Skocz do zawartości

kierunkowskaz i stop (szybciej miga gdy silnik pracuje)


cityflipper

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć.

 

Jak w tytule. Gdy silnik nie pracuje, to kierunkowskaz i stop dogadują się. Instalacja auta i przejściówka są pewne. Szukam gotowej wskazówki typu "też tak miałem" zanim porozkręcam klosze w przyczepie. 

Dzięki, yo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak kierunek ze stopem tańczy to bardzo prawdopodobna jest kiepska masa :hmm:

pod kloszami jest czysto, poczyściłem konektorki na listwach lamp i podociskałem je. Czy tu chodzi o to, że listwy lamp mają za słabą masę, czy też odwrotnie, na ramie/wtyczce jest słaba masa?  

 

 

Może tu znajdziesz jakaś podpowiedź :niewiem:

 

Niestety, ktoś miał trochę inny scenariusz ale niewykluczony problem ze strony auta. Zacznę od masy. Dzięki za link. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a może wystarczy delikatnie rozgiąć bolce, one mają te nacięcia wtedy polepszy się styczność?/ ja miałem tak że, wciskałem hamulec to światła przygasały, a jak kierunek włączyłem to pozycje tez migały, i rozgięcie pomogło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pod kloszami jest czysto, poczyściłem konektorki na listwach lamp i podociskałem je. Czy tu chodzi o to, że listwy lamp mają za słabą masę, czy też odwrotnie, na ramie/wtyczce jest słaba masa?  

 

Sprawdz na poczatek wtyczke/gniazdo, przeczyść styki lub zobacz w jakiej formie sa kabelki w srodku  :hmm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

żeby mieć pewność że to masa a konkretnie problem z masą na przejściu auto przyczepa

połącz zwykłym kablem masę auta z masą przyczepy

Jak to pomoże to znaczy że problem leży we wtyczce lub gnieździe i ich podłączeni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, Andrzeju tak jak koledzy wyżej wspominają należy te punkty sprawdzić a jeszcze proponuje zajrzeć pod przednią i tylną kanapę w środku po lewej stronie powinny być ( puszki, pokrywki z tworzywa,lub same kostki z wsuwkami) od świateł i te miejsca również należało by dokładnie sprawdzić, na pewno rozłączyć oczyścić psiknąć preparatem http://warsztat24.pl/product?productId=05010306/preparat-do-konserwacji-i-wypierania-wilgoci-z-ukladow-elektrycznych/&gclid=CN6ez-y5uMYCFUoNcwodFGIAoA  

 

i po wykonaniu tych czynności światełka będą świecić jak nówki.

 

Pozdrawiam serdecznie.

Edytowane przez California (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za Wasze podpowiedzi w postach.

Już wykonałem te wszystkie zabiegi: przeczyściłem wsuwki na tylnych listwach, zwłaszcza masowe. Poczyściłem styki we wtyczce. Wykręciłem każdy z 6 przewodów (niebieski gruby jest ucięty), oczyściłem je i wkręciłem ponownie. Popsikałem bolce i wsuwki kontaktem.

Bolce lekko rozginałem, oczyściłem z zewnątrz i wewnątrz. Przykładałem kabelek do masy lampy i do... nita trójkąta, to wtedy miałem wrażenie, że kierunek migał dłużej. Niestety nic nie zrobiłem z gniazdem bo mam tam przejściówkę 13--> 7. Samą przejściówkę wykluczam.

Ktoś napisał żeby masy gniazda i wtyku połączyć - ok jutro wezmę minus z aku przewodem i zadam prosto na pin masy we wtyku przyczepy.  

 

Tymczasem nadal włączenie świateł oraz stopu powoduje brak kierunków. Stop i kierunek potrafią działać razem ale nie zawsze, kierunek też czasem znika.

 

Nie ma problemu, mogę podstawić przyczepę do elektryka ale chciałem coś wspólnie z Wami wymyślić bo problem jest upierdliwy. 

 

Czy to ma sens gdybym od lewej lampy tylnej, jakoś po narożniku pociągnął osobny przewód za podporę (tam z wnętrza wychodzi wiązka), poprowadził go zdłuż wiązki po ramie aż do wtyku i tam wpiął do masy?

Myślę też czy po prostu nie kupić żarówek LED dla kierunków żeby zmniejszyć pobór Watt, tyle że tu są pewnie jakieś "ale".

 

Dużo się napisałem ale zależy mi żeby to porobić więc jeszcze proszę o komentarz do 2 powyższych pomysłów. Dzięki. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Źle że przejściówkę wykluczasz bo to właśnie ona może być źródłem problemów. Mnie dopiero trzecia zadziałała prawidłowo.

No pewnie, że może być w niej problem, ale 2013-2015 działała bez zarzutu. Poproszę w sklepie żeby mi dali jakąś na próbę, czemu nie. 

A zarowki LED nie sa homologowane i nie mozna (w zgodzie z przepisami) ich uzywac w lampach.

W porządku, ale moja jazda wakacyjna trwa parę godzin x2 dni w roku, to bym na to poszedł

 w środku po lewej stronie powinny być ( puszki, pokrywki z tworzywa,lub same kostki z wsuwkami) od świateł i te miejsca również należało by dokładnie sprawdzić

sprawdzę też

 

połącz zwykłym kablem masę auta z masą przyczepy

 

czy mogę na wpiętym wtyku przyczepy do auta, połączyć przewodem minus akumulatora z bolcem masy??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.