Skocz do zawartości

Czy dobra felga do bębna


arturo181

Rekomendowane odpowiedzi

Witam i proszę o pomoc. Wymieniłem opony w mojej nowej przyczepie I zakladajac koło zauważyłem że felga nie jest spasowana ciasno z bębnem. Nie podoba mi się to,według mnie obie części powinny być spasowane tym bardziej że bęben ma frez. Nie wydaje mi się to bezpieczne. Zrobiłem zdjęcia a cepka to hobby 400 kb 2005r.

post-20187-0-25268500-1461177065_thumb.jpg

post-20187-0-51221200-1461177094_thumb.jpg

post-20187-0-87782700-1461177126_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 47
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Zbieg okoliczności bo właśnie siadłem do kompa żeby o to samo zapytać.

U mnie średnica otworu felgi jest o jakieś 4 mm większa niż piasty (tak się to chyba nazywa)

Zakładając koło nawet trudno jest trafić śrubami w otwory bo śruby idą pod kątem.

Jedną ręką trzeba unosić koło na środek a drugą celować śrubami, przynajmniej pierwsze dwie ciężko chwycić.

 

Czy to jest normalne ? W tej sytuacji cały ciężar "wisi" tylko na śrubach ?

 

post-3200-0-22370600-1461179195_thumb.jpg

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi przy wymianie felg też wulkanizator powiedział że przyczepy tak mają, poprzednie felgi również miałem z za dużym otworem-obecne kupiłem już na wymiar i dopasowałem ostatecznie u tokarza. Nie wiem czemu tak jest, wg mnie nie jest to prawidłowe rozwiązanie, tym bardziej, że często przyczepy mają większy nacisk na koło niż auto. Można kupić pierścień centrujący, niestety ogólnie dostępne są silikonowe(odpadają), aluminiowe są trochę lepsze, najlepiej dorobić stalowy u tokarza.

Edytowane przez maciejkos (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli można by pokombinować z takim dorobionym ala pierścionkiem co by to lepiej spasować. No i przy zakładaniu było by łatwiej.

Jest cała masa przyczep towarowych ,lawet które robią przebiegi  kilkudziesięciu tyś km rocznie i nie mają żadnych ala pierścionków. Jaki jest sens poprawiać fabrykę .

A ile razy w roku zakładasz / zdejmujesz koło z przyczepy ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A kto wam powiedział że otwór centrujący musi wchodzić ciasno? To nie ma żadnego znaczenia. Otwór centrujący nie przenosi żadnych sił, dlatego też stosuje się nawet plastikowe czy aluminiowe pierścienie centrujące.Felga jest odpowiednio wycentrowana poprzez śruby stożkowe. Dlatego ważny jest rozstaw śrub i tego nie można bagatelizować. No i felga musi być prawidłoso wyważona, prosta i dokręcona z odpowiednim momentem. To wszystko. Jest przecież wiele aut, które nie mają nawet otworu centrującego i jeżdżą :-)

 

Zgadza się, u mnie jest luz jeszcze większy. Boję się przed pierwszą wyprawą cz nie puszczą szpilki...
Jakie szpilki Ci puszczą? Z jakiego powodu? Przecież gdyby tak było to w większości aut z alufelgami by koła odpadały.Otwor w feldze to tak naprawdę otwór technologiczny służący do centrowania felgi podczas montażu opony czy wyważania. Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy, nie kombinujcie. Dorze dobrana felga to Wasze i innych bezpieczenstwo.   Sam mam podobny problem z doborem felgo pod zapas.   Każda felga ma kilka charakterystyk. Zaczynamy od rozmiary, czyli np 14 cali x5 J (szerokość.  Od niej zalezy pozniej szerokość opony.   Następnie ilość i rozstaw otworow pod sruby, np 5x110,   i teraz mniej zauwazalne,  srednica   centrujaca,  pod kołpaczek z bebna, np fi 60mm,  a do tego  odsadzenie ET 30. W przyczepach jest małe odsadzenie, 26-30mm.    Tak popatrzcie na swoje felgi  i niech to  nie będą felgi od VW, GM, czy innych samochodów. To ma być felga do przyczepy, o wzmocnionej konstrukcji, wiekszej nośnoiści.  Samochodowe zazwyczaj ok 550kg x 4 = 2200kg.  Do przyczepy np 750kgx2 = 1500kg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.