Skocz do zawartości

Pneumatyczne zawieszenie


kuba85

Rekomendowane odpowiedzi

      Nasi rosyjscy koledzy zrobili ciekawą przeróbkę zawieszenia przyczepy Kip. Modyfikacja polega na wstawieniu szerokich wahaczy mieszczących miechy powietrzne,wg mnie rozwiązanie podpatrzone z australijskich przyczep off road. Popatrzcie sami:  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 45
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Jest to rozwiązanie ciekawe , ale zawieszenie jest wtedy twardsze . Używam czegos takiego w autolawecie i tylko wtedy jak mam załadowany ciężki samochód . Ale jak ktoś zajął by się produkcją czegoś takiego to napewno wszystkie parametry dopasował by do przyczep o wadze kempingowych . W Rosji muszą się jakoś ratować , bo mają takie jamy na drogach że auto się potrafi w takiej schować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mnie zastanawia dlaczego sie przyczep nie robi na niezależnych wahaczach ... w sumie to prostsze, tańsze i (chyba?) lepsze rozwiązanie niż jakaś skomplikowana w budowie i ew. naprawie belka skrętna

Przecież typowe zawieszenie przyczepy to dwa niezależne wachacze tzw; wleczone. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

No właśnie poszukiwałem możliwości "wzmocnienia, utwardzenia czy podwyższenia" za pomocą pneumatyki.

Niestety tu tylko tak sygnalnie o czymś takim wspomniano. Nikt z Kolegów forumowiczów nie próbował robić

czegoś takiego? Wiem że co poniektórzy kamperowcy tak udoskonalają swoje zawieszenia. Zresztą w niektórych

dostawczakach są takie rozwiązania. Macie jakieś doświadczenia, pomysły, sugestie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super sprawa. Można rozważyć zamiast regeneracji osi...

Pytanie co na to diagnosta.

No według mojej wiedzy zamiast regeneracji osi nie bardzo ale w celu podwyższenia budki albo wsparcia oryginalnej osi z gumami jak najbardziej.

I co najważniejsze istnieje możliwość podnoszenia co może okazać się rewelacyjnym wyjściem z problemu niskiego zawieszenia moovera albo potrzeby

poruszania się w terenie nazwijmy to lekko przygodnym czyli w bardziej dzikim.  :yes:  Widzę jednak, że rozwiązanie nie ma wielkiego zainteresowania albo fanów

wśród naszej braci.  :oslabiony:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No według mojej wiedzy zamiast regeneracji osi nie bardzo ale w celu podwyższenia budki albo wsparcia oryginalnej osi z gumami jak najbardziej.

I co najważniejsze istnieje możliwość podnoszenia co może okazać się rewelacyjnym wyjściem z problemu niskiego zawieszenia moovera albo potrzeby

poruszania się w terenie nazwijmy to lekko przygodnym czyli w bardziej dzikim. :yes: Widzę jednak, że rozwiązanie nie ma wielkiego zainteresowania albo fanów

wśród naszej braci. :oslabiony:

Jest to dość duży problem,ponieważ te poduszki powietrzne potrzebują sprężarki do zasilania i zaworu poziomującego.Zawór szybko reaguje i upuszcza lub dopompowuje powietrza w miechy.Stosowane w lawetach miechy są dopompowywane zewnętrznie(jak koło sam.),bez regulacji ciśnienia.Powoduje to tylko usztywnienie zawieszenia i jego podwyższenie przy zbyt dużym obciążeniu

 

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest to dość duży problem,ponieważ te poduszki powietrzne potrzebują sprężarki do zasilania i zaworu poziomującego.Zawór szybko reaguje i upuszcza lub dopompowuje powietrza w miechy.Stosowane w lawetach miechy są dopompowywane zewnętrznie(jak koło sam.),bez regulacji ciśnienia.Powoduje to tylko usztywnienie zawieszenia i jego podwyższenie przy zbyt dużym obciążeniu 

 

Oczywiście można i z bajerami ale wg. mnie albo raczej do mojej i większości cepek wystarczą miechy z przewodami i zaworkami. Do tego zwykły mały kompresorek na 12 V np. z zestawu od Daci i jak trzeba pojechać jakąś trytfą albo dróżką z koleinami można dopompować, podnieść i usztywnić. Wydaje mi się, że nawet o niewielkie niwelacje poziomu można się pokusić. Dla gum wahaczy zawsze chyba lżej? 

Edytowane przez Magneto61 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.