Skocz do zawartości

Przeróbka zawieszenia w N126


RapallaPL

Rekomendowane odpowiedzi

Wszyscy ten temat znają ale pochwalę się zdjęciami z udanej przeróbki zawieszenia w N-ce z najazdem . Może to kogoś jeszcze zainteresuje . Jednocześcnie prosze nie ufać opisom iż resor Fiata 126 może zostać użyty do przeróbki :niewiem: . Takie opisy to czysta demagogia :niewiem: ponieważ resor F126 jest resorem o charakterystyce pracy poprzecznej z podporą :niewiem: . Resztę można sobie wydedukować . Użyłem inne fabryczne polskie resory bez kombinowasnia i dokładania "cudów i niewidów" . Zdjęcia w załączeniu . Do ramy przyczepy nic nie było spawane ani wiercone . Wszystko zamocowałem w otworach fabrycznych . Teraz trochę historii fotograficznej i serdecznie pozdrawiam !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednocześcnie prosze nie ufać opisom iż resor Fiata 126 może zostać użyty do przeróbki :niewiem: . Takie opisy to czysta demagogia :niewiem: ponieważ resor F126 jest resorem o charakterystyce pracy poprzecznej z podporą :blagac: . Resztę można sobie wydedukować .

Bardzo trafna uwaga :niewiem:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdybyś jescze mógł zdradzić przybliżone koszta i gdzie to wszystko zakupiłeś to będę wdzięczny.

 

Dlaczego odciąłęś piasty od starych wachaczy na belce?

 

Koszty wyglądają mniej więcej tak : rura 60 , amortyzatory (Fiat 126p) 90 , resory kpl. 160 ( z przesyłką ) :niewiem: , tokarz 300 :niewiem: , śruby 20 , ceowniki 50 , odbojniki 8 , i dobry spawacz z porządnym sprzętem a nie byle "smarkanie" elektrodą tylko eleganckie zalewanie około 100 .

 

:blagac: Co do drugiego pytania to nie wiem jak odpowiedzieć :niewiem: Obawiam się iż było to konieczne :admin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to jak to jest z tymi resorami? :niewiem: Z tego http://www.forum.karawaning.pl/viewtopic.php?t=752&start=75 wątku wynika że bardziej szkodzą, a tutaj się wszyscy tym rozwiązaniem zachwycają. Nie rozumiem :niewiem:

 

Różnica (dla mnie) między fabrycznym zawieszeniem a resorami jest taka jak między taczką z metalowym kołem a taczką z dużym pompowanym kołem . Takie jest moje zdanie , poza tym ważne jest solidne wykonanie . Myślę iż nie muszę się akurat tutaj chwalić :niewiem:

Gdyby były u nas drogi takie jak mają inne mniej zaawansowane cywilizacje to nikt by nawet nie myślał o przerabianiu . Resor skrętny jest używany w wielu przyczepach renomowanych firm ale jest on dobierany odpowiednio do masy pojazdu i dodatkowo tłumiony amortyzatorem . Niestety moja N-ka jest z 1990 i nikt wtedy nawet nie pozamiatał podłogi przed położeniem wykładziny . A przecież to takie fajne :blagac: bo mobilne przyczepy .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawi mnie o ile wzrosła waga nowego zawieszenia?

 

Tak na oko to ( chłop umarł w szpitalu ) :niewiem: ale podejrzewam iż nic lub maksymalnie 10 do 15 kg. Ta fabryczna "rozpora" z tymi potężnymi kutymi "trzymaczami" piast jest bardzo ciężka . Myślę iż równoważy masę elementów zastosowanych .

Pozdrawiam .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"wyrobione" i chyba niedługo będę musiał zdecydować czy kupić nowe oryginalne czy zrobić takie jak ty.

 

Gdzieś mam linka do ludzi , którzy fachowo regenerują te osie to znaczy wymieniają gumy . Natknołem sięna nich szukając materiałów do przeróbki . Jak znajdę to podeślę !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździłem pożyczoną enką na fabrycznymzawieszeniu, a potem kupiłem i przerobiłem nkę na zawieszenie resorowe (resory od Żuka). Różnica w jeździe bardzo duża na korzyść tego drugiego. Oś wykonano z rury i przy okazji wymieniłem zaczep na z hamulcem najazdowym i bębny hamulcowe, wszystko dokupiłem w sklepie w Tarnowskich Górach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.