Skocz do zawartości

Problem z rejestracją, patrzcie uważnie w dowód!


kamileek8

Rekomendowane odpowiedzi

Identycznie miałem, rodzaj pojazdu: przyczepa specjalna, przeznaczenie: kempingowa, badanie: bezterminowo.

Przyczepa jeśli ma do 750kg w papierach, a moja ma 720kg to jest lekką z definicji, choćby miała wpisane w dowodzie "do wożenia gnoju", ale kretynka jedna z drugą jak nie zobaczy słowa: "lekka" to beton nie do przebicia.

W moim przypadku pomogło wydarcie mordy na babę i w konsekwencji mam tak jak było w dowodzie od wieków tylko na moje dane osobowe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 43
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Dodatkowy - uzupełniający przegląd techniczny jest wymagany w celu uzupełnienia danych do dowodu rejestracyjnego w przypadku przerejestrowania pojazdu, przyczepy ze starych czarnych tablic rejestracyjnych. Wystarczy porównać ilość zawartych danych w " starych " dowodach rejestracyjnych /  wydawanym do końca lat 90 /

 

 

post-231-0-54543000-1480162813.jpg

post-231-0-79787800-1480162840_thumb.jpg

Edytowane przez Effendi (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najnowsze info. Stawiłem się u naczelnika wydziału z wyrokiem WSA i pełnym uzasadnieniem do niego. Dla naczelnika również zapis "przyczepa specjalna" wyklucza zapis "przegląd bezterminowy". Dla zainteresowanych podaję orzecznictwo WSA:

 

VII SA/WA 89/12 - Wyrok WSA w Warszawie z 2012-04-25

 

Naczelnik powiedział cytuję: "phi te sądy WSA orzekają raz tak raz tak jak chcą"

 

Sprawa utknęła więc na tym, że czekamy aż Urząd prześle papiery na podstawie których przyczepka była uprzednio zarejestrowana tj. 1997 roku. Powoli myślę że to walka z wiatrakami....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy zapytałeś o podstawę prawną i czy masz ich odpowiedź na piśmie? Bo składając pisemny wniosek o rejestrację oni mają obowiązek dać Ci odpowiedź na piśmie wraz z uzasadnieniem i z podstawą prawną.

 

Jeśli odpowiedź jest negatywna, tzn nie chcą zarejestrować Ci pojazdu to przysługuje Ci możliwość odwołania się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego.

 

Więc pytanie. Czy Ty to załatwiasz na gębę i odpowiedź też masz na gębę? Niech się naczelnik podpisze pod tym co gada i tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy zapytałeś o podstawę prawną i czy masz ich odpowiedź na piśmie? Bo składając pisemny wniosek o rejestrację oni mają obowiązek dać Ci odpowiedź na piśmie wraz z uzasadnieniem i z podstawą prawną.

 

Jeśli odpowiedź jest negatywna, tzn nie chcą zarejestrować Ci pojazdu to przysługuje Ci możliwość odwołania się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego.

 

Więc pytanie. Czy Ty to załatwiasz na gębę i odpowiedź też masz na gębę? Niech się naczelnik podpisze pod tym co gada i tyle.

Oczywiście że zapytałem o podstawę prawną. Odpowiedzi jeszcze nie ma bo czekamy na dokumnety z pierwszej rejestracji. Co do klasyfikacji naczelnik powołał się na Rodzaj pojazdu kod 14 - przyczepa specjalna, przeznaczenie pojazdu specjalnego kod 514 - kempingowy. Z tego wynika że ta przyczepa była żle sklasyfikowana bo powinno być:

1 Rodzaj pojazdu - przyczepa lekka - kod 10

2. Podrodzaj - specjalna kod 02

3. Rodzaj nadwozia kemping

 

Fakt faktem, że klasyfikacja pojazdów dopuszcza pojazdy poniżej 750 DMC jako pojazdy specjalne o corocznym przeglądzie, jak również i powyższy przypadek jest prawidłowy.

 

Poprostu boją się wydać decyzję i chcą mieć dupochron - to normalka, zobaczymy co przyjdzie z poprzedniego WK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście że zapytałem o podstawę prawną. Odpowiedzi jeszcze nie ma bo czekamy na dokumnety z pierwszej rejestracji. Co do klasyfikacji naczelnik powołał się na Rodzaj pojazdu kod 14 - przyczepa specjalna, przeznaczenie pojazdu specjalnego kod 514 - kempingowy. Z tego wynika że ta przyczepa była żle sklasyfikowana bo powinno być:

1 Rodzaj pojazdu - przyczepa lekka - kod 10

2. Podrodzaj - specjalna kod 02

3. Rodzaj nadwozia kemping

 

Fakt faktem, że klasyfikacja pojazdów dopuszcza pojazdy poniżej 750 DMC jako pojazdy specjalne o corocznym przeglądzie, jak również i powyższy przypadek jest prawidłowy.

 

Poprostu boją się wydać decyzję i chcą mieć dupochron - to normalka, zobaczymy co przyjdzie z poprzedniego WK

 

 

Ale czy Twój wniosek o rejestrację jest przyjęty czy nie? Bo jak nie to tematu nie ma i ich to szczerze mówiąc mało interesuje i żadnej decyzji wydawać nie muszą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście że zapytałem o podstawę prawną. Odpowiedzi jeszcze nie ma bo czekamy na dokumnety z pierwszej rejestracji. Co do klasyfikacji naczelnik powołał się na Rodzaj pojazdu kod 14 - przyczepa specjalna, przeznaczenie pojazdu specjalnego kod 514 - kempingowy. Z tego wynika że ta przyczepa była żle sklasyfikowana bo powinno być:

1 Rodzaj pojazdu - przyczepa lekka - kod 10

2. Podrodzaj - specjalna kod 02

3. Rodzaj nadwozia kemping

 

Fakt faktem, że klasyfikacja pojazdów dopuszcza pojazdy poniżej 750 DMC jako pojazdy specjalne o corocznym przeglądzie, jak również i powyższy przypadek jest prawidłowy.

 

Poprostu boją się wydać decyzję i chcą mieć dupochron - to normalka, zobaczymy co przyjdzie z poprzedniego WK

 

 

Cokolwiek by nie było w poprzednich dokumentach, teraz jest okazja to  " wyprostować " i dokonać korekty w papierach .... zapewne dobrym dokumentem byłoby posiadanie dodatkowego uzupełniającego  przeglądu / post # 18 / gdzie diagnosta dokonałby odpowiednich, stosownych zapisów na zaświadczeniu z odbytego przeglądu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o matko jak wy ludziska  lubicie sie boksowac z tymi urzedami. w poznaniu sa firmy rejstrujace., które za drobna opłata przepychaja wszystko. ja kupilem kiedys samuraia i okazało s ze brak ciagłosci umów cyba z 6 ciurkiem i co dali rade:).

albo auto z francji tzw brak fische czyli ksreo wyrejstrowania i co tez dali rade:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

robertb3, a w domu sam sprzątasz czy też firmę wynajmujesz? Do wszystkiego można kogoś zatrudnić tylko czy o to chodzi? Z tego co poprzednicy napisali idziesz w dobrej wierze zarejestrować pojazd a urzędnicy wychodzą z założenia żeś oszust. I zamiast jednej wizyty masz całą masę spotkań z urzędnikami, naczelnikami, uzupełniania dokumentacji bo ktoś ma takie widzimisie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

robertb3, a w domu sam sprzątasz czy też firmę wynajmujesz? Do wszystkiego można kogoś zatrudnić tylko czy o to chodzi? Z tego co poprzednicy napisali idziesz w dobrej wierze zarejestrować pojazd a urzędnicy wychodzą z założenia żeś oszust. I zamiast jednej wizyty masz całą masę spotkań z urzędnikami, naczelnikami, uzupełniania dokumentacji bo ktoś ma takie widzimisie.

 

dlatego też robertb3 zasugerował firmę rejestrującą byś samemu nie udowadniał, że nie jesteś wielbłądem !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

odświeżam temat gdyż właśnie byłem na etapie odmowy zarejestrowania mi przyczepy specjalnej kempingowej o DMC 650kg. 
Gdyż przegląd w dowodzie rej był jako bezterminowy. 
Najpierw w 2008 roku przyczepa była sprowadzona do Polski i policki wydzial komunikacji tak ją zaklasyfikował. 
następnie w 2019 roku nastąpiła zmiana właściciela i tu gryficki wydział komunikacji zarejestrował ją identycznie czyli jako przyczepa specjalna - przeznaczenie - kempingowa. I tu również przegląd bezterminowy. Dopiero gorzowski wydzial komunikacji chciał albo przeglądu przyczepy albo zmianę klasyfikacji pojazdu na przyczepę lekką. Nie pomogły prośby :P
Otóż jak to zrobić by mieć rodzaj pojazdu w dowodzie rej. "Przyczepa lekka" i przegląd bezterminowy : 

 

Sprawa przerejestrowania z przyczepa specjalna na przyczepa lekka wygląda tak :

Trzeba pojechać z przyczepą na okręgową stację kontroli pojazdów

tam mimo, ze w dowodzie rej. widnieje napis o przeglądach okresowych "bezterminowo" to i tak sprawdzają :
Numery vin nadwozia z tabliczki znamionowej, z dowodu rejestracyjnego i z ramy ( często jest po prawej stronie dyszla u mnie zaraz pod prawym przednim rogiem przyczepy. 

Bywa ten numer na ramie nieco przyrdzewiały na szczęście u mnie były czytelne. 

Potem sprawdzane jest całe oświetlenie pojazdu czyli światła zewnętrzne

oraz hamulce i zawieszenie. Plus zejście pod kanał. 

Diagnosta wpisuje w zaświadczeniu i przeprowadzonym badaniu technicznym tak :
Rodzaj badania : dodatkowe - na wniosek właściciela. identyikacja i dane

W uwagach : 
Rodzaj pjazdu - przyczepa lekka

Podrodzaj - specjalna - 

przeznaczenie - kempingowa - 

 

i z tym do wydziału komunikacji. 
Koszt zabawy 61zł plus czas i ta niepewność oraz koszt nowego dowodu rejestracyjnego ( i w moim przypadku koszt tablicy rej bo zmienil się powiat)   :ok:

Edytowane przez Aleks (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każda przyczepa poniżej 750 kg jest przyczepą lekką. Wynika to wprost z przepisów.

 

W DR masz wpisane wszystko prawidłowo. Przyczepa kempingowa jest rejestrowana jako pojazd specjalny kempingowy. A o tym czy przyczepa jest lekka czy nie decyduje DMC pojazdu.

 

Co Ci wpisali w odmownej decyzji? Jak to uzasadnili?

 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.