Skocz do zawartości

Łańcuchy na koła samochodu


szadok

Rekomendowane odpowiedzi

Pewnie masz na myśli coś takiego

put@go paski antypoślizgowe post-10895-0-55777600-1421955629_thumb.jpg http://allegro.pl/lancuchy-nie-put-go-paski-antyposlizgowe-i4976558004.html

 

Oglądałem filmik na Youtube i to rozwiązanie wydaje mi się dobre w sytuacjach, gdzie trzeba się wygrzebać albo jak się jedzie po głębokim pulchnym śniegu. W innym przypadku dość mocno musi trząść.

Mi bardziej chodzi o rozwiązanie dla opon wielosezonowych, jak podczas wyjazdu zaskoczą warunki za ciężkie dla takich opon i zacznie się robić niewesoło. Szczególnie jak się do tego ma podjazdy lub zjazdy do pokonania.

 

Kiedyś pojechaliśmy ze znajomymi w listopadzie umówić imprezę sylwestrową do Koniakowa. W czasie nie dłuższym niż 2 h narąbało tyle śniegu, że gdyby nie łańcuchy w bagażniku to cieńko by chyba było z nami - szczególnie, że nie sprawdziliśmy prognozy i nic nie wskazywało, że będziemy mieli takie warunki, dlatego jechaliśmy jeszcze na oponach letnich. O takie zabezpieczenie mi chodzi. Leży sobie i czeka a ja się dobrze czuje, bo jakby co, to zawsze mogę po nie sięgnąć.

Martwi mnie tylko wytrzymałość powyżej pokazanych rozwiązań. Stąd pytanie, czy miał ktoś z nimi doczynienia.

Edytowane przez Heniekag (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 75
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Widzialem kiedyś w akcji Spike spider. Miazga i rownież szybki montaż. Tu coś można podpatrzeć...

 

Z tymi to miałem "komiczną" sytuacje.

Jak szukałem dobrego rozwiązania dla Audika, to byłem prawie na nie zdecydowany. Pamiętam, że zadzwoniłem do przedstawiciela w PL z pytaniami i co mnie zaskoczyło, kobitka zbyła mnie dość szybko stwierdzeniem, żebym sobie tym typem łańcuchów nie zawracał głowy, bo za tą cenę nie warto (niestety nie pamiętam szczegółów). No cóż, po takim oświadczeniu przedstawiciela odpuściłem i tak jak pisałem wyżej kupiłem wtedy THULE K-SUMMIT i nie żałowałem. Nawalczyły się dużo i do dziś leżą sprawne w garażu.

Sporym minusem Spike spider jest to, że musisz dodatkowy element mieć przykręcony do koła i z tym cały czas jeździć, w K-SUMMIT niczego nie masz, a montaż banalny - montowałem je w różnych warunkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zwykłe łańcuchy z marketu używam do wielu lat - tylko żeby miały atesty jak się do norwegii wybierasz

 

prawie nie zajmują miejsca, tanie jak barszcz, banalne zakładanie (oczywiście jak najpierw przećwiczysz na sucho pod domem) 

 

ja nie widzę sensu kupowania jakichś wynalazków marketingowych - za drogie, niektóre miejsca zajmują pół bagażnika, mocno wątpliwe zalety w stosunku do ceny 

 

zwykłe "diamentowe" i problem z głowy 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zwykłe łańcuchy z marketu używam do wielu lat - tylko żeby miały atesty jak się do norwegii wybierasz

 

Z takimi zwykłymi to miałem doczynienia za czasów studenckich przy wspominanym wyżej wyjeździe sylwestrowym.

Tydzień w Koniakowie, gdzie mój ówczesny wół roboczy (Mercedes beczka) używany był przez tydzień cały czas na łańcuchach (takich marketowych właśnie) i po tygodniu z dwóch kompletów łańcuchów ostał się jeden sprawny łańcuch. Nie wspominając już tego ile razy łańcuchy spadały i jakim problemem było powtórne ich założenie w głębokim śniegu.

Trafiliśmy wtedy na bardzo fajną zimę, a dojazd do kwater mieliśmy taki sobie.

 

Przeszedłem się do garażu i wyciągnąłem stare K-SUMMIT od Audika. Przeleżały nieużywane prawie cztery lata. Wcześniej dwa sezony używane dość intensywnie do podjeżdżania do domu (bez łańcuchów się nie dało - mimo opon z gwoździami :( ) - teraz wyglądają tak:

post-10895-0-71975800-1422010686_thumb.jpgpost-10895-0-21809000-1422010708_thumb.jpg

Sam się zdziwiłem - zero rdzy, gotowe do użycia. :) Niestety ta cena

post-10895-0-89185600-1422011206_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie zgodzę się z Chrisem.

Spidery zostały głównie opracowane pod pojazdy tylnonapędowe. Owszem trzeba wcześniej załozyć adapter, pewnie przy okazji zmiany opon na zimowe.

Ale do rzeczy...  taka oto sytuacja. Mrożny poranek poprzedzony mżawką lub samym śniegiem i wyjazd pod górkę z garażu domowego lub podziemnego w bloku. Widziałem osobiście,  że dla posiadaczy tego typu aut to zaskoczenie i poranny stresik połaczony z wyciem silnika i parą spod opon.

A tak zakładamy Spidery i po 10 sekundach ruszamy. Z łańcuchami chyba dłużej.

 

Heniu Spiki trzeba dokładnie dobrać do wiekości i szerokości opony a pani się chyba nie chciało... Koszt ten sam ok. 1200 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mrożny poranek poprzedzony mżawką lub samym śniegiem i wyjazd pod górkę z garażu domowego lub podziemnego w bloku.

 

Albo poranek na męskim wyjeździe do chatki w górach. :)

Przyjeżdżasz zero śniegu, Wstajesz rano a tu:

Tam obyło się bez łańcuchów choć Volviak ma założone małe nowe opony zimowe aby łańcuchy z Audika pasowały - jednak znów nikt nie pomyślał i zostały w domu :(

No ale przy samochodzie z napędem na cztery kółka to inna bajka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marzenie taka fura :oslabiony: ... niestety

 

Takie pojazdy to nowe fajne, bo później to się sypie i naprawy wychodzą w perspektywie 5 lat jeżdżenia i ponad 100 tyś, tak samo jak spadek wartości pomiędzy nowym a pięcioletnim z takim przebiegiem. :( Przynajmniej jeździło by się w miarę bezstresowo, bezawaryjnie - no przynajmniej z gwarancją (teraz to też już hińszczyzna ;) ).

 

Za dużo ma nakombinowane. Na przykład ciśnienie w poduszkach pod silnikiem to to samo, które używane jest do sterowania turbiną (tak mi to jakiś mechanik tłumaczył), więc jak ci szczeli poduszka pod silnikiem (nawet nie musi zupełnie - wystarczy, że popuszcza) to i silnik zaczyna tak sobie pracować - i szukaj co się dzieje. Bardzo rzadko mi się zdarza jechać zupełnie sprawnym - teraz mi coś huczy i nie wiem co - haldex, czy znów jakieś łożysko  :hmm:  - no cóż, byle do kwietnia. :)

 

Za to kamper ma napęd tylko z przodu i stąd zastanawianie się nad łańcuchami. Przywykliśmy do AWD i trochę się obawiam czy jeszcze będziemy umieli wykopywać się przy napędzie tylko na przód. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

albo masz tanio na dwa sezony albo drogo na więcej, ja mimo wszystko wolę 99zł co 2-3 lata wydać bo zazwyczaj zmienia sie rozmiar kół albo stare gdzieś sie zapodzeiją

 

No cóż ja doszedłem do innej zasady. Kupować dobre, bo z ich sprzedażą nie będzie problemu i suma sumarum wyjdą te same pieniądze albo czasami nawet mniejsze a wygoda i pewność tego rozwiązania dużo większa.

Zwróć uwagę, że używanych K-summit to jak na lekarstwo.

 

A żonę to przekonałem jeszcze inną informacją - łańcuchy do naszego kampera to te same, które pasują do Tesli: post-10895-0-73553900-1423036439_thumb.jpg :yay:

A tutaj maja na punkcie Tesli hopla - szczególnie, że ze względu na zredukowany podatek ceny tych samochodów są konkurencyjne.

Więc jak by co, to wystawimy jako łańcuchy do Tesli: ;)

post-10895-0-34097500-1423036602_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przepraszam ale nie mogłem sie opanować .... :D

 

Największym problemem przy takiej zabawie jest śnieg na szybach :D - jak samochód zaczyna brać śnieg na maskę, to wycieraczki na najwyższym biegu to czasami za mało :D. Jeszcze jeden filmik z tego samego co wyżej wyjazdu - kolega za późno zaczął kręcić ale i tak coś tam widać :):

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.