Skocz do zawartości

Pytanie o zestaw solarny 400W


areko

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Śledzę forum od jakiegoś czasu, dzisiaj postanowiłem się zarejestrować i poprosić o pomoc/opinię.

Nie jestem elektrykiem ale kiedyś już udało mi się zmontować prosty układ złożony z 2 paneli: 50W + 80W na jednym prostym regulatorze 10A i akumulatorze 100 Ah. Do tego sporadycznie podłączałem przetwornicę 300/600W bezpośrednio do aku spiętych równolegle i wszystko działało.

W tym roku nabyłem nową przyczepę i zamierzam przygotować wszystko na większą skalę, łącznie ze stałym 220V w przyczepie, które mi jest potrzebne z różnych względów (podgrzewanie wody Truma 300W, tv, router, komputer, czasem suszarka 500W, mały odkurzacz 500W itp). Lodówka mimo, że na gaz, też startuje kiedy jest obecne 220V. Na działce prądu nie ma i nie będzie.

Na nowej przyczepie chcę przykleić dwa panele elastyczne 250W i 150W ( http://goo.gl/US6DhW). Te panele akurat pasują mi wymiarami na przodzie i na tyle dachu przyczepy, inne nie wejdą, chyba, że dwie 150-tki ale wolę mieć zapas. Panel 250 ma napięcie 24V zatem potrzebuję 2 różne regulatory. Do mniejszego panelu zamierzam użyć tego starego 10A a do większego sprzedawca doradził mi regulator MPPT 75/15 ( http://goo.gl/8UrwRi ) i polecił zrównoleglić obydwa regulatory. Do tego zamierzam zakupić przetwornicę sinus 1000/1500W ( https://goo.gl/r3SCJK ), którą chcę wpiąć bezpośrednio do akumulatora. Napięcie z przetwornicy będzie wyprowadzone do zewnętrznego gniazda przyczepy, które służy do podłączania 220V. Na czas opuszczania przyczepy oraz na noc przetwornicę zamierzam wyłączać. W nocy, kiedy nie używa się urządzeń 220V telefony, laptop, światła i spłuczka będą korzystać z 12V, które to z kolei wyprowadzę z jednego z regulatorów na gniazdo, do którego wepnę wtyk 13pin przyczepy. Większość z Was podłączyłaby to zapewne wszystko w środku, natomiast nie jestem elektrykiem i wolę prostsze rozwiązanie dla mnie i bezpieczniejsze dla przyczepy.