Skocz do zawartości

poszukiwania nissana x-trail na holownik


pepe6

Rekomendowane odpowiedzi

Zastanawiam się nad kupnem x-triala 2,2 ddci. Czy ktoś może pod powiedzieć jak to auto się spisuje i jak wygląda sprawa z kosztami eksploatacji. Poczytałem trochę w internecie na ten temat i powielały się np. takie informacje, że słabe i drogie są łożyska kół, często trzeba wymieniać elementy mocujące stabilizator, nadmiernie zużywające się okładziny hamulcowe, nie szczelny intercooler, błędna diagnoza pompy wysokiego ciśnienia co skutkuje niemożliwością uruchomienia silnika. Na obecną chwilę nie mam wiedzy na temat łańcucha rozrządu, czy się go wymienia i jaki jest typ sprzęgła, chodzi mi oto czy jest montowane tradycyjne, czy jak we wszystkich silnikach CR, dwumasa. Zainteresował mnie ten samochód, ale osobiście nie znam nikogo kto by był w posiadaniu takiego cacka, więc będę wdzięczny za wszelkie informacje od urzytkowników i znawców tematu.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 242
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Jeśli chodzi o Nissana Xtrail T30 bo w tym modelu jest silnik 2,2l, w T31 jest 2,0l od Renault użytkuje go już V-ty rok i przejechałem ok 70tyś km. Auto jest z 2005r, od nowości w Polsce i na tą chwilę ma przejechane 154tyś km. Jeśli chodzi o zawieszenie i jego trwałość myślę że jest podobnie jak w innych autach tego typu, z tym że porównując na Hondy Crv II jest na pewno sztywniejsze (końcówka drążka kierowniczego w Crv jest taka sama jak w Civicu natomiast w X-sie jest dwa razy grubsza). Z zawieszenia robiłem końcówki drążków, końcówki stabilizatora, i po ok. 130tyś przebiegu wahacze przednie (element nierozbieralny). Co do intercoolera "przecieka" fabrycznie (zbyt cienki rdzeń - jest o tym dużo na forach), w moim puszczał ale nie było przedmuchów, auto nie traciło mocy - wymieniłem w nim rdzeń na solidniejszy i jakieś 50 tyś jest spokój (silnik czysty). W tych modelach pod koniec produkcji (niektóre egzemplarze z końca 2005 i chyba wszystkie z 2006 miały montowany DPF niestety dość kłopotliwy w wypalaniu podobno). Sprzęgło jest z dwumasą ale u mnie jeszcze spokój ( w CRV robione przy ok 240tyś km). Jak na pięć lat eksploatacji to chyba nie jest tak źle. Jak będziesz miał jakieś pytania to pisz postaram się odpowiedzieć.

 

Ps. na forumowej giełdzie jest do sprzedania T31 ale z niewielkim przebiegiem i chyba od pierwszego właściciela.

Edytowane przez marcin81 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marcin, dzięki za cenne informacje. Nasunęły mi się takie pytania.
Jaki jest koszt wymiany wahaczy, bo np. oryginalne do audi kosztują korcie.
Naprawa interkullera- gdzie to robią i za ile.
Jak wygląda sprawa z rdzą, czy występuje a może są jakieś słabe punkty na które trzeba zwrócić uwagę przy kupnie.
Jeszcze zastanawia mnie ilość miejsca dla pasażerów na tylnej kanapie, bo jeździmy w cztery dorosłe osoby i ważne jest ilość miejsca na nogi, żeby nie było za ciasno.
Jak wygląda sprawa zużycia paliwa podczas jazdy z przyczepą.
Ta wersja Columbia jest super, muszę gdzieś podjechać, aby zobaczyć takie auto w realu, bo nie ukrywam że trochę się nakręciłem. W moich pytaniach przewija się wątek finansowy, bo nie ukrywam że jest on dla mnie istotny.

Zobacz w ogłoszeniach - ktoś chyba sprzedaje na forum i popytaj o szczegóły.


Dzięki, znalazłem, autko fajne i żonce się spodobała, ale cena jak dla nas zaporowa. Szkoda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego Pepe6 posiadam X-traila od ponad roku i na razie jest ok, oprócz intercoolera który musiałem wymienić bo przepuszczał. Koszt takiej wymiany to 500zł, wysłałem do firmy stary a oni odsyłają ci regenerowany. Mam namiary jakbyś potrzebował to pisz. Autko radzi sobie z przyczepką bardzo fajnie i myślę że te 136 koni spokojnie wystarczy. Dodatkowym atutem tego autka jest to, ze chyba jako jedyny suv oprócz automatycznego napędu 4X4 ma również możliwość zapięcie 4X4 na stałe. Jeżeli chodzi o spalanie to z cepką w granicach 10 litrów. Bagażnikiem też się nie można powstydzić bo jak na suv-a ma całkiem całkiem. Autko jest przestronne i na tylnej kanapie jest tez sporo miejsca. Jak dobrze poszukasz to te modele są dość fajnie wyposażone. Co do rdzy to mój jest z 2005 roku i na razie nie znalazłem nigdzie. Podsumowując post w tamtym roku wakacje 1000km i wysiadasz z auta nie czując bólu pleców to znaczy ze jest ok. Jakbyś miał jakieś pytania to pisz śmiało.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojadą dzisiaj zobaczyć nissanka, jest to model z silnikiem 116 KM, prawdopodobnie ekonomiczny i tani w utrzymaniu. Jest orurowany, ale czytałem w internecie, że te egzemplarze należy omijać, ponieważ te elementy rurowe są słabej jakości. Pojadę , zobaczę i dopiero wtedy będę może miał jakieś zdanie. Ma dość duży przebieg, bo 290 tyś, ale przynajmniej właściciel tego nie kryje/oby miał tylko tyle/. Traktuję ten wyjazd jako lekcję poglądową, ale nie skreślam tego egzemplarza - zobaczymy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pepe auto z silnikiem 116KM będzie przed liftingiem, czyli inna deska rozdzielcza, atrapa chłodnicy i inne detale. Sprawdź tylne błotniki i klapę bagażnika bo tam najczęściej pojawia się korozja. Co do napędów to w położeniu przełącznika napędów w pozycji 2WD i po przekręceniu kluczyka powinny zapalić się kontrolki napędów na tablicy (4wd zielona, 4wd lock i 4wd żółte), po odpaleniu powinny zgasnąć. Napęd 4WD lock służy tylko do jazdy po luźnej nawierzchni więc tak sprawdź ten typ napędu (auto powinno się "usztywnić" będziesz czuł na kierownicy) ciekawe czy poprzedni właściciel to wiedział.

To tak na szybko przed oglądaniem. Resztę rzeczy jak w każdym innym samochodzie.

Fajnie gdyby auto miały szyberdach. W tym modelu jest on naprawdę wielki i dobrze to wygląda od środka (bardzo rozjaśnia wnętrze).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojadą dzisiaj zobaczyć nissanka, jest to model z silnikiem 116 KM, prawdopodobnie ekonomiczny i tani w utrzymaniu. Jest orurowany, ale czytałem w internecie, że te egzemplarze należy omijać, ponieważ te elementy rurowe są słabej jakości. Pojadę , zobaczę i dopiero wtedy będę może miał jakieś zdanie. Ma dość duży przebieg, bo 290 tyś, ale przynajmniej właściciel tego nie kryje/oby miał tylko tyle/. Traktuję ten wyjazd jako lekcję poglądową, ale nie skreślam tego egzemplarza - zobaczymy.

 

Powiem tak....

- 116 bedzie więcej z buda palil jak ten 136...

- 116 jest strasznie mulowaty do 1800-2000 i powyzej 3500 obrotów juz slabnie....

- 116 ma "dziure" pomiedzy 2000-2400 obrotow co bardzo czuc na 5 i 6, z przyczepka raczej 6 nie wrzucisz ...

- orurowanie ... dodatkowe 50-60kg masy co przy urlopach z przyczepa ma znaczenie...

- wersja sprzed liftu - parujaca przednia szyba ...

- LOCK - sluszy nie tyle co do luźnej nawierzchni ale do max 40-45km/h

- 290tys... raczej juz nie pojezdzisz jesli koles sprzedaje aby uniknac kosztów... (przy tym przebiegu na 100% musisz robic *jesli nie bylo robione*: okladziny recznego, podpora walu, synchro 3 i wybierak wstecznego, dwumas ze sprzeglem, intercooler, napinacze lancucha (tylko oryginaly - koszt ok 2400 w serwisie) - lancuch zmierz, jesli sie nie wyciagnal to zostaw, wtryski - koszt 1 nowego org 800-1000pln, wewnetrzne nadkola tyl, tłumik końcowy, pewnie pompa wody bedzie chrobotac na zimnym i wolnym biegu.. 

 

Co do auta ja użytkuje od sierpnia 2014 - przejechałem ponad 34.000 - po okolo miesiacu od kupna dopadly mie koszta, zaczelo sie od zmieszanej ON z PB na stacji paliw na S i uszkodzeniem wtryskow i glowicy... co spowodowalo chwile pozniej ze pekl 3 cylinder... 

 

Obecnie mam wymienione cale zawieszenie lacznie ze sprezynami i amorkami, caly uklad hamulcowy (stara tylko pompa) kapitalny remont silnika z nowa glowica i kompletnym rozrzadem, nowe wtryski i uszczelniacze, sprzeglo z dmumasem i dociskiem,  mase innych czesci - sporo czesci odpsrzedalem w serwisie na regeneracje kupując nowe oryginalene lub zamienniki z gornej polki  - koszt calej zabawy to ponad 12.300 ale planuje tym autem zrobic 100k lub 1,5 roku wiec uznalem ze warto bo auto kupilem takze okazyjnie ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pepe auto z silnikiem 116KM będzie przed liftingiem, czyli inna deska rozdzielcza, atrapa chłodnicy i inne detale. Sprawdź tylne błotniki i klapę bagażnika bo tam najczęściej pojawia się korozja. Co do napędów to w położeniu przełącznika napędów w pozycji 2WD i po przekręceniu kluczyka powinny zapalić się kontrolki napędów na tablicy (4wd zielona, 4wd lock i 4wd żółte), po odpaleniu powinny zgasnąć. Napęd 4WD lock służy tylko do jazdy po luźnej nawierzchni więc tak sprawdź ten typ napędu (auto powinno się "usztywnić" będziesz czuł na kierownicy) ciekawe czy poprzedni właściciel to wiedział.

To tak na szybko przed oglądaniem. Resztę rzeczy jak w każdym innym samochodzie.

Fajnie gdyby auto miały szyberdach. W tym modelu jest on naprawdę wielki i dobrze to wygląda od środka (bardzo rozjaśnia wnętrze).

Dzięki za cenne informacje, mam jeszcze innego na uwadze. 136 KM i ładniejsza deska. Jest na allegro, z Piotrkowa Trybunalskiego, chciałem wkleić link, ale coś mi się nie udaje. Jak miałbyś ochotę rzucić okiem, byłbym wdzięczny. Jest koloru zielonego i kosztuje 17900 zł z 2004 roku.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za cenne informacje, mam jeszcze innego na uwadze. 136 KM i ładniejsza deska. Jest na allegro, z Piotrkowa Trybunalskiego, chciałem wkleić link, ale coś mi się nie udaje. Jak miałbyś ochotę rzucić okiem, byłbym wdzięczny. Jest koloru zielonego i kosztuje 17900 zł z 2004 roku.

 

jesli ten to tebn z piotrkowa to jest sprzedawany od prawie roku....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bartosz, może być tak jak piszesz, bo koszt zakupu chyba trochę niski, 2003r-13000 zł i podczas rozmowy telefonicznej, właściciel wspominał, że oprócz wymiany oleju w mostach, nic więcej nie robił. Trochę obawiam się dużych kosztów o których wspominasz. W poprzednim moim poście napisałem o innym nissanie, który wygląda ciekawej /chyba/. Jak już pisałem wyżej, nie umiałem wkleić linka, ale po zamieszczonych danych, gdyby udało Ci się go namierzyć, byłbym wdzięczny. Z informacji jakie posiadam od właściciela, to że jest drugim właścicielem, pierwszy był w Danii i jego przebieg to 195 tyś. km. a do około 160 tyś. km. serwisowany co ma potwierdzone w książce.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesli ten to tebn z piotrkowa to jest sprzedawany od prawie roku....

Czytasz mi w myślach /jak Ty to robisz/. Na moją propozycję, że przed kupnem chcę go sprawdzić w nissanie, nie zgłaszał sprzeciwu. Nie wiem co myśleć, albo jechać i sprawdzić. Do tej pory miałem w swoim życiu siedem zmian aut i jakoś się udawało, teraz chyba z wiekiem coraz więcej niepewności. Pytanie brzmi- gdzie się podziała młodzieńcza fantazja?

jak gosc wspomina o mostach to zapytaj sie jakich... Hehehehe

Jestem w temacie zielony. Czy on nie posiada takowych?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.