Skocz do zawartości

Jaka przyczepe moge ciagnac ?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jestem tu nowy. Przeszukalem kilknascie forum ale nadal nie jestem pewny odpowiedzi.

 

Chcialbym zapytac znawcow jaka przyczepe kempingowa moge ciagnac samochodem osobowym BMW e46 sedan posiadajac prawo jazdy kat.B w Niemczech. Wiem ze tematow juz pewnie bylo od groma.

 

Dane auta: (pobrane z neta)

 

masa własna (kg) 1430 ładowność(mm) 435 masa całkowita (kg) 1865

 

 

w dowodzie mam (posiadam niemiecki do rej):

 

F1- 1865

7.1 - 900

7.2 1045

O1 - 1600

O2- 720

 

Witam!

Tylko w kwestii formalnej, bo w temacie nic to nie zmienia.

W/g DR masa własna "G" = 1440 kg, więc ładowność = 425 kg

"7.1" oraz "7.2" nie są potrzebne, bo to tylko max obciążenia dla przedniej i tylnej osi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 48
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

  • 4 miesiące temu...

To może ja.

W moim dowodzie jest: O1= 1300 wiec wydaje się, że sprawa prosta: przyczepa z ham. najazdowym 1300 kg. Sprawa nadal pozostaje prosta bo DMC pojazdu (F1) jest 1840 kg wiec 1840kg/1,33 daje 1384 kg wiec niby nadal gra. ALE... , nie w dowodzie rej. (puste pole) ale na tabliczce znamionowej oraz specyfikacji fabrycznej (sprawdziłem) widnieje całkowita masa zestawu (auto+przyczepa) 2800 kg !!! . Czyli wychodzi, że 2800-DMCauta1840= 960 kg (czyli niby taka przyczepa), a Q1 jest przecież 1300 !!!! Sprawdzałem u kolegi, że w Mazdzie 6 jest tak, że DMC auta plus O1 jest zgodne z masa całego zestawu, ale u znajomego w Renault Ver satis'ie jest podobnie jak u mnie . Wg poznanych danych to dwie opcje generują masę całego zestawu: dane O1 (1300) oraz DMC/1,33 (1383). Ale dlaczego fabryka Renault podaje 2.800 zamiast 3223 kg (1840+1383). ?????

Zastanawia mnie jaka jest prawda czyli jaką mogę ciągnąc przyczepę oraz jaki jest sposób myślenia (interpretacji) w fabryce Renault.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz ciągnąć maks 1300 ale waga całego zestawu nie może przekroczyć 2800. Czyli krótko mówiąc. Jeśli jedziesz autem na pusto to możesz ciągnąć cięższa przyczepkę. Jeśli natomiast auto zapakujesz na maxa i osiągniesz jego DMC to maks co możesz ciągnąć to 960.

 

Twoje auto nie jest wyjątkiem. Dużo aut tak ma. Moje też.

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz ciągnąć maks 1300 ale waga całego zestawu nie może przekroczyć 2800. Czyli krótko mówiąc. Jeśli jedziesz autem na pusto to możesz ciągnąć cięższa przyczepkę. Jeśli natomiast auto zapakujesz na maxa i osiągniesz jego DMC to maks co możesz ciągnąć to 960. Twoje auto nie jest wyjątkiem. Dużo aut tak ma. Moje też.

Dzięki za info.

Kiedy zapoznawałem się z zagadnieniem to wydawało mi się i nadal tak uważam, że całkowita masa zestawu pomniejszona o zapis w polu O1 czyli masę przyczepy hamowanej powinien być równy DMC auta. Ale jest jak jest i z faktami się nie dyskutuje.

Nie sądzę aby pan Policjant zaglądał do tabliczki znamionowej  auta i patrzył jaka jest dopuszczalna masa całego zestawu. Poprosi dow rej. przyczepy i zobaczy 1300 kg. i porówna do z dow. auta i pole O1 i również zobaczy 1300. Może być bardziej zdumiony ze do auta osobowego doczepiona jest przyczepa co ma aż 12 metrów !! :)

Reasumując - na wyjazdy z łódka jedziemy TYLKO i zawsze we dwoje z bardzo podstawowym bagażem wiec na pewno nie przekroczymy owego 2800. Wiec wg Twojej teorii wszystko gra.        

Edytowane przez Robertos2000 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiec wg Twojej teorii wszystko gra.        

 

Witam!

Jacek napisał konkretnie, więc to nie jest  coś, jak to określasz: w/g "Twojej teorii" :nono:

To są fakty i wielokrotnie omawiane, np.

http://forum.karawaning.pl/topic/20382-wątpliwości-poprawnego-zestawu/?p=442739

http://forum.karawaning.pl/topic/5348-dow%C3%B3d-rejetracyjny-pozycja-f3/

Nie sądzę aby pan Policjant zaglądał do tabliczki znamionowej  auta i patrzył jaka jest dopuszczalna masa całego zestawu.     

 

Czasem można się zdziwić :]

Poprosi dow rej. przyczepy i zobaczy 1300 kg. i porówna do z dow. auta i pole O1 i również zobaczy 1300.

 

Myślenie życzeniowe :hmm:

Kiedy zapoznawałem się z zagadnieniem to wydawało mi się i nadal tak uważam, że całkowita masa zestawu pomniejszona o zapis w polu O1 czyli masę przyczepy hamowanej powinien być równy DMC auta.    

 

Niestety, jesteś w błędzie.

A co masz w pozycji F3 w dowodzie samochodu wpisane?

[...] w dowodzie rej. (puste pole) ale na tabliczce znamionowej oraz specyfikacji fabrycznej (sprawdziłem) widnieje całkowita masa zestawu (auto+przyczepa) 2800 kg !!!

;)

Edytowane przez Kristofer (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam witam.

Po pierwsze dziękuję za informacje.

Do Kristofer - pisząc "wg Twojej teorii" wcale nie chodziło mi o poddawanie tego pod wątpliwość, mimo że użyłem słowa "teoria". Co do innych wątków na forum i nie powtarzania się to goglowałem sporo (widocznie słabo) ale znalazłem ten topic i nowego tematu nie zakładałem. Co do "pana policjanta" to może sprawdzać co chce. Absolutnie nie staje "okoniem". Ja jestem z tych co lubią jak w papierach gra. Bo nawet jak kontrola się nie zainteresuje to na pewno prokurator gdyby coś się stało.

Marcin pytał się co mam w F3. Pisałem że nic. Ale na TZ oraz specyfikacji fabrycznej jest 2800.

 

Reasumując i podając na tacy jak dla "przyczepowego głąba" rozumiem, że jest tak:

Mam O1 - 1300 i mogę ciągnąć przyczepę co ma DMC 1300 ...Ale ....muszę pamiętać ze ze realna masa całego zestawu która winna być wpisana w polu F3 ale jest na TZ nie może przekroczyć 2800.

Owe 2800 zrozumiałem, że nie musi być sumą pół F1 i O1 bo byłoby to za proste i wręcz głupie powtarzanie matematycznego wyliczenia w DR (to z innego topicu).

 

Zważywszy, że z laweta gonimy tylko we dwoje z naprawdę minimalnym bagażem osobistym  wiec będzie grało, zwłaszcza, że DMC lawety  to 1300 ale z ta łódką  co mam to będzie wynosiło max 1200. 

Czy wyciągnąłem dobrą konkluzję ?

Edytowane przez Robertos2000 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz ciągnąć maks 1300 ale waga całego zestawu nie może przekroczyć 2800. Czyli krótko mówiąc. Jeśli jedziesz autem na pusto to możesz ciągnąć cięższa przyczepkę. Jeśli natomiast auto zapakujesz na maxa i osiągniesz jego DMC to maks co możesz ciągnąć to 960. Twoje auto nie jest wyjątkiem. Dużo aut tak ma. Moje też.

Dzięki Jacek. (Pisze teraz bo nie podziękowałem w poprzednim poście :)   )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zważywszy, że z laweta gonimy tylko we dwoje z naprawdę minimalnym bagażem osobistym  wiec będzie grało, zwłaszcza, że DMC lawety  to 1300 ale z ta łódką  co mam to będzie wynosiło max 1200. 

W takim razie, skoro jesteś pewien (warto jednak zważyć :hmm: ), że załadowana przyczepka = max 1200kg, to:

2800 - 1200 = 1600 kg i to jest max MR samochodu załadowanego do drogi, łącznie z paliwem, pasażerami itd. (też warto zważyć).

Czy wyciągnąłem dobrą konkluzję ?

:ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Panowie Kristofer , Toblokai ,Marcin_G ,jacek00  Temat możliwości technicznych czy też papierowych auta opanowaliśmy czyli wiem co to O1, DMC auta, DMC zestawu... ale.... pogubiłem się teraz z uprawnieniami związanymi z kategorią prawo jazdy.

 

Przypomnę moja przyczepa to Masa własna 600 kg, ładunek czyli łódź to 700 kg czyli DMC przyczepy to 1300 kg

 

Te temat był wałkowany  na różnych topicach ale pogubiłem się w konkluzjach.

 

Różne wersje:

1). Kategoria B to prawo do ciągnięcia TYLKO przyczepy LEKKIEJ do 750 kg.  Z tym, że cały zestaw nie może przekroczyć 3500 kg czyli np. 2750 + 750 kg

2). Ale pojawiła się kategoria B96 która umożliwia wożenie przyczepy lekkiej 750 kg ale autem ciężkim 3500 kg czyli sumarycznie DO 4250 kg. To taki UKŁON dla ciężkich aut.

3). W każdej innej wersji przyczepy ciężkiej czyli ponad 750 kg trzeba mieć  kategorię E (B+E)

4) Ale i doczytałem że WYSTARCZY kategoria B bo cały zestaw nie przekracza 3500 KG (DMC auta to 2800 a DMC przyczepy to 1300)

5). Ale i doczytałem na forach inne zdanie że trzeba zrobić owe B96 bo B upoważnia TYLKO do przyczep lekkich ,a po zrobieniu B96  będę mógł wozić aż do 4250 kg

 

Opinie na forach to jedno a ja lubię oprzeć to o konkretne przepisy. A przepis brzmi tak:

 

Art. 6 ust. 1 Prawo jazdy stwierdza posiadanie uprawnienia do kierowania:

6) kategorii B:
a) pojazdem samochodowym o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t, z wyjątkiem autobusu i motocykla,
B) zespołem pojazdów złożonym z pojazdu, o którym mowa w lit. a, oraz z przyczepy lekkiej,
c) zespołem pojazdów złożonym z pojazdu, o którym mowa w lit. a, oraz z przyczepy innej niż lekka, o ile łączna dopuszczalna masa całkowita zespołu tych pojazdów nie przekracza 4250 kg, z zastrzeżeniem ust. 2,
d) pojazdami określonymi dla prawa jazdy kategorii AM;

ust. 2: Zespołem pojazdów, o którym mowa w ust. 1 pkt 6 lit. c, którego dopuszczalna masa całkowita przekracza 3,5 t, może kierować osoba, która zdała część praktyczną egzaminu państwowego, potwierdzoną wpisem do prawa jazdy.

 

 

Przepis czytany bezpośrednio wskazuje na konieczność zrobienia uprawnienia B96 dla mojej przyczepy czyli 1300 DMC.

Czy tak ????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krótko i w skrócie , jeśli DMC zestawu nie przekracza 3.5t to możesz jeździć na B bez względu na to czy to przyczepa lekka czy też nie. Jeśli chcesz ciągnąć powyżej 3.5t to albo B96 (maks DMC zestawu to 4250kg) albo B+E gdzie już możesz jechać dużo cięższym zestawem niż te 4250 kg

 

DMC twego pojazdu to 1840 kg + DMC przyczepy to 1300 co razem daje nam 3140 kg. Czyli wystarczy prawo jazdy kategorii B.

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... a dodatkowo (jeśli chodzi tylko o uprawnienia dla prawa jazdy):

MW - masa własna i masa ładunku, to nie jest DMC przyczepy, tylko MR - masa rzeczywista przyczepy.

DMC przyczepy masz wpisane w DR - dowodzie rejestracyjnym tej przyczepy.


Przypomnę moja przyczepa to Masa własna 600 kg, ładunek czyli łódź to 700 kg czyli DMC przyczepy to 1300 kg

:nono:

Edytowane przez Kristofer (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krótko i w skrócie , jeśli DMC zestawu nie przekracza 3.5t to możesz jeździć na B bez względu na to czy to przyczepa lekka czy też nie. Jeśli chcesz ciągnąć powyżej 3.5t to albo B96 (do DMC zestawu 4250) albo B+E gdzie już możesz jechać dużo cięższym zestawem niż te 4250 kg

 

Mnie interesuje ten fragment "Krótko i w skrócie , jeśli DMC zestawu nie przekracza 3.5t to możesz jeździć na B bez względu na to czy to przyczepa lekka czy też nie.". Tak wynika z różnych forów... ale były tez zapisy które mnie wprowadzały w zakłopotanie i ww. zapis prawny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.