Skocz do zawartości

Strona używa cookies (ciasteczek). Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.    Nie pokazuj więcej tej informacji

Zdjęcie

Dane dotyczące felg i opon montowanych oryginalnie w Hobby

opony koła felgi

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
24 odpowiedzi w tym temacie

#16 cityflipper

cityflipper

    Sympatyk karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPip
  • 190 postów
  • Skąddolnośląskie
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Hobby
  • Holownik:focus

Napisano 22 lipiec 2016 - 22:02

Szanowni,

Chciałbym zwrócić honor firmie Hobby - otóż otrzymałem po kilku dniach i kilku wymianach maili pełną odpowiedź w kwestii opon, które do mojej cepy pasują (wymagane było wysłanie VIN, ponieważ faktycznie były jakieś różnice w rocznikach).

W moim przypadku dostałem informację: "195/65 R 15 LI 91 or 195/65 R 15 reinf. LI 95 on rim 5 ½ J x 15 ET 30"

Ponadto, dostałem skan jakieś starszej instrukcji do Hobby.

Formularz kontaktowy zatem działa i odzew jest, tylko czasem trzeba się uzbroić w troszkę cierpliwości.

Wielkie ukłony w kierunku producenta naszych Cepek  :yes:

A za co te wielkie ukłony do hobby skoro oni mają w dupie archaiczne podwozia nieistniejących już producentów jak Peitz. Coś tam odpisują, bo taka jest etykieta handlowa, ale chodzi przede wszyskim o sprzedaż nowych sztuk. W bakiście na ściance - przy zapasowym kole - jest zwykle naklejka, a na niej podano typy opon i felg. Są wymiary felg od 13" do 15" i kilka typów opon opowiednio. Yo.

 

P.S. reinf. to "C" reinforced - wzmacniana. Ja tam gdzieś pisałem o typach opon do hobby - może być 5.5 ale też 6. Z kolei ET obok mnie stojąca budka miała 30 a u mnie 49. Widzisz, nie ma sztywnej normy. W Niemczech niektóre przyczepy są dopuszczone do prędkości 100km/h i być może wtedy liczy się rozstaw... nie wiem... w każdym razie widziałem TAKIE SAME PRZYCZEPY ET30 i ET45/49. Felga 5 x 112 to standard MB do Hobby Yo i 4 x 100 VW też tu idzie bo są 2 różne bebny yo yo yo 


Użytkownik cityflipper edytował ten post 22 lipiec 2016 - 22:09

...

#17 piotroszczak

piotroszczak

    Nowy

  • Użytkownicy
  • PipPip
  • 46 postów
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Hobby Prestige 495
  • Holownik:Kia Carens, 1.7 CRDi

Napisano 19 sierpień 2016 - 08:40

A za co te wielkie ukłony do hobby skoro oni mają w dupie archaiczne podwozia nieistniejących już producentów jak Peitz. Coś tam odpisują, bo taka jest etykieta handlowa, ale chodzi przede wszyskim o sprzedaż nowych sztuk. W bakiście na ściance - przy zapasowym kole - jest zwykle naklejka, a na niej podano typy opon i felg. Są wymiary felg od 13" do 15" i kilka typów opon opowiednio. Yo.

 

P.S. reinf. to "C" reinforced - wzmacniana. Ja tam gdzieś pisałem o typach opon do hobby - może być 5.5 ale też 6. Z kolei ET obok mnie stojąca budka miała 30 a u mnie 49. Widzisz, nie ma sztywnej normy. W Niemczech niektóre przyczepy są dopuszczone do prędkości 100km/h i być może wtedy liczy się rozstaw... nie wiem... w każdym razie widziałem TAKIE SAME PRZYCZEPY ET30 i ET45/49. Felga 5 x 112 to standard MB do Hobby Yo i 4 x 100 VW też tu idzie bo są 2 różne bebny yo yo yo 

Może wielkie ukłony, to lekka przesada z mojej strony, ale - skoro wcześniej pisałem, że nikt w sprawie niemal 30-letniej przyczepy się nie odzywa, zaś jednak odzew się pojawił - postanowiłem zwrócić im honor i potwierdzić, że odpowiedź doszła. Dla osób, które w przyszłości będą się kontaktować z Hobby może być to znak, że czasem warto poczekać chwilę na odpowiedź.

Mało tego, spytali o chęć otrzymania oficjalnego potwierdzenia. Drogą tradycyjną. Skorzystałem.

W chwili obecnej dysponuję potwierdzeniem od producenta, że mogę używać tych konkretnych opon i sypiam spokojniej. Stare opony, jakie miałem, nie pojawiały się w żadnym wykazie.

U mnie naklejki w bakiście nie odnalazłem i - mimo szacunku, jakim darzę Użytkowników tego i innych for karawaningowych - nie jestem w stanie oprzeć swego bezpieczeństwa jedynie na tym, że ktoś tam stwierdził, że u niego pasuje.



#18 Walt

Walt

    Miłośnik karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPip
  • 303 postów
  • SkądZ podpoznańskiego lasu...
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Hobby 440
  • Holownik:Subaru Forester / Seat Ateca

Napisano 11 kwiecień 2017 - 15:53

Dzisiaj wymieniałem opony w mojej Hobby '99 - felgi 5 1/2 x 14H2. Felga nie przylega do kołnierza centrującego - jest kilka mm luzu, zatem koło de facto trzyma się wyłącznie na śrubach. Tak ma być, czy trzeba założyć jakieś tuleje?


436fc35c8834af0bmed.jpg


#19 jacekzoo

jacekzoo

    Ekspert karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3153 postów
  • Telefon:Zawsze przy sobie :)
  • SkądJelcz Laskowice
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Hobby 495 UFe Excellent Easy 02' 1300DMC
  • Holownik:C4 Grand Picasso 2.0HDI 150KM, ''16r., DMC 2250 na haku 1700

Napisano 11 kwiecień 2017 - 16:29

U mnie też tak jest

#20 strus251

strus251

    Ekspert karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3322 postów
  • Telefon:daj znać na PW to prześlę :)
  • SkądŁódzki Wschodni
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Hobby 420
  • Holownik:Nissan X-Trail; 136KM, 314Nm, 2.2 dCi

Napisano 11 kwiecień 2017 - 19:09

Tak ma być. U mnie ori felga dokładnie taka sama.
W wielu cepkach tak jest.

P.S.
Otwór centrujący jak sama nazwa mówi, nie utrzymuje felgi.

Wszystko masz w porządku.

#21 Walt

Walt

    Miłośnik karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPip
  • 303 postów
  • SkądZ podpoznańskiego lasu...
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Hobby 440
  • Holownik:Subaru Forester / Seat Ateca

Napisano 12 kwiecień 2017 - 09:53

To mnie uspokoiliście. Co prawda z tego co pamiętam, to w Subaru też przy wymianie kół był luz, ale zwróciłem na to uwagę dopiero teraz jak wulkanizator narobił paniki przy wymianie opon w przyczepce.


436fc35c8834af0bmed.jpg


#22 strus251

strus251

    Ekspert karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3322 postów
  • Telefon:daj znać na PW to prześlę :)
  • SkądŁódzki Wschodni
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Hobby 420
  • Holownik:Nissan X-Trail; 136KM, 314Nm, 2.2 dCi

Napisano 12 kwiecień 2017 - 10:07

hehe, oni tak robią bo widza to przeważnie 1-szy raz w życiu ;).

Z resztą w piątek oblukasz, będziesz widział :)



#23 cosik3

cosik3

    Miłośnik karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPip
  • 248 postów
  • SkądMazowieckie
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:BüRSTNER
  • Holownik:z hakiem

Napisano 12 kwiecień 2017 - 11:51

To mnie uspokoiliście. Co prawda z tego co pamiętam, to w Subaru też przy wymianie kół był luz, ale zwróciłem na to uwagę dopiero teraz jak wulkanizator narobił paniki przy wymianie opon w przyczepce.

 

Nie wiem jak w przyczepach (choć jeśli się wyważa to powinno się też centrować żeby nie biły), ale w samochodach (Subaru) jeśli felga ma luz to musi być pierścień centrujący, jak sama nazwa wskazuje ma on za zadanie odpowiednio ustawić felgę (nie utrzymywać) a nakrętki przytrzymują. Bardzo ważne jest dobranie odpowiednich nakrętek (do felg) do mocowania (stożek, kula), niestety bardzo częstym błędem jest przeciąganie przy dokręcaniu kół (należy używać klucza dynamometrycznego) i rozbijanie w ten sposób gniazd w felgach, co bardzo utrudnia właściwe wycentrowanie koła przy montażu (dlatego jeśli felga nie pasuje idealnie do piasty to do centrowania wykorzystuje się pierścienie)


Użytkownik cosik3 edytował ten post 12 kwiecień 2017 - 11:53


#24 jacek00

jacek00

    Ekspert karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3226 postów
  • SkądWarszawa
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Adria Aviva 472 PK
  • Holownik:Citroen C4 Picasso 1.6 HDi

Napisano 12 kwiecień 2017 - 11:59

Bo w przyczepach nie ma żadnego pierścienia centrującego. To co wystaje z ośi i jest widoczne na zewnątrz to tylko i wyłącznie kapsel maskujący dziurę na śrubę łożyska/bębna. Można to ściągnąć i zobaczyć samemu co tam się kryje.

Koło przykręcamy za pomocą śrub, i w ten też sposób koło się centruje - dlatego ważne jest używanie odpowiednich śrub do danej felgi.


Użytkownik jacek00 edytował ten post 12 kwiecień 2017 - 12:01


#25 cosik3

cosik3

    Miłośnik karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPip
  • 248 postów
  • SkądMazowieckie
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:BüRSTNER
  • Holownik:z hakiem

Napisano 12 kwiecień 2017 - 12:49

Bo w przyczepach nie ma żadnego pierścienia centrującego. To co wystaje z ośi i jest widoczne na zewnątrz to tylko i wyłącznie kapsel maskujący dziurę na śrubę łożyska/bębna. Można to ściągnąć i zobaczyć samemu co tam się kryje.

Koło przykręcamy za pomocą śrub, i w ten też sposób koło się centruje - dlatego ważne jest używanie odpowiednich śrub do danej felgi.

 

OK, wszystko się zgadza, bo w przyczepach są bębny (które centrują się na łożyskach), do których przykręcamy koło śrubami w, również wycentrowane, otwory, a w opisywanym przeze mnie przypadku (subaru) koła przykręcane są nakrętkami do szpilek (a te są nabijane i nie koniecznie idealnie proste) i wtedy, jeśli jest taka potrzeba, wykorzystuje się pierścienie centrujące 







Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: opony, koła, felgi

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych