Skocz do zawartości

1.4 LPG vs 1.6 ON vs 1.5 ON automat


Łza Włóczynutka

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, 

 

Czeka mnie wybór autka. Auto będzie używane przede wszystkim do codziennych dojazdów do pracy (20km w jedną stronę), ale również częstych wyjazdów weekendowych, wakacyjnych no i w przyszłości chciałby by mogło pociągnąć kempinga. W tej chwili nie mam przyczepki, ale mam zamiar kupić ją mniej więcej rok po zakupie auta. W zasadzie model samochodu po wielotygodniowych rozważaniach już wybrałem,
pozostała kwestia silnika i skrzyni:
 
fiat doblo maxi combi albo ford tourneo grand connect. Bardzo podobne do siebie samochody, w zasadzie różnią się silnikami i skrzyniami.
Mam do wyboru:
 
1. Fiat Doblo benzyna 1.4, 120 koników, 206 nM. Od razu bym zagazował.
2. Fiat Doblo diesel 1.6, 120 koników, 320 nM. 
3. Ford Grand Tourneo Connect diesel 1.5 TDCi 120 KM, 300nM.
 
Fiat nie oferuje automatów a Ford silników benzynowych. Silniki fiata są znane i lubiane, Ford od miesiąca montuje w miejsce silników 1.6 (PSA) nowy silnik euro 6, 1.5 TDCI więc w sumie nic o nim nie wiadomo, ale daje możliwość wydłużenia gwarancji do 10 lat, więc powiedzmy, że zakup w miarę bezpieczny.
 
Auto będzie nowe z salonu, nurtuje mnie tylko:
 
- Który z tych samochodów najlepiej nadawał by się do ciągnięcia przyczepki?
- Wszystkie silniki mają taką samą moc - czym dokładnie objawiają się różnice w momencie obrotowym?
- Czy warto dopłacać do automatu, jest to koszt około 10000zł + wyższe koszty eksploatacji. Power shift to nie-hydrauliczny automat z bardzo dobrymi opiniami.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć.

 

Automat odpuściłbym od razu za takie pieniądze... tym bardziej że to nie klasyk. Ale to tylko moja opinia.

Jeśli jest to ten sam 1,4 T co w Oplu to silnik jest udany. Zobacz gdzie ew upchnąłbyś zbiornik LPG i jaka byłaby jego wielkosć.

Rozumiem, że instalacja będzie fabryczna bo rozmawiamy o nowych autach - prawda?

 

Jeśli chodzi o jazdę na co dzień - LPG nie ma kosztowo sobie równych. Dziś wyliczyłem średnią z tego tygodnia - 815 km ze średnią 9,2 LPG/100 km (trasa).

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z wyżej wymienionych (biorąc pod uwagę przyczepę) odpuść Fiata z benzyną. 

Sugeruję jeszcze udać się do salonu truciciela i przymierzyć się do Caddy Maxi.

 

 
VW to jest nokaut dla kupującego. Nie dość, że auto wygląda i w środku i na zewnątrz jak by było toporem ciosane, to kosztuje ~25 000 zł więcej niż doblo/tourneo nie dając nic więcej w wyposażeniu. A w osiągach to już w ogóle jest lipton. (102 kuce, 250nM)

 

instalacja będzie fabryczna bo rozmawiamy o nowych autach - prawda?

 

Akurat doblo z fabrycznym gazem nie ma, ale można założyć bez utraty gwarancji. Zbiornik w koło pod podwoziem, 55 litrów. Obecnie mam 2 samochody w LPG, więc mniej więcej wiem 'czym to pachnie', natomiast zastanawia mnie różnica w momencie obr, tzn jakie to ma przełożenie na praktyczne używanie z przyczepką.

Edytowane przez Lza (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ekonomicznie i zdroworozsądkowo patrząc brał bym LPG :hmm: choć z przyczepą to szału nie będzie Patrząc na przyjemność jazdy z przyczepą to ON+automat, tyle tylko że to wyjście dyskwalifikuje dopłata :czerwona: natomiast złotym środkiem zdaje sie pozycja nr2  :D 

 

 

Autka jak na mikrokampera ^_^

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, że mówimy o samochodach nowych z salonu.

Z tego co pamiętam gdy interesowałem się Fiatem Doblo to był w ofercie silnik 2.0 diesel. Ostatnio Doblo miał lift i nie wiem czy po lifcie nadal silnik 2-litrowy występuje, ale jeśli tak to warto go dodać do listy samochodów rozważanych do zakupu.

Wrzuciłem konfigurator - nie widzę żadnego modelu z motorem 2-litrowym. Dramat po prostu, że coraz trudniej kupić samochód z normalnym silnikiem. A jeszcze przed liftem był.

 

W każdym razie ja bym stawiał na Doblo ze względu na dostępne pozytywne opinie o silnikach. Zarówno turbo-benzyna jest ok jak i diesel. Natomiast Ford 1.5 to wielka niewiadoma. Czasem niewielkie modyfikacje silnika wywołują znaczne zmiany w jego eksploatacji. A hasło "Euro 6" już każe się bać, bo każdy kolejny poziom ograniczania emisji wiąże się zwykle z kłopotami - szczególnie na początku.

 

Natomiast co do gwarancji Forda na 10 lat to przemyśl sprawę albo doczytaj jak to wygląda. Bo od ponad roku przedłużenie tej niby gwarancji jest możliwe tylko przy serwisie bez akcji promocyjnych. Czyli jak masz serwis tańszy (w ASO Forda) nazwany np. "motorcraft serwis" to nie możesz przedłużyć gwarancji. Co więcej - to nie jest pełna gwarancja. Raczej jakby ubezpieczenie kosztów napraw wybranych podzespołów pod wieloma warunkami. Np. koło dwumasowe podlega tej gwarancji, ale tylko do wysokości 50% kosztów. A w ASO koło kosztuje dwa razy drożej niż poza ASO, czyli gdy 50% płacisz ty i 50% ubezpieczyciel, to i tak fakturę masz na 3500 zł, a więc identyczną jakbyś pojechał do warsztatu niezależnego i płacił 100%. Ponadto koło dwumasowe podlega tej pseudogwarancji, ale tylko pod warunkiem, że tarcza sprzęgła nie jest ani trochę przypalona, a ona lekko przypalona jest w niemal każdym samochodzie, a gdy ciągniesz przyczepę to w każdym. Podobnie alternator do 50% kosztów, itd.

Zasadniczo serwis Forda jest kiepski, a ceny koszmarne. Zaś gwarancja tzw. "przedłużona" ma się opłacać ASO, a nie użytkownikowi i jest jedną wielką lipą. Gdy padną wtryski to i tak nic nie zdziałasz, bo dostaniesz pismo, że winne było wadliwe paliwo, które zatankowałeś. Podobnie z pompą w-cz.

 

Ja bym stawiał na Fiata (z tych wymienionych samochodów) choć wizualnie bardziej podoba mi się Ford.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepszy z tej trójki jest nr 2 - ciągnie przyczepę o największym DMC 1300 i ma najwyższy moment obrotowy - czyli najbardziej elastyczny silnik - odczuwa się to zwłaszcza w górach.

Automat - fajna rzecz, ale jeżeli mówimy o ciągnięciu przyczepy to ja wolę mieć kontrolę na manualu, a dla wygody w długich trasach - zwłaszcza na autostradzie - równie dobry jest pseudo-"tempomat" - no i o wiele tańszy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.