Skocz do zawartości

Czy kupilibyście taka przyczepę ?


szablasty

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 115
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Wlasnie po to jest skladana by latwiej pokonywac dluzsze trasy. Ma tylko 1,30m, srodek ciezkosci bardzo nisko polozony, mala powierzchnia boczna. Moja ma 600 MW i 1061 kg DMC, dane fabryczne, a nie naszego "diagnosty". Jaka musi byc sila wiatru, by ja przesunac w jezdzie, bo przewrocic sie nie da. Powierzchnia boczna ok.80cm na 2,40 m. Prawidlowe rozlozenie bagazu pozwala na szybka bezpieczna jazde - nie ma mowy o wezykowaniu i innych niebezpiecznych reakcjach  zestawu, Biorac  pod uwage ciezar  2 aku, nawet wody w wc, trudno mi jest zebrac te 460kg ladunku - jezdzimy tylko w dwie osoby, a jest jeszcze bagaznik auta. 

 Poprzedniczce odpowiem, ze juz nigdy nie kupie, nie zaloze przedsionka do przyczepy. Jego rozlozenie, nawet w dwie osoby jest bardzo czasochlonne i bez nerwow malo kiedy sie uda. amaoja przyczepa ma oryginalnie mocna markize, do tego dolacza sie scianki i przedsionek jedna osoba robi  spokojnie 20min, w dwie co najwyzej 10min, z dobrym zamocowaniem i ulozeniem podlogi. Wszelki mocowania na rzepy, zadnych wiazan, trzeba tylko wbic mocowanie scianek do ziemi. Mialem jeden z Juli - to chinski szajs, a ten od p. Beaty trudny w rozkladaniu. Niektore przyczepy rozkladaja sie elektrycznie, moja jako jeden z tanszych modeli tego wynalazku nie ma, wiec pozostaje krecenie korba.

Na trasach dwujezdniowych - jednokierunkowych jezdzimy srednio 110 km/h, na zwyklych do 90 (w miare mozliwosci), tira wyprzedzic tez sie da. Spalanie paliwa jest wyzsze o co najwyzej 0,5 do 1 L/100km. 

Edytowane przez Adam-Kaszuby (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

....

Na trasach dwujezdniowych - jednokierunkowych jezdzimy srednio 110 km/h, na zwyklych do 90 (w miare mozliwosci), tira wyprzedzic tez sie da. Spalanie paliwa jest wyzsze o co najwyzej 0,5 do 1 L/100km. 

Z tego wynika ,że jadąc z budą 90 km/h   w porywach do 110  auto spala zaledwie 0,5 l do 1 L wiecej paliwa  , To ile te auto pali solo i z jaką porusza się prędkośćią ? Bo dla mnie te 0.5 do 1L więcej   wydają się mocno zaniżone  :hmm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego wynika ,że jadąc z budą 90 km/h w porywach do 110 auto spala zaledwie 0,5 l do 1 L wiecej paliwa , To ile te auto pali solo i z jaką porusza się prędkośćią ? Bo dla mnie te 0.5 do 1L więcej wydają się mocno zaniżone :hmm:

Moj polonez ATU 1,4 trasa RYBNIK=GDANSK z moja przyczepa ESTEREL 7,5 l /100 km.spalanie wieksze okolo 0,5 ,0,6 litra.przyczepa wazy z ladunkiem okolo 900kg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W swoim profilu podaje jaki jest moj zestaw. Auris pali srednio jak podaje fabryka ok. 7 l/100km Z przyczepa.czy bez jezdzimy tak samo, tylko przyspiesza wolniej. Ponadto moja sciana przednia to 1,7 m2 - czyli jest maly opor powietrza, w dodatku powietrze ja "oplywa" - krotki dyszel. Wiekszosc przyczep ma ponad 4 m2 sciany czolowej, wiec przy wiekszych predkosciach dziala to jak hamulec. Knaus nie jest tak oplywowy jak KIP, "hamulec" zwieksza swoje dzialanie. To jest proste wyjasnienie. 

Na faktyczne spalanie wplyw mniejszy lub wiekszy maja inne czynniki,jak MW I zaladowanie holownika, jego stan techniczny ogolny, szczegolny zawieszenia i calego ukladu jezdnego. Moc i moment obrotowy silnika, jego stan itp.  Ale to juz rozrywka dla inzynierow.

 

Dla nas powinno starczyc, ze

1.  Moc silnika w KM musi byc wieksza niz 1/10 jego MW.

2.  MW (faktyczne) przyczepy nie jest wieksze niz 1/2 DMC holownika

3.  Powierzchnia czolowa przyczepy jest niewiele wieksza  niz .holownika (najlepiej o 30- 50%), ale ten    warunek jest trudny do spelnienia przy standartowych przyczepach (np. T@B, Rapido  i KIP  z podnoszonym lekko dachem)

 

To sa moje spostrzezenia po prawie 35- letniej juz przygodzie z karawaningiem. Przyczepy mialem  rozne, auta tez. Kazde wieksze odstepstwo od powyzszych zasad skutkuje bardzo zwiekszonym zuzyciem paliwa. Ponadto zestaw staje sie mulowaty, jest zwiekszona podatnosc na nieprzewidywalne jego zachowania na drodze.

 

Ciekawe jakim mocnym holownikiem kolega Maras ciagnie swojego Knausa majacego prawie 1400 DMC I ponad cztery m2 powierzcni czolowej. Jesli holownik ma ponizej 100KM  to spalanie napewno wieksze jest o ca. 3l /100km, a i jazda jest bardzo mulowata.

Edytowane przez Adam-Kaszuby (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 miesiące temu...

Witam.pozdrawiam z mazur RUCIANNE NIDA -KRZYZE KEMPING z przyczepa nie typowa w ktorej sa same minusy.kemping super,cisza i spokoj,blizko do wody i lasu.duzo jagod i kurkow.w przyszlym roku tu napewno zawitamy.

post-4869-0-09272300-1470549327_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Jestem tu niemal codziennie i prawie zawsze zaglądam do porad dotyczących zakupu przyczepy. Przewijają się tam głównie tematy dotyczące przyczep używanych, jakoś nikt nie chce kupować nowych, pachnących, z gwarancją, sprawnych i czyściutkich. To zrozumiałe, cena zabija albo skutecznie zniechęca. Nie mamy dziesiątków tysięcy złotych na kupce czy w skarpecie żeby sobie zamówić "nówkę" ale, właściwie czemu nie ? I stąd moje pytanie, ile byście byli w stanie zapłacić za nową przyczepę ? I zaraz drugie - czy bylibyście zainteresowani taką przyczepą : http://www.goburcaravans.co.uk/ ?

Zauważcie, że te w najlepszej wersji kosztują ponad 20000 funtów tj. około 100 000 zł :] . A gdyby taka kosztowała mniej? Gdyby była polskiej produkcji? Gdyby był serwis i gwarancja ? To co, za ile warto by było taką kupić wg Was ?  Ja osobiście posiadam rozkładaną Esterel w ubogiej wersji, bez toalety, prysznica, ciepłej wody. Ale póki co, nie zamienił bym jej na żadną inną (no dobra, na Hymer Eriba Touring to bym zamienił, ale cicho żeby nie usłyszała :). No więc Wyobraźcie sobie, że są takie nowe przyczepy do kupienia, fajnie wyposażone, składane, z gwarancją, na ramie ALKO, z grzałkami TRUMA, lodówką Dometic itd - to jaka wg Was byłaby realna kwota do zapłacenia na naszym Polskim rynku ?

I uprzedzam komentarze - tak, tak właśnie, chodzi mi po głowie uruchomienie produkcji takich przyczep. Jadę po raz kolejny do Dusseldorfu na targi  żeby zobaczyć co nowego na rynku. Jak byłem poprzednio, takich przyczep tam nie było. Pewnie dlatego, że te targi skierowane są na innego klienta (czytaj bogatszego) ale nasz rynek może byłby skłonny zaakceptować taki produkt.

Pozdrawiam Wszystkich

Szablasty   

Witaj Szablasty

Przeczytawszy Twój post początkowy i kilka poniżej opublikowanych postanowiłem się z nimi nie zgodzić :skromny: . Twój pomysł wg mnie ma ogromne szanse na rozwój i popyt, gdy patrzymy na najczęściej kupowane ostatnimi czasy salonowe samochody o malutkich gabarytach i jeszcze mniejszych silnikach z  nieimponującymi pojemnościami bagażników, myślę że za kilka lat gdy trafią one do wtórnego obiegu (bo większości Polaków na nowy, nawet opisywany wcześniej pojazd nie stać) Twoja przyczepka byłaby idealnym "dodatkiem" do tego typu samochodów (namiot zapinany na hak i bagażnik w jednym, z którym ten mały samochód sobie poradzi na każdym wniesieniu itp.) oczywistym faktem jest też cena owej przyczepki okolice ceny Niewiadki powinny być za akceptowalnymi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z przyczepą kempingową DMC 1100 jeżdżę ok 80 km/h, przy dobrej drodze zdarzało się 100-110, ale tego unikam. Z inną przyczepą i tak nie będę jeździć szybciej.

 

Czasami zatrzymuję się w drodze albo wyjeżdżam z campingu przez złą pogodę - w deszczu to składać?

 

Do składania mam dwa namioty, zapomniałam jak wyglądają. Mam też przedsionek, złożony wczoraj przed wyjazdem z kempingu... gorzej mi jak pomyślę, że muszę go wyciągać i czyścić i chować od nowa. W ogóle odechciało mi się przedsionka i innych rzeczy do składania, strasznie to czas zabiera. Jak nie rozstaną się z przyczepą to chyba jej zamontuję markizę...

 

W bagażniku woziłam w tym roku krzesła, wózek, rowerek, sprzęt plażowy i sporo innych rzeczy, które są przydatne poza przyczepą a w przyczepie by przeszkadzały. Bez sensu przekładanie na wakacjach.

 

/Sharan :) Ale to chyba szybko łapie się na viatol? A nowy niewiele się chyba już różni od Tourana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

A co do spalania  holownik 2,0 TDi  170 KM   spalanie  przy  90 KM/h     to  6,5L   z przyczepą   DMC 1260Kg   od 8,5 do 9,5L   zależy od  warunków więc  0,5 do 1 L  trochę nieprawdziwe  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co sądzicie o Anglikach  a dokładnie  o Bailey  Pageant  Auvergne  z 1998  

http://allegro.pl/przyczepa-kempingowa-bailey-pageant-auvergne-i6782035096.html

 

Aukcja zakończona   ale czekam na opinie  bo mam zamiar ją  zakupić  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co sądzicie o Anglikach  a dokładnie  o Bailey  Pageant  Auvergne  z 1998  

http://allegro.pl/przyczepa-kempingowa-bailey-pageant-auvergne-i6782035096.html

 

Aukcja zakończona   ale czekam na opinie  bo mam zamiar ją  zakupić  

nie chce  ,, znow tu nikogo obrazic ,, ale widzialem te przyczepy w remoncie rozebrane przednie sciany,okna jak mocno gnija.nie polecalbym nikomu angielskiej przyczepy [ opinie gdzie remontowalem moja przyczepe ]  tym bardziej,jak szukalem mojej w angli = 90 % ktore widzialem byly zalane !!!  to jest tylko moja opinia

A ile można ciągnąć go, składana buda jest dla specyficznego klienta i tyle, ja nie widzę żadnego plusa takiego rozwiązania i nie chce takiej budy za darmo

 

Wysłane z telefonu

pytalem dlaczego temat umarl ! nie interesuje mnie PANA prywatne zdanie czy chce PAN za darmo taka przyczepe czy nie !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.