Skocz do zawartości

Zaczep AKS 1300


Qmek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam szanownych Państwa.

 

Jakiś czas temu zakupiłem używany zaczep AKS1300, wymieniłem w nim okładziny i zauważyłem, że okładzina od strony dźwigni (przy poruszaniu jej) przesuwa się jedynie o ok. 0,5 mm.

 

Czy tak ma być? Jak to naprawić? Czy trzeba oddać gdzieś do naprawy?Jeśli tak to gdzie w okolicach Krakowa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 31
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Zaczep pi zalozeniu na kule, dokrecasz terkotka z drugiej strony, potem jak dociskasz ta dwignia to caly zaczep sie "przesuwa" i dociska.

Moze wszystko masz OK.

Najlepiej podepnij kule pod tego AKS i zobacz czy mozesz swobodnie ruszac kula.

Pamietaj tylko ze kula musi byc czysta i bez smaeu a okladziny nalezy chronic przed smarem i innymi tluszczami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź. Wyjąłem hak, wyczyściłem kulę z farby - nożem musiałem skrobać bo taka była gruba warstwa. Następnie założyłem zaczep i się bardzo dobrze trzyma a do tego ładnie go wyśrodkowywuje. Także wychodzi na to, że zaczep jest sprawny, dziękuję za radę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Moja lepsza, pierwsza połowa nicka po oglądnięciu filmów o wężykowaniu powiedziała- musimy kupić...Łatwo powiedzieć :) Wiem, że na bezpieczeństwo pieniędzy się nie żałuje, ale czy do mojej HOBBY 400 Prestige 1986` AKS 1300 będzie pasował i czy jest sens?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AgaMar - Tak ma sens. Zaczep poprawa bezpieczeństwo jazdy. AKS występuje w 2 wersjach do DMC przyczepy nieprzekraczającej 1300 i 1360 kg.

W nowym zaczepie masz komplet śrub i tuleje dystansowe w zależności od grubości 'rury' do której jest przykręcony.

Edytowane przez msmbb (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przymierzam się do zakupu takiego zaczepu i z tego co zauważyłem to ma on tylko dwie okładziny cierne po bokach. Przykładowo aks3004 ma jeszcze przednie i tylne. Czy to znaczy że aks1300 nie tłumi wahań w pionie?

A przypadkiem AKS3004 też nie ma przypadkiem dwóch okładzin?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem 2004, a teraz ze względu na koło zapasowe zmieniłem na 1300 i muszę uznać wyższość tego pierwszego nad 1300, dużo pewniejsze prowadzenie ( 4 okładziny), brak bujania (góra-dół) ogólnie polecam AKS'y z 4 okładzinami. Model 1300 posiada 2 okładziny na łożyskach, które eliminują tylko efekt wężykowania, natomiast 2004 dodatkowo eliminuje bujanie tyłu samochodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.