Skocz do zawartości

Dometic SMP 192-01 - podłączenie 12v z Auta


Krzysiek5

Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem...

 

Z samochodu przychodzi 12v, jest podłączone do zacisku BATT na zasilaczu, minus - kabel biały, plus - kabel czarny, pomiar na wtyczce - 12.5 - 14v w zalezności czy auto uruchomione czy nie.

 

post-17249-0-78351800-1453902788_thumb.jpg

 

czyli niby całkowicie poprawnie.

 

Kłopot objawia sie tym , ze na wszystkich przewodach podłaczonych do zacisków P1 i P3 jest na wyjściu plus. Próbówka podłączona do minusa na zacisku z przewodami z samochodu (BATT -), świeci się przy kazdym z 9 kabli podłaczonych do P1 i P3.

 

Oczywiście - mając same plusy na wyjściu, całe sterowanie nie działa.

 

Po podłączeniu zasilania 230v, na zaciskach P1 sa plusy, a na zaciskach P3 są minusy, czyli całkowicie poprawnie, i wszystko zaczyna sobie normalnie działać.

Zagadka - skąd po podłączeniu akumulatora na P3 pojawiają sie plusy ?

 

Dziwne również to że podczas podłączonego 230v na zacisku BATT + plusowym wyjścia w kierunku akumulatora również pojawia się napięcie, z tego co wyczytałem w instrukcji - wtedy napięcia na tym wyjściu byc nie powinno. Byc może to poniekąd tłumaczy dlaczego te przewody były odłączone w skrzynce przy dyszlu, pewnie sie komus dziwne rzeczy zaczynały dziac na kempingu jak 230 podłaczył i prościej było to rozpiąć niz znaleźć przyczynę.

 

Ktoś cos tu pomieszał, pytanie tylko jak mocno ? Macie jakies pomysły ? Przekaźnik w środku źle podłączony czy co ?

 

Jak rozebrać obudowę tego zasilacza - trzeba odkręcać go całkiem od ściany na górze i na dole , czy wystarczy odkrecić tylko górne dwie śruby i dalej sama obudowa frontowa zejdzie bez rozmontowywania całego zasilacza (ciemno się już zrobilo i nie bardzo jest jak eksperymentować a byc może to banał)

 

"Nasi tu byli...." :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm.... czy ja czasem nie mam podłączonego odwrotnie styku BATT - czarny kabel ma +, biały to minus...

I tak zaczynam się zastanawiać, czy to nie jest przyczyną nie działania

 

Ale, czy nie powinno się jakoś spektakularnie coś spalić ?

 

Do rana trzeba się wstrzymać :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W porównaniu z moim zdjęciem kolory przewodów mam te same na tych samych zaciskach, nie mam podłaczenia do BATT+. Krzysiek5, jesli dobrze pamietam Ty nie masz aku, czy tak?

Czy wiadomo do czego jest P1, P2 i P3?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aku jeszcze nie mam, będę montował, na razie prostuję sytuację po poprzednim włascicielu (pozdrawiam)

 

Cóż się okazało - były zamienione przewody w kostce - niestety ten zasilacz, jakos wyjatkowo nie po niemiecku - nie ma podpisanych zacisków. Pełna amatorka jak na naród tak uwielbiający wszystkie opisy i opisiki.

 

BATT+ to po prostu przyłacze zasilania 12v z samochodu (a potem akumulatora), to że plusik wyszedł nad zaciskiem prawy, to czysty przypadek. Na podstawie obserwacji i pomiarów na lewym zacisku powinien być podany plus (czarny kabel w instalacji Hobby) na prawym minus - biały kabelek w instalacji hobby.

 

Niestety schematem zadnym do tego nie dysponuje.

 

Po zamianie przewodów (które wczesniej juz ktoś ruszył i źle podłaczył) we wtyczce BATT, i podaniu plusa na lewą nogę, w zasilaczu słychać przekaźnik, i cała przyczepka ożywa :) wszystkie elementy zaczynaja pracować.

 

Czyli - temat do zamknięcia, ewentualnie zostawienia moze sie komus w przyszłości przyda bo informacji w naszym języku o tym dość w sumie popularnym zasilaczu jak na lekarstwo ;(

 

 

Jeśli chodzi o akumulator - będę go podłaczał do tego zacisku z instalacji samochodowej, to rozwiąze problem przełaczenia na 230v na polu, bo zasilacz ogarnie, no i nie będzie jakos kosmicznie komplikowało instalacji.

Do rozwiązania bedzie problem prądu z samochodu - ktory mógłby doładowywać akumulator pokładowy + dołożenie ładowarki do akumulatora zasilanej z 230v + docelowo jeszcze dobranie do tego solara, tak zeby realnie na końcu nie potrzebować 230v do niczego (co trenuję przez całe lato siedząc w miejscu w ktorym po prostu zasilania nie ma, a agregat jest głośny).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

 

  • SkądOpole
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Fendt 560

Napisano dziś, 02:02

Szanowni koledzy,

mam nadzieję, że moje rozwiazanie w sprawie podłączenia aku jest najprostszym rozwiązaniem.

 

1. Zamontowałem gniazdo 13-sto pinowe w pobliżu przedniego schowka.

2. Podłączyłem piny 9 i 13 tego gniazda z aku w schowku

3. Włożyłem wtyczkę przyczepy do nowego gniazda

 

zadziałało  :)

 

Jedynie co tydzień wymieniałem aku na naładowane.

 

I tak cały sezon 2015 spędziłem na kempingu bez 230 V

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomysł faktycznie najprostszy :)

 

Czy jak działa ci oświetlenie w środku z akumulatora podłączonego w ten sposób, to widzisz spadek napięcia i coraz słabsze świecenie podczas uruchamiania kolejnych lamp w jednym momencie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.