Skocz do zawartości

Strona używa cookies (ciasteczek). Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.    Nie pokazuj więcej tej informacji

Zdjęcie

Thetford C200-CS


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
40 odpowiedzi w tym temacie

#1 mihoo

mihoo

    Sympatyk karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPip
  • 98 postów
  • SkądŚwiecie
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:HYMER PULSE LIVING EN 465 EL

Napisano 09 lipiec 2016 - 22:14

Mam pytanie dotyczące toalety Thetford C200-CS.

Jeśli dobrze rozumiem działanie tego urządzenia to po wciśnięciu przycisku spłukiwania załączy się pompka w zbiorniku wody czystej w przyczepie (toaleta nie ma osobnego zbiornika z wodą).

Niestety toaleta nie działa. 

Czy w zbiorniku na nieczystości musi znajdować się płyn żeby spłuczka działała?

Są jakieś inne warunki, które muszę spełnić by zadziałała, czy po prostu szukać ewentualnej usterki?


Użytkownik mihoo edytował ten post 09 lipiec 2016 - 22:28


#2 maarec

maarec

    Ekspert karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4113 postów
  • SkądCzęstochowa
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Adria Altea
  • Holownik:Smax 2.0 TDCI

Napisano 09 lipiec 2016 - 23:02

Po otwarciu drzwi serwisowych szukaj bezpiecznika samochodowego, może się spalił.
Zapraszam na naszego bloga http://www.nacamping.pl/ Dołączona grafika

#3 bartosz_b

bartosz_b

    Maniak karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1883 postów
  • SkądBielsko-Biała
  • Sprzęt:Kamper
  • Model:Hobby T70HQ

Napisano 10 lipiec 2016 - 08:58

Po otwarciu drzwi serwisowych szukaj bezpiecznika samochodowego, może się spalił.

Wydaje mi się że w C200 ten bezpiecznik jest od wskaźnika zapelnienia kasety. Ja raczej doszukiwalbym się problemu w samym przycisku, a takie głupie może pytanie - działa Ci pompka jak puszczasz wodę np do umywalki?
No i płyn w kasecie nie ma nic wspólnego z dzialaniem wc.

#4 mihoo

mihoo

    Sympatyk karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPip
  • 98 postów
  • SkądŚwiecie
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:HYMER PULSE LIVING EN 465 EL

Napisano 10 lipiec 2016 - 09:54

Zadnego bezpiecznika po otwarciu drzwi serwisowych niestety nie widzę:( Jest tylko kostka/zlaczka trzech przewodow. Pompka wody dziala po otwarciu baterii, wiec to mozemy wykluczyc:) Moze mam jakis bezpiecznik w elektrobloku bo troche ich tam jest...

#5 mihoo

mihoo

    Sympatyk karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPip
  • 98 postów
  • SkądŚwiecie
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:HYMER PULSE LIVING EN 465 EL

Napisano 10 lipiec 2016 - 13:45

Znalazlem bezpiecznik!!!:-) Rzeczywiscie byl tam, gdzie kaseta no i jest spalony...

#6 mihoo

mihoo

    Sympatyk karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPip
  • 98 postów
  • SkądŚwiecie
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:HYMER PULSE LIVING EN 465 EL

Napisano 10 lipiec 2016 - 14:05

Po wymianie bezpiecznika dziala kontrolka ale pompa ciagle sie nie zalacza

#7 mihoo

mihoo

    Sympatyk karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPip
  • 98 postów
  • SkądŚwiecie
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:HYMER PULSE LIVING EN 465 EL

Napisano 12 lipiec 2016 - 12:44

Dysponuje Ktoś może schematem elektrycznym moje WC? 



#8 mihoo

mihoo

    Sympatyk karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPip
  • 98 postów
  • SkądŚwiecie
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:HYMER PULSE LIVING EN 465 EL

Napisano 21 lipiec 2016 - 07:09

Rozebrałem ubikację i przy okazji zrobiłem jej schemat elektryczny. Może komuś się przyda. :)

 

P.S. Nie jestem elektrykiem, więc mogłem coś źle oznaczyć:) Dla pewności opisałem wszystkie elementy:)

 

 

Załączone pliki



#9 maarec

maarec

    Ekspert karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4113 postów
  • SkądCzęstochowa
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Adria Altea
  • Holownik:Smax 2.0 TDCI

Napisano 21 lipiec 2016 - 09:15

czyli wygląda na to, że bezpiecznik odcina wszystko i kontrolkę i zasilanie elektrozaworu i pracę pompki.

 

i co awaria usunięta ? przy składaniu sprawdziłeś wszystkie połączenia wodne ? lubi tam dziadostwo po latach przeciekać i stoi woda na dnie pojemnika na kasetę


Zapraszam na naszego bloga http://www.nacamping.pl/ Dołączona grafika

#10 mihoo

mihoo

    Sympatyk karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPip
  • 98 postów
  • SkądŚwiecie
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:HYMER PULSE LIVING EN 465 EL

Napisano 21 lipiec 2016 - 20:29

Generalnie awaria usunieta ale jeszcze nie skladam wc bo chce wymienic weze wodne:) Mialem spalona diode gaszaca przy elektrozaworze a to dlatego ze w przewodach zasilajacych byla zamieniona biegunowoosc. Dioda robila zwarcie i dlatego przepalal sie bezpiecznik:) Jak to jest z kolorystyka przewodow elektrycznych w instalacji 12 v w przyczepie? Sa jakies normy, zasady? U mnie niebieski raz jest minusem, innym razem plusem :-) Podoobnie brazowy...

#11 strus251

strus251

    Ekspert karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3310 postów
  • Telefon:daj znać na PW to prześlę :)
  • SkądŁódzki Wschodni
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Hobby 420
  • Holownik:Nissan X-Trail; 136KM, 314Nm, 2.2 dCi

Napisano 22 lipiec 2016 - 08:04

zasadniczo powinno być czerowny lub czarny na "+" i biały na "-" ale jak ty masz niebieski i czarny lub brązowy to prawdopodobnie masz wymieniona instalację w cepce z wykorzystaniem przewodów do 230V.

Niby nic złego tylko kolorystyka żył będzie inna. Często przewody do 12V są też w czarnej izolacji a ty masz pewnie w białej?

 

Według mnie, jeżeli już widzisz, że są zamieniane w instalacji żyły, a masz możliwość to popraw przynajmniej tak, aby "+" był zawsze w jednym kolorze i "-" tak samo. 



#12 mihoo

mihoo

    Sympatyk karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPip
  • 98 postów
  • SkądŚwiecie
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:HYMER PULSE LIVING EN 465 EL

Napisano 25 lipiec 2016 - 07:26

Przewody 230 V mam w białej izolacji, przewody 12 V w czarnej, więc wygląda, że chyba oryginał. Zasadniczo + mam koloru niebieskiego - jest brązowy, co jakoś strasznie by mi nie przeszkadzało gdyby nie to że w urządzeniach + jest czarny a - niebieski. Najlepiej byłoby podłączyć przewody nie sugerując się zgodnością kolorystyki (co mi się totalnie nie podoba) albo zamienić żyły niebieskie z brązowymi w elektrobloku i jakoś to usystematyzować :)



#13 Woytek

Woytek

    Sympatyk karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPip
  • 72 postów
  • SkądGdańsk
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Holownik:Mondeo

Napisano 16 sierpień 2016 - 13:56

Jaki tam powinien być bezpiecznik? Na schemacie widzę 3A ja miałem wsadzony 10A. Cos mi go przepala (?) -szukanie przyczyny przede mną. Spłyczka nie działa (od jakiegos czasu-generalnie mało korzystałem), choć pompka pracuje.

Czy jest możliwe że pływak od kontroli poziomu się przyblokował (ewentualnie jak to sprawdzić) i to może być przyczyna wywalania bezpiecznika?



#14 Woytek

Woytek

    Sympatyk karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPip
  • 72 postów
  • SkądGdańsk
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Holownik:Mondeo

Napisano 29 sierpień 2016 - 21:46

... Mialem spalona diode gaszaca przy elektrozaworze ...

 

Czy jest jakaś możliwiość sprawdzenia bez rozbierania, czy dioda jest ok? Jestem na świeżo po rozebraniu całości. Elektrozawór wygląda że jest ok a woda ciąle nie leci i wywala bezpiecznik. 

Czy podłączenie miernika (bazując na zamieszczonym schemacie z posta nr 8) pod przewód fioletowy (wyjście niebieskiego ze złóczki)  i 2.3 (włącznik) da mi jakieś informację na temat diody? Czy tylko ponowna rozbiórka i mierzenie tylko diody po odpięciu elektrozaworu.

Podłączałem już tak jak opisane wyżej i sprawdziłem tylko ciągłość obwodu. Elektrozaór podpinałem bezpośrednio pod 12V i otwiera przepływ, opór wewnętrzny cewki (tak się to chyba nazywa;) ) =~16 om.

Poza tym jak sprawdzić diodę (poza ciągłością w "jednym kierunku"), jak ją podłączyć do miernika i ile tam (na mierniku) ma się pojawić i czego ;)

Elektronikiem to ja nie jestem ;)


Użytkownik Woytek edytował ten post 29 sierpień 2016 - 21:47


#15 strus251

strus251

    Ekspert karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3310 postów
  • Telefon:daj znać na PW to prześlę :)
  • SkądŁódzki Wschodni
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Hobby 420
  • Holownik:Nissan X-Trail; 136KM, 314Nm, 2.2 dCi

Napisano 30 sierpień 2016 - 08:52

Jak dla mnie to skoro upala bezpiecznik to jest gdzieś zwarcie. Sprawdzałeś pompkę lub podmieniałeś na inną? Może uszczelka w niej już ma dosyć?




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych