Skocz do zawartości

Rejestracja amerykańskiego za szerokiego kampera


LoneTux

Rekomendowane odpowiedzi

Moja rada.

1) Nie chwalić się problemem.

2) Poczytać na forum np. Chryslera itp. jak się rejestruje auto sprowadzone za Stanów. Nie ma przecież znaczenia, że to kamper.

3) Na przeglądzie nie pokazywać danych z USA odnośnie wymiarów. Pokaż dow. rej. i inne wymagane papiery, ale bez danych. Diagnosta sam jest będzie ustalał, a niemal żaden nie zmierzy auta.

4) Gdyby w pkt. 3 była wtopa i jednak diagnosta przyczepi się do szerokości to ... jedziesz do innego diagnosty (nie ma co się wykłócać).

 

Uzupełnij profil skąd jesteś. Jeśli blisko mnie to Ci podpowiem dokąd pojechać.

Pomyślałem że łatwiej jest cytować zaznaczone fragmenty by nie wyrywać z kontekstu.

Szerokość to najpewniej rozstaw lusterek, o budę nie ma się co martwić, jest węższa.

Wystarczy diagnoście udowodnić że jedno lustro ma 15mm mniej i się mieści w normie.

Nie ma przepisów regulujących wychylenie luster i zakresu kąta ich widzenia.

Ale... diagnosta dane wymiarowe przepisze z dostarczonych dokumentów bo jakąś podstawę musi mieć.

Edytowane przez WojtEwa (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 44
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

A ja mam jeszcze takie pytanie, bo piszesz ze wg. danych producenta 101 cali czyli 2,565, a czy ty go mierzyłeś w rzeczywistości? a jak tak to ile Ci wyszło. Piszę o tym dlatego bo moja przyczepa wg danych producenta ma 2,19cm szerokości i jak bym nie mierzył to w rzeczywistości wychodzi w najszerszym miejscu 2.17cm. Może u Ciebie rzeczywisty pomiar okaże się ze się zmieścisz w 2.55cm, czego Ci życzę.

Według broszury PDF ze strony producenta jest 101 cali.

Tyle, że producent może zmierzył to sobie w najszerszym punkcie, albo np. doliczył wymiary bocznych rolet zewnętrznych (bo we wszystkich amerykańskich dużych camperach takie są).

 

Kampera jeszcze nie mam na miejscu, dopiero sprowadzam.

 

Co do lusterek: niestety sprawdzałem to w rozporządzeniu polskim oraz tym z USA - wszędzie pomiar nie dotyczy lusterek.

Edytowane przez LoneTux (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do lusterek: niestety sprawdzałem to w rozporządzeniu polskim oraz tym z USA - wszędzie pomiar nie dotyczy lusterek.

No i dobrze, bo jeżeli ktoś podał w najszerszym miejscu (wymiar potrzebny np. czy wejdzie do kontenera) to

na pewno sam kamper będzie węższy . A tak z ciekawości wejdzie do kontenera czy sprowadzasz go "luzem"?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak już tu ktoś wspominał diagnoście raczej nie będzie się chciało mierzyć. Jak rejestrowałem swoją przyczepę zakupioną na czarnych blachach i z praktycznie pustym dowodem rejestracyjnym to udałem się do diagnosty, który miał mi wystawić zaświadczenie ze wszystkimi danymi do rejestracji. Przemiły Pan rozłożył ręce i zapytał skąd on ma wziąć te dane, bo w jakiejś tam ich bazie danych tego nie ma. Powiedziałem mu, że mam w domu ksero instrukcji z danymi. Pojechałem, przywiozłem, przedyktowałem co ma być w zaświadczeniu i już. Dalej nie będę rozwijał tematu, bo myślę, że wiadomo o co chodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak z ciekawości wejdzie do kontenera czy sprowadzasz go "luzem"?

 

Natualnie luzem, to jest srogie bydle (10cio-tonowa, 12-metrowa ciężarówka), więc do żadnego kontenera nie wchodzi. Tylko zwykły fracht.

 

Specjalnie robiłem pod to kategorię C.

Edytowane przez LoneTux (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Natualnie luzem, to jest srogie bydle (10cio-tonowa, 12-metrowa ciężarówka), więc do żadnego kontenera nie wchodzi. Tylko zwykły fracht.

 

Specjalnie robiłem pod to kategorię C.

No to nieźle, ile kroją za 1m3 na frachcie 60$ czy więcej?  Mieliśmy z kumplem sprowadzić coś podobnego ale koszt transportu okazał się za wysoki

i całość nie opłacalna właśnie ze względu na ceny frachtowe do tego doszło że nie można było tego wysłać z Nowego Jorku tylko z Baltimore.

Jeżeli znasz jakiś inny lepszy sposób daj znać, chętnie poznam jak to zrobiłeś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i jeszcze jedno, 10 ton czyli obowiązuje już tacho :hmm:

Hm, dokładnie to 9,3 tony.

 

Ale czy tachometr obowiązuje pojazdy rekreacyjne/specjalne ? Bez sensu. Eh głupie polskie prawo.

 

Szkoda, bo za 10-12 lat będę prawdopodobnie sprowadzał 20-tonowego i będę miał problem.

 

 

No to nieźle, ile kroją za 1m3 na frachcie 60$ czy więcej?  Mieliśmy z kumplem sprowadzić coś podobnego ale koszt transportu okazał się za wysoki

i całość nie opłacalna właśnie ze względu na ceny frachtowe do tego doszło że nie można było tego wysłać z Nowego Jorku tylko z Baltimore.

Jeżeli znasz jakiś inny lepszy sposób daj znać, chętnie poznam jak to zrobiłeś.

 

Fracht oczywiście jest mega drogi ($5000-$6000) i nie opłacałoby się gdyby nie to, że w europie w ogóle nie da się kupić kampera w standardzie prawdziwie mieszkalnym. Takie robią tylko i wyłącznie w USA. Dlatego i tak postanowiłem go sprowadzić, ponieważ zamierzam w nim mieszkać "full-time", przynajmniej dopóki domu nie wybuduję.

 

Jak już będzie w Polsce, to wtedy mogę mówić jak to zrobiłem, bo na razie jeszcze nie wypłynął - jestem w trakcie finalizowania transakcji.

 

Podpowiem, że jest około 4-5 w miarę porządnych firm w Polsce, które się tym zajmują.

 

Kolego @TOM3653, jesteś pewien co do tego tachografu ? Szybkie google mówi co innego:

 

http://www.tur-info.pl/p/ak_id,18721,,obowiazek_montowania_tachografow,przewoznik,autokar,wylaczenia,kto_nie_musi.html

Rodzaje pojazdów, w których musi być zainstalowany tachograf, zostały określone w art. 3 rozporządzenia Rady nr 3821/85 z 20 grudnia 1985 r. w sprawie urządzeń rejestrujących stosowanych w transporcie drogowym. Zgodnie z unijnym prawem tachografy muszą być instalowane i używane w tych pojazdach, które są zarejestrowane w państwach członkowskich Unii Europejskiej i są wykorzystywane do transportu drogowego osób lub rzeczy. Brak tachografu w czasie kontroli oznacza dla polskiego przedsiębiorcy karę w wysokości 3 tys. zł.

Link bezpośredni do rozporządzenia [PDF]

http://www.nzzk.nw.pl/pdf/382185EWG.pdf

 

Artykuł 3
1. Urządzenie rejestrujące jest zainstalowane i używane w tych pojazdach, które są
zarejestrowane w Państwach Członkowskich i są wykorzystywane do transportu
drogowego osób lub rzeczy, z wyłączeniem pojazdów, o których mowa w art. 4 i art. 14
ust. 1 rozporządzenia (EWG) nr 3820/85.

2. Państwa Członkowskie mogą wyłączyć pojazdy wymienione w art. 13 ust. 1
rozporządzenia (EWG) nr 3820/85 z zakresu stosowania niniejszego rozporządzenia.
Państwa Członkowskie powiadamiają Komisję o każdym wyłączeniu przyznanym na
mocy niniejszego ustępu.
Z http://forumprawne.org/prawo-administracyjne/94350-czy-moge-bez-tachografu.html :

Niniejsze rozporządzenie nie ma zastosowania do przewozu drogowego:
(...)
h) pojazdami lub zespołami pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 7,5 tony używanymi do niehandlowego przewozu rzeczy;(...)
Czyli niby musi być tachograf jeżeli pojazd jest używany do transportu handlowego, a nie dla celów prywatnych. No ale pewnie muszę się jakiegoś urzędnika zapytać. Edytowane przez LoneTux (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mierzą, mierzą diagności... 3 miesiące temu rejestrowałem przyczepę kupioną od Holendra, nie patrzył w ich dowód rejestracyjny, a sam zrobił swoje pomiary i wpisał w pierwsze badanie techniczne, i z niego pani w Starostwie wpisała dane do dokumentów przyczepy  :skromny:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego @TOM3653, jesteś pewien co do tego tachografu ? Szybkie google mówi co innego:

 

Pewny nie jestem, ale przeczytałem na tej aukcji taki tekst. Poczytaj.

http://allegro.pl/chevrolet-dom-czy-camper-dla-konesera-i5009475145.html

 

 

Teraz może coś o samym samochodzie. No cóż jego wielkość… to po prostu wielkość autobusu. Aby nim kierować wymagane jest prawo jazdy kat. „C”. Samochód został zarejestrowany na 9 osób lecz o masie poniżej 7,5 t. więc bez obowiązku wyposażenia pojazd w tachograf. Oczywiście zarejestrowany jest jako specjalny więc OC jest niskie (za 2014/2015 zapłaciłem 252zł).

Gość napisał że auto ma masę poniżej lub równą7,5t i to jest warunek tego że nie ma tacho.

A pojazd specjalny daje mu niską stawkę OC, chyba że ja coś źle kumam :hmm:

Ale nie wiem na tyle się nie znam, tte auta którymi jeździłem mają tacha ale to są typowe ciężarówki.

Edytowane przez TOM3653 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewny nie jestem, ale przeczytałem na tej aukcji taki tekst. Poczytaj.

http://allegro.pl/chevrolet-dom-czy-camper-dla-konesera-i5009475145.html

 

Gość napisał że auto ma masę poniżej lub równą7,5t i to jest warunek tego że nie ma tacho.

A pojazd specjalny daje mu niską stawkę OC, chyba że ja coś źle kumam :hmm:

Ale nie wiem na tyle się nie znam, tte auta którymi jeździłem mają tacha ale to są typowe ciężarówki.

 

Hm, z moich źródeł wynika, że nawet jeżeli jedziesz TIRem, ale jest to Twój własny prywatny TIR i nie przewozisz komuś towarów, to nie potrzebujesz mieć uruchomionego tachografu (chociaż nie wiem czy musi być zamontowany).

 

Ale lepiej zapytam chyba na forum prawnym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

daj no jakiś link do fotek takiego kampera 

 

Przykładowe kampery podobne do tego, którego będę sprowadzał ze zdjęciami:

http://m.rvtrader.com/dealers/Wilder-RV-2650110/listing/2001-Damon-Motor-Coach-Intruder-350-113670496

http://www.holidayrvusa.com/inventorydetails.php?id=571

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.