Skocz do zawartości

RobertW

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie, szukam pomocy u doświadczonych forumowiczów. Jestem dopiero co po zakupie pierwszej mojej przyczepy Fendt 540 1470 kg. Proszę o pomoc przy doradzaniu jeśli chodzi o wybór samochodu. Biorę pod uwagę Forda S-max, Mitsubishi Outlander oraz Hondę CRV. Wszystko w rocznikach od 2007 do 2009 z silnikami 2.0 w dislu. Które z nich są najmniej awaryjne w długich podróżach, czy te samochody dadzą sobie radę z taką dużą przyczepą? Od 20stu lat posiadam prawo jazdy tylko z kategorią B. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 41
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Raczej w żadnym z nich nie zmieścisz się w 3,5t zestawu (w Mitsubishi zabraknie bodaj 7kg), więc czeka Cię zrobienie B96 i viatoll. W Mitsu w tych rocznikach nie było silnika 2,0 tylko 2,2.

A odpowiadając na pytanie - czemu miałyby sobie nie dać rady? To samochody stworzone do ciągnięcia przyczepy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najbardziej bym w tym wszystkim widział Outlandera. Jeżeli, podobnie jak Vitara, którą teraz używam jako holownika, ma nieco inne niż osobówka przełożenia skrzyni biegów, to będzie Ci bardzo wygodnie ciągnąć taka przyczepę. 

 

 

A z innej beczki. Pierwsza przyczepa i od razu 540 cm i prawie 1,5 t wagi?  Początki mogą być bolesne :hmm:  Raczej wykup AC  :]  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najbardziej bym w tym wszystkim widział Outlandera. Jeżeli, podobnie jak Vitara, którą teraz używam jako holownika, ma nieco inne niż osobówka przełożenia skrzyni biegów, to będzie Ci bardzo wygodnie ciągnąć taka przyczepę. 

 

 

A z innej beczki. Pierwsza przyczepa i od razu 540 cm i prawie 1,5 t wagi?  Początki mogą być bolesne :hmm:  Raczej wykup AC  :]

 

Tak. Trochę spora. Dwa czynniki złożyły się na jej zakup. Czteroosobowa rodzina (dwóch sporych synów) plus pies. Oraz okazja. Pomimo 19 lat, przyczepa jak nowa. Najgorsze chyba mam zasoby ciągnąłem ją do domu najdłuższym Renault Masterem. W sumie zestaw miał ponad 13 metrów :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok. Jeśli benzyna to pewnie z gazem bym chciał. Przeprowadziłem się z dużego miasta gdzie wszędzie metrem na wieś gdzie kilometrów robię od groma na codzień. Zagazowany holownik np. Outlander też będzie ok?

Edytowane przez RobertW (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżdżę Outkiem z kampingiem 1700 DMC. Mogę coś szerzej w tym temacie powiedzieć.

Pierwsza sprawa to sprawdź realne wagi tej przyczepy (własna) bo przy tej wielkości twoje cyfry wydają mi się mało realne.

Legendy już o tym napisano.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na zwykłym prawie jazdy?  Odważny człek z Ciebie....  :hmm:  :]

Ten Master jeszcze mieści się B. W zeszłym roku byliśmy nim w Hiszpani bo zrobiłem z niego trochę bus campera ale jednak dla nas wszystkich trochę mało miejsca. Więc Master na sprzedaż i coś musimy kupić do holowania. Szkoda mi bardzo Masterka bo samochodzik już przerobiony trochę i pomimo że z 2005 jak nówka i przejechane tylko 60 tyś km. :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ps. zapomnij o outku w gazie.


Zestaw O2 + moja 530-tka to daje razem ponad 12-cie metrów.

Krócej nie będzie jeśli masz na tym tle wątpliwości.

Powinieneś wiedzieć ,że czym dłuższe tym lepsze .... !   :] 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżdżę Outkiem z kampingiem 1700 DMC. Mogę coś szerzej w tym temacie powiedzieć.

Pierwsza sprawa to sprawdź realne wagi tej przyczepy (własna) bo przy tej wielkości twoje cyfry wydają mi się mało realne.

Legendy już o tym napisano.

Teraz sprawdziłem i w papierach jest jedna cyfra 1470 kg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz sprawdziłem i w papierach jest jedna cyfra 1470 kg

 

Koledze Jarosław69 nie chodziło o sprawdzenie w papierach tylko mówił o sprawdzeniu realnej wagi, a nie tego co jest w papierach, papier wszystko przyjmie :). Na skupie złomu z reguły maja duże wagi i można poprosić o zważenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale my tu cały czas mówimy o zestawach, który łączne DMC na pewno przekroczy 3,5T . Podobnie jak zestaw Master + zakupiona przyczepa. Nie długość jest tu problemem (choć ma znaczenie nie do przecenienia  :-] ) ale masa. Kolega wspomniał w pierwszym poście, że ma prawo jazdy kat. B . A to jakby mało.....  :hmm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz sprawdziłem i w papierach jest jedna cyfra 1470 kg

1470 to raczej masa własna

Ten Master jeszcze mieści się B. W zeszłym roku byliśmy nim w Hiszpani bo zrobiłem z niego trochę bus campera ale jednak dla nas wszystkich trochę mało miejsca. Więc Master na sprzedaż i coś musimy kupić do holowania. Szkoda mi bardzo Masterka bo samochodzik już przerobiony trochę i pomimo że z 2005 jak nówka i przejechane tylko 60 tyś km. :(

Ale Master + przyczepa już się nie mieści na B :-D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.