Skocz do zawartości

Mieszek, osłona gumowa AL-KO-wymiana


bammber

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam do kolegów pytanko ponieważ czeka mnie wymiana mieszka gumowego, a nigdy wcześniej tego nie wymieniałem (nie było potrzeby aż do dzisiaj) to czy dużo z tym zachodu? Czy może mi ktoś opisać jak to wymienić? Jaki smar zastosować, czy grafitowy będzie się nadawał?

Pozdrawiam i dziękuję

Te dziury widoczne na zdjęciach to robota myszy. Na jesieni wysypane było dwa opakowania "jedzonka" :czacha:, wychodzi na to że było mało :angry:

post-7905-0-93631700-1427835015_thumb.jpg

post-7905-0-16827500-1427835545_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 67
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

odkręcasz te dwie śruby  od zaczepu zdejmujesz zaczep i ściągasz osłonę zakładasz nowa (nowe znajdziesz na all...) a co do smarowania to widzę że masz podobny do mojego więc na gorze masz dwie smarowniczki do prowadnicy i tyle. jaki smar? u mnie zawsze był ŁT43.

Edytowane przez BeKa87 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tymi śrubami to ostrożnie poczytaj najpierw instrukcje od zaczepów, jest tam opisany sposób, aby nie uciekło Tobie oczko od cięgna, które jest wewnątrz tej rury, na którą nałożony jest zaczep. Gdzieś na naszym forum też jest wątek temu poświęcony

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drugą śrubę patrząc od zaczepu trzeba wybić trzpieniem o fi 10 mm i długości równej średnicy suwadła  Ta śruba utrzymuje amortyzator suwadła. Jeżeli tego tak nie zrobisz będziesz miał kłopoty z ponownym poprawnym montażem całego zaczepu.

 

Zresztą poczytaj

http://www.fanklub-niewiadowek.com/linki/do_pobrania/instrukcje/instrukcja_zaczep_kulowy.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki ed za tę informację. Pewnie bym wybił śruby i wtedy bym się dowiedział że należało użyć sworznia. Jak wygląda sprawa smarowania? Po zdjęciu starej osłony nałożyć smar na suwadło po całości czy są jakieś miejsca w które się smar nakłada i z nich jest rozprowadzany po suwadle? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ubiegłym roku wymieniałem osłonę gumową suwadła i nie wyobrażam sobie tej wymiany bez wbicia tego sworznia. Ja uciąłem łeb długiej śruby dokładnie na grubość suwadła i z niej zrobiłem ten sworzeń. Pamiętaj aby przy wyjmowaniu śruby od strony przyczepy równolegle wsuwać ten tzw. sworzeń.

Po zabezpieczeniu w ten sposób suwadła w drugiej kolejności odkręcasz drugą śrubę tę od strony zaczepu.

Suwadło po oczyszczeniu starego smaru nasmarowałem tym samym smarem którym smarowałem smarowniczki.

Po wymianie osłony gumowej w pierwszej kolejności wbijasz śrubę w ten otwór ze sworzniem aby zabezpieczyć suwadło przed wysunięciem .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki ed za tę informację. Pewnie bym wybił śruby i wtedy bym się dowiedział że należało użyć sworznia. Jak wygląda sprawa smarowania? Po zdjęciu starej osłony nałożyć smar na suwadło po całości czy są jakieś miejsca w które się smar nakłada i z nich jest rozprowadzany po suwadle? 

W obudowie suwadła winny być tzw. kalamitki. Przed zmontowaniem nasmaruj suwadło, a potem już na koniec jeszcze raz prze te smarowniczki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może to zabrzmi głupio ale jak się smaruje te kalamitki ? Chodzi mi o to czy trzeba użyć towotnicy/smarownicy czy wystarczy nałożyć patyczkiem/pędzelkiem smar?

 

Już znalazłem cyt:"Popularne określenie niegdyś nieodzownego elementu samochodu: smarowniczki. Kalamitka to zaworek przy elementach ruchomych (np. w układzie jezdnym lub kierowniczym), przez który za pomocą smarownicy wtłacza się do zamkniętych mechanizmów smar stały (np. towot)." Wszystko jasne, muszę mieć towotnice  :oslabiony: 

Edytowane przez bammber (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może to zabrzmi głupio ale jak się smaruje te kalamitki ? Chodzi mi o to czy trzeba użyć towotnicy/smarownicy czy wystarczy nałożyć patyczkiem/pędzelkiem smar?

 

" Wszystko jasne, muszę mieć towotnice  :oslabiony: 

I używać jej przynajmniej raz w sezonie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i stało się........zakupiłem tawotnicę i nie zawaham się jej użyć przynajmniej raz w sezonie ed :]  W połowie kwietnia wychodzi mi przegląd więc będę miał możliwość wejścia pod przyczepę, gdzie mam szukać w których miejscach znajdują się inne kalamitki????

post-7905-0-62611700-1427991533_thumb.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Instrukcja którą zamieściłem jest od innego mieszka ale metoda wymiany jest chyba taka sama co w innych zaczepach? Ja mam AL-KO 160 rura fi 35mm ale nie mogłem znaleźć mieszka AL-KO więc kupiłem KNOTT-a. Sprzedający powiedział że mieszek z zaczepu KNOTT KF9 będzie pasować do AL-KO 160. Czy miał rację okaże się w najbliższą sobotę bo wtedy będę wymieniał.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.