Skocz do zawartości

Nowe auto - czemu takie słabe silniki.


blumore

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 418
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Oczywiście że pociągnie bez obaw. Na tym forum wielu używa czołgów do ciągnięcia lawet.Jest tylko inny problem, mianowicie skrzynia bezstopniowa.Informacje o niej w aspekcie holowania przyczep są bardzo oszczędne i ogólne, a konkretów na tym forum od nikogo nie mogłem uzyskać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za linka !!!!!

tutaj podane jest DMC przyczepy czy MW ?

I MW i DMC. Są tam dwie wartości podane zawsze.

 

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra żona wybrała Outlandera nowego 2.0 benzyna 195/4000 momentu  150 koni, automat

Mam zatem pytanie czy to będzie jeździło normalnie z przyczepą 1300DMC czy tez będzie to męka?

Nie chce ograniczać wyboru auta pod kątem 5 wyjazdów rocznie z przyczepą.

 

Czy ktoś ma podobny silnik i jeździ z podobnym zestawem?

Witaj w lutym nabyłem Outlandera 2.0 benzyna manual. Przyczepka 1400 DMC. Byłem tym zestawem w Chorwacji.............i szczerze lekko nie było moment obrotowy..............nie nie ma szału, wiadomo ciągnie się tym co się ma. Na granicy w Postojnej jest fajna góreczka, tam pierwszy poważny test...........polecam. Wcześniej był diesel................i jednak  ...........tylko diesel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Na granicy w Postojnej jest fajna góreczka, tam pierwszy poważny test...........polecam. Wcześniej był diesel................i jednak  ...........tylko diesel

Prawda i tylko prawda. 

 

Mercedes CLA 250 / 211 kM z ogonem Tabbert ca. 1400kg wzniesienie 10-12% w kierunku Wildhaus (Szwajcaria) - zestaw na podjezdzie staje. Pojawia sie komunikat - (kupplung schwer belastet)  Wylaczenie silnika i ponowne jego uruchomienie i jedziemy dalej. Nowoczesna technologia. :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Panowie wiem, że diesel do przyczepki jest lepszy ale czy nowa Toyota RAV4 2,5 benzyna(197 KM) + hybryda da sobie z przyczepą dmc 1300?

Bardziej po prostu  pasuje mi benzyna bo ma automat.

 

Czy naprawdę trzeba się skłaniać ku dieslowi dla tych kilku wyjazdów rocznie?

Jeśli już to tylko RAV 4 Hybryda 4x4 ktora ma DMC przyczepy z hamulcem 1650,bo RAV 4 Hybryda 4x2 DMC przyczepy bez hamulca 750 a DMC przyczepy z hamulcem 800 wiec nie nadaje się do ciągania jakiejś większej przyczepy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przebieg momentu obrotowego w tej Octavii, nie pozwalał na bezstresową jazdę na bardzo stromych podjazdach. Było zbyt mało mocy, lub gumy piszczały. Poczciwe 2,5 litra, szło powoli, ale pewnie :ok:  Mogę jedynie napisać, że takie wysilone turbo benzynki, jedynie do holowania na płaskim. Jak bym miał kupować nowy holownik, to tylko diesla i to ze zmienioną mapą ECU :hmm:

Oba auta cały czas były w trybie auto i ani razu nie przeszliśmy na "manual".

Odgrzeję kotleta, przede wszystkim dzięki za opis doświadczeń z zeszłorocznej wyprawy. Dopiero teraz przeczytałem, potwierdziły się tylko moje obawy co do DSG z suchymi sprzęgłami, ostatnio byłem mocno namawiany na 7-biegowe DSG właśnie tego typu, i to do przyszłego holownika. Wyśmiałem tego sprzedawcę, i - jak widać - słusznie.

 

Buksowanie to nie jest wina przebiegu momentu obrotowego, ten jest b. poprawny, w szerokim przedziale stały (250 Nm w opisanej octavii, od 1500 do ~3500 obrotów, 200Nm od 1500 do ~4000 obr u mnie)

Problem raczej w tym, że i octa, i np. golf , i w sumie passat też, z silnikami 1.4tsi są po prostu lekkie z przodu (lekki silnik, stosunkowo mały nacisk na przednią oś), a moment obr. jak na tak mały i lekki silnik jest jednak znaczący. Przy ostrzejszym potraktowaniu mają tendencję do buksowania, nawet bez cepy. Z cepą, przy ruszaniu i na podjeździe, tym bardziej odciąża (unosi) się przód, i to raczej przez mały nacisk na przednią oś holownika nie wystarcza przyczepności. U nas ciąga cepy lżejszy golf, w pewnym stopniu niwelują to opony 225-ki (sprawdzane póki co na porządnie obładowanych towarówkach, z kempingiem [jeszcze] za dużo po górkach/dołkach nie przejechałem, ale póki co, wystarcza mi podjazd pod bramę, czuć jak przy ruszaniu na podjeździe przód idzie w górę, a tył siada, i zabuksuje sobie też, a to tylko 200NM).

Gdyby w octavii/golfie "siedziała" ta sama masa na przedniej osi, ile waży ten 2,5V6, byłoby na 100% duuuużo lepiej (trakcja).

 

Patrzyłem ostatnio na różne opcje, pod kątem zmiany, kto wie, czy nie skończy się na octavii, ale 1.8 tsi, mocniejsza, i cirka 60 kilo cięższa na przodzie, obowiązkowo z 225-kami (niedawno się polubiłem z tym rozmiarem łapci, chociaż twarde są).

Edytowane przez czyś (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moment całkiem lichy-zabawka, dobre momenty to 350 wzwyż....

Gdzie masz taki moment obr. w benzyniaku? Chyba że w amerykańcach. Bez przesady .

Witaj w lutym nabyłem Outlandera 2.0 benzyna manual. Przyczepka 1400 DMC. Byłem tym zestawem w Chorwacji.............i szczerze lekko nie było moment obrotowy..............nie nie ma szału, wiadomo ciągnie się tym co się ma. Na granicy w Postojnej jest fajna góreczka, tam pierwszy poważny test...........polecam. Wcześniej był diesel................i jednak  ...........tylko diesel

Do traktora to się zgodzę. :ee:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

W cenie hybrydowej Rav 4x4 można kupić prawdziwy holownik - Land Cruisera z normalnym silnikiem i z

klasycznym automatem.

Ravka ma cenę kosmicznie przestrzeloną w tej wersji a w dalszym ciągu szału nie robi jako holownik.

Nie widzę tu sensu finansowego bo kasa ogromna (Rav) a to ani w trasę ani pod market.

Nic nie jest do wszystkiego...()

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciągam Knausa 470 (1350dmc ) Passatem 2.0 Tfsi 147kW/280Nm automat tiptronic i naprawdę nie ma problemu nawet wyprzedzanie nie jest problemem. Współcześnie 2 litrowe benzyny turbo maja i 350Nm. A na pewno tańsze w serwisie od współczesnych diesli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Użytkowałem 1.4 i 1.8 tfsi w rocznikach 2015 i 2016 - nie nadaje sie to do ciągania przyczep.

 

1.8 tfsi 180koni solo jest autem w porządku ale z przyczepą 1300 jedzie tak sobie. Spalanie nie do zaakceptowania... solo pomiędzy 6 a 8 L.

 

Z przyczepą po płaskim lekko 14... I więcej.

 

Skrzynia DSG z przyczepą to pomyłka. Długie podjazdy w upale powodują że miesza jak koń na światłach. Ruszania pod górę nie opiszę bo nie ma co - śmiech ludzi obok oglądających ten kabaret...

 

Dużo słabszy w kucach diesel lepiej ciągnie jak Tfsi i pali dużo mniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.