Skocz do zawartości

DMC hobby 350


petros

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam dylemat , o co tu chodzi. Chcę kupić Hobby 350 clasic ok 1994r. Znalazłem na allegro dwie.Z jedną się spóźniłem, drugą oglądałem w Świat Kempingów koło Poznania.Poza jakimś szwindlem z rocznikiem i abstrakcyjną ceną była ok.Ale chodzi mi o to, że obie miały DMC 750 kg.I tego właśnie poszukuje, ponieważ mogę ciągnąć do 850 kg. Zajrzałem na mobile.de, tam znalazłem kolejne dwie identyczne jak w Polsce ale ich DMC to 1000kg. O co tu chodzi. Polska jest biedniejsza i chudną o 250 kg po przekroczeniu granicy, albo ja o czymś nie wiem. Może mnie ktoś uświadomić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Odchudzają" przy pierwszym przeglądzie, żeby nie trzeba było przeglądów robić. No i łatwiej sprzedać. Śliska sprawa, bo tak naprawdę, to ważą dalej tyle ile w DE :hmm:  Nie można się w tym przypadku kierować papierami, bo ta przyczepa, realnie będzie za ciężka  :nono:  I kłopoty gotowe..... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam dylemat , o co tu chodzi. Chcę kupić Hobby 350 clasic ok 1994r. Znalazłem na allegro dwie.Z jedną się spóźniłem, drugą oglądałem w Świat Kempingów koło Poznania.Poza jakimś szwindlem z rocznikiem i abstrakcyjną ceną była ok.Ale chodzi mi o to, że obie miały DMC 750 kg.I tego właśnie poszukuje, ponieważ mogę ciągnąć do 850 kg. Zajrzałem na mobile.de, tam znalazłem kolejne dwie identyczne jak w Polsce ale ich DMC to 1000kg. O co tu chodzi. Polska jest biedniejsza i chudną o 250 kg po przekroczeniu granicy, albo ja o czymś nie wiem. Może mnie ktoś uświadomić.

Miałem Hobby 370 de luxe, w dowodzie rej. miała 750 kg, a naprawdę 1000kg. Tak się wtedy załatwiało, przegląd wieczysty się miało i nikogo to nie obchodziło. Piękne czasy. Zakupiona pod Poznaniem w Paczkowie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem Hobby 370 de luxe, w dowodzie rej. miała 750 kg, a naprawdę 1000kg. Tak się wtedy załatwiało, przegląd wieczysty się miało i nikogo to nie obchodziło. Piękne czasy. Zakupiona pod Poznaniem w Paczkowie.

Ok. Teraz rozumiem.O Hobby mogę sobie tylko pomarzyć, niestety za ciężkie.Serdeczne dzięki za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy ten przegląd to jakaś taka strasznie skomplikowana i droga sprawa? Chyba nie? Sam zmieniłem w tym roku lekka niewiadówke na większy model i raczej sprawdzałem czy zdrowa i sucha, a nie czy lekka czy ciężka. Przegląd to parę minut i w sumie parę groszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy ten przegląd to jakaś taka strasznie skomplikowana i droga sprawa? Chyba nie? Sam zmieniłem w tym roku lekka niewiadówke na większy model i raczej sprawdzałem czy zdrowa i sucha, a nie czy lekka czy ciężka. Przegląd to parę minut i w sumie parę groszy.

 

Przeczytaj uważnie pierwszy post  :nono:  Koledze nie będzie sie mieścic waga w przyczepy w dopuszczalnych masach z DR. Nie chodzi o grosze ale o kilogramy  :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, tak, moja wina po powinienem zacytować Twój wcześniejszy post o odchudzaniu w celu uniknięcia przeglądów, bo do niego się odniosłem :blagac:

 

A przy okazji to kolega pytający ma wpisane, że holownik to Grand Scenic 1.5 dci, który zgodnie  z danymi http://forum.karawaning.pl/topic/3648-jakie-auto-ile-poci%C4%85gnie-zestawienie-w-1-po%C5%9Bcie/może ciągnąć sporo więcej, bo oczywiście zakładam, że będzie ta przyczepa miała hamulec.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, tak, moja wina po powinienem zacytować Twój wcześniejszy post o odchudzaniu w celu uniknięcia przeglądów, bo do niego się odniosłem :blagac:

 

A przy okazji to kolega pytający ma wpisane, że holownik to Grand Scenic 1.5 dci, który zgodnie  z danymi http://forum.karawaning.pl/topic/3648-jakie-auto-ile-poci%C4%85gnie-zestawienie-w-1-po%C5%9Bcie/może ciągnąć sporo więcej, bo oczywiście zakładam, że będzie ta przyczepa miała hamulec.

Według powyższych danych tak. Ale jak go kupiłem w dowodzie rejestracyjnym było że, dmc przyczepy bez hamulca 600kg , z hamulcem 800kg. a mam podłodziową 750kg bez hamulca i miałem Kip-a 850kg.A więc klapa. Wynika to z tabliczki znamionowej auta po odjęciu jakiś mas jedna od drugiej.Dopiero wizyta w stacji diagnostycznej i opinia rzeczoznawcy podpierającego się danymi z serwisu Renault pozwoliła zmienić te dane na 750 i 850 i ani kilograma więcej.Taka to historia i tego nie przeskoczę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.