Skocz do zawartości

Dobór i kupno opon do przyczepy


jubi-tom

Rekomendowane odpowiedzi

Bodzio, w 100% tak jest.  Tyle że lepiej się upewnić, niż zostać z dwiema niepotrzebnymi oponami.

Ktoś może polecić jakiś sklep z oponami w necie? Też muszę kupić i szukam jakiś oponek.

Ja 2 tygodnie temu kupiłem tu

 

http://www.robocar.pl/opony/letnie/dostawcze/

 

Za dwie dębice 185R14C z przesyłką zapłaciłem 375zł. Teraz są minimalnie droższe.

 

Gewehr, u mnie na oponach jest tylko oznaczenie 185 R14C. Nie ma nic innego, dlatego nie wiem jaka jest ich wysokość. Mam nadzieję, że te 185/80 R14C będą dobre.

To jest ten sam rozmiar opon

 

185 R14C  =  185/80 R14C

 

w sumie szukaj w sieciówkach - sklepy w necie maja jedna wade - czasami DOT maja sprzed 2 lat.... raz tak sie zrobiłem, kupilem opony prawie 3 letnie o 60zl taniej na sztuce anizeli bym w sklepie kupil...

nie chcieli przyjac zwrotu  bo opony "były wolne od wad"... dopiero po ostrej wymianie maili i telefonow przyjeli zwrot i zwrocili koszta przesylki

 

suma sumarum jak kupisz w necie to musisz zaplacic za wymiane - kupujac na miejscu wymiana gratis wiec juz do opon kupionych w necie musisz doliczyc okolo 100zl

Jesli chodzi o DOT, to należy zawsze skontaktować się ze sklepem i o to zapytać. Część sklepów internetowych w ofercie sprzedaży podaję datę produkcji. Jeżeli ustalisz DOT ze sprzedającym, a opony przyjdą inne to ich po prostu nie odbieraj (przesyłka za pobraniem).

 

Ja za wymianę z wyważeniem płaciłem 12,50 zł za sztukę.

 

U mnie DOT 0313

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 937
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Ponawiam pytanie jak sie mają opony do dwuosiówek,czy mogą być zwykłe bez literki C

a może podałbyś MW/DMC ??

 

... Wiesz, zimą można jeździć na oponach całorocznych

Edytowane przez bodzioklb (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a może podałbyś MW/DMC ??

 

... Wiesz, zimą można jeździć na oponach całorocznych

zimą to raczej nie ruszam budki,mróz -plastiki

co do mw/dmc, nie bardzo jestem pewny,w dowodzie mam 1050 mw i 1050 dmc

z tego co poszukałem ,jest prawdopodobnie 1400kg mw /1600kg dmc,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

a jaką oponkę byście mi poradzili?

175/70 r14

mw 790kg dmc 1000kg

 

tak wiem indeks 84 wystarczy, ale chcę mieć zapas, może którąś z tych?

 

http://www.oponeo.pl/dane-opony/barum-brillantis-2-175-70-r14-88-t-xl

http://www.oponeo.pl/dane-opony/uniroyal-rainexpert-175-70-r14-88-t-xl_9376652

Edytowane przez tokyo (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zimą to raczej nie ruszam budki,mróz -plastiki

co do mw/dmc, nie bardzo jestem pewny,w dowodzie mam 1050 mw i 1050 dmc

z tego co poszukałem ,jest prawdopodobnie 1400kg mw /1600kg dmc,

 

Dawid, możesz używać opon bez indeksu C,

Jak kupisz opony  z indeksem nośności min 84 (500 kg) to mając 4 takie koła masz teoretyczną ładowność 2000 kg.

 

Styka dla przyczepy o DMC ~1600 kg.

Jaki masz rocznik swojej przyczepki i dokładne oznaczenie, to sprawdzę dane techniczne: MW i DMC.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kurde Ludzie! Nośności opon nie dobiera się arytmetycznie (dzieląc DMC przez nośność opony). Nosność opony określa producent....i tylko on.

 

 masz rację.

 

Przy mojej MW 905 i DMC 1200 mma założone 195/70R14 96N - 710 kg na oponę i uwazam to za bezpieczne rozwiązanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kurde Ludzie! Nośności opon nie dobiera się arytmetycznie (dzieląc DMC przez nośność opony). Nosność opony określa producent....i tylko on.

 

Sądzę, że to uwaga do mojego wpisu wyżej...

Gdzie masz dobrane opony na podstawie dzielenia DMC przez ilość kół (tak , to powinno brzmieć, nie przez nośność opony)?

Nośność 2000 kg 4 kół styka do przyczepy o DMC ~1600 kg. Tak to brzmiało...

Jest na to wzór, który często się sprawdza (w 95% aut i chyba przyczepek).

 

Nośność pojedynczej opony=DMC / ilość kół *1.28.

Czyli dla DMC 1600 kg wynosi: 1600/4*1.28 = 512 kg.

Posprawdzajcie to sobie na swoich autach.

Druga sprawa, iż posiadam oryginalne koło zapasowe (20 letnie) do swojej przyczepki z oryginalną oponą DUNLOP (na takich

wyszła przyczepka) i dla DMC 1650 kg Hobby 610 nośność tej opony wynosi 515 kg.

 

Podobnie ma się sprawa z przyczepkami z jedną osią, gdzie DMC np.: 1400 kg

 

nośność koła = 1400/2*1,28 = 896 kg min (nośność opony może być większa). Indeks 103 za mało trzeba indeks 104 zastosować.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jak się ma Twój wzór do faktu,że ta sama przyczepa wg homolgacji, ma dopuszczone różne nośności opon w zależności od ich rozmiaru? 

 

Zwyczajnie, wzór ten podaje najmniejszą z nośności jaką można zastosować. Prawdopodobnie któraś z nich (opon) ma najmniejszy indeks a reszta już tylko większe...

Druga sprawa to ten wzór to tylko taki dla orientacji by wiedzieć, czy mocno odbiegamy od teorii. Nie jest wzorem na wszystko..,

Nie ma takiego wzoru...

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wg LMC dla mojej budki (dmc 1500) wystarczy index 102....czyli mniej niż wg wzoru. 

 

to jest zbyt poważny temat żeby podchodzić do niego "uniwersalnie"

 

Nośność stosowanych opon zależy nie tylko od DMC ale np. również także od konstrukcji.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jak się ma Twój wzór do faktu,że ta sama przyczepa wg homolgacji, ma dopuszczone różne nośności opon w zależności od ich rozmiaru? 

A dodam jeszcze (nie mogę edytować swoich wpisów... dziwne).

Homologacja to homologacja. Często potrzeba zastosowania opony o jakiś parametrach jest determinowana przez ekonomię

i okazuje się, że np. opona o jakimś indeksie, wyższym niż jest potrzeba, jest tańsza dla producenta przyczepy czy samochodu.

Wtedy homologowana opona jest taka a nie inna. I należy trzymać się homologacji. Wzór tego nie przewiduje...

Trzeba zdawać sobie sprawę, iż do homologacji producent używa takiego zestawu części by było jak najtaniej dla niego i żeby

były spełnione minima wytrzymałości.

 

 

wg LMC dla mojej budki (dmc 1500) wystarczy index 102....czyli mniej niż wg wzoru. 

 

to jest zbyt poważny temat żeby podchodzić do niego "uniwersalnie"

 

Nośność stosowanych opon zależy nie tylko od DMC ale np. również także od konstrukcji.  

indeks 102 = 850 kg

ze wzoru wychodzi 960 kg ~ indeks 106 czyli 950 kg

Czyli na oponie z indeksem 106 miałbyś jeszcze większy komfort psychiczny jeżeli chodzi o wytrzymałość.

 

 

Słuchajcie, nie ma wzoru na wszystko, napisałem już to wcześniej, do każdego wzoru nawet super pumper, znajdą się

odstępstwa i później ciężko to wpleść w daną teorię.

 

Wyżej podany wzór nie jest standardem stosowanym przez producentów więc spokojnie. Na pewno da się pokazać jeszcze

kilka odstępstw...

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.