Skocz do zawartości

Problem po podłaczeniu zew. listwy led


salaj

Rekomendowane odpowiedzi

Tak zgadza się ale z aku wyszło jakoś samo z siebie. Przypomniałem sobie o problemach z prądem na wyjazdach.

Tak mam teraz podpięte i kabel mi się grzeje muszę to zmienic

 

Sprawdzę te podłaczenia pinów wiem że lodówka chodziła ale nie pamiętam czy po zapłonie sprawdzę to wpier żeby już większego chosu nie robic no i te fotki tych aku

Podrawiam

Edytowane przez salaj (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 77
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

A moje pytanie: post wyżej?

Aby nie było nieporozumień: rozumiem, że teraz masz taśmę Led podłączoną do wyjścia standardowego zasilacza, a nie do tego "STAB", czy tak?

Edytowane przez Kristofer (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem, będę w sklepie to kupię i wymienię bo i tak muszę poprawic włacznik.

Jutro jak mi się uda to sprawdzę te piny. Dzięki Kristofer i pozdrawiam sorry ze to idzie jak krew z nosa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli daruj sobie ten ściemniacz przy tej listwie, podłącz accu, tak, jak narysowałeś na swoim rysunku (z uwzględnieniem tematu, do którego link Ci podałem!) i żadne przekaźniki nie będą Ci potrzebne, pod warunkiem, że accu w przyczepie będzie w bardzo dobrym stanie, a nie "nie wiadomo jakim" oraz nie będziesz go nadmiernie rozładowywał. W przeciwnym przypadku, zamiast diody będziesz musiał założyć tzw. separator akumulatorów. Narysowany wyłącznik nie jest konieczny, ale może być, jeśli nie będziesz chciał, aby accu był podładowywany w czasie jazdy. Oczywiście musisz sprawdzić piny, bo podłączenie, które narysowałeś powinno być na pinach 9 (+) i 13 (-) wtyku (napięcie jest na nich non stop), natomiast lodówka jest zasilana z pinów 10 (+) i 11 (-) . Właśnie na pinach zasilających lodówkę, napięcie powinno się pojawiać dopiero po włączeniu zapłonu lub lepiej - dopiero po uruchomieniu silnika i to masz sprawdzić. Jeśli tak jest, przekaźników nie potrzebujesz.

 

Jak będziesz chciał zrobić jakieś oświetlenie LED ze ściemniaczem wewnątrz przyczepy, to wtedy wykorzystasz wyjście "STAB", ale moc oświetlenia dostosuj do mocy tego wyjścia, aby jej nie przekroczyć.

PS

Oczywiście zakładam, że przewody w holowniku prowadzące do wspomnianych pinów (zasilanie "stały plus" i "plus po zapłonie") posiadają odpowiednio duży przekrój (też wszystko jest na forum).

 

... i pamiętaj o temacie:

http://forum.karawaning.pl/topic/9862-akumulator-w-przyczepie-a-nasze-bezpiecze%C5%84stwo/?do=findComment&comment=233321

Edytowane przez Kristofer (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołączona grafika tak swieci

 

Wysłane z mojego D2303 przy użyciu Tapatalka

 

 

Dołączona grafika

Wyłacznik tymczasowy bo szukam oryginalnego

 

Dołączona grafika

A tak mam teraz w przyczepie żona mnie udusi :o

 

Dołączona grafika

 

Zrobione odprowadzenie gazów,

 

Sprawdzone piny lodówka chodzi tylko po zapłonie

 

Wysłane z mojego D2303 przy użyciu Tapatalka

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołączona grafika

Końcówka instalacji i zamontowany fajny hebelek 12V

 

Wysłane z mojego D2303 przy użyciu Tapatalka

 

 

Dołączona grafika

 

Już posprzatane ;)

 

 

 

Wysłane z mojego D2303 przy użyciu Tapatalka

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Kolego, nie obraź się, ale zmuszasz nas do pracy, którą powinieneś sam wykonać. Mam nadzieję, że to przez niedopatrzenie, a nie lenistwo i tylko dlatego odpowiadam ;)

Fotki już zamieściłeś, ale nie wszystkie (brak np. wyjść z zasilacza z widocznymi opisami), no i wypadałoby je przekręcić przed zamieszczeniem ...

Poza tym, ponownie muszę się domyślać (czytając z odwróconego paragonu), ile z dwóch zakupionych metrów taśmy podłączasz.

Przeczytaj, jakie pojawiały się pytania i odpowiedz precyzyjnie, o czym już była mowa, bo minie nam chęć na odpowiedzi :]

PS

Czyli prawdopodobnie jest tak, jak było pisane.

Ponadto: dioda 5630, to ulepszona 5050. Ma bardzo dobre parametry świetlne, jednak ma też bardzo istotną wadę, z powodu której nie jest zbyt popularna (czyt. często kupowana). Jest to jedna z najbardziej prądożernych diod, więc taśmy w których jej użyto pobierają najwięcej energii. Sprzedawcy różnie podają jej moc, ale można przyjąć do obliczeń nawet ok. 0,35 W. Nietrudno wyliczyć, że 1 metr taśmy może pobierać nawet 2,4 A :look:

Kristofer i koledzy,

Jakie Wy polecacie moduły lub taśmy LED, które warto obecnie kupić?

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akumulator ma odpowietrzenie komór przelotowe, zaślepiłeś otwór po przeciwnej stronie korkiem?

Tą rurkę warto skrócić tylko do długości koniecznej.

IMHO

 

{style_image_url}/attachicon.gif accu.jpg

Ta rurka musi być z jakiegoś odpowiedniego materiału żeby przetrwała w kontakcie z chemią ?

 

palcem wystukane

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.