Skocz do zawartości

Nowa przyczepa - problem z ramą


Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie.

Na początku, jako, że jestem nowym forumowiczem witam wszystkich serdecznie.

 

Tydzień temu, kupiłem angielską przyczepę Avondale. Przyczepa zarejestrowana jest w Polsce- kupiona od osoby prywatnej, która kupiła ją 2-3 lata wcześniej.

Wczoraj bardzo dokładnie ją obejrzałem. Wewnątrz stan oceniam na perfekt: sucha, nigdzie nie jest miękko. Nowe uszczelki w oknach itd.

Nie daje mi jednak spokoju podwozie i rama. Zauważyłem, że jest trochę wgięta i zastanawiam się czy wymaga ona naprawy. Jeśli tak to w jakim zakresie? Załączam zdjęcia na których widać, że również podłoga wymaga naprawy, ale to już chcę zostawić na kolejny rok. Zastanawia mnie również tabliczka znamionowa i dane dotyczące wagi.

Będę bardzo wdzięczny za waszą opinię!

post-19153-0-69320000-1430043367_thumb.jpg

post-19153-0-77897200-1430043377_thumb.jpg

post-19153-0-60948000-1430043379_thumb.jpg

post-19153-0-38471700-1430043381_thumb.jpg

post-19153-0-06640700-1430043384_thumb.jpg

post-19153-0-92485700-1430043385_thumb.jpg

post-19153-0-25875100-1430043388_thumb.jpg

post-19153-0-68587700-1430043389_thumb.jpg

post-19153-0-38770000-1430043391_thumb.jpg

post-19153-0-21133300-1430043393_thumb.jpg

post-19153-0-99589500-1430043395_thumb.jpg

post-19153-0-56571200-1430043407_thumb.jpg

post-19153-0-56919200-1430043409_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 37
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Witaj Kolego,

niestety prawdopodobnie zostałeś oszukany.

Rocznik przyczepy to 1992.

A masa DMC to 1000 kg.

 

Tu masz dane http://www.caravantalk.co.uk/caravan-specifications/avondale/leda-cheviot-1992_3050

 

A tu link do specyfikacji przyczep angielskich http://forum.karawaning.pl/topic/15688-przyczepy-z-anglii-vin-cris-dmc-sprawdzanie/

 

Uszkodzenia podłogi też wyglądają na dość poważne.

Tabliczka nie wygląda na oryginalną.

 

Klasyczny przykład oszukania rocznika i masy w budce z Anglii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź. A skąd wiesz, że to akurat te dane (z pierwszego linka jaki załączyłeś). Po jakimś numerze z ramy itd???


Na tabliczce znamionowej zaintrygowała mnie nazwa: jest CHEUIOT, a wg mnie powinno być CHEVIOT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rocznik masz z VIN-u w Anglii to CRiS(dałeś zdjęcie tabliczki, gdzie jest on wpisany).

10 znak to rocznik a P odpowiada 1992.

Jeżeli poszperać w danych to wyjdzie ci, że ta budka to Avondale Leda Cheviot z rocznika 1992. Po wpisaniu w linkowany katalog masz już prawdziwe dane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Using the VIN number for the image above I will now demonstrate how to decode the caravan VIN number.

 

SGDTT6ESWD0335379 – first two characters = Country of manufacture (SG in this case represents UK)

SGDTT6ESWD0335379 – 3rd character = Can vary but in most cases is the make (B for Bailey, A for Avondale etc)

SGDTT6ESWD0335379 – 4th character = Whether the caravan is sible or twin axel (T for twin & S for single)

SGDTT6ESWD0335379 – 5th, 6th & 7th characters = Optional manufacturer information (this is sometimes used by manufacturers to represent different model ranges)

SGDTT6ESWD0335379 – 8th & 9th characters = The manufacturer of the caravan (In this case Swift – see below for manufacturer codes)

SGDTT6ESWD0335379 – 10th character = Model year (In this case 2013 – see below for year codes)

SGDTT6ESWD0335379 – 11th, 12th & 13th characters = Optional manufacturer information

SGDTT6ESWD0335379 – 14th, 15th, 16th & 17th characters = Caravan’s unique serial number

 

Manufacturer codes:

 

AB = ABI

AD = Adria

AV = Avondale

BE = Bessacarr (later Bessacarr were built by Swift so will carry the SW code)

BU = Buccaneer (later Buccaneer were build Explorer Group so will carry code EX)

BY = Bailey

CL = Carlight

CM = Coachman

CP = Compass (may carry EX code in some circumstances as were built by Explorer Group)

CS = Cosalt (later Abbey’s were built by Swift and so will carry SW code)

CU = Sprite (later Sprite’s were built by Swift and so will carry SW code)

EL = Elddis (may carry the EX code for earlier model before Explorer Group re-branded to Elidds)

EX = Explorer Group (now known as Elddis)

FL = Fleetwood

LU = Lunar

SW = Swift Group

 

Build year codes:

 

N = 1992

P = 1993

R = 1994

S = 1995

T = 1996

V = 1997

W = 1998

X = 1999

Y = 2000

1 = 2001

2 = 2002

3 = 2003

4 = 2004

5 = 2005

6 = 2006

7 = 2007

8 = 2008

9 = 2009

A = 2010

B = 2011

C = 2012

D = 2013

E = 2014

Rocznik napewno 1993 według rozpiski wyżej, firma sie zgadza AV, kraj produkcji tez SG, reszta naciągana, co do ramy to nie wyglada to za dobrze.

Jeśli dobrze widzę z ostatniego zdjęcia obudowa na dyszlu koloru szarego, wiec nie oryginalna, stad skrzywienie na ramie i popękana podłoga, musiała uczestniczyć w jakimś niemiłym zdarzeniu na drodze !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rama jest nadłamana, nie zastanawiaj się nad tym co tam było, tylko jak najszybciej odstąp od umowy i zażądaj zwrotu pieniędzy! Nie dość, że jawne oszustwo z danymi przyczepy to jeszcze poruszanie się z taką przyczepą jest niebezpieczne dla życia Twojego i innych użytkowników dróg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

. Zastanawia mnie również tabliczka znamionowa i dane dotyczące wagi.

Może Twoja tabliczka  znamionowa pochodzi z tej kolekcji ?

http://allegro.pl/listing/listing.php?order=m&string=tabliczka+znamionowa&bmatch=seng-v6-p-sm-isqm-4-mt-0113

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ta przyczepa to trup - bynajmniej nie skorupa bo nie widac za bardzo - ale rama i uklad jezdny, podłoga wróży tylko nieszczęście - ktos cie ładnie przekręcił... Przyczepa na dzialke jak znalazl...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że aż tak dobrze to nie będzie i będę musiał się fatygować. Mam jednak nauczkę - suche rogi i ładne wnętrze to nie wszystko. Najważniejsze jest jednak bezpieczeństwo.

Zgłosilbym to na Policję i jak weźmie to rozsądny Policjant to zrobi z tego piekło dla wszystkich którzy zaakceptowali stan podwozia wskazanej przez ciebie przyczepy.  Ponadto "stukaja" odsetki od dnia złożenia reklamacji wobec sprzedającego  :yay: gdyby sprzedający zwlekał ze zwrotem pieniedzy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.