Skocz do zawartości

Budowa przyczepki biwakowej na bazie towarowej


ipy

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 tygodnie później...

 

Po dłuższej przerwie popracowałem nieco przy przyczepce biwakowej.

 

Wykończyłem uchwyt parasola i stelaż ścianki modułu łazienki. Teraz oczywiście czeka mnie uszycie samej ścianki, ponieważ ta od starej wersji łazienki ma oczka w innych miejscach.

 

Malowanie bakist zakończone.

 

Zająłem się budową klimatyzacji ewaporacyjnej (wyparnej). Efektywność takiego rozwiązania sprawdziłem eksperymentalnie w ubiegłym roku- faktycznie, chłodzi. W eksperymencie posłużyłem się korytkiem wentylacyjnym, 12x50cm, wypełnionym częściowo wodą, z wrzuconymi kilkoma szmatkami. Z jednej strony wentylatorem nadmuchiwałem powietrze, z drugiej ono wylatywało. Było chłodniejsze od wejściowego.

 

W zaprojektowanym systemie będzie tak: rurą powietrze zasysane jest spod przyczepy, z samego środka podłogi. Będzie pewnie nieco chłodniejsze niż ciągnięte znad dachu lub zza ściany. Przez otwór w przedniej części podłogi trafia do tunelu 20x50cm, wypełnionego częściowo wodą, dodatkowo z lnianymi szmatkami, zwiększającymi powierzchnię parowania. W przedniej części kabiny, obok korytka chłodzącego, będzie moduł 3 wentylatorów. Następnie powietrze trafi rurą do „rozdzielni” zlokalizowanej w przedsionku Zosi pokoiku. Tam kolejne wentylatory zasysają swoje porcje i kierują je w 3 punkty na kabinę: 2 w głównym pomieszczeniu i 1 u Zosi.

 

Wykonałem otwory pod końcówki nawiewów w górnej części niebieskiej ściany i w ściance Zosi pokoiku. Teraz buduję rozdzielnię- wykonuję tę część, do której trafi powietrze tłoczone z dolnych wentylatorów. Wnętrze rozdzielni jest dodatkowo zaizolowane ekranem zagrzejnikowym. Na to przyjdzie sklejka z otworami na 5 wentylatorów i następnie odseparowane tunele powietrzne, podłączone do końcówek nawiewów.

 

Z drobiazgów: wykonałem składane ekrany z boku i tyłu kuchenki gazowej. Ekran jest również na blacie, pod palnikiem, ponieważ ta część blatu mocno się nagrzewa od pracującej kuchenki. Pozostało wykonać jakiś zatrzask żeby wiatr nie przewracał ekranów.

 

Zamontowałem także haczyki w tapicerowanej części ściany okiennej- do nich przyczepione będą rzepy, trzymające złożony parasol podczas podróży.

 

W najbliższym czasie nie uda nam się znaleźć nawet chwilki na wyjazd na biwak, ale mam nadzieję, że na początku wakacji gdzieś pojedziemy- i jeśli wszystko będzie dobrze, ogłoszę nareszcie zamknięcie projektu.

post-16850-0-25343200-1465823990_thumb.jpg

post-16850-0-94379000-1465824001_thumb.jpg

post-16850-0-76478400-1465824011_thumb.jpg

post-16850-0-59514200-1465824028_thumb.jpg

post-16850-0-86237500-1465824040_thumb.jpg

post-16850-0-05817300-1465824050_thumb.jpg

post-16850-0-41769400-1465824071_thumb.jpg

post-16850-0-66095900-1465824118_thumb.jpg

post-16850-0-51348000-1465824125_thumb.jpg

post-16850-0-76145500-1465824139_thumb.jpg

post-16850-0-94290800-1465824146_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

 

Ostatnio mam bardzo mało czasu na pracę nad przyczepką, jednak udało mi się nieco popracować nad klimatyzacją.

 

Zbudowałem drugi poziom w module rozdzielającym- tu powietrze tłoczone z dołu przyczepy będzie wentylatorami zasysane i kierowane do 3 oddzielnych punktów.

 

Każda komora jest uszczelniona, a na tylnej płaszczyźnie dodatkowo wyłożona cienkim styropianem, żeby wentylatory miały miękko. Same wentylatory są już założone. Teraz pozostało wykonać pokrywę i połączyć wyjścia z kanałów wentylatorów z nawiewami.

 

Kratki nawiewów zamontowane, choć wymagało to nieco kombinacji.

 

W podłodze wykonałem otwór, przez który przepuściłem rurę ssącą. W przedniej części przyczepy są już mocowania kanału chłodzącego.

 

Sam kanał ma prostą budowę: korytko wentylacyjne z umocowanymi wzdłużnie pasami lnianej tkaniny. Po zalaniu na głębokość 1cm, len wchłonie wodę, a przepływające powietrze będzie go osuszało, obniżając swoją temperaturę.

 

Zastosowałem taki układ, ponieważ chciałem uniknąć używania pompki wody, stosowanej zwykle w klimatyzacji ewaporacyjnej. Woda będzie spływała do poziomu 1cm głębokości grawitacyjnie, uzupełniając braki w trakcie pracy. Spust wody (przed jazdą) wężykiem od spodu.

 

Będzie jeszcze moduł wentylatorów pomiędzy rurą ssącą a początkiem korytka chłodzącego, ale wykonam go później.

post-16850-0-64265400-1466537518_thumb.jpg

post-16850-0-01498500-1466537528_thumb.jpg

post-16850-0-39423600-1466537534_thumb.jpg

post-16850-0-86593800-1466537541_thumb.jpg

post-16850-0-59002000-1466537558_thumb.jpg

post-16850-0-79088300-1466537571_thumb.jpg

post-16850-0-62487900-1466537579_thumb.jpg

post-16850-0-84596400-1466537589_thumb.jpg

post-16850-0-63500300-1466537594_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super! Tyle wiatraków widziałem ostatnio na Pomorzu. Oczywiście pewnie znów uznasz, że się czepiam, ale może bardziej ekologicznie by było, gdybyś zamontował solary lub np elektrownię wiatrową, aby być bardziej niezależnym energetycznie?

Edytowane przez Robak (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zabezpiecz jeszcz tą rurę wlotową żeby w trakcie postoju robactwo nie nawałaziło ;) albo czegoś nie zaciągnęło bo będzie później ciężko to wyplenić a dodatkowo brud w połączeniu z wilogotą lnianą tkaniną ... :(

moim zdaniem kiepski pomysł.

 

Jakiś filtr stożkowy albo w obudowie motoryzacyjny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

 

Wyjazd do Szczecina i okolic, mimo niesprzyjającej pogody, zaliczony.

 

Cepka miała okazję sprawdzić się w burzy, lekkim gradzie i mocnej ulewie. Jechała po błotnistych leśnych i polnych ścieżkach bezpośrednio po ulewie. Wszystko super. Przez kratki z przodu nie nalała się woda, wentylatory suche.

 

Ostatnimi czasy zajmuję się remontem w domu, więc na przyczepę znajduję niewiele czasu. Z rzeczy, jakie wykonałem:

 

- Na rurę ssącą pod podłogą przyczepy założyłem plastikowe sitko kuchenne, które idealnie pasowało do rozszerzonej redukcją średnicy rury. Sitko jest jednocześnie wklejone i wkręcone.

 

- Przetestowałem sprawność modułu chłodzącego. W słoneczny dzień, w cieniu nadmuchiwałem domowym wentylatorem powietrze o temperaturze 30 stopni, drugim końcem wydmuchiwane było powietrze o temperaturze 25 stopni.

 

- W module chłodzącym wykonałem otwór odpływowy i otwór na wskaźnik poziomu wody. W trybie pracy, moduł będzie zalany 2 litrami wody. Uzupełniane na bieżąco od środka kabiny. Przed jazdą będzie można wodę spuścić, odczepiając rurkę umieszczoną w uchwycie w bakiście i opuszczając ją poniżej podłogi.

 

- Zabezpieczyłem podłogę kabiny na wypadek nieszczelności modułu chłodzącego i już go zamontowałem.

 

- Wykonałem elementy łazienki: górny- zbiornik na czystą wodę z kranikiem i uchwytami na kosmetyki oraz dolny- zlewik ze zbiornikiem na brudną wodę i półką na mydło. W dolnym elemencie zamontuję jeszcze uchwyt na papier toaletowy i pomaluję go na standardowe kolory. (materiał pochodzi z rozbiórki starej wersji daszka łazienkowego).

 

- Zleciłem kaletnikowi wykonanie materiałowej osłony łazienki. Pasuje idealnie.

 

- Specjalnie dla Zosi zamontowałem w przedniej części przyczepy uchwyt na wiatraczek, montowany na czas postoju.

 

Pracuję teraz nad modułem nadmuchu na kabinę: 3 oddzielne dukty powietrzne przykryte są klapkami. W klapkach wykonałem otwory w które wkleiłem twarde, przezroczyste PCV, aby można było skontrolować pracę wentylatora bez odkręcania klapki.

 

Teraz przyjdzie na to ostatnia pokrywa, wygłuszona styropianem. Oprócz tego, będą dwa moduły tłoczące powietrze: jeden pod podłogą, drugi za wyjściem z modułu chłodzącego.

 

Nic więcej, co można by jeszcze zrobić, nie przychodzi mi do głowy. Tak więc nasza duża wyprawa, planowana na początek sierpnia, będzie ostatecznym zakończeniem wszelkich prac nad przyczepką biwakową.

post-16850-0-64554700-1468232147_thumb.jpg

post-16850-0-77809500-1468232154_thumb.jpg

post-16850-0-87790800-1468232161_thumb.jpg

post-16850-0-52406500-1468232171_thumb.jpg

post-16850-0-50412500-1468232177_thumb.jpg

post-16850-0-31438300-1468232214_thumb.jpg

post-16850-0-54968400-1468232255_thumb.jpg

post-16850-0-83368500-1468232267_thumb.jpg

post-16850-0-39714700-1468232287_thumb.jpg

post-16850-0-05933200-1468232306_thumb.jpg

post-16850-0-12189600-1468232312_thumb.jpg

post-16850-0-89300600-1468232335_thumb.jpg

post-16850-0-41435100-1468232391_thumb.jpg

post-16850-0-81282600-1468232401_thumb.jpg

post-16850-0-21679600-1468232423_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

 

Wróciliśmy z ponad 2- tygodniowego wyjazdu przyczepką biwakową. Odbiór techniczny dokonany, projekt zamknięty, przyczepa gotowa!

 

Choć mieliśmy rozpiskę obejmującą Polskę, Czechy i Słowację, zmieniliśmy podróż, dopasowując ją do aktualnych pragnień ;-)

 

Zaczęliśmy od Kórnika i Złotoryi, skąd udaliśmy się do Karpacza. Tam staliśmy na trzech parkingach, w międzyczasie odwiedzając ciekawe miejsca w okolicach i robiąc mały wypad do Wiednia.

 

Odwiedziliśmy dwie kopalnie uranu w Kowarach, przy czym dzięki uprzejmości właściciela kopalni Podgórze (tej położonej wyżej), mieliśmy okazję nocować przy samym wejściu do kopalni, na sporym wzniesieniu, w cudownym, spokojnym miejscu. Gorąco polecamy odwiedzenie kopalni Podgórze, jest bardzo klimatyczna.

 

Spędziliśmy 3 dni w Skalnych Miastach Adrspach i Teplice, napawając się urokami skał i lazurowego jeziorka.

 

Pojechaliśmy do Pec pod Snezkou, skąd wyciągiem dostaliśmy się na Różową Górę, a następnie pieszo na Śnieżkę. Trochę biegiem, ale udało się.

 

Spragnieni wody, udaliśmy się następnie do aquaparku Spindleruv Mlyn, gdzie zatrzymaliśmy się na polu kempingowym (było to jedyne pole kempingowe, z którego korzystaliśmy w trakcie tej podróży).

 

Ponieważ na drugi dzień pogoda popsuła się i aquapark z powodu tłumu chętnych wstrzymał wpuszczanie kolejnych osób, zdecydowaliśmy się szukać ciepła i pojechaliśmy do aquaparku Terme Losiny. Polecamy gorąco to nowe miejsce. Dla miłośników pól kempingowych jest ośrodek blisko aquaparku, natomiast zwolennikom unikania kempingów proponujemy parking na tyłach stacji benzynowej Benzina, vis a vis kempingu. Bardzo miła obsługa chętnie pozwala tu zamieszkać- dość powiedzieć, że stale mieszkaliśmy w otoczeniu kilku kamperów.

 

Droga powrotna była nieco urozmaicona- zamknięta z powodu remontu trasa do Polski zmusiła nas do szukania objazdów (nie wytyczono żadnych), więc jechaliśmy po lokalnych, krętych i stromych drogach. Wyjeżdżając z objazdu, natknęliśmy się na wyścig kolarski, więc później jechaliśmy za nim, w tempie kolarzy ;-)

 

Wracając, zatrzymaliśmy się w Dolinie Baryczy, gdzie nocowaliśmy na malutkiej polance, skąd można było obserwować dzikie ptactwo. Za dnia obserwować, w nocy słuchać...

 

Podsumowując wyjazd, stwierdzamy, że był udany w 100%, podobnie jak przyczepa- wygodne spanie, gotowanie posiłków, łazienka na tyłach, suszarka na ścianie, uchwyt na tablet do wieczornego oglądania komedii- z wszystkiego korzystaliśmy. W zimne noce ogrzewanie gazowe połączone z nadmuchem świeżego powietrza spisało się idealnie. W gorące noce chłodzenie też się przydało.

 

Małe rozmiary przyczepy pozwoliły nam wjeżdżać w trudno dostępne miejsca, dzięki niskiej masie przyczepy Xantia bez zadyszki dała radę ciągnąć ją po stromych wzniesieniach i górskich serpentynach- super!

 

Cały czas spotykaliśmy się z życzliwą ciekawością i zainteresowaniem naszą przyczepką- przyzwyczaiłem się już do jej otwierania i pokazywania jak jest zbudowana oraz do opowiadania, jak można samemu to wykonać...

 

Teraz czas odetchnąć nieco po udanym, pełnym wrażeń urlopie. Później sprawy remontowe w domu, a następnie zaczynam nowy projekt... kamper!

 

Pozdrawiam wszystkich kibicujących mojemu projektowi. Polecam budowę takiej śmiesznej, maleńkiej przyczepki- jeśli spędzacie całe dnie chodząc po górach lub kąpiąc się w aquaparkach, a do przyczepy wracacie najeść się i przespać- taka wystarczy!

 

Ahoj!

 

post-16850-0-17129300-1471269839_thumb.jpg

post-16850-0-50997900-1471269856_thumb.jpg

post-16850-0-09782000-1471269864_thumb.jpg

post-16850-0-58834200-1471269875_thumb.jpg

post-16850-0-82859400-1471269883_thumb.jpg

post-16850-0-54688500-1471269891_thumb.jpg

post-16850-0-12187500-1471269898_thumb.jpg

post-16850-0-43421500-1471269903_thumb.jpg

post-16850-0-23035900-1471269914_thumb.jpg

post-16850-0-58993700-1471269920_thumb.jpg

post-16850-0-10718500-1471269927_thumb.jpg

post-16850-0-79334100-1471269932_thumb.jpg

post-16850-0-57945300-1471269940_thumb.jpg

post-16850-0-71639100-1471269946_thumb.jpg

post-16850-0-30261400-1471269955_thumb.jpg

post-16850-0-38396900-1471269970_thumb.jpg

post-16850-0-91147300-1471269982_thumb.jpg

post-16850-0-53397500-1471269990_thumb.jpg

post-16850-0-16852800-1471270000_thumb.jpg

post-16850-0-48216800-1471270006_thumb.jpg

post-16850-0-55237900-1471270014_thumb.jpg

post-16850-0-39220000-1471270021_thumb.jpg

post-16850-0-43179400-1471270028_thumb.jpg

post-16850-0-57985300-1471270034_thumb.jpg

post-16850-0-14837900-1471270042_thumb.jpg

post-16850-0-59934100-1471270049_thumb.jpg

post-16850-0-29363900-1471270056_thumb.jpg

post-16850-0-54589100-1471270061_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz podlinkować takie cuś... Np na All jako całe urządzonko?

 

Mam nadzieję, że Kol. ipy się nie obrazi ... :hmm:

Są różne tego typu urządzenia i o zróżnicowanych możliwościach (od wyświetlania samej prędkości, po trasę z nawigacji).

Oczywiście ceny też są odpowiednie, czyli od ok. 200 zł. do kilku tys.

Pytanie było jednak o zestaw np. z All..., więc podaję przykład:

http://allegro.pl/wyswietlacz-predkosci-vale-speed-visio-nomad-gps-i5301542581.html

Gdyby ktokolwiek był zainteresowany czymś więcej, niż tylko cyferkami prędkości, ale mimo to, jeszcze w rozsądnych "widełkach" cenowych, to proponuję to:

https://www.garmin24.pl/pl_PL/p/Wyswietlacz-Garmin-HUD-PLUS-010-12024-04/815

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.