Skocz do zawartości

Zakup pierwszego kampera


Arecky69

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Was serdecznie

Prosilbym o cenne porady na co zwrocic uwage przy zakupie pierwszego kampera dla moje rodziny (ja, zona i 3 corki 8,13,16lat)

Interesuje mnie zeby bylo w miare miejsca zeby byla w miare duza lazienka z ciepla woda.

Przyklad:

http://suchen.mobile.de/wohnwagen-inserat/euramobil-activa-635-vb-dpf-1-hand-l%C3%BCckenlos-scheckheft-hamm/211497795.html?lang=de&pageNumber=1&__lp=15&scopeId=MH&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&vehicleCategory=Motorhome&segment=Motorhome&maxPrice=30000&ambitCountry=DE&adLimitation=ONLY_DEALER_ADS&damageUnrepaired=ALSO_DAMAGE_UNREPAIRED&negativeFeatures=EXPORT&categories=Alcoves&minConstructionYear=2004&noec=1

 

Tu jednak jest duzy przebieg i dosc mala lazienka chyba bez prysznica.

Co byscie mi sugerowali ?

Edytowane przez Arecky69 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 38
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Tak jak Virek napisał zwróć uwagę na ładowność bo dużo kamperów jest na granicy żeby zmieścić się w 3,5T. Często się zdarza że jak go zatankujesz i wsiądą pasażerowie to już masz koniec ładowności, a gdzie szpargały na wyjazd.

Duże przebiegi przy takim aucie trochę inaczej powinno się odbierać niż w przypadku osobówki bo tutaj 90% to jazda w trasie a nie katowanie auta po mieście.

poszukaj informacji na zaprzyjaźnionym forum camperteam.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oj tak przeładowane kampery to jest zmora.

w Austri już nagminnie ważą, w Polsce już też są wagi w ulicach (niektóre nieczynne ale są)

dlatego uważam że to co mówią właściciele przeładowanych kamperów że 85% to jest prawda - ale ich nie wolno dopuszczać do ruchu bo to duże niebezpieczeństwo na drodze, pomijam aspekty kiedy dochodzi do kolizji i rzeczoznawca stwierdza ze auto ma inną masę niż dopuszcza homologacja i co wtedy??? z własnej kieszeni płacimy ubezpieczenie. wyobraźmy sobie silnik jak dostaje w przeładowanym kamperze z 3,5T na 4,25T.

Co wiecej sprawdzaj ile miejsc ma pasy bezpieczeństwa i nie daj się omamić że jadący tyłem pasażej nie musi mieć pasów bezpieczeństwa (takie przypadki też spotkailśmy) - omijam oglądanie kamperów co niechca jechać na wage I sprawdzić masę własną .

Będzie czas i na stacjach diagnostycznych będą ważyć i co wtedy...

Dużo cierpliwości życzę..

Edytowane przez ufolz (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie przeładowywania i kłopotów dla silnika - tutaj silnik w większości przypadków da sobie radę, tysiące dostawczaków dzień w dzień jeżdżą przeładowane, czasami nawet 2 krotnie - 3,5T na 7Ton. Opony zmieniają co 3 miesiące bo nie dają rady. Zdecydowanie tego nie popieram, ale mówię jak jest.

 

gorzej będzie dla układu napędowego - przeguby i półosie - a tutaj trzeba szykować grube tysiące zł na wymianę. Przed zakupem zrobić trzeba jazdę testową, zatrzymać campera na jakiejś bocznej drodze na wzniesieniu i próbować dynamicznie ruszyć - jeżeli cokolwiek będzie z napędu drgało przy takim obciążeniu - szykować trzeba się na koszty. (moja rada prywatna szukać dalej...)

 

duże przebiegi to duża szansa na to, że auto jeździło w wypożyczalni. Jak myślicie jaki przebieg dla rodziny rocznie jest realny ? max 20.000km dla każdego roku eksploatacji ??

 

patrząc na skutki poważniejszych kolizji na drodze, to później rzeczoznawca nie wiele będzie miał do powiedzenia w temacie wagi, bo graty rozpadają się na solidną odległość i pewnie nikt nie pokusi się o ważenie pozostałości.

 

Czego bym szukał - ze względów bezpieczeństwa odpuściłbym pełne integry typu Hymer mimo, ze to moje marzenie od lat (wolałbym jednak siedzieć w metalowej kabinie podczas kolizji).  Nie kupujesz nówki więc marką się raczej nie sugeruj a stanem technicznym, ładownością i układem wnętrza. W camperze bojler gazowy, klimatyzacja silnikowa, markiza to dla mnie minimum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukam jednak czegos z wieksza lazienka i prysznicem jak tez mniejszym przebiegiem.

Polecacie 2,8 JTD w Ducato czy moze lepiej wybrac Forda ?

ja 2.8 jtd czyli hdi polecam ten przebieg na tym silniku jest do przyjęcia , wieksza uwagę zwracał bym na zabudowę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2,8 to były najlepsze silniki. W transporcie międzynarodowym miały nawet zrobione po 700 tyś bez remontu i bez żadnej pseudoekologii typu EGR czy  DPF która zabiera moc silnikowi i pieniądze właścicielowi.

A co do campera to sprawa prosta, chcesz mieć wygodnie dla czterech kobiet i kącik dla siebie oraz dużą łazienkę to musisz kupić coś dużego = ciężkiego!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy dużym kamperze miej na uwadze jedno - nie jest to przyczepa i ciężej to ustawić na parceli jeżeli zdecydujesz się na kemping :) Ja mam małego kampera ( 5,8m długości) a nie raz przyjarałem sprzęgło ustawiając go na parceli która ma więcej niż jedno drzewo :-)

Odnośnie Forda - jest to drugi mój Ford (pierwszy to było Mondeo) i szczerze mówiąc nie mam najlepszej opinii o tej marce. W tym roku wydałem kupe kasy bo posypały mi się przeguby wraz z półośką ze względu na duże obciążenie, do tego poszła klima silnikowa bo przy 83000 km skończyły się szczotki w wentylatorze, i posypało się łożysko w sprzęgle.

Bierz lepiej Fiata :-) - nie mam zdania ale większość chwali Ducato

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O właśnie,  a brałeś pod uwagę kupno kampera powyżej 3,5t :hmm:

 

Chetnie bym bral cos takiego pod uwage ale po pierwsze prawo jazdy kat.B a po drugie corki za pare lat juz nie beda chcialy podrowowac ze starymi a nam zostanie na stare lata wielki IKARUS ;)

Przy dużym kamperze miej na uwadze jedno - nie jest to przyczepa i ciężej to ustawić na parceli jeżeli zdecydujesz się na kemping :) Ja mam małego kampera ( 5,8m długości) a nie raz przyjarałem sprzęgło ustawiając go na parceli która ma więcej niż jedno drzewo :-)

Odnośnie Forda - jest to drugi mój Ford (pierwszy to było Mondeo) i szczerze mówiąc nie mam najlepszej opinii o tej marce. W tym roku wydałem kupe kasy bo posypały mi się przeguby wraz z półośką ze względu na duże obciążenie, do tego poszła klima silnikowa bo przy 83000 km skończyły się szczotki w wentylatorze, i posypało się łożysko w sprzęgle.

Bierz lepiej Fiata :-) - nie mam zdania ale większość chwali Ducato

 

 

Super dzieki za rady wiec patrze tylko na Ducato z 2,8 JTD bo 2,3 raczej nie wchodzi w gre prawda ??

U mnie optymalna dlugosc to 6,5 - 6,8cm zeby lazienka w srodku byla ok ;)

Biore jeszcze pod uwage alternatywny zakup nowego:

 

http://suchen.mobile.de/wohnwagen-inserat/rimor-seal-7-heckgarage-modell-2015-etagenbetten-n%C3%B6rvenich/197785716.html?lang=de&pageNumber=1&__lp=6&scopeId=MH&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&vehicleCategory=Motorhome&segment=Motorhome&ambitCountry=DE&usage=NEW&negativeFeatures=EXPORT&categories=Alcoves&numberOfBunks=SIX_BUNKS&vehicleLength=FROM_6001_TILL_7000_MM&licensedWeight=FROM_1501_TILL_3500_KG&noec=1#

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niby ok ale zauważ ze przy otwartych drzwiach udusisz lodówkę (nie bedzie odpowiedniej cyrkulacji powietrza :(

kto projektuje takie dziwne układy:( na wszystko zwracaj uwagę bo to obróci sie przeciwko Tobie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Super dzieki za rady wiec patrze tylko na Ducato z 2,8 JTD bo 2,3 raczej nie wchodzi w gre prawda ??

U mnie optymalna dlugosc to 6,5 - 6,8cm zeby lazienka w srodku byla ok ;)

 

Ja mam 2,3 na Dukato, wyścigówka to to nie jest ale moc jest wystarczająca przy akceptowalnym spalaniu, natomiast miałem problemy z zaworem EGR który kosztuje nie mało. Doradzał bym przy licznej rodzinie szukać dodatkowo dużej lodówki, najlepiej z osobnym zamrażalnikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy dużym kamperze miej na uwadze jedno - nie jest to przyczepa i ciężej to ustawić na parceli jeżeli zdecydujesz się na kemping :) Ja mam małego kampera ( 5,8m długości) a nie raz przyjarałem sprzęgło ustawiając go na parceli która ma więcej niż jedno drzewo :-)

o i tutaj przydałby się automat, bo reduktora raczej nie ma.

Edytowane przez TOM3653 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.