Skocz do zawartości

Cywilny mały holownik


kit

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie :]

 

Powolutku zaczynam rozmyślania nad kolejnym holownikiem i oczywiście jak zawsze przy takiej okazji mętlik w głowie :bzik:  jako że żadnych z aut o których teraz myśle jeszcze nie użytkowałem prosze szanownych forumowiczów/uzytkowników o rade/opinie na temat konkretnych modeli, plusy minusy, atuty i słabe punkty, jakie polecacie wersje silnikowe (znoszenie LPG) i jak tam z automatami :hmm:  ogólnie wszelakie przydatne informacje co by troche poznac poniższe modele przed poszukiwaniami

 

Główne założenie; małe zgrabne auto na codzień, przystępne cenowo, tanie w eksploatacji, ekonomiczne w spalaniu, bardzo chętnie ASB, oczywiście CCC i ma poprostu d..e wozić

 

Jako holownik; sporadycznie (z 10x w roku) pociągnie budke w granicach 100-300km od domu Przyczepa malutka 1100kg 4m szer 2.05m

 

Teraz lista upatrzonych modeli w kolejności zainteresowania, roczniki tak 2006-2010;

 

1. Zafira B     tu najbardziej mi sie podoba 1,9cdti 150km jak mozna to z ASB

2. Astra H kombi      tu niewiem czy 1.7 czy 1,9 w dieslu

3. Focus II kombi     wogóle nie mam pojecia o jednostkach fordowskich

4. C-max       tego musimy jeszcze przemysleć

 

zdaniem żony kolejność na podium odwrotna bo 3,2,1 ... więc co ja moge :niewiem: 

 

ewentualnie;

 

5. B-klasa       niemam zbytnio sympati do gwiazdy ale kusi solidnośc i niezawodność

6.Touran I        no niczym mnie nie zachwyca ale miło wspominam stare TDI

 

i naszym zgodnym zdaniem czarny koń :] 

 

7. Astra J kombi :slina:

 

Zatem co powiecie na powyższe :thank:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 74
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Witam, Tomku i Kasiu jeśli mogę wypowiedzieć swą opinię z własnych poszukiwań i rozważań to z twojej kolekcji wybrał bym nic innego jak tylko B-klasę, ma coś w sobie a i komfort czyli to co jest potrzebne.

 

Pozdrawiam serdecznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomek, ja oczywiście ortodoksyjnie, wszelkie "autobusy" do pieca wrzucam.

Tylko kombiak. 

Ale czy segmentu C? Nie dołożysz trochę srebrników do segmentu D?

Sprawdziłem na OM:

Ford Focus kontra Ford Mondeo. 

Kombi:

Rocznik 2008.

Przebieg do 150 000.

 

Foka od 17 do 25 tys. Mundek od 22 do 30. Średnio piątkę więcej na Mondeo należy położyć, ale.... właściewie nie ma co porównywać. Focus jest świetny ale jednak Mondeo to coś duuuuużo fajniejszego.

 

Z Oplami podobnie, tyle że Vectra średnio trochę taniej wychodzi od Mondeo.

 

Zdaję sobie sprawę oczywiście że przebieg jest w wielu przypadkach mało prawdziwy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć.

Automaty w Oplu sobie daruj... A przy tych cenach LPG nie lepiej odpuścić sobie diesle? Te 150 konne Opla palą po ok 8 litrów. Silnik 1,7 D jest taki sobie.

Jeśli np. wozicie rowery ze sobą to Zafira raczej się nie sprawdzi.

Astra H 1,8 Pb kombi to dobry wybór jeśli chodzi o trwałość, ale jakoś super przepastna nie jest, choć bagażnik ma 500 litrów i jest foremy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siema Kitek,

parę słów o B klasie, autko bardzo zgrabne super do jazdy po mieście, posiadam, silnik 2,0 140 km, ja zrobiłem na ponad 170 spalanie przy spokojnej jeździe akceptowalne od 5 do 6 litrów, u mnie średnia z 25000 km czyli łącznie z ciąganiem przyczepki 7,5 litra. części dostępne, ceny też do przełknięcia, gorzej z robocizną, cokolwiek zrobić przy silniku to praktycznie trzeba wyciągać silnik, bardzo mało miejsca w komorze silnika. A teraz żeby nie było tak słodko, zawieszenie...dużo do życzenia, na autostradę super, ale po naszych łatanych drogach, puka, stuka także mało komfortowe. Automat 7 bezstopniowa suuper nie szarpie nie czuć zmiany biegu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja poleciłbym ci Lagune 2 z silnikiem 2.0 benzyna. silnik idealnie nadaje się do gazu. Samochód komfortowy, buda ocynk, więc brak korozji. Miałem przez 2 lata, przejechałem ok 45 tys. km. Bez awarii i problemów. ciężko znaleźć doby egzemplarz z tym silnikiem, bo było ich mniej niż parszywych 1.9 dci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomek, ja oczywiście ortodoksyjnie, wszelkie "autobusy" do pieca wrzucam.

Tylko kombiak. 

Ale czy segmentu C? Nie dołożysz trochę srebrników do segmentu D?

...

 

Kombiaki mają tu dużą szanse :ok:  a jesli chodzi o segment wyższy to nie tyle chodzi o $ lecz o potrzebe :hmm:  raczej nie będziemy potrzebować tak dużego autka i takie mniejsze nam stykną, choć wiem że wiekszy komfort bezpieczeństwo itd ... Jak o D mowa to nas też Insignia kusi :slina:

 

Cześć.

Automaty w Oplu sobie daruj...

 

Jakies konkrety szczegóły? :blagac:  bo bardzo interesuje nas auto z ASB

 

 

... A przy tych cenach LPG nie lepiej odpuścić sobie diesle? Te 150 konne Opla palą po ok 8 litrów. Silnik 1,7 D jest taki sobie.

Jeśli np. wozicie rowery ze sobą to Zafira raczej się nie sprawdzi.

Astra H 1,8 Pb kombi to dobry wybór jeśli chodzi o trwałość, ale jakoś super przepastna nie jest, choć bagażnik ma 500 litrów i jest foremy.

 

Dieselka poprostu lubie ale jakoś uparty nie jestem, choć dokładnie LPG niewiem po jakim czasie by mi się zwróciło bo przebiegi raczej beda niewielkie  Ta 150km w automacie jak by paliła 8 to byłbym szczęsliwy :]  a z tymi 1,7 co jest?

 

Rowery wozimy i tu problemu nie będzie, wielkość tez jest nieistotna bo jestesmy "przecinki" i nawet w Corsie jest nam wygodnie Wiec te tematy mozna pominąć ;)

 

 

Też odpychałem się Oplami i mam jak najgorsze wspomnienia.

 

Jakies konkrety? :niewiem:

 

 

Tomek fajnie sprawdza się Octavia 2 z 1,6 + LPG (komfort OK) Spalanie z naszą cepką około 11l LPG

 

Autko fajne i bralismy tez pod uwage :hmm: ... kto wie czy do niego nie powrócimy :niewiem:

 

 

 

Siema Kitek,

parę słów o B klasie, autko bardzo zgrabne super do jazdy po mieście, posiadam, silnik 2,0 140 km, ja zrobiłem na ponad 170 spalanie przy spokojnej jeździe akceptowalne od 5 do 6 litrów, u mnie średnia z 25000 km czyli łącznie z ciąganiem przyczepki 7,5 litra. części dostępne, ceny też do przełknięcia, gorzej z robocizną, cokolwiek zrobić przy silniku to praktycznie trzeba wyciągać silnik, bardzo mało miejsca w komorze silnika. A teraz żeby nie było tak słodko, zawieszenie...dużo do życzenia, na autostradę super, ale po naszych łatanych drogach, puka, stuka także mało komfortowe. Automat 7 bezstopniowa suuper nie szarpie nie czuć zmiany biegu.

 

Z ta robocizną to lepiej żeby nie była potrzebna :D  te 2.0CDI tez jest na łancuchu? autamacik na + a zawieszenie mozna oszukac przez zmiane felg i większu balon wie bysmy to przeżyli ;)  szkoda że Kasi ostatnio nie było mogła by sobie obejrzec dokładnie a nie ukrywam że jej zdanie będzie decydujace :wub:

 

 

Ja poleciłbym ci Lagune 2 z silnikiem 2.0 benzyna. silnik idealnie nadaje się do gazu. Samochód komfortowy, buda ocynk, więc brak korozji. Miałem przez 2 lata, przejechałem ok 45 tys. km. Bez awarii i problemów. ciężko znaleźć doby egzemplarz z tym silnikiem, bo było ich mniej niż parszywych 1.9 dci.

 

Nie, dziekuje ^_^

 

 

Gdybyś chciał bliżej zapoznać się z autem które ma na Twojej liście nr 4 to zapraszam na kawkę. :kawa:

 

Aaa widzisz, całkiem zapomniałem że masz C-maxa, ten fusion jakos mi utknął ;)  będzie okazja na kawke :kawa:  dzieki za zaproszenie :ok: , i przy okazji spojrzesz fachoywm okiem na ten kluczyk :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli chodzi o 3 i 4 to brałbym max'a

technicznie jest to to samo co focus, ale auto krótsze, mniejszy zwis, co daje się odczyc przy przyczepie i parkowaniu

a miejsca podobnie jak w kombi

 

silniki ... brałbym 2.0 140KM, dośc udana jednostka i wbrew opinii dzielnie znosi LPG

mam 1.8 (tech. to samo), zrobiłem 100kkm na lpg i zero problemów, tyle że brakuje trochę mocy z ogonem

 

z minusów, jednak korozja i drogie w serwisowaniu zawieszenie (wielowahacz)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kit, dlaczego nie dziękuję ???

Bo Kit jest miły i grzecznie odpowiedział zamiast wybuchać śmiechem.

To że benzyna sprawiała mniej problemów niż diesel, nie znaczy że nie była padliną. 

 

Niestety, padło mi w 2002 na głowę i zakupiłem LII. Słaby to był deal, za który wstydzę się do dzisiaj. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:hehe:

 

jeśli chodzi o 3 i 4 to brałbym max'a

technicznie jest to to samo co focus, ale auto krótsze, mniejszy zwis, co daje się odczyc przy przyczepie i parkowaniu

a miejsca podobnie jak w kombi

 

silniki ... brałbym 2.0 140KM, dośc udana jednostka i wbrew opinii dzielnie znosi LPG

mam 1.8 (tech. to samo), zrobiłem 100kkm na lpg i zero problemów, tyle że brakuje trochę mocy z ogonem

 

z minusów, jednak korozja i drogie w serwisowaniu zawieszenie (wielowahacz)

 

Ale jakos mi sie wydaje że te C-maxy strasznie siedzą tyłem :niewiem:  No a tą korozją to mnie zniechęciłeś :( Focus ma podobną tendencje do rudej? ... dziekuje za szczerą opinie bo własnie takich szukam :piwo:

 

 

kit, dlaczego nie dziękuję ???

 

Bo Laguna kojarzy mi sie z lawetą :D  podobnie jak Espace

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.