Skocz do zawartości

VW Touareg


dudek_t

Rekomendowane odpowiedzi

Naprawy bardzo drogie i byle kto nie zrobi. V10 to katastrofa finansowa. Rozrząd na kołach zębatych, brzmi fajnie, ale w praktyce już nie za bardzo. Też strasznie mi się podobał, to poczytałem i popytałem o niego. Kazali wybić mi go sobie z głowy. V6 jest wystarczająco mocny, a nieporównywalnie bardziej odporny i tańszy w eksploatacji. Nie piszę tutaj o paliwie, bo te różnice w spalaniu to żaden koszt. Posłuchaj kolegów, zostaw bardzo nęcący mocą V10 i kup coś słabszego, co i tak będzie bardzo mocne. V6 możesz podkręcić na 280kM i 550Nm i będziesz fruwał, tylko nie rób tego u partaczy.

 

Zgadzam się w 100%, 3,0 po chipie jest zdecydowanie lepszym wyborem!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 224
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Yyyyy..... Nie. Tak samo się spierd..i każde auto. Ale można wybrać takie, gdzie nie trzeba wyjmować silnika do wymiany np. łożyska w sprężarce klimatyzacji...

Poza tym, potrzeby chyba brane na wyrost. V10 w ropie to raczej do wyciągania zakopanych wozideł na żwirowni, a nie do pociągnięcia jakiejś tam "karadejki" dwa razy do roku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie. Oczywiscie ze wystarczy mi i 3.0TDI i to bez chipa. Chodzi tylko o to ze jest konkretna sztuka i akurat z 5.0. Tylko tyle i az tyle. Zastanawiam sie czy kupic to konkretne auto a nie "co by tu teraz kupic".

Jesli nie zdecyduje sie na tego Touarega to nowego auta bede szukal dopiero na poczatku lipca 2016 czyli w trakcie sezony. Niestety, dopiero wtedy bede wiedzial na co moge sobie pozwolic.

Tak wiec nie dyskutujemy "co w zamian" bo w moim przypadku ta dyskusja do niczego nie doprowadzi, niestety.

Sprawdze go w ASO. Jak cena bedzie dobra i nie wyjda "na juz" zadne wieksze wydatki oprocz tej skrzyni biegow to chyba go wezme. Oczywiscie jak cena bedzie dobra. Najwyzej sprzedam w lipcu ze strata. Przynajmniej bede mogl odchaczyc na liscie pozycje "irracjonalny diesel" ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Yyyyy..... Nie. Tak samo się spierd..i każde auto. Ale można wybrać takie, gdzie nie trzeba wyjmować silnika do wymiany np. łożyska w sprężarce klimatyzacji...

Poza tym, potrzeby chyba brane na wyrost. V10 w ropie to raczej do wyciągania zakopanych wozideł na żwirowni, a nie do pociągnięcia jakiejś tam "karadejki" dwa razy do roku.

Na wyrost to jest v12 tdi w q7 ;)

 

A tak na poważnie to myślę że w benzynie N/A może się znacznie mniej rzeczy zepsuć bo silnik jest nieco prostszy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak na poważnie to myślę że w benzynie N/A może się znacznie mniej rzeczy zepsuć bo silnik jest nieco prostszy

A ja powiem tak, kupując używane auto trzeba mieć szczęście, benzyna czy diesel może i mają znaczenie

ale nie wiemy jak poprzedni właściciel dbał o auto a to bardzo ważna rzecz, w tym przypadku jest auto od pewnego właścicliela

z udokumentowanym przebiegiem i książką serwisową co powinno zminimalizować wystąpienie poważnych awarii, ale czy na 100% :hmm:

Tego nikt się nie dowie nawet po zbadaniu w serwisach w całej Polsce. Niby auto jest potencjalnie ryzykowne w zakupie, serwis kosztuje dużo

ale czy nawali :niewiem:   to ryzyko ponosi kupujący, jest dużo wypowiedzi za nie, nie poznaliśmy tej za (poszła na PW)  wiadomo nikt nie miał takiego auta

ale to nie znaczy że nie można się wypowiadać,  tak jak w przyczepach, mam knausa ale czy to znaczy że nie mogę doradzić w sprawie kupna hobby :hmm:

Nikt z nas tej decyzji nie podejmie.

Powodzenia :ok:   :ok:   :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

miałem ponad dwa lata touarega 4.2 z pneumatyką, było to najwygodniejsze auto jakim kiedykolwiek jezdziłem. Jest to auto do którego chcę jeszcze wrócić.

kupowałem pewną używkę z przebiegiem 100tyś km niestety w ciągu użytkowania pała mi skrzynka rozdzielcza napędów, rozszczelniła się klimatyzacja, przepuszczały uszczelki od pneumatyki.

Aso sobie odrazu odpuść ceny z kosmosu, miałem wrażenie gdy ktoś usłyszał touareg to za każdą naprawe cena rozpoczynała się od tysiaka. Opłata jak w taksówce jak za trzaśniecie drzwiami ;)

Jazda z przyczepą była bardzo przyjemna, spalanie niespecjalnie wzrastało. Samochód potrafił spalić 14-28l/100 w mieście ;)

Do minusów zaliczył bym nie do końca wygodne fotele z tyłu oraz nie za duży bagażnik. Głównie ze względu na bagażnik podjęliśmy decyzje o sprzedaży samochodu, z budką dużo nie jeździmy a zapakować się do niego z rzeczami dla dwójki małych dzieci oraz z moimi zabawkami (kite) nie było łatwo.

 

Jeżeli nie przeraża Cie wydanie kilku(<5) tysięcy w roku na naprawę bierz śmiało. Napewno będziesz miał dużą przyjemność z jazdy. Pamiętaj że cokolwiek podepniesz  wchodzisz w viatolla oraz przy +750dmc prawko B+C.

Powodzenia życzę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Kolego to spalanie do 28l w mieście to podajesz dla wersji benzynowej czy Diesla?

 

No właśnie... Zapytam o motor 4.2 diesel zakładam 2012r lub nowszy. Też jest tak skomplikowany w budowie czy ma normalny rozrząd na pasku? Wiem, że 3.0 też by mi wystarczył ale 800 Nm kusi. Może ktoś taki posiada? Niechętnie ale chyba zdecyduję się zmienić po latach znaczek na masce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marku zorientuj się w silnikach 4,2. Pamiętam, że w którymś był drogi rozrząd, nie jestem pewien czy to był AHQ czy jakoś podobnie. Chodziło tam o rolki ale nie pamiętam o które. Do tego tez patrz na rok silnika bo wiem na 100%, że ten sam silnik a dwa różne rozrządy i dwie różne ceny.

Edytowane przez MARIOczy (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.