Skocz do zawartości

Rejestracja amerykańskiego za szerokiego kampera


LoneTux

Rekomendowane odpowiedzi

Hm, z moich źródeł wynika, że nawet jeżeli jedziesz TIRem, ale jest to Twój własny prywatny TIR i nie przewozisz komuś towarów, to nie potrzebujesz mieć uruchomionego tachografu (chociaż nie wiem czy musi być zamontowany).

 

Ale lepiej zapytam chyba na forum prawnym.

Do użytku własnego nie potrzebne tacho... Potrzebne w transporcie zarobkowym

Ps. ja pierdziu, ale wypas :look::]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 44
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Hm, z moich źródeł wynika, że nawet jeżeli jedziesz TIRem, ale jest to Twój własny prywatny TIR i nie przewozisz komuś towarów, to nie potrzebujesz mieć uruchomionego tachografu (chociaż nie wiem czy musi być zamontowany).

 

Ale lepiej zapytam chyba na forum prawnym.

No i oby tak było, bo to jest tylko kłoda u nogi jeżeli chodzi o kampery i całkiem bez sensu.

Z jakie portu wysyłają Ci tego kampera? I czy do Polski czy może do  Bremerhaven, bo podobno kasowo wychodzi taniej jeżeli chodzi o takie gabaryty. :hmm:

 
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

No i oby tak było, bo to jest tylko kłoda u nogi jeżeli chodzi o kampery i całkiem bez sensu.

Z jakie portu wysyłają Ci tego kampera? I czy do Polski czy może do  Bremerhaven, bo podobno kasowo wychodzi taniej jeżeli chodzi o takie gabaryty. :hmm:

 

Zależy od firmy, w tej firmie gdzie teraz sprowadzam mam chyba 5 portów do wyboru, a stawka za milę transportu lądowego ~1,2$.

 

Ale dzwoniłem do innych firm i oferowali nawet, że wyślą z dowolnego portu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zależy od firmy, w tej firmie gdzie teraz sprowadzam mam chyba 5 portów do wyboru, a stawka za milę transportu lądowego ~1,2$.

 

Ale dzwoniłem do innych firm i oferowali nawet, że wyślą z dowolnego portu.

Pytam bo kumpel ma znajomego Polaka który zajmuje się takimi sprawami kilka aut już przysłał i jestem ciekawy jak  on wychodzi

w porównaniu do firm które się tym zajmują :hmm:  Tylko że on działa raczej na terenie Nowy Jork lub New Jersey.

No nic życzę powodzenie i wytrwałości i podpytam się jeszcze jak już załatwisz sprawę, jeżeli można.  :] 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

LoneTux... patrząc na te zdjęcia - naprawdę musisz się budować?? :)

Hehe ;)

 

Normalnie nie musiałbym, ale chcę mieć też obszerny warsztat - Lubię pomajsterkować. No i garaż dla normalnego auta.

 

Kampera kupuję zamiast mieszkania w mieście. Po przejrzeniu ofert we Wrocławiu stwierdziłem, że żadna z nich mi nie odpowiada (cenowo też, bo 2,5 raza drożej minimum), więc wybrałem własną drogę :)

A tak jak będę miał kaprys, to mogę zamieszkać w mieście na parę dni zeby wyskakiwać na browarka wieczorem :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A upewniłeś się, że on nadaje się do zamieszkania w warunkach zimowych? I nie mówię tu o temp. -5 stopni, bo takie spokojnie można przetrwać w przyczepie. Ale większe mrozy.... -20np. Choć w Wrocku może się tak często nie zdarzają, ale ryzyko jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A upewniłeś się, że on nadaje się do zamieszkania w warunkach zimowych?

 

Myślę, że tak. Amerykańskie kampery na prawdę są przygotowane do mieszkania.

A jeżeli nawet nie, to będę przerabiał instalację ogrzewającą tak aby dała radę. Generalnie idę na głęboką wodę, jestem już zdecydowany na kupno, nie ma przycisku "wstecz".

 

Rozważam też inny sposób ogrzania w zimie (specjalny piecyk z nawiewem powietrza), ale mam nadzieję, że nie będzie potrzebny.

 

Poza tym jest to typowo inżynierski problem do rozwiązania. Ja lubię majsterkować, więc na pewno go rozwiążę wcześniej czy później.

Kamper i tak jest do ostrej przeróbki (110->230 V), więc pewnie sprawdzę to ogrzewanie przy okazji.

Edytowane przez LoneTux (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że tak. Amerykańskie kampery na prawdę są przygotowane do mieszkania.

A jeżeli nawet nie, to będę przerabiał instalację ogrzewającą tak aby dała radę. Generalnie idę na głęboką wodę, jestem już zdecydowany na kupno, nie ma przycisku "wstecz".

 

Rozważam też inny sposób ogrzania w zimie (specjalny piecyk z nawiewem powietrza), ale mam nadzieję, że nie będzie potrzebny.

 

Poza tym jest to typowo inżynierski problem do rozwiązania. Ja lubię majsterkować, więc na pewno go rozwiążę wcześniej czy później.

Kamper i tak jest do ostrej przeróbki (110->230 V), więc pewnie sprawdzę to ogrzewanie przy okazji.

Ogrzewanie, ogrzewaniem, ale jeszcze kwestia, szczelności i izolacji (ocieplenia) No nic , powodzenia. Naprawdę robi wrażenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

No bo do kamperowania po Polsce to raczej nie za bardzo...  :hmm:

Czemu nie? Kwestia analiz , gdzie jechać i w Polsce jest mnóstwo takich miejsc gdzie wjedziesz tym sprzętem.... Myślę gorzej w Chorwacji :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Eeee...tam.... 

Nie ma stołu do bilarda  :ee:

 

 

No bo do kamperowania po Polsce to raczej nie za bardzo...  :hmm:

 

Czy ja wiem... Po mojej zabitej dechami wsi regularnie przejeżdżają 40-tonowe ciężarówki.

 

Wiadomo że trzeba planować trasę i jeździć tylko głównymi drogami.  Ewentualnie google street view i sprawdzić drogę przed wyjazdem.

 

Wiem, że to nie jest mały zwinny kamperek, którym zmieszczę się prawie wszędzie tam gdzie osobówką, no ale coś za coś.

Edytowane przez LoneTux (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja tam jeżdżę tzw od ćwierć wieku i w różne zadupia już wjechałem  głównym problemem dla mnie czyli ciągnika jest trakcja na mokrej np trawie a nie drogi lokalne czy wjazdy do podwórek a teraz wożę pasze po naszych rolnikach a to nie amerykańscy farmerzy i podwórka raczej małe a i tak 16,5m tam potrafie dupą wcisnąc co do wymiarów to niech zjadacze bigsteak'ów poprostu ci zmierzą dokładnie np szer tyłu od rogu do rogu bez markiz i innych wystających elem  i już

co do wym granicznych to chłodnia może mieć 2,60m z tego co pamiętam, a Krazy miały 2,70 i też je rejestrowali, dżwigi też są szersze zwłaszcza te o dużym udżwigu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.