Skocz do zawartości

Holownik Toyota Avensis


carminek

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry.

 

Kilka dni temu sprzedałem swoje stare auto (Mazda 6 -  2,0 - 121KM) i od kilku dni poszukuję nowego.

Bardzo poważnie myślę (właściwie decyzja prawie podjęta) o Toyocie Avensis III w benzynie. I tutaj pytanie: czy to auto nie będzie miało z moją przyczepką 900DMC problemu? Chciałbym kupić z silnikiem o poj. 2,0 i 152 KM, ale jak nie znajdę to czy ten silnik o mniejszej pojemności czyli 1,8 - 148 KM nie będzie miał problemów z taką przyczepką? Jest jeszcze silnik 2,0 128KM ....

No i wreszcie skrzynia: celować w automat czy raczej manual? Co się lepiej sprawdza w holowaniu?

Edytowane przez carminek (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.6vvt i nigdy nie kupię innego auta jak Toyota 10 lat kompletnie bezawaryjnej jazdy , jedynie żarówki i klocki to zużywa się szybko. Planuje jeszcze przynajmniej 5 lat pojeździć bo szkoda sprzedawać takiego auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy tylu konikach to naprawdę każdy podany motor przez Ciebie da bez problemu radę. Miałeś 2.0 121 km a pytasz o 2.0 152 lub 1.8 148. To trochę głupie chyba sam przyznasz. Odpowiedź nasuwa się sama

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym kupić z silnikiem o poj. 2,0 i 152 KM, ale jak nie znajdę to czy ten silnik o mniejszej pojemności czyli 1,8 - 148 KM nie będzie miał problemów z taką przyczepką? 

No i wreszcie skrzynia: celować w automat czy raczej manual? 

I jedna i druga jest OK. Spokojnie sobie poradzi.

Jak bedziesz miał wybór to wybierz manual .

Toyota z silnikiem 1,8  jest troche bardziej oszczedna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam w rodzinie 1,8 147 KM a kolega ma 2,0 152 KM - na papierze różnica żadna, natomiast prawda jest taka że to 2,0 jest bardziej elastyczne i mnie pali - Avensis jest cięzki i wg mnie 1,8 to za mało do tego auta ... jak chcesz w miarę dynamiczne pojechać to zapomnij o ekonomii

ja zdecydowanie szukałbym 2,0 - wg mnie zdecydowanie lepszy wybór

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam w rodzinie 1,8 147 KM a kolega ma 2,0 152 KM - na papierze różnica żadna, natomiast prawda jest taka że to 2,0 jest bardziej elastyczne i mnie pali - Avensis jest cięzki i wg mnie 1,8 to za mało do tego auta ... jak chcesz w miarę dynamiczne pojechać to zapomnij o ekonomii

ja zdecydowanie szukałbym 2,0 - wg mnie zdecydowanie lepszy wybór

Avensis jest ciężki i 1.8 148 km to za mało dla tego auta ? To Ty chyba masz w swoim 250km. Moja galaktyka waży 1800 i motor 2.0 140km super jeździ. W starszej galaktyce mam starego poczciwego 1.9 tdi 90km po chipie na 110 i też nie czułem specjalnie żeby coś go bolało przy budce 900 dmc choć mocniejszy motor lepiej sobie radzi i nie męczy się kierowca
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

carminek

Avensis III (od 2008 -2015) masz:

1,6 Valvematic (132 KM)

1,8 Valvematic (147 KM)

2,0 Valvematic (152 KM) 

Jesli sie nie myle, to automat byl tylko w 2,2 D-CAT (150 KM) 6 A/T w 1.8 i 2.0 byl Multidrive S

 

 

1.6 Przyczepe pociagnie, ale to nie bedzie przyjemnosc jazdy. Zdecydowanie nie.

1.8 zdecydowanie tak, tym bardziej ze chyba juz nie ma problemu znikania oleju.

2.0 jest pojemnosc, jest moc, jest wir w baku ;)

 

Ja moja DMC 1000kg ciagam 1.4d4d 90KM, ale to diesel psze pana :D

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam w rodzinie 1,8 147 KM a kolega ma 2,0 152 KM - na papierze różnica żadna, natomiast prawda jest taka że to 2,0 jest bardziej elastyczne i mnie pali - Avensis jest cięzki i wg mnie 1,8 to za mało do tego auta ... jak chcesz w miarę dynamiczne pojechać to zapomnij o ekonomii

ja zdecydowanie szukałbym 2,0 - wg mnie zdecydowanie lepszy wybór

Powiem jeszcze raz, ze Toyota Avensis 1,8 147 kM jest bardziej oszczędna od 2,0.

Nawet jak budka będzie miała 1200 kg to i tak "szarpnie" ją bezproblemowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie budki to ludzie ciągają benzyniakami z dawnych lat z mocami 75-90 KM, więc o jakim problemie w 1.6 132KM mówicie? Wyścigówka to nie będzie, ale i nie ma być. 

Na jednego KM przypada 6,8 kg budy. Ja mam przelicznik na poziomie 7,7 kg i na starcie mogę się ścigać. W poprzednim holowniku wychodziło to 9 kg i też było swobodnie. Owszem lekką przewagą jest to że moje to TD, ale nie zmienia to faktu że każdy avensis z tak lekką skorupą pojedzie aż miło.

Edytowane przez Cathay (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.