Skocz do zawartości

Jak sprowadzić przyczepę z Holandii - procedura


Tweety

Rekomendowane odpowiedzi

Bardzo bardzo późno ale jednak wklejam relację z zakupu i sprowadzenia przyczepy z Holandii. Bardzo pomocne okazało się to forum i raz jeszcze bardzo dziękuję osobom, które podpowiadały, co i jak. Wyszukiwarka i przeglądanie różnych tematów okazało się istną skarbnicą wiedzy. Postaram się to zebrać w jednym temacie. Zatem do rzeczy.

 

Przyczepę udało nam się wyszukać w serwisie:

http://www.marktplaats.nl

Kontakt mailowy, żeby dostać więcej zdjęć to oczywista oczywistość. Kontakt telefoniczny, żeby pogadać ze sprzedającym, to może nie konieczność, ale wrażenia z rozmowy też swoje mówią, zatem polecam.

W międzyczasie przeszukiwałam forum w celu znalezienia informacji jak wyglądają formalności oraz napisałam do urzędu komunikacji w Gdańsku, żeby dowiedzieć się, co jest potrzebne do rejestracji (odpowiedź załączona poniżej opisu całej procedury).

Uzbrojeni w wiedzę, zaopatrzeni w gotówkę i dogadani ze sprzedającym mogliśmy planować wyjazd po przyczepę. Mąż wsiadł w samochód i pojechał. Nocleg to już sprawa indywidualna i zależna od zasobności portfela, zatem tu rad już nie daję.

W skrócie procedura w Holandii, jak już Wam się tam uda dotrzeć, wygląda tak:

  1. Podpisanie umowy kupna-sprzedaży, najlepiej w dwóch językach (załączona poniżej całego opisu). Umowa jest potrzebna tylko w Polsce. Holendrzy patrzą na ten dokument jak na przybyły z kosmosu. Dla nich ważna jest jedynie gotówka i ewentualnie zielona kopia deklaracji eksportu.
  2. Płatność za przyczepę, żeby sprzedający wydał nam dokumenty i tablice.
  3. Wizyta w najbliższym urzędzie RDW. Poniżej załączam list z takiego urzędu, który na forum zamieścił kolega jacekwwa (link do tematu: http://forum.karawaning.pl/topic/3642-zakup-przyczepy-w-holandii/?hl=%2Brdw+%2Binspection&do=findComment&comment=94234). W skrócie:
    1. Urząd można wyszukać tu: http://www.rdw.nl/nl...ntact/locaties/
    2. Godziny otwarcia 9:00 do 12:00 i 13:00 do 16:00 w dni pracujące.
    3. Trzeba mieć przy sobie dowód rejestracyjny przyczepy składający się z 3 części, tablice przyczepy (nie trzeba samej przyczepy) i swój ważny dokument (dowód lub paszport).
    4. W urzędzie wypełnia się deklarację exportu i wnosi opłatę 11.5 euro (aktualne na rok 2013).
    5. Otrzymuje się dokumenty przyczepy ostemplowane oraz deklarację eksportu (zielona kopia dla sprzedającego – u nich to jedyny dowód sprzedaży).
    6. Należy poprosić o exportowe tablice na przyczepę. Będą to białe tablice ważne 14 dni od dnia wydania. Koszt 11.5 Euro (aktualne na rok 2013). Z tego co pamiętam wydawane są dokładnie w tym samym urzędzie.
    7. Trzeba wykupić ubezpieczenie eksportowe - koszt 60 euro na dwa tygodnie - uwaga kolegi jankes (dzięki za czujność!)
  4. Teraz można wrócić po przyczepę, oddać zieloną kopię deklaracji eksportu sprzedającemu, zamontować eksportowe tablice, zapiąć przyczepę na hak i turlać się powoli do Polski.
  5. W Polsce konieczne jest przetłumaczenie dowodu rejestracyjnego (wszystkich 3 części) oraz deklaracji eksportu. Ja skorzystałam z opcji internetowej (www.aksonpolska.com) koszt 120 PLN (aktualne na rok 2013). Wysłałam dokumenty zeskanowane i otrzymałam pocztą tłumaczenie przysięgłe.
  6. W tak zwanym międzyczasie trzeba odwiedzić stację diagnostyczną i zrobić przegląd przyczepy. Nie każda stacja robi takie przeglądy, więc lepiej się upewnić telefonicznie, niż krążyć z przyczepą od stacji do stacji.
  7. No i wreszcie czas na wizytę w urzędzie komunikacji. Udajemy się tam bez przyczepy, tylko z dokumentami (nie pamiętam czy tablice eksportowe mąż zabierał, zatem może warto też zabrać na wszelki wypadek). Po odstaniu swojego w kolejce dostajemy dowód tymczasowy i czeka nas tylko kolejna wizyta po odbiór dowodu „twardego”.
  8. Hulaj dusza… J

 

Obiecane załączniki poniżej:

 

1. List z urzędu RDW

 

Dear Sir,

In reply to your request I inform you of the following.

If the caravan is registered in the Netherlands you can report directly the caravan for export to one of the RDW offices. To arrange the actual export, you have to go to an RDW inspection station or to the RDW reception desk in Veendam or Zoetermeer. Opening hours are in case of vehicle export i.e 9 am-12 noon and 1 pm – 4 pm on working days. For addresses you can use the following link:
http://www.rdw.nl/nl...ntact/locaties/

You must hand in a valid proof of identity, the Certificate of Ownership (the part containing the details of the registered owner/holder) and the Transfer Certificate (Overschrijvingsbewijs – the part that is required when transferring the registration papers and which should be kept safely at home) and the Dutch number plate. It is not necessary to make an appointment and to take along caravan. At this office you have to fill in an export declaration. The costs are € 11,50. The settlement takes about 15 minutes.

After this procedure you receive the Dutch registration documents back (stamped) together with a certified export-declaration (RDW 323) in duplicate: the original (white) is intended for the import and registration abroad and the copy (green) is for the seller and is his/her only proof that the caravan officially has been applied for export and that he/she is no longer responsible for the vehicle obligations in the Netherlands (insurance and road tax).

If you intend to export the vehicle by driving it out of the country on the public highway you must ensure that it displays the special white export number plates. The export number will be given if you request for it directly at the transaction with regard to the export procedure and has a validity of fourteen days. The costs are also € 11,50.

For registration abroad you must have the complete Dutch registration certificate (including the Vehicle Certificate).

I hope that I have served you with this information.


Yours sincerely,

Employee Customer Service RDW

 

2. Korespondencja z urzędem komunikacji w Gdańsku (poprawiłam jedynie ortografię J )

 

Dzień dobry.

 Referat Rejestracji Pojazdów Urzędu Miejskiego w Gdańsku w odpowiedzi na Pani zapytanie nadesłane e-mailowo w dniu 20 września 2013 r. informuje, iż do rejestracji przyczepy kempingowej sprowadzonej z Holandii należy przedłożyć:

- dokument własności (umowa), jeżeli jest dwujęzyczna nie wymaga się tłumaczenia,

- badanie techniczne,

- dowód rejestracyjny wraz z tłumaczeniem wykonanym przez tłumacza przysięgłego, jeżeli pojazd podlegał rejestracji. Z informacji holenderskich organów rejestrujących pojazdy wynika, iż przyczepy /naczepy/przyczepy kempingowe do 750 kg. nie podlegają rejestracji.

Jeżeli pojazd nie podlegał rejestracji i nie posiada tablic rejestracyjnych, wówczas do rejestracji przedkłada Pani tylko dokument własności i otrzymuje tablice tymczasowe w celu wykonania badania technicznego, następnie już z badaniem technicznym przystępuje Pani do "stałej" rejestracji.

Z poważniem

 

Dzień dobry

Zgodnie z art. 71 ust. 7 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (tekst jednolity: Dz. U. z 2012 r. poz. 1137 ze zmianami) właściciel pojazdu sprowadzonego z terytorium państwa członkowskiego UE jest obowiązany zarejestrować pojazd na terytorium RP w terminie 30 dni od dnia jego sprowadzenia.

Pozdrawiam

 

 

3. Umowa kupna-sprzedaży w dwóch językach

 

 

VERKOOPBEWIJS / UMOWA KUPNA SPRZEDAŻY

VERKOPER / SPRZEDAJĄCY

NAAM / IMIĘ: …………………………………………………………………………………………………………………………………………………..………..

ACHTERNAAM / NAZWISKO: ……………………………………………………………………………………………………………………………..……….

WOONPLAATS / MIEJSCE ZAMIESZKANIA: ………………………………………………………………………………………………………………….

.……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….…………

NUMMER VAN HET IDENTITEITSBEWIJS/ NUMER DOKUMENTU TOŻSAMOŚCI: ………………………………………………………...

 

KOPER / KUPUJĄCY

NAAM / IMIĘ: …………………………………………………………………………………………………………………………………………………..………..

ACHTERNAAM / NAZWISKO: ………………………………………………………………………………………………………………………………..…….

WOONPLAATS / MIEJSCE ZAMIESZKANIA: ………………………………………………………………………………………………………………….

.…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

NUMMER VAN HET IDENTITEITSBEWIJS/ NUMER DOKUMENTU TOŻSAMOŚCI: ………………………………………………………...

 

BESCHRIJVING VAN DE CARAVAN / OPIS PRZYCZEPY KAMPINGOWEJ

MERK / MARKA: ……………………………………………………………………………………………………………………………………….

TYPE / MODEL: ………………………………………………………………………………………………………………………………………...

BOUWJAAR / ROK PRODUKCJI: ………………………………………………………………………………………………………….……..

NUMMER VIN / NUMER VIN: …………………………………………………………………………………………………………………...

KENTEKEN / NUMER REJESTRACYJNY: ……………………………………………………………………………………………………...

 

VERKOOPPRIJS / CENA SPRZEDAŻY: …………………………………………………………………………………….…....

 

PLAATS / MIEJSCOWOŚĆ: …………………………..         DATUM / DATA: ………………………………………

 

VERKOPER / SPRZEDAJĄCY                                                 KOPER / KUPUJĄCY

 

…………………………………………….                                                                   …………………………………………………….

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 78
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Witam

 

Zapomniałaś (lub nie wiedziałaś) dodać, że należy również wykupić ubezpieczenie eksportowe, koszt ok. 60 Euro na 2 tygodnie.

 

Dzięki jankes. Jak widać po takim czasie pamięć zawodna jest.

Z tego co pamiętam z naszym polskim agentem ubezpieczeniowym rozmawialiśmy i wykupilismy potem zdalnie ubezpieczenie u nas. Ale nie dam sobie teraz ręki za to obciąć. Dodaję Twoją uwagę do listy, żeby nie umknęło komuś, kto nie będzie śledził całego wątku.

Edytowane przez Tweety (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo bardzo późno ale jednak wklejam relację z zakupu i sprowadzenia przyczepy z Holandii. Bardzo pomocne okazało się to forum i raz jeszcze bardzo dziękuję osobom, które podpowiadały, co i jak. Wyszukiwarka i przeglądanie różnych tematów okazało się istną skarbnicą wiedzy. Postaram się to zebrać w jednym temacie. Zatem do rzeczy.

 

Przyczepę udało nam się wyszukać w serwisie:

http://www.marktplaats.nl

Kontakt mailowy, żeby dostać więcej zdjęć to oczywista oczywistość. Kontakt telefoniczny, żeby pogadać ze sprzedającym, to może nie konieczność, ale wrażenia z rozmowy też swoje mówią, zatem polecam.

W międzyczasie przeszukiwałam forum w celu znalezienia informacji jak wyglądają formalności oraz napisałam do urzędu komunikacji w Gdańsku, żeby dowiedzieć się, co jest potrzebne do rejestracji (odpowiedź załączona poniżej opisu całej procedury).

Uzbrojeni w wiedzę, zaopatrzeni w gotówkę i dogadani ze sprzedającym mogliśmy planować wyjazd po przyczepę. Mąż wsiadł w samochód i pojechał. Nocleg to już sprawa indywidualna i zależna od zasobności portfela, zatem tu rad już nie daję.

W skrócie procedura w Holandii, jak już Wam się tam uda dotrzeć, wygląda tak:

  1. Podpisanie umowy kupna-sprzedaży, najlepiej w dwóch językach (załączona poniżej całego opisu). Umowa jest potrzebna tylko w Polsce. Holendrzy patrzą na ten dokument jak na przybyły z kosmosu. Dla nich ważna jest jedynie gotówka i ewentualnie zielona kopia deklaracji eksportu.
  2. Płatność za przyczepę, żeby sprzedający wydał nam dokumenty i tablice.
  3. Wizyta w najbliższym urzędzie RDW. Poniżej załączam list z takiego urzędu, który na forum zamieścił kolega jacekwwa (link do tematu: http://forum.karawaning.pl/topic/3642-zakup-przyczepy-w-holandii/?hl=%2Brdw+%2Binspection&do=findComment&comment=94234). W skrócie:
    1. Urząd można wyszukać tu: http://www.rdw.nl/nl...ntact/locaties/
    2. Godziny otwarcia 9:00 do 12:00 i 13:00 do 16:00 w dni pracujące.
    3. Trzeba mieć przy sobie dowód rejestracyjny przyczepy składający się z 3 części, tablice przyczepy (nie trzeba samej przyczepy) i swój ważny dokument (dowód lub paszport).
    4. W urzędzie wypełnia się deklarację exportu i wnosi opłatę 11.5 euro (aktualne na rok 2013).
    5. Otrzymuje się dokumenty przyczepy ostemplowane oraz deklarację eksportu (zielona kopia dla sprzedającego – u nich to jedyny dowód sprzedaży).
    6. Należy poprosić o exportowe tablice na przyczepę. Będą to białe tablice ważne 14 dni od dnia wydania. Koszt 11.5 Euro (aktualne na rok 2013). Z tego co pamiętam wydawane są dokładnie w tym samym urzędzie.
    7. Trzeba wykupić ubezpieczenie eksportowe - koszt 60 euro na dwa tygodnie - uwaga kolegi jankes (dzięki za czujność!)
  4. Teraz można wrócić po przyczepę, oddać zieloną kopię deklaracji eksportu sprzedającemu, zamontować eksportowe tablice, zapiąć przyczepę na hak i turlać się powoli do Polski.
  5. W Polsce konieczne jest przetłumaczenie dowodu rejestracyjnego (wszystkich 3 części) oraz deklaracji eksportu. Ja skorzystałam z opcji internetowej (www.aksonpolska.com) koszt 120 PLN (aktualne na rok 2013). Wysłałam dokumenty zeskanowane i otrzymałam pocztą tłumaczenie przysięgłe.
  6. W tak zwanym międzyczasie trzeba odwiedzić stację diagnostyczną i zrobić przegląd przyczepy. Nie każda stacja robi takie przeglądy, więc lepiej się upewnić telefonicznie, niż krążyć z przyczepą od stacji do stacji.
  7. No i wreszcie czas na wizytę w urzędzie komunikacji. Udajemy się tam bez przyczepy, tylko z dokumentami (nie pamiętam czy tablice eksportowe mąż zabierał, zatem może warto też zabrać na wszelki wypadek). Po odstaniu swojego w kolejce dostajemy dowód tymczasowy i czeka nas tylko kolejna wizyta po odbiór dowodu „twardego”.
  8. Hulaj dusza… J

 

Obiecane załączniki poniżej:

 

1. List z urzędu RDW

 

Dear Sir,

 

In reply to your request I inform you of the following.

 

If the caravan is registered in the Netherlands you can report directly the caravan for export to one of the RDW offices. To arrange the actual export, you have to go to an RDW inspection station or to the RDW reception desk in Veendam or Zoetermeer. Opening hours are in case of vehicle export i.e 9 am-12 noon and 1 pm – 4 pm on working days. For addresses you can use the following link: http://www.rdw.nl/nl...ntact/locaties/

 

You must hand in a valid proof of identity, the Certificate of Ownership (the part containing the details of the registered owner/holder) and the Transfer Certificate (Overschrijvingsbewijs – the part that is required when transferring the registration papers and which should be kept safely at home) and the Dutch number plate. It is not necessary to make an appointment and to take along caravan. At this office you have to fill in an export declaration. The costs are € 11,50. The settlement takes about 15 minutes.

 

After this procedure you receive the Dutch registration documents back (stamped) together with a certified export-declaration (RDW 323) in duplicate: the original (white) is intended for the import and registration abroad and the copy (green) is for the seller and is his/her only proof that the caravan officially has been applied for export and that he/she is no longer responsible for the vehicle obligations in the Netherlands (insurance and road tax).

 

If you intend to export the vehicle by driving it out of the country on the public highway you must ensure that it displays the special white export number plates. The export number will be given if you request for it directly at the transaction with regard to the export procedure and has a validity of fourteen days. The costs are also € 11,50.

 

For registration abroad you must have the complete Dutch registration certificate (including the Vehicle Certificate).

 

I hope that I have served you with this information.

 

Yours sincerely,

 

Employee Customer Service RDW

 

2. Korespondencja z urzędem komunikacji w Gdańsku (poprawiłam jedynie ortografię J )

 

Dzień dobry.

 Referat Rejestracji Pojazdów Urzędu Miejskiego w Gdańsku w odpowiedzi na Pani zapytanie nadesłane e-mailowo w dniu 20 września 2013 r. informuje, iż do rejestracji przyczepy kempingowej sprowadzonej z Holandii należy przedłożyć:

- dokument własności (umowa), jeżeli jest dwujęzyczna nie wymaga się tłumaczenia,

- badanie techniczne,

- dowód rejestracyjny wraz z tłumaczeniem wykonanym przez tłumacza przysięgłego, jeżeli pojazd podlegał rejestracji. Z informacji holenderskich organów rejestrujących pojazdy wynika, iż przyczepy /naczepy/przyczepy kempingowe do 750 kg. nie podlegają rejestracji.

Jeżeli pojazd nie podlegał rejestracji i nie posiada tablic rejestracyjnych, wówczas do rejestracji przedkłada Pani tylko dokument własności i otrzymuje tablice tymczasowe w celu wykonania badania technicznego, następnie już z badaniem technicznym przystępuje Pani do "stałej" rejestracji.

Z poważniem

 

Dzień dobry

Zgodnie z art. 71 ust. 7 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (tekst jednolity: Dz. U. z 2012 r. poz. 1137 ze zmianami) właściciel pojazdu sprowadzonego z terytorium państwa członkowskiego UE jest obowiązany zarejestrować pojazd na terytorium RP w terminie 30 dni od dnia jego sprowadzenia.

Pozdrawiam

 

 

3. Umowa kupna-sprzedaży w dwóch językach

 

 

VERKOOPBEWIJS / UMOWA KUPNA SPRZEDAŻY

VERKOPER / SPRZEDAJĄCY

NAAM / IMIĘ: …………………………………………………………………………………………………………………………………………………..………..

ACHTERNAAM / NAZWISKO: ……………………………………………………………………………………………………………………………..……….

WOONPLAATS / MIEJSCE ZAMIESZKANIA: ………………………………………………………………………………………………………………….

.……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….…………

NUMMER VAN HET IDENTITEITSBEWIJS/ NUMER DOKUMENTU TOŻSAMOŚCI: ………………………………………………………...

 

KOPER / KUPUJĄCY

NAAM / IMIĘ: …………………………………………………………………………………………………………………………………………………..………..

ACHTERNAAM / NAZWISKO: ………………………………………………………………………………………………………………………………..…….

WOONPLAATS / MIEJSCE ZAMIESZKANIA: ………………………………………………………………………………………………………………….

.…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

NUMMER VAN HET IDENTITEITSBEWIJS/ NUMER DOKUMENTU TOŻSAMOŚCI: ………………………………………………………...

 

BESCHRIJVING VAN DE CARAVAN / OPIS PRZYCZEPY KAMPINGOWEJ

MERK / MARKA: ……………………………………………………………………………………………………………………………………….

TYPE / MODEL: ………………………………………………………………………………………………………………………………………...

BOUWJAAR / ROK PRODUKCJI: ………………………………………………………………………………………………………….……..

NUMMER VIN / NUMER VIN: …………………………………………………………………………………………………………………...

KENTEKEN / NUMER REJESTRACYJNY: ……………………………………………………………………………………………………...

 

VERKOOPPRIJS / CENA SPRZEDAŻY: …………………………………………………………………………………….…....

 

PLAATS / MIEJSCOWOŚĆ: …………………………..         DATUM / DATA: ………………………………………

 

VERKOPER / SPRZEDAJĄCY                                                 KOPER / KUPUJĄCY

 

…………………………………………….                                                                   …………………………………………………….

Niestety ale duża część tych wiadomości od dawna nie jest aktualna.

Te zasady i procedura obowiązywały do 31.12.2013r.

Zmiany w zasadach i procedurze wywozu oraz nowe dowody wywozowe oraz rejestracyjne zostały wprowadzone w Holandii od 01.01.2014r.

Było o tym wcześniej gdzieś na forum.

Swoją przyczepę kupowałem w Polsce ale już z nowymi dokumentami.

Tutaj masz nowe wzory dokumentów, zasady do 31.12.13r i nowe zasady wywozu od 01.01.14r.

http://www.wiatrak.nl/10126/jak-sie-kupuje-samochod-w-holandii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety ale duża część tych wiadomości od dawna nie jest aktualna.

Te zasady i procedura obowiązywały do 31.12.2013r.

Zmiany w zasadach i procedurze wywozu oraz nowe dowody wywozowe oraz rejestracyjne zostały wprowadzone w Holandii od 01.01.2014r.

Było o tym wcześniej gdzieś na forum.

Swoją przyczepę kupowałem w Polsce ale już z nowymi dokumentami.

Tutaj masz nowe wzory dokumentów, zasady do 31.12.13r i nowe zasady wywozu od 01.01.14r.

http://www.wiatrak.nl/10126/jak-sie-kupuje-samochod-w-holandii

Myślę, że zanim zaczniemy sprowadzać przyczepy z nowymi wzorami dokumentów, to jeszcze trochę wody upłynie. Niemniej proszę w takim razie admina o wywalenie tego wątku do kosza, żeby nie robić zamieszania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uważam, że opracowanie jest bardzo istotne dla większości sprowadzających przyczepy na dzień dzisiejszy. Ważna w nim jest również adnotacja rovera o zmianach. Jeśli ktoś będzie chciał się pokusić o sprowadzenie przyczepy z Holandii - warto, żeby miał komplet informacji w jednym miejscu. Stąd sugeruję, żeby jednak powstrzymać się z usuwaniem wątku. Kupującym jeszcze może się przydać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

kupiłem w Holandii przyczepkę do 750kg DMC, nie ma tablic bo tu nie ma takiego obowiązku, ale mam problem żeby ściągnąć ją do Polski samochodem na polskich numerach ze względu na brak dowodu rejestracyjnego i ubezpieczenia.

widziałem informacje na forach, że jest jakaś możliwość, ale z zastrzeżeniem żeby pisać na priv.

Czy ktoś znający temat mógłby mi podać taką informację w prywatnej wiadomości?

Już wczoraj miałem wracać do Polski, ale mam spory problem i obawiam się ryzyka jazdy z białą tablicą na przyczepce z numerami z samochodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Był juzt taki temat. Trochę Stary. Mogło się coś zmienić , ale może Ci pomoże. Pozdrawiam

 

http://forum.karawaning.pl/topic/11314-przyczepa-z-holandii-do-750kg/

 

 

wysłane przy użyciu smartfona.

 

Edytowane przez klonik058 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak widziałem już ten wątek, niestety nie wyjaśnia zbyt wiele.

czy to możliwe, że holenderska przyczepka, którą kupiłem może nie mieć numeru VIN? Gdybym miał numer VIN mógłbym ubezpieczyć ją w polskiej firmie ubezpieczeniowej i wtedy powrót wydawałby się bezpieczniejszy.

 

 

gfizyk wypowiadał się, że zna sposób na podzielić się nim może na privie, jakiś czas go tu nie było. Macie może do niego namiar? Wysłałem nu wiadomość. Edytowane przez Yogi Bear (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kupiłem w Holandii przyczepkę

...

Witaj na forum.

Ja mam mało wiedzy na Twój problem, ale przywitam się chętnie.

Ubezpieczenie musi być bo będzie bolało jakby co.

Edytowane przez WojtEwa (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj na forum.

Ja mam mało wiedzy na Twój problem, ale przywitam się chętnie.

Ubezpieczenie musi być bo będzie bolało jakby co.

myślisz że ubezpieczalnia wypłaci w razie w odszkodowanie? Zapomnij, jeden z częstszych przekrętów handlarzy samochidami, panie ubezpieczysz na nuner vin i można jechać.

 

Otóż nie można, samochód czy to przyczepa musi mieć badanie techniczne w polsce i nr rej, i ubezpieczenie wtedy można jechać. Jak brakuje przeglądu albo rejstracji z automatu ubezpieczyciel pośle cie na drzewo. To samo jakbyś jechał pod wpływem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym ostrzec wszystkich tych zainteresowanych którzy noszą się z zamiarem na zagraniczne tablice rejestracyjne wykupywać polisę OC u polskiego ubezpieczyciela. O ile w Rzeczpospolitej "Absurdu" nie koliduje to z prawem to nie miła niespodzianka może czekać podczas kontroli w Niemczech.

Handlarze wiedza już , że ta kombinowana przyjemność potrafi popsuć humor nie jednemu podczas kontroli drogowej. Ostatnio na tym punkcie "kundelki"  sa wyczuleni. Na 100% pojazd z takim ubezpieczeniem ląduje na holowniku i dalej nie jedzie. Stać ciebie na przyczepę za kilka tys. € to i na ubezpieczenie za 40€ i masz spokojną głowę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

myślisz że ubezpieczalnia wypłaci w razie w odszkodowanie? Zapomnij, jeden z częstszych przekrętów handlarzy samochidami, panie ubezpieczysz na nuner vin i można jechać.

 

Otóż nie można, samochód czy to przyczepa musi mieć badanie techniczne w polsce i nr rej, i ubezpieczenie wtedy można jechać. Jak brakuje przeglądu albo rejstracji z automatu ubezpieczyciel pośle cie na drzewo. To samo jakbyś jechał pod wpływem

Źle mnie zrozumiałeś. Daleki jestem od wałków i złych rad.

Rozwinę:

Ubezpieczenie jest ostatnią formalnością by legalnie poruszać się po drogach.

By mieć legalne i prawidłowe ubezpieczenie trzeba mieć tablice, by mieć tablice trzeba zrobić badanie...

itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.