Skocz do zawartości

Dobór i kupno opon do przyczepy


jubi-tom

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 937
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Dlaczego twierdzisz ,że takie opony to nieporozumienie? Zazwyczaj jest tak ,że im wyższy opór opony to lepsza trakcja. Czy w przyczepie to sie nie sprawdza? Troche mnie zmartwileś bo właśnie zamówiłem trzy Firestony Vanhawk i niestety maja indeks oporu F ale będą węższe niż wcześniejsze 185/75r15c ,poprzednie 195/65r14 ale tylko 90 nośności i myślałem ,że nie będzie różnicy. Zasiałeś u mnie troszkę ziarnko niepewności czy dobrze wybrałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To bardzo dobre opony, więc się nie przejmuj parametrami "etykiet". Zmiany rozmiaru tu nie uwzględniam, miałeś chyba uzasadnione powody :hmm:
Między poszczególnymi rozmiarami, mimo że opony tej samej serii, też są różnice parametrów "etykietowych".
Indeks oporów toczenia informuje jedynie o progach dla zużycia paliwa. Z kolei "przyczepność na mokrej nawierzchni", to jedynie droga hamowania na mokrym, nie uwzględnia szeregu bardzo istotnych parametrów, jak np. aquaplaningu czy stabilności pojazdu.

Ważniejsze są wyniki szczegółowych testów, a zwłaszcza realne parametry użytkowe, a tego na etykietach nie znajdziesz.

IMHO

Edytowane przez Kristofer (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Indeksy oporu i wody mają pierwszoplanowe zastosowanie w samochodach dostawczych, bo takie właśnie opony montujemy w przyczepkach. Nigdzie nie ma wzmianki że są do przyczep. A co potrafią panowie w furgonach widzimy każdego dnia...

Jadąc zgodnie z przepisami jakie to ma znaczenie? Więcej zeżre z baku czołowy wiatr niż opona z oporem F

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego lepsza opona na mokrym bedzie z indeksem C niż F

 

Co do zasady masz rację, ale jak wspomniałem, wartość jest mierzona wyłącznie podczas hamowania, a żadne inne parametry nie są brane pod uwagę. Moim zdaniem, będą to parametry bardziej istotne, uwzględniające fakt, że pojazd nie tylko ma zahamować, ale że przez większość czasu znajduje się w ruchu, którego warunki mogą być skrajnie różne. Poza tym, rozważania dotyczą opon przyczepy, która nie jest pojazdem samodzielnym i jej droga hamowania zależna jest głównie od właściwości holownika. W zestawie samochód odgrywa decydującą rolę podczas hamowania. W takim razie, koła przyczepy mogą zachowywać się zgoła odmiennie od naszych oczekiwań, mimo posiadanego indeksu np. "C". Hamowanie standardowe nie wymaga od opon nadzwyczajnych właściwości, bardziej są one przydatne przy hamowaniu awaryjnym, a takie występuje niezmiernie rzadko, jeśli w ogóle nam się zdarzy.

Opony głównie znajdują się w ruchu, pokonując różnej klasy nawierzchnie i w różnych warunkach, często przyczepa musi wykonać gwałtowne ruchy przy omijaniu jakiejś przeszkody i może się to odbywać właśnie na mokrej nawierzchni, a wspomniany parametr tzw. "przyczepności na mokrej nawierzchni" zupełnie nic nam o tym nie mówi, bo jest to prosty pomiar podczas hamowania, dlatego podtrzymuję to, co napisałem w poprzednim poscie.

 

PS

post-8228-0-45608100-1486147767_thumb.jpg

Źródło:http://www.motoabc.pl/cms/objasnienia-parametrow

Indeksy oporu i wody mają pierwszoplanowe zastosowanie w samochodach dostawczych, bo takie właśnie opony montujemy w przyczepkach. Nigdzie nie ma wzmianki że są do przyczep. A co potrafią panowie w furgonach widzimy każdego dnia...

Jadąc zgodnie z przepisami jakie to ma znaczenie? Więcej zeżre z baku czołowy wiatr niż opona z oporem F

 

Dokładnie :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więcej zeżre z baku czołowy wiatr niż opona z oporem F

 

I tym stwierdzeniem juz mnie podbudowales. 

 

Kristofer , zmienilem rozmiar poniewaz w poprzednim nie znalazlem odpowiedniej nosnosci a dotychczasowe mialy tylko 600kg wiec zadnego zapasu nie bylo. W nowych bedzie on bardzo duzy (tak mysle, to moja pierwsza przyczepa) bo 850kg. Nie ukrywam szukalem opon uwzgledniajac cene bo nie dostalem zapasu i doszedl mi koszt nowej felgi i piaskowania starych.

 

 

Przepraszam za brak polskich znakow, pisze z pracy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

w temacie opon, dla kolejnych szukających oszczędności na oponach załączam fotki trafione w ogłoszeniu na FB oczywiście ku przestrodze.

 

naprawa do stanu przed wyniesie pewnie kilka tyś zł a i tak może się to nie udać.

 

w przypadku wybuchu opony w przyczepie można stracić nie tylko pieniądze...

 

post-8007-0-72423300-1487677185_thumb.jpg

post-8007-0-00559900-1487677186_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w temacie opon, dla kolejnych szukających oszczędności na oponach załączam fotki trafione w ogłoszeniu na FB oczywiście ku przestrodze.

 

naprawa do stanu przed wyniesie pewnie kilka tyś zł a i tak może się to nie udać.

 

w przypadku wybuchu opony w przyczepie można stracić nie tylko pieniądze...

Gdyby nie pierwsze zdjęcie można by było pomyśleć patrząc na drugie zdjęcie  ,że grochówka komuś nie posłużyła  :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Koledzy, zamierzam kupić opony do przyczepki 14/185. Chcę kupić jak najtaniej. Na allegro do wyboru Kormoran Vanpro B2, Matador MPS 330 Maxilla 2, ewentualnie Barum Venis 2 / bo nieco droszsze/. Wszystkie trzy nośności 850 / przyczepka DMC 1250/indeks prędkości 160 km/h.Czy ktoś ma podobne bądź wie które polecić? Kormorany z wyglądu jakieś takie bardziej terenowe a Matadory takie bardziej na asfalt.Napiszcie które polecacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kupiłem Barum Vanis 2 po 214 zł. za sztukę na Oponeo, transport gratis. Są to opony wzmocnione z oznaczeniem 185/R14C Jak na razie nic ci nie powiem o nich bo jeszcze nie założone. tu masz link do Oponeo, Opony ze stycznia 2017r.

http://www.oponeo.pl/wybierz-opony/s=1/letnie/t=1/dostawcze/p=1/barum/r=1/185-80-r14

Edytowane przez Leon35 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.