Skocz do zawartości

Strona używa cookies (ciasteczek). Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.    Nie pokazuj więcej tej informacji

Zdjęcie

Pneumatyczne zawieszenie


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
18 odpowiedzi w tym temacie

#1 kuba85

kuba85

    Nowy

  • Użytkownicy
  • PipPip
  • 32 postów

Napisano 23 marzec 2015 - 17:27

      Nasi rosyjscy koledzy zrobili ciekawą przeróbkę zawieszenia przyczepy Kip. Modyfikacja polega na wstawieniu szerokich wahaczy mieszczących miechy powietrzne,wg mnie rozwiązanie podpatrzone z australijskich przyczep off road. Popatrzcie sami:  



#2 maka

maka

    Miłośnik karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPip
  • 238 postów
  • Telefon:604707559
  • SkądPrzemyśl - Ostrów
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:hobby 495
  • Holownik:honda CRV 2.2 ictdi

Napisano 24 marzec 2015 - 08:20

Jest to rozwiązanie ciekawe , ale zawieszenie jest wtedy twardsze . Używam czegos takiego w autolawecie i tylko wtedy jak mam załadowany ciężki samochód . Ale jak ktoś zajął by się produkcją czegoś takiego to napewno wszystkie parametry dopasował by do przyczep o wadze kempingowych . W Rosji muszą się jakoś ratować , bo mają takie jamy na drogach że auto się potrafi w takiej schować.



#3 kuba85

kuba85

    Nowy

  • Użytkownicy
  • PipPip
  • 32 postów

Napisano 24 marzec 2015 - 09:23

Wystarczy zmniejszyć ciśnienie,konieczny jest więc regulator z manometrem.

Tutaj pneumatyk z rozbudowaną ramą osłaniającą podwozie.



#4 cicik

cicik

    Weteran karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1113 postów
  • SkądDW, DWR
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:z wypożyczalni
  • Holownik:Jeep WJ 4.7 ; Jeep MK49 2,4 ; Hyundai ix55 3.0 ; vfr800fi

Napisano 24 marzec 2015 - 11:16

mnie zastanawia dlaczego sie przyczep nie robi na niezależnych wahaczach ... w sumie to prostsze, tańsze i (chyba?) lepsze rozwiązanie niż jakaś skomplikowana w budowie i ew. naprawie belka skrętna



#5 kuba85

kuba85

    Nowy

  • Użytkownicy
  • PipPip
  • 32 postów

Napisano 24 marzec 2015 - 11:25

Też się zastanawiam,takie przyczepy jeżdżą o wiele lepiej ale pewnie chodzi o koszty produkcji... Jedna z najbardziej luksusowych przyczep, Westfalia Columbus była na wahaczach... 



#6 Krzysztof57

Krzysztof57

    Weteran karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 797 postów
  • Skądświętokrzyskie
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Wilk 540 de Luxe 1993
  • Holownik:MB 290TD 1996

Napisano 24 marzec 2015 - 11:33

mnie zastanawia dlaczego sie przyczep nie robi na niezależnych wahaczach ... w sumie to prostsze, tańsze i (chyba?) lepsze rozwiązanie niż jakaś skomplikowana w budowie i ew. naprawie belka skrętna

Przecież typowe zawieszenie przyczepy to dwa niezależne wachacze tzw; wleczone. 


"Umysł jest jak parasol. Działa kiedy jest otwarty" - Frank Zappa.

#7 cicik

cicik

    Weteran karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1113 postów
  • SkądDW, DWR
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:z wypożyczalni
  • Holownik:Jeep WJ 4.7 ; Jeep MK49 2,4 ; Hyundai ix55 3.0 ; vfr800fi

Napisano 24 marzec 2015 - 14:06

ale na belce.

a mi chodziło o niezależne na wahaczach poprzecznych / podłużnych - jak na filmie.



#8 kuba85

kuba85

    Nowy

  • Użytkownicy
  • PipPip
  • 32 postów

Napisano 24 marzec 2015 - 14:56

Decydująca różnica między belką a wahaczami to długość skoku koła ale też jakość,tzn te beznadziejne gumy w belce nie wybierają tak nierówności jak miechy.

 

 

 

 

 

 

Tak to pracuje....



#9 Magneto61

Magneto61

    Nowy

  • Użytkownicy
  • PipPip
  • 14 postów
  • Telefon:508-836-596
  • SkądGdynia
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Coachman Pastiche 390/2
  • Holownik:Dacia Duster 1,6 105 kucyków

Napisano 06 grudzień 2017 - 21:24

No właśnie poszukiwałem możliwości "wzmocnienia, utwardzenia czy podwyższenia" za pomocą pneumatyki.

Niestety tu tylko tak sygnalnie o czymś takim wspomniano. Nikt z Kolegów forumowiczów nie próbował robić

czegoś takiego? Wiem że co poniektórzy kamperowcy tak udoskonalają swoje zawieszenia. Zresztą w niektórych

dostawczakach są takie rozwiązania. Macie jakieś doświadczenia, pomysły, sugestie?



#10 Commander

Commander

    Ekspert karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5161 postów
  • Telefon:Dla wybranych
  • SkądKraków/Tarnów
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Balbina
  • Holownik:Piękna albo Bestia

Napisano 06 grudzień 2017 - 21:54

Super sprawa. Można rozważyć zamiast regeneracji osi...
Pytanie co na to diagnosta.

#11 KlAn

KlAn

    Karawaning user

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPip
  • 603 postów
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Fendt
  • Holownik:Santa Fe II

Napisano 06 grudzień 2017 - 21:57

Sprawa genialna szczególnie dla trwałości budy. Ale miejsca chyba trochę za mało w europejkach, widziałem takie rozwiązania tylko w amerykanskich cepach



#12 Magneto61

Magneto61

    Nowy

  • Użytkownicy
  • PipPip
  • 14 postów
  • Telefon:508-836-596
  • SkądGdynia
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Coachman Pastiche 390/2
  • Holownik:Dacia Duster 1,6 105 kucyków

Napisano 07 grudzień 2017 - 20:34

Super sprawa. Można rozważyć zamiast regeneracji osi...
Pytanie co na to diagnosta.

No według mojej wiedzy zamiast regeneracji osi nie bardzo ale w celu podwyższenia budki albo wsparcia oryginalnej osi z gumami jak najbardziej.

I co najważniejsze istnieje możliwość podnoszenia co może okazać się rewelacyjnym wyjściem z problemu niskiego zawieszenia moovera albo potrzeby

poruszania się w terenie nazwijmy to lekko przygodnym czyli w bardziej dzikim.  :yes:  Widzę jednak, że rozwiązanie nie ma wielkiego zainteresowania albo fanów

wśród naszej braci.  :oslabiony:



#13 GRAFKR

GRAFKR

    Nowy

  • Użytkownicy
  • PipPip
  • 5 postów
  • SkądMińsk Mazowiecki
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Chateau Cantara
  • Holownik:Volvo

Napisano 08 grudzień 2017 - 19:29

No według mojej wiedzy zamiast regeneracji osi nie bardzo ale w celu podwyższenia budki albo wsparcia oryginalnej osi z gumami jak najbardziej.
I co najważniejsze istnieje możliwość podnoszenia co może okazać się rewelacyjnym wyjściem z problemu niskiego zawieszenia moovera albo potrzeby
poruszania się w terenie nazwijmy to lekko przygodnym czyli w bardziej dzikim. :yes: Widzę jednak, że rozwiązanie nie ma wielkiego zainteresowania albo fanów
wśród naszej braci. :oslabiony:

Jest to dość duży problem,ponieważ te poduszki powietrzne potrzebują sprężarki do zasilania i zaworu poziomującego.Zawór szybko reaguje i upuszcza lub dopompowuje powietrza w miechy.Stosowane w lawetach miechy są dopompowywane zewnętrznie(jak koło sam.),bez regulacji ciśnienia.Powoduje to tylko usztywnienie zawieszenia i jego podwyższenie przy zbyt dużym obciążeniu

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka



#14 Magneto61

Magneto61

    Nowy

  • Użytkownicy
  • PipPip
  • 14 postów
  • Telefon:508-836-596
  • SkądGdynia
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Coachman Pastiche 390/2
  • Holownik:Dacia Duster 1,6 105 kucyków

Napisano 08 grudzień 2017 - 20:07

Jest to dość duży problem,ponieważ te poduszki powietrzne potrzebują sprężarki do zasilania i zaworu poziomującego.Zawór szybko reaguje i upuszcza lub dopompowuje powietrza w miechy.Stosowane w lawetach miechy są dopompowywane zewnętrznie(jak koło sam.),bez regulacji ciśnienia.Powoduje to tylko usztywnienie zawieszenia i jego podwyższenie przy zbyt dużym obciążeniu 

 

Oczywiście można i z bajerami ale wg. mnie albo raczej do mojej i większości cepek wystarczą miechy z przewodami i zaworkami. Do tego zwykły mały kompresorek na 12 V np. z zestawu od Daci i jak trzeba pojechać jakąś trytfą albo dróżką z koleinami można dopompować, podnieść i usztywnić. Wydaje mi się, że nawet o niewielkie niwelacje poziomu można się pokusić. Dla gum wahaczy zawsze chyba lżej? 


Użytkownik Magneto61 edytował ten post 08 grudzień 2017 - 20:07


#15 GRAFKR

GRAFKR

    Nowy

  • Użytkownicy
  • PipPip
  • 5 postów
  • SkądMińsk Mazowiecki
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Chateau Cantara
  • Holownik:Volvo

Napisano 09 grudzień 2017 - 14:47

Oczywiście samo podniesienie w celu przebycia jakiegoś wyboistego odcinka jest możliwe,ale czy warte zachodu




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych