku.

 

Na pewno można by to naprawić, jednak biorąc pod uwagę to, o czym piszesz (instalacja PV), to opcja

kupna "normalnego" zasilacza jest jak najbardziej wskazana i rozsądna.

W świetle tego, podpisuję się pod treścią posta #27

Wspomniany zasilacz byłby jednym z najbardziej odpowiednich dla Twojej przyczepy.

Przykładowa oferta.

 

Podaję też link do innego tematu:

http://forum.karawaning.pl/topic/16455-przeróbka-instalacji-sprite-euroland-380-ek/?p=397110

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba mnie namówiliście szczególnie że ta firma jest rzut beretem no może dwa ode mnie a ostatnio jestem tam stałym bywalcem bo już parę rzeczy tam nabyłem do swojego domku, wiec polegam na waszym doświadczeniu.DZIĘKI WIELKIE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Ludzie, spokojnie, transformatory to nie jest taka prosta i typowa rzecz i nie wszyscy muszą się na tym znać. Ja bym generalnie nie kombinował i po prostu kupił nowy a ten zutylizował. Oczywiście wielu z Was się na tym zna ale ja np. jestem zupełnym laikiem i też chciałbym uzyskać kilka porad w tym temacie bo nawet nie za bardzo wiem jaki transformator kupić. Od tego jest forum :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.