Skocz do zawartości

Strona używa cookies (ciasteczek). Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.    Nie pokazuj więcej tej informacji

Zdjęcie

Trumatic Sl 3002

Trumatic Ogrzewanie

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
41 odpowiedzi w tym temacie

#16 rover

rover

    Miłośnik karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPip
  • 299 postów
  • SkądNidzica
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Hobby Excellent Easy
  • Holownik:Toyota Avensis 2.2D Executive

Napisano 17 maj 2015 - 11:11

attachicon.gifWP_20150513_001.jpgattachicon.gifWP_20150513_002.jpgattachicon.gifWP_20150513_003.jpg

Są fotki chodzi mi o te dwa oderwane kabelki do czego je trzeba połaczyć odchodzą od regulacji gazu

Te kabelki powinny być zakończone małą wtyczką którą podłącza się do iskrownika automatycznego takiego jak na zdjęciach.

U ciebie wymieniono iskrownik automatyczny na piezoelektryczny.

Załączone miniatury

  • 5050.jpg
  • 5052.jpg
  • 5051.jpg


#17 Frytki4

Frytki4

    Nowy

  • Użytkownicy
  • PipPip
  • 42 postów
  • Telefon:Na priv
  • SkądWrocław
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Rycząca 30
  • Holownik:Sprawny

Napisano 17 maj 2015 - 11:55

Bardzo dziękuję za wyjaśnienie zagadnienia. :yes: Teraz będę spokojniejszy jeśli chodzi o użytkowanie piecyka (jeśli będzie taka potrzeba) :blagac: . Pozdrawiam  :hej:


:hej: Pozdrawia załoga pieseł  :hej:


#18 wema

wema

    Nowy

  • Użytkownicy
  • PipPip
  • 1 postów

Napisano 18 maj 2015 - 22:38

Witam!

 Drodzy koledzy baaaaaaaaardzo dziękuję  za fatygę.

 Po dzisiejszych oględzinach piecyka, a dokładniej regulacji - wraz z zwiększaniem - płomień reaguje (odpalają się kolejne dysze)  :yes: Piecyk grzeje!

 Lodówka na GAZIE też śmiga ( zapraszam na grzańca  :piwo: ), inne niedoskonałości postaram się skonsultować naocznie z większą grupą maniaków przy tzn okazji. Może odgadniemy pochodzenie tych kabelków luzem, jak wiadomo w sile kupa albo inaczej :niewiem:  :hehe: .

 Pozdrawiamy 

Te dwa przewody są do podłączenia iskrownika z bateriami. Na Twoim zdjęciu widzę że masz iskrownik mechaniczny, więc zasilanie zewnętrzne nie jest potrzebne i zostały odłączone. Tak jest w mojej cepce Hobby 535. Na zdjęciu ten prostokątny przedmiot to iskrownik, gruby przewód to  ten który inicjuje w piecyku iskrę a właściwie to nim płynie te iskra, pozostał 2 przewody to zasilanie od batri któr sa w tym prostokacie (iskrowniku) one sa podłączone do regulatora piecyka ggzie podczas odpalanią są one zwierane i powoduja przeskok iskry w komorze spalania piecyka.Pozdrawiam

Załączone miniatury

  • piecyk.jpg


#19 Frytki4

Frytki4

    Nowy

  • Użytkownicy
  • PipPip
  • 42 postów
  • Telefon:Na priv
  • SkądWrocław
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Rycząca 30
  • Holownik:Sprawny

Napisano 19 maj 2015 - 15:50

Bardzo dziękuję za wszelkie informacje  :blagac: . Bardzo przydatne być może zastanowię się nad zrobieniem iskrownika na baterie, ale to z czasem  :hmm: . Teraz zastanawiam się jak zrobić łóżko piętrowe w cepce. Pozdrawiam  :ok:.


:hej: Pozdrawia załoga pieseł  :hej:


#20 Janusz110

Janusz110

    Sympatyk karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPip
  • 86 postów
  • SkądLublin
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Tabbert 51 Auf
  • Holownik:Renault Grand Espace -170KM

Napisano 21 sierpień 2017 - 18:00

Odgrzeje starego kotleta w moim Traumaticu wszystko działa lecz piec sie nie nagrzewa,tzn.jest iskra odpala świeczkę i dalej nic.Świeczka się pali ale piec zimny,za chiny ludowe nie wiem jak się za to zabrać a dadam że jestem na kempingu jeszcze a robi się zimno.Jakieś sugestie,pozdrawiam

#21 byry007

byry007

    Karawaning user

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPip
  • 463 postów
  • SkądKoło
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Niewiadów był n126 i n126n teraz Hobby 420
  • Holownik:Citroen Xsara Picasso

Napisano 21 sierpień 2017 - 19:18

A zapala się drugi palnik? Pokrętło na 10 i Ci ?butle odkręcić na max.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka



#22 elvis52

elvis52

    Maniak karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1858 postów
  • Telefon:609044279
  • SkądKatowice
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Hobby 540 UL
  • Holownik:Ford Galaxy 1.9 TDi 90km/Galaxy 2.0 TDCi 140km

Napisano 22 sierpień 2017 - 01:32

Pokrętło nie odbija do góry i nie odpala tym samym drugiego palnika

#23 strus251

strus251

    Ekspert karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3515 postów
  • Telefon:daj znać na PW to prześlę :)
  • SkądŁódzki Wschodni
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Hobby 420
  • Holownik:Nissan X-Trail; 136KM, 314Nm, 2.2 dCi

Napisano 22 sierpień 2017 - 08:07

Czyli pewnie standardowy problem z zaworem.
Sposób jest prosty (ale zaznaczam, że nie jest to sposób serwisowy przewidziany przez producenta).

Kapinka oleju (osobiście użyłbym WD-40) na pręt z pokrętła wchodzący do zaworu.
Poruszasz i zacznie odbijać a tym samym przechodzić z pozycji "odpalanie" do pozycji " praca".
Czynność (rozruszanie) można przeprowadzić na pozycji pokrętla "0".

Piszę o tym ponieważ jesteś w trasie ale pamiętaj że to taki sposób "handmade".
Zakładam że piec wcześniej działał i instalacja jest sprawna a ta awaria to jego pierwszy przypdek/incydent.

#24 Janusz110

Janusz110

    Sympatyk karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPip
  • 86 postów
  • SkądLublin
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Tabbert 51 Auf
  • Holownik:Renault Grand Espace -170KM

Napisano 22 sierpień 2017 - 10:17

Strus251,tak wszystko działało no ale w tym roku się zes....ło,mam w aucie wd 40 to zaaplikuje

#25 strus251

strus251

    Ekspert karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3515 postów
  • Telefon:daj znać na PW to prześlę :)
  • SkądŁódzki Wschodni
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Hobby 420
  • Holownik:Nissan X-Trail; 136KM, 314Nm, 2.2 dCi

Napisano 22 sierpień 2017 - 10:24

Tylko delikatnie a nie jak perfumy na dancing ;)

#26 elvis52

elvis52

    Maniak karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1858 postów
  • Telefon:609044279
  • SkądKatowice
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Hobby 540 UL
  • Holownik:Ford Galaxy 1.9 TDi 90km/Galaxy 2.0 TDCi 140km

Napisano 22 sierpień 2017 - 10:59

Możesz także z olejem roślinnym to samo zrobić. Gdzieś na forum o tym czytałem. Jeśli się mylę to poprawcie mnie

#27 strus251

strus251

    Ekspert karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3515 postów
  • Telefon:daj znać na PW to prześlę :)
  • SkądŁódzki Wschodni
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Hobby 420
  • Holownik:Nissan X-Trail; 136KM, 314Nm, 2.2 dCi

Napisano 22 sierpień 2017 - 12:06

Tak robili i opisywali, jednak taki olej bardzo dobrze wyłapuje kurz z powietrza i sie z tego mazia robi z biegiem czasu.

#28 Janusz110

Janusz110

    Sympatyk karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPip
  • 86 postów
  • SkądLublin
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Tabbert 51 Auf
  • Holownik:Renault Grand Espace -170KM

Napisano 22 sierpień 2017 - 12:49

Tylko delikatnie a nie jak perfumy na dancing ;)

a możesz napisać jak prawidłowo powinna działać Truma,tzn odpalam świeczkę ( mam na baterię) pokrętło na max czyli 10 i co się dzieje dalej.....
Nie chcę rozbierac obudowy w cepie właściciela by zobaczyć jak tam działa

#29 strus251

strus251

    Ekspert karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3515 postów
  • Telefon:daj znać na PW to prześlę :)
  • SkądŁódzki Wschodni
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Hobby 420
  • Holownik:Nissan X-Trail; 136KM, 314Nm, 2.2 dCi

Napisano 22 sierpień 2017 - 14:07

Tez mam na baterię. Ja wciskam, przekręcam na 2-3. W tym czasie iskrownik daje iskrę (to słychać, cicho ale słychać), zapala się świeczka, puszczam.
Rusza palnik. Ustawiam na ile potrzebuję i już. Nigdy nie daję na 10 od razu.
Czasem jak po włączeniu (ale tylko jaknjest zimna truma) a daję np na 5 to iskrownik dołoży od siebie kilka iskier aby wspomóc świeczkę i tyle.

#30 MartiNBR

MartiNBR

    Sympatyk karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPip
  • 114 postów
  • SkądBraniewo
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Tec Tm3
  • Holownik:Volvo V70 2,5 tdi

Napisano 22 sierpień 2017 - 14:38

Jeśli nie wraca do góry to znaczy że zaciął się zaworek od dużego palnika. To ten który jest połączony z kapilarą. U mnie tak było jak pękł na nim oring i go zablokował. Działała tylko świeczka. Działanie całego zaworu mam już opanowane bo ostatnio miałem cały na stole aby wymienić wszystkie oringi na nowe.

A całość powinna chodzić tak jak pisał struś. Od siebie dodam że duży palnik powinien sam zgasnąć i sam się ponownie zapalić gdy zmieni się temperatura w przyczepie.

Użytkownik MartiNBR edytował ten post 22 sierpień 2017 - 14:40






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: Trumatic, Ogrzewanie

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych