Skocz do zawartości

Rejestracja przyczepy o DMC < 750kg


x25

Rekomendowane odpowiedzi

Witam po raz pierwszy na forum,

 

przeczytałem już dość sporo, między innymi to:

http://www.forum.karawaning.pl/viewtopic.php?t=1794

 

chciałbym się dowiedzieć czy uda mi sie zarejestrować w Polsce przyczepę o DMC<750kg która nie ma dowodu rejestracyjnego (z tego co się doczytałem w NL przyczepy o tym DMC takich nie muszą mieć). Będę miał tylko umowę kupna-sprzedaży między mną a właścicielem - Holendrem oraz druk RDW. Czy z taką przyczepą mogę się poruszać po Polsce do czasu jej zarejestrowania (ubezpieczenie będzie opłacone).

 

dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam

Kuba

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj!

Moja w zeszłym roku została zarejestrowana na podstawie umowy kupna z Holendrem,ale to nie wszystko.Po kolei:

1.To było w kwietniu 2007r.,a od tego roku zmieniły się przepisy ogólne w sprawie rej.pojazdów sprowadzanych.

2.Nie wystarczyła sama umowa kupna!!!!,było dużo pisaniny poczty i próśb,mianowicie WK. zażądał potwierdzenia z "Nederlandów",że takie przyczepy do danego roku produkcji nie posiadały dowodów rejestracyjny.Z tąd też musiała być wysłana prośba oczywiście z tłumaczeniem na język holenderski o wyjaśnienie kwestii-oczekiwanie około 1,5 miesiąca na odpowiedź.

3.Nie było mowy o korzystaniu z przyczepy w tym okresie inaczej niż na lawecie.

4.Całość formalności od sprowadzenia do pełnej rejestracji trwała około 4 miesięcy.

5.Dużo było nie wiadomych i dodatkowych badań,a co się z tym wiąże -kosztów.

Także na chwilę obecną proponuję zajść do właściwego urzędu,a w nim do WK. i nie do byle "urzedniczyny",a bezpośrednio do Kierownika i dopiero dokonać zakupu po konkretnej informacji w miejscu dla Ciebie odpowiednim,a raczej do Twego zamieszkania.Bo jak to mówią:"CO KRAJ TO OBYCZAJ", a te przepisy obecnie są tak pogmatwane,że w różnych miejscach różnie interpretują,bo po prostu sami do końca nie wiedzą.Moją informację potraktuj jedynie jako jakąś wskazówkę.Jeżeli będziesz chciał już bawić się w korespondencję z Królestwem "Nederlandów" odezwij się na priw to wyślę Ci adres gdzie o taki dokument będziesz mógł się ubiegać.Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli będziesz chciał już bawić się w korespondencję z Królestwem "Nederlandów" odezwij się na priw to wyślę Ci adres gdzie o taki dokument będziesz mógł się ubiegać.Pozdrawiam

 

Oj te polskie przepisy, mamy tendencję do maxymalnego komplikowania najprostrzych spraw :ok::ok::ok:Tygrys, podaj ten adres na forum, a może komuś jeszcze się "trafi" budka z Niderlandów, będzie miał jak znalazł :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

hej,

 

kupiłem i jutro lub na koniec przyszłego tygodnia wybieram się do WK (Kraków). Postaram sie napisać relację z przebiegu procesu rejestracji. Sprzedający dał mi jeszcze wyjaśnienie dotyczące tego przepisu o braku rejestracji dla pojazdów o DMC<750kg (nie pamiętam tylko czy jest ono na stronie ambasady RP w Hadze, czy NL w Warszawie :)). Postaram się to wkleić albo podać link.

 

nie chwalę się jeszcze Antilope bo nie jest zarejestrowana:D

 

Pozdrawiam

Kuba

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Właśnie jestem 2 godzinki po udanej rejestracji przyczepy o wadze do 750kg sprowadzonej z holandii.

 

Dokumenty potrzebne do bezproblemowej rejestracji:

 

Umowa/Faktura + tłumaczenie /oryginały + ksera/,

RDW + tłumaczenie /oryginały + ksera/,

Przegląd pierwsze w Polsce,

Dowód Osobisty / + ksero/.

 

Dodatkowo w Oławie nie potrzeba świstka z US.

 

pozdrawiam

Tool

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie jestem 2 godzinki po udanej rejestracji przyczepy o wadze do 750kg sprowadzonej z holandii.

 

gratuluje

RDW + tłumaczenie /oryginały + ksera/,

 

a co to ???

Przegląd pierwsze w Polsce,
rozumiem ze na ten pierwszy przeglad to jechałec na tamtejszych tablicach???
Dodatkowo w Oławie nie potrzeba świstka z US.

a co to za swistek???

 

z góry dzieki za odp :bzik:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

RDW to o ile dobrze rozumiem papier o wyrejestrowaniu/wywozie przyczepy z Holandii. Dowodu rejestracyjnego nie ma bo to przyczepa o wadze do 750kg. Świstek z US to papierek o zwolnieniu z opłaty podatku - z racji, że to "pojazd" bez silnika, ale nie każdy urząd komunikacji tego wymaga - np. w Oławie nie /to tylko jest zaświadczenie/.

 

PS

Mam nadzieje, że nie za bardzo zamieszałem :bzik:

 

pozdrawiam

Tool

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
  • 1 rok później...

trochę odkopię temat bo wielkorotnie jest to poruszane na forum :hehe:

Przyczepy lekkie tj do 750kg DMC nie podlegają coroczym przeglądom!!!

wszelkie dyskusje o posiadaniu lub nie posiadaniu hamulca razem z bajkami na półkę :hehe:

 

podstawa prawna (wybrane istotne fragmenty)

 

Ustawa Prawo o ruchu drogowym

Art. 2. Użyte w ustawie określenia oznaczają:

51) przyczepa lekka - przyczepę, której dopuszczalna masa całkowita nie przekracza 750 kg;

Rozdział III

Art. 81.

1. Właściciel pojazdu samochodowego, ciągnika rolniczego, motoroweru lub przyczepy jest obowiązany przedstawiać go do badania technicznego.

2. Pierwsze badanie techniczne jest przeprowadzane przed pierwszą rejestracją. Badaniu temu nie podlega nowy pojazd, na którego typ zostało wydane świadectwo homologacji lub decyzja zwalniająca z obowiązku homologacji, z wyjątkiem taksówki osobowej, pojazdu uprzywilejowanego lub pojazdu odpowiednio przystosowanego lub wyposażonego zgodnie z przepisami o przewozie drogowym towarów niebezpiecznych.

3. Okresowe badanie techniczne pojazdu jest przeprowadzane corocznie, z zastrzeżeniem ust. 4-7.

4. Okresowe badanie techniczne samochodu osobowego, samochodu ciężarowego o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t, motocykla lub przyczepy o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t przeprowadza się przed upływem 3 lat od dnia pierwszej rejestracji, następnie przed upływem 2 lat od dnia przeprowadzenia badania, a potem corocznie. Nie dotyczy to pojazdu przewożącego towary niebezpieczne, taksówki osobowej, pojazdu samochodowego konstrukcyjnie przeznaczonego do przewozu osób w liczbie od 5 do 9, wykorzystywanego do zarobkowego transportu drogowego osób, pojazdu marki "SAM", pojazdu zasilanego gazem, pojazdu uprzywilejowanego oraz pojazdu używanego do nauki jazdy lub egzaminu państwowego, które podlegają corocznym badaniom technicznym.

4a. Okresowe badanie techniczne ciągnika rolniczego przeprowadza się przed upływem 3 lat od dnia pierwszej rejestracji, a następnie przed upływem każdych kolejnych 2 lat od dnia przeprowadzenia badania.

7. Motorower, przyczepa lekka i pojazd zabytkowy nie podlegają okresowym badaniom technicznym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm, mam 690kg masy własnej, 900kg masy calkowitej, i co roku przegląd muszę robić (czyli nic nie sprawdzać, a kasę tracić, :hehe: bo nigdy mi nawet hamulca najazdowego nie sprawdził, tylko same światła :hehe: )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.