Skocz do zawartości

C4 Grand Picasso do przyczepy DMC 1300kg


moro

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Czy ktoś używał lub używa jako holownik C4 grand picasso 1.8 125KM benzyna pierwszej generacji jako holownik? Znajomy przymierza się do sprzedania takiego auta i zastanawiam się czy takie auto pozwoli na komfortową jazdę?

Temat co prawda na razie odległy bo gdzieś koło czerwca ale nie wiem czy w ogóle jest sens się zastanawiać.

Na razie ciągnę Mondeo mk2 kombi 1.8td 90KM diesel i co prawda też daje radę ale trzeba go ciągnąć na wysokie obroty. Dało radę zajechać nawet na Chorwację ale teraz jakbym miał zmienić to chciałbym coś mocniejszego a jak wiadomo benzyna ma jednak inny moment obrotowy.

No i pytanie jakie spalanie mógłbym się spodziewać z przyczepą?

Edytowane przez moro (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 143
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

jesli manul to ok i sprawdź jakie dopuszczalne dmc przyczepa moze ciagnąć i odejmij od tego 200kg zeby miec zapas i swobodnie jechac a wiadomo ze diesel jest lepszy do ciagniecia przyczepy niz benzynka nie sugerj sie ilościa KM a momentem obrotowym bo nim ciagniesz a nie konikami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moc silnika
125 KM przy 6000 obr/min
 
Maksymalny moment obrotowy
170 Nm przy 3750 obr/min

Maksymalna masa przyczepy z hamulcami
skrzynia manualna
1500 kg

Dane wg autocentrum
Edytowane przez moro (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możliwość ciągnięcia przyczepy jest uzależnione od DMC całego zestawu. Czyli zestaw auto + przyczepa nie może przekroczyć 3400.

 

Czyli w praktyce możesz ciągnąć cięższa przyczepę (do 1500 kg) pod warunkiem, że odpowiednio mniej załadujesz auto. Jeśli auto załadujesz na max i osiągniesz jego DMC czyli wspomniane 2200 to wtedy możesz ciągnąć przyczepę tylko o wadze rzeczywistej max 1200.

 

Czyli w praktyce interesują Cię masy rzeczywiste obu pojazdów, a te jak wiesz są różne w zależności od tego ile osób jedzie, i ile zapakowałeś do auta. Wartość DMC to wartość graniczna maxymalna, której nie możesz przekroczyć. Teraz już jasne? :-)

 

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

C4 GP jest fajnym autem do ciągania przyczepy, dobrze wyposażony, pakowny, cichy i dynamiczny, ale....  

- buja tyłem (dość mocno, robi się nadsterowny i to mocno, przy pełnym załadunku i 75kg na kule powoduje że prześwit to około 10-12cm w najniższym punkcie = zdarzało się mocno przytrzeć jak nie kołem zapasowym to kula haka,

- sprzęgło na wstecznym pali sie momentalnie, 3-4 razy do tylu pod górke czy kraweznik z budka i od razu bylo siwo i smród - nie wiem jak bedzie sie spisywal manual

- lusterka nie tolerują żadnych dodatkowych luster - dziwny kształt, wypukle lustro, drżą same w sobie...

 

Mialem C4GP 2.0 HDI 2008 rok w automacie - za prawie dwa lata i przejechaniu ok 75kkm dwa razy robiłem dwumasę i sprzęgło, 2 razy sprężyny i tuleje z tyłu i raz wymieniałem moduł haka bo nie było kierunków ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możliwość ciągnięcia przyczepy jest uzależnione od DMC całego zestawu. Czyli zestaw auto + przyczepa nie może przekroczyć 3400. Czyli w praktyce możesz ciągnąć cięższa przyczepę (do 1500 kg) pod warunkiem, że odpowiednio mniej załadujesz auto. Jeśli auto załadujesz na max i osiągniesz jego DMC czyli wspomniane 2200 to wtedy możesz ciągnąć przyczepę tylko o wadze rzeczywistej max 1200. Czyli w praktyce interesują Cię masy rzeczywiste obu pojazdów, a te jak wiesz są różne w zależności od tego ile osób jedzie, i ile zapakowałeś do auta. Wartość DMC to wartość graniczna maxymalna, której nie możesz przekroczyć. Teraz już jasne? :-)

Oj.... Nie mogę się z Tobą zgodzić. DMC auta + DMC przyczepy nie może przekroczyć 3500 przy prawku B i nie ma do tego nic czasu je zaladujesz mniej niż producent zezwala czy wykorzystasz limit. Inny przykład to jak ciągniesz lawete rok nie ważne czy jest pusta czy z autem na pace liczy się zawsze DMC z dr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego moro co do momentu obrotowego to w Twoim dieslu i planowanym nowym nabytku jest na podobnym poziomie,więc odczucia dynamiki powinny być podobne oczywiście przy utrzymywaniu obrotów silnika w zakresie górnego pułapu momentu obrotowego.Benzyna max moment ma dostepny od 3700 obr/min a w dieslu jest dostępny niżej bo przy około 2200obr/min więc wydaje mi się że C4 w trasie z tą przyczepą V biegu nie uraczy no chyba że z górki a i każde delikatne wzniesienie będzie odbywać się na III biegu.
Sprawę mogą pogorszyć lub polepszyć w jakimś stopniu przełożenia skrzyni biegów no ale tutaj musi się wypowiedzieć już użytkownik jak to wygląda z autopsji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj.... Nie mogę się z Tobą zgodzić. DMC auta + DMC przyczepy nie może przekroczyć 3500 przy prawku B i nie ma do tego nic czasu je zaladujesz mniej niż producent zezwala czy wykorzystasz limit. Inny przykład to jak ciągniesz lawete rok nie ważne czy jest pusta czy z autem na pace liczy się zawsze DMC z dr

Niestety kolega Jacek ma rację... Sprawdź DMC zespołu pojazdów, bo jeśli będziesz miał taki wpis w DR to również powinieneś go brać pod uwagę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Oj.... Nie mogę się z Tobą zgodzić. DMC auta + DMC przyczepy nie może przekroczyć 3500 przy prawku B i nie ma do tego nic czasu je zaladujesz mniej niż producent zezwala czy wykorzystasz limit. Inny przykład to jak ciągniesz lawete rok nie ważne czy jest pusta czy z autem na pace liczy się zawsze DMC z dr

Ależ nie musisz się zgadzać, możesz ciągnąć przyczepę nawet 1700 i się niczym nie przejmować :-) Ja ci napisałem tylko jak to wygląda. DMC zespołu jest 3400 i tego przekroczyć nie możesz. Oczywiście DMC dla samej przyczepy też przekroczyć nie możesz.

 

Ale jak zapniesz przyczepę z rzeczywistą wagą 1300, i auto załadujesz na max i osiągniesz 2200 i cię zważą to się okaże, że masz łączną wagę całego zestawu 3500 i dalej nie jedziesz :-)

 

Warto to wszystko wiedzieć kupując francuskie auto ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Ależ nie musisz się zgadzać, możesz ciągnąć przyczepę nawet 1700 i się niczym nie przejmować :-) Ja ci napisałem tylko jak to wygląda. DMC zespołu jest 3400 i tego przekroczyć nie możesz. Oczywiście DMC dla samej przyczepy też przekroczyć nie możesz.

 

Ale jak zapniesz przyczepę z rzeczywistą wagą 1300, i auto załadujesz na max i osiągniesz 2200 i cię zważą to się okaże, że masz łączną wagę całego zestawu 3500 i dalej nie jedziesz :-)

 

Warto to wszystko wiedzieć kupując francuskie auto ;-)

 

jacek00  chyba się nie zrozumieliśmy. Chciałem powiedzieć że jak auto ma swoje DMC a przyczepa swoje to nie mogę w ani jednym przypadku ani drugim przekroczyć tej wartości. Dodatkowo wartość DMC z dowodów musi być < 3500kg.

 

 

ired dzięki za info... nie ma źle z takim spalaniem, spodziewałem się że może być nawet 15/100 ale Twój wynik jest optymistyczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.