Skocz do zawartości

Hamulce w Sterckeman 390CP ?


Arecky69

Rekomendowane odpowiedzi

Przyczyn może być kilka: najbardziej prozaiczna to nie do końca zwolniony hamulec ręczny, brak smarowania suwadła w hamulcu najazdowym, zacięta linka idąca do tego koła, zablokowane okładziny cierne w bębnie hamulcowym i wreszcie łożysko - ale gdy w nim nie ma już smaru to wyraźnie słychać szum tego łożyska przy obracaniu koła. Musisz po kolei sprawdzić i wykluczać kolejne usterki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaciag od recznego cofniety jest az do tylu jakby zgubil ta blokade co byla....

Czy kolega przy cofaniu nie najechał przypadkiem na jakiś kamień, pieniek? Lub może zahaczył linką o jakąś przeszkodę? Ustal najpierw jak i kiedy zaczęło piszczeć.

 

Co do naprawy to sam chcesz robić czy sprawdzasz swojego mechanika?

 

P.S. Postaraj się pisać po polsku, wtedy łatwiej zrozumieć to co piszesz.

Edytowane przez maciejkos (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy kolega przy cofaniu nie najechał przypadkiem na jakiś kamień, pieniek? Lub może zahaczył linką o jakąś przeszkodę? Ustal najpierw jak i kiedy zaczęło piszczeć.

 

Co do naprawy to sam chcesz robić czy sprawdzasz swojego mechanika?

 

P.S. Postaraj się pisać po polsku, wtedy łatwiej zrozumieć to co piszesz.

 

Byc moze tak jest ze cos zrobil i nie chce powiedziec.

Raczej bede robic u mechanika ale najpierw chce namierzyc to lozysko i wogole co sie stalo...

Pisze po polsku !

 

A to filmik jaki udalo mi sie zrobic:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyczepa wrocila na lawecie bo cos"kwiczalo" mocno i znajomy sie bal dalej jechac...

Skomplikowana bedzie wymiana takiego lozyska ALKO ?

 

@Arecky69

Obrazek poglądowy, lokalizacja simeringa+sprężynki

     więcej...

Pozdrawiamy,

Ir & Ed

Edytowane przez Ir & Ed (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Arecky69

Obrazek poglądowy, lokalizacja simeringa+sprężynki

attachicon.gifsimering.jpg     więcej...

Pozdrawiamy,

Ir & Ed

 

Serdecznie dziekuje a moze jakies numerki seryjne czesci ?

Wg moich wyliczen to bedzie to to:

 

http://www.ebay.de/itm/Kompaktlager-Radlager-passend-fur-ALKO-30x60x37mm-m-Mutter-1224800-/161180884748?hash=item2587211f0c:g:2rIAAOxyjNlR1IJw

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Arek, sprawdź jeszcze felgę.

Po zdjęciach widać, że to zablokowany hamulec był przyczyną grzania się elementów i rozwalenia łożyska.

Od razu posprawdzajcie linki czy luźnie chodzą itd bo będzie powtórka.

A dla czego pisze o feldze, bo kolega tak mocno przygrzał bęben, że felga zmieniła kolor a to może oznaczać zmianę jej właściwości w najbardziej obciążonym miejscu (środek ze śrubami). Czy kolega ma problem z węchem? Przecież takie zwęglenie okładzin an 100% było czuć podczas postoju.

Nie chcę aby koledze odpadła ta felga podczas jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Arek, sprawdź jeszcze felgę.

Po zdjęciach widać, że to zablokowany hamulec był przyczyną grzania się elementów i rozwalenia łożyska.

Od razu posprawdzajcie linki czy luźnie chodzą itd bo będzie powtórka.

A dla czego pisze o feldze, bo kolega tak mocno przygrzał bęben, że felga zmieniła kolor a to może oznaczać zmianę jej właściwości w najbardziej obciążonym miejscu (środek ze śrubami). Czy kolega ma problem z węchem? Przecież takie zwęglenie okładzin an 100% było czuć podczas postoju.

Nie chcę aby koledze odpadła ta felga podczas jazdy.

 

 

No tez tak mysle ze jechal na zaciagnietym hamulcu....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiesz opcje są trzy ;) :

- zablokowała mu się linka hamulca dla tego bębna, ręczny był spuszczony. Należy ja sprawdzić czy "chodzi" w pancerzu jak należny

- linki działają prawidłowo, ręczny był spuszczony tylko zablokowało z jakiegoś powodu szczęki w tym jednym bębnie.

- jechał na ręcznym. Skoro tak a tylko jedno koło oberwało to oznacza, że drugie łapie mniej. W tym układzie należy sprawdzić również i drugi bęben oraz koniecznie wyregulować hamulce aby brały jednakowo na każde koło. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.