Skocz do zawartości

dostawczy z kontenerem na kampera


grudzien70

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć

Jestem Andrzej i jestem początkującym w zakresie kamperów. Czy jest to możliwe i legalne by przerobić samochód dostawczy z kontenerem izotermicznym (wym dł/szer/wys 4,8x2,2x2,1) o DMC do 3,5 tony na dwuosobowego kampera. Zabudowany byłby tylko kontener i ew dobudowane zbiorniki wody i ścieków w ramie pod kontenerem. Wszelkie elementy zabudowy zakupione w supermarkecie budowlanym i sklepie meblowym. Oczywiście wszystko solidnie przymocowane a instalacje zrobione zgodnie z przepisami. Zamierzam zastosować ogrzewanie gazowe, z podgrzewaczem wody pojemnościowym, malutko hydrofor ogrodowy, kabinę prysznicową i WC kompact ze zbiornikiem na ścieki opróżnianym wężem do zlewni czy studzienki (czy na polach jest podłączenie wozu do kanalizacji). Lodówka sprężarkowa, zlew, kuchenka typowe domowe. Instalacja el 12/230V zasilana z auta poprzez przetwornicę i z zewnątrz oraz z agregatu w przypadku noclegu na dziko.

Dzięki za konstruktywne podpowiedzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj.

Nikt Ci nie zabroni urządzać sobie dom po swojemu. Wyposażenie, meble itd jest traktowane jak ładunek i na kierowcy spoczywa odpowiedzialność za bezpieczeństwo tego ładunku. Warto jednak byłoby przeklasyfikować auto na Specjalny-Kempingowy i do 3,5t DMC wówczas inaczej ubezpieczenie i inne opłaty będą traktowane.

Musisz jednak się liczyć, że zewnętrznie auto nie będzie przypominało kampera, a to na autostradach czy na promach z opłatami nie będzie w tej kategorii = drożej.

Agregat bym sobie darował lub zostawił na sam koniec, ja dzikus jestem i ani solarów ani agregatu nie mam a energii mi jeszcze nie zabrakło.

.

Jeśli interesują Cię zmagania z zabudowami, to zapraszam do lektury:

http://www.camperteam.pl/forum/viewforum.php?f=396&sid=42d6c57dc5e85445141cd58de85b21c2

Edytowane przez WojtEwa (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza